Izdvojeno

Ferrari priznaje kako im novi motor donosi prednost u odnos na konkurenciju

Piše: Luka Jurić

Prije 1 godinu, 21 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Iz Ferrarija su priznali kako su malo riskirali s donošenjem nadogradnji za svoj motor u zadnjih par utrka, ali kako sad nema sumnje o prednosti koju imaju u odnosu na prethodnu inačicu motora.

Momčad iz Maranella bila je odabrala pričekati s donošenjem određenih nadogradnji za svoj motor za 2021. za ovu drugu polovicu sezone kako bi mogla imati maksimalnu količinu vremena za razvoj motora prije nego što se razvoj zamrzne.

Posljednja odluka za donošenje nadogradnji donesena je na VN Rusije kad je Charles Leclerc dobio kaznu za novi motor u svome bolidu.

Zatim je i Carlos Sainz dobio kaznu na VN Turske prošli vikend pa je utrku započeo sa začelja grida. No, Sainz je s tim novim motorom odradio odličan posao i probio se kroz grid do solidnog osmog mjesta.

Nakon što je Ferrari vidio napredak u performansama, s obzirom da se Leclerc borio za podij u Istanbulu, momčad se nada kako će se moći boriti s McLarenom u borbi za treće mjesto u ukupnom poretku.

Za šefa momčadi Mattiju Binotta, ta dodatna snaga je zapravo sekundarna posljedica onog što je originalno trebalo biti iskustvo za učenje za 2022.

Binotto također tvrdi kako je postojao element rizika za Ferrari da donesu te nadogradnje što je prije moguće, umjesto da čekaju sam kraj sezone.

„Kad smo uveli [te nadogradnje] u Sočiju, naš glavni cilj bio je skupiti [što više] iskustva za 2022.

Zato smo ih uveli što je prije moguće, žureći se što više, uzimajući i određene rizike, ali radi se o procjeni rizika.

Očito za nas je jasan [imperativ] da odradimo što više kilometara na stazi i da steknemo vlastito iskustvo prije 2022. kad će motori biti zamrznuti. Za nas, to je bio ključan razlog iza [dovođenja nadogradnji]“.

S obzirom da je borba između Ferrarija i McLarena tako bliska, sa svega 7,5 bodova razlike između ovih dviju momčadi, svaki napredak u performansama bi mogao biti presudan u njihovoj borbi za treću poziciju u ukupnom poretku konstruktora.

Binotto navodi kako napredak u snazi novog motora nije ogroman, ali se definitivno isplatilo ići po njega.

„Daje nam malu prednost, ali ne želim kvantificirati koliku nam prednost daje po krugu jer to ovisi od staze do staze.

Ne radi se o čistoj snazi motora s unutrašnjim izgaranjem, nego o obnavljanju energije, tako da je malo kompleksno. Ali nam definitivno daje prednost.

Ako pogledam na Charlesovo vrijeme u kvalifikacijama, imao je četvrto najbrže vrijeme, i ako pogledam iza njega, bilo je jako blizu. Siguran sam kako bi nekoliko pozicija bilo izgubljeno bez te specifikacije“.

Komentiraj

21 komentara

  1. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Dajte ga alfama i hasu pa imajte jos 4 puta vise podataka



    28

    0
  2. A kad ostali donesu potpune nadogradnje, opet se vracamo na staro i u deficit.



    20

    1
    • Slažem se. Ferrari mora napraviti skok sa godine 1998. na 2004. kako bi napokon došao gdje mu je mjesto. Ali pitanje je kako će se to dogoditi.



      15

      1
      • Sebastian Vettel 5
        battery992 Prikaži

        Dolaze novi bolidi, ako pogode dizajn imat će prednost, dok te ostali iskopiraju i prilagode svom bolidu ti razvijaš svoj bolid dalje. Ferrariju je najveći problem razvoj bolida, oni i kad pogode na početku sezone, do kraja se izgube…



        20

        0
      • A gdje mu je to mjesto? Da budu prvi?
        Od 4 jake ekipe, ekipe sa dovoljno sredstava su trenutno na 4. u borbi za 3., netko mora i to.



        3

        11
        • AMG… kako je u nekoliko rečenica puno rečeno . sigurno si prije pisanja uzeja u obzir sve “parametre” u nekoliko prethodnih sezona inače valjda ne bi napisa ovu istinu . uz ferrari , williams McL je jedna od najstarijih ekipa na gridu … i među najtrofejnijima . da se ne vraćamo puno u povijest npr 2018. McL je u konstruktorskom završija na 6. mistu ( to bi bija donji dio poretka ) . ferrari je sezonu završija na 2. mistu sa 509 ( !) bodova više od McL . 2019. je McL napredova 2 mista ali je ipak završija iza ferraria sa “tek” 359 bodova manje . je li i tada McL bija jaka ekipa sa dovoljno sredstava ? 2020. su iz MB stalnim “kukanjem” u drugom dijelu 2019. sjeb*ali ferrari iako bez konkretnih dokaza . čudno kako se sad niko ne žali na brzinu MB ( naročito demostrirana u turskoj ) jer po 2019. dokaze ni ne treba imat , dovoljna je sumnja ;) dakle 2020. je ferrari ima jednu od najgorih sezona u povijesti , a McL je ovo za sada najbolja sezona ( uz 2019 . ) u posljednjih 9 sezona . i u toj najgoroj 2020. ferrari je za McL zaosta 71 bod . možda da kompariraš bodovne zaostatke McL za ferrariem 2018./19. ? ;) sad je trenutno zaostatak za McL 7,5 bodova i da nisu sje*ali carlosovu izmjenu guma ( izgubljeno 6 s ) zaostatak ferraria za McL bi bija 5,5 bodova , možda i manje jer i gasly bi mu bez tog gubitka vrimena bija u “dometu” . ferrari je u 2021. mora krenuti “iz početka” i po meni je uspjeh OK jer ove sezone posli 10 trka imaju više bodova nego lani posli 17 trka . može li ovako s obzirom na tvoju zadnu rečenicu … od 2 vozača 2 jaka tima koji se bore za vozačku titulu neko mora bit i 2. , a trenutno je to neprikosnoveni lewis …..



          8

          4
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Zapravo nije tako. Ovo je nadogradnja koju su drugi već odradili na početku ove sezone. Ferrari je odužio s tim jer su računali da će za više vremena napraviti bolji posao, a ionako im se nije žurilo jer se trenutno ne bore za nikakvu titulu.

      Sve eventualne buduće nadogradnje kod drugih, može odraditi i Ferrari. Dakle, ovo je sad tek realna situacija, dosad je Ferrari gledano po nadogradnjama motora imao “utakmicu manje”.

      Zapravo, mislim da Renault još jedini ima pravo na neke ozbiljnije nadogradnje ove godine. Naravno, mislim na legalne nadogradnje, ne ova čudesa koja radi Mercedes i o kojima svi pričaju, a nitko ne pokreće neku ozbiljniju akciju protiv toga… Bilo zbog nelegalnog rješenja, bilo zbog toga što Merc više nema pravo na nadogradnju ove godine…😁



      18

      2
      • Nigel Mansell
        The Simpsons Prikaži

        Cyril Abiteboul je čini mi se jednom rekao:
        “Znamo šta Ferrari radi sa svojim PU ali mi nećemo ići tim putem”
        Malo nakon toga Fereari je u nekom tajnovitom dogovoru sa FIA-om “izgubio” snagu.
        Nadam se da će Renaultov novi PU biti zvijer. Imali su toliko vremena sastaviti pouzdan i snažan stroj.



        9

        0
        • Sve su to “pederska posla” tako je i mercedes sa razdvojenim turbom imao prednost prvih godina a drugi to zbog tokena niau mogli brzo kopirati! Tako je isto Fia mogla postupiti i reći to je nelegalno sa novim direktivama! Mogli su dapraviti direktive i za Das i za flexibilna krila i za papanje ulja davnih dana. Nekome prolzai sve nekome ništa! Onda je bilo nevjerovatno da tako motor moze biti jak, a sada su motori još jači nego te 2018 i bolidi su brži! Politika je to, pa biznis tek onda sport. Mercedes ima moć i kolo vodi sa 5,6 ekipa iza sebe a ostalima kako bog da!



          3

          0
  3. Mclaren
    DarkoG Prikaži

    Taj motor su trebali imati prije 2 godine. Mercedes šuti, Red Bull šuti a sigurno ne stoje sa razvojem, i opet će ispasti naivni kao na testiranju prije 2 godine kad su bili sekundu ispred Mercedesa a kada su počele utrke onda im je zaostatak bio skoro dvije. Da je i istina to što govore, o tome se govori javno. Ovi iz Ferrarija mi djeluju nekako naivni. Ko neki klinci. Kad je netko čuo nešto takvog u to dobo od RB ili Mercedesa. Rekao bi narod – “Puno zuje a malo meda daju”



    10

    5
  4. Bolje sutite, mogli bi uskoro ici senzori :D



    12

    0
  5. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Džabe im prednost u motoru, kad im je pit wall (Binotto&co.) nedostatak



    7

    0
  6. mislim da su zreli za neke nove senzore :)



    2

    0
  7. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Osjećam miris senzora.



    1

    0
  8. Horner: Ferrari je opet brz na pravcu? :)

    Nemamo što drugo nego nadati se da će u 2022. biti najmanje 3 tima koji redovno uzimaju pobjede.



    1

    0
  9. hahahahahahahaha…….joj,joj…..na kraju kad pocne iduca sezona,ce kasnit opet za svim….uglavnom na kraju ce bit “samoubica se ubio s ledja…” osim ako ne pogode nesto posebnom sa samim bolidom…jer oni jos uvijek sa motorom nisu najbolji,a Mer i RB sigurno ne spavaju po tom pitanju…..a i uz to Ferrari kad je imao bilo kakve najave…..to je uvijek ispalo…svi znamo kako zadnjih par godina….


    0

    2
    • Prvo treba prouciti ono o cemu se pise! Nema svatko neograniceno nadogradivanje motora! Ferrari nije donio nadogradnje kada i ostali pocetkom sezone nego sada! Znaci sada su na nuli i dali ce tko sto napraviti bolje to su nagadanja! Isto tako je Ferrari izjavio da nece odmah otkljucati pun potencijal motora nego polako! Navodno je i Sainzova specifikacija nesto jača u odnosu na onu koju je uzeo Leclerc tjedan dana ranije. Ovo im je test motora do kraja sezone. Isto tako koliko sam ja upućen jedino Renault može donjeti jos neku veću nadogradnju dok ostali ne! Koliko mogu razvijati motor do zamrzavanja razvoja je pitanje za nekoga tko je bolje upucen! No ne razumijem to ismijavanje Ferrarija! Lani su bili tek 6 u poretku a da nisu imali vozace koje su imali lako moguce da bi bili i niže! Krenuli su doslovno od nule jer je bilid za 2019 sa malo aerodinamickog potiska bio promasaj a motor unazaden dobrano. A evo godinu dana kasnije od ekipe koja je jedva osvajala bodove i kvalificirala se u top 10 su u borbi za 3 mjesto u konstruktorima protiv ekipe koju svi hvale kako rade odlican posao ! Williams se nakon par godina pomakne sa dna i to je odličan posao ove godine za njih. Imam dojam da se za Ferrari drugacije gleda obavljen posao i ispada da je sve osim titule promasaj po 90% pratitelja ovog sporta! Ferrari je za globalne standarde, broj zaposlenih , resurse, i kapacitete mala firma naspram Red Bulla i Mercedesa! Mercedes godisnje provrti 20 puta vise novaca nego sto Ferrati vrijedi!


      0

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni