Izdvojeno

Petronas posvećen Mercedesovoj F1 momčadi, odbačene glasine o Aramcu

Piše: Luka Jurić

Prije 1 godinu, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Glavni sponzor Mercedesove F1 momčadi Petronas ponovno je ukazao na dugogodišnju predanost ovoj momčadi usred nagađanja kako bi to partnerstvo moglo preuranjeno završiti.

Malezijski naftni gigant je sponzor i tehnički partner Mercedesa od njihova povratka u F1 2010. godine.

Njihov logotip se uvijek uočljivo nalazio na Mercedesovim bolidima, a njihova goriva i ulja igrala su ključnu ulogu u uspjehu ove momčadi koja je ostvarila sedam dvostrukih kruna za redom u F1.

Ugovor između Mercedesa i Petronasa obnavljan je nekoliko puta i pretpostavlja se kako trenutni ugovor, koji je potpisan 2019. godine, traje do kraja 2025.

Unatoč tome ugovoru, tračevi o odlasku Petronasa iz F1 na kraju sezone pojavili su se tijekom vikenda. Isti ti tračevi navodili su kako bi u tom slučaju Mercedes zamijenio Petronas s Aramcom, saudijskim naftnim gigantom, kao svojim glavnim sponzorom od 2022. pa nadalje.

Ta poveznica bazirana je na Aramcovim pokušajima da izgradi svoj profil uz pomoć sponzorstva u F1 i na činjenici da će Saudijska Arabija ove godine po prvi put biti domaćin utrke F1.

Partnerstvo između Aramca i F1 već osigurava ekstenzivne reklame na stazi i naslovna prava za niz utrka na kalendaru.

Međutim, objavljeno je kako neće biti promjene u partnerstvu između Petronasa i Mercedesa te da će trenutni ugovor biti nastavljen kao i dosad.

U izjavi u ime momčadi i ove naftne kompanije, navedeno je sljedeće:

„Petronas i Mercedes partneri su od 2010. godine i radi se o dugogodišnjem odnosu koji je uzajamno koristan za obje strane.

Prošle godine, produžili smo naše partnerstvo za još jedan dugogodišnji ciklus i ponosni smo što nastavljamo raditi skupa na tome da donosimo najbolje performanse“.

Petronasova predanost Formuli 1 je i dalje tu unatoč promjeni fokusa na druge aktivnosti u motosportu, s obzirom da od 2022. prestaju biti glavni sponzori momčadi Sepang Racing Team.

S druge strane, Mercedesovi suvlasnici Ineos imaju usku povezanost s Aramcom budući da surađuju s njima na projektima u Saudijskoj Arabiji.

Ineos je 2019. objavio ugovor o ulaganju dvije milijarde dolara u to kraljevstvo gdje bi zajedno s francuskom tvrtkom Total izgradio svoje prve tvornice na Bliskom istoku.

Komentiraj

8 komentara

  1. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Petronas i Aramco…
    Dvije korporacije poznate po svom ekološkom i humanitarnom radu… 😀
    Savršeno se uklapaju…



    7

    6
    • Shell inače sadi i prodaje tulipane…



      14

      6
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Ako i zanemarimo ekološke probleme, Petronas je npr. direktno učestvovao u organiziranju oružanih sukoba u južnom Sudanu zbog nalazišta nafte. Za razliku od njih, zapadne kompanije su se povukle iz tog područja. Došao je i na listu američkog ministarstvu za trgovinu, kao kompanija koje krši ljudska prava. U svijetu naftnih kompanija koje su same po sebi prilično beskrupulozne, Petronas je među najgorima, što govori samo po sebi.
        Aramco je u vlasništvu Saudijske Arabije i njihova produžena ruka. Mislim da su svi ovdje svjesni kršenja ljudskih prava koja se provode pod njihovim pokroviteljstvom, pa nema smisla nabrajati…

        Shell, Exxon, Gulf, Elf, itd… naravno nisu bebe i ne bave se tulipanima, ali u usporedbi sa Petronasom i Aramcom su ipak samo obične beskrupulozna kompanije…



        8

        3
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          E sad baš da je tako:
          Though Shell left Alakiri six years ago, the community still feels the impact of its pollution. Its successor Eroton has continued that legacy.
          “The incident happened more than 20 years ago. Shell promised to pay compensation but, we have not heard from them. Our farmlands got destroyed, people could no longer catch fish, and everyone, including my late grandfather, left the village.”
          How bad is the pollution?
          In 2011 the UN concluded it would take 30 years to clear up the vast amounts of pollution in the Niger Delta.
          There have been at least 40 oil spills from Shell’s pipelines since 1989, lawyers say Shell’s records reveal.



          4

          0
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          @ Dani – Naravno, slažem se s tobom i ne mislim da je drukčije, to sam i rekao u zadnjoj rečenici. Poanta je da većina naftnih kompanija ima putra na glavi što se tiče okoliša, od Shella koje si naveo, preko Exxona u Aljasci, BP-a u meksičkom zaljevu, itd… Bez obzira na to što pričaju PR agencije tih kompanija.

          Pa ipak, Petronas i Aramco to dižu na još viši nivo sa kršenjem ljudskih prava, direktnim učestvovanjem u oružanim sukobima i slično…

          “…The report emphasized the role of South Sudan’s oil industry as “a major driver for the continuing violence, the ensuing human suffering, and the violations of international humanitarian law witnessed there,” warning foreign companies that they could be implicated in abuses.

          Western companies had pulled out of oil production activities in the area before South Sudan gained independence in 2011, partly because of human rights violations, opening the way for companies from Asia. Oil production is now dominated by three joint ventures between Nilepet and Chinese National Petroleum Company, Petronas of Malaysia and the Indian Oil and Natural Gas Corporation.

          The United Nations commission on South Sudan said that international companies “should be well aware of the legacy of unaddressed human rights violations associated with oil explorations.”

          That listing underscored the companies’ exposure to potential criminal liability for causing or contributing to the continuing armed conflict and the violations against civilians in their areas of operation, the panel said. The international community and Human Rights Council “should pay more attention” to the issue, Mr. Clapham said.”

          Samo kažem…



          6

          0
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Ma je. Ali kaj misliš kaj su oni radili dok nije bilo interneta i društvenih mreža.



          1

          2
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Moguće.
          Ali ova dva to rade danas, pred svima, i pri tome su glavni sponzori vodećeg F1 tima i F1 organizacije.



          2

          0
  2. Bitno da ste vi tračeve prenijeli kao potvrđenu vijest.



    4

    4

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni