FIA potvrdila: Ove godine gledat ćemo i VN Katara

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 3 godina 4 min 26 komentara

Kao što se moglo i pretpostaviti, nepopunjeno mjesto u kalendaru nakon otkazivanja VN Australije popunit će nova lokacija – staza u Kataru.

Međunarodna staza Losail u Katru po prvi put u svojoj povijesti bit će domaćin utrke Formule 1 od 19. do 21. studenog, što će biti 20. utrka ovogodišnje sezone. Uz to, potpisan je dodatni ugovor u trajanju od deset godina da bude domaćin utrka F1 počevši od 2023.

Ova katarska staza najpoznatija je po domaćinstvu MotoGP utrka od 2004. Ooredoo, međunarodna komunakcijska kompanije bit će naslovni sponzor ove utrke.

Dodatkom ove staze u kalendar, ovogodišnja sezona F1 završit će s tri utrke na Bliskom istoku za redom. Nakon ove utrke u Katru, vozit će se i VN Saudijske Arabije po prvi put od 3. do 5. prosinca, a zatim završna utrka sezone u Abu Dhabiju koja će biti vožena od 10. do 12. prosinca.  

U izjavi za medije, F1 je navela:

„Postojao je snažan interes od strane Katra da pomognu F1, i u ovom procesu je razmatrana i vizija dužeg partnerstva pa je dogovoreno partnerstvo u trajanju od deset godina.

Ovaj iskorak pomoći da pomognu F1 ove godine, ali i na duže staze je bio kratak i jednostavan te vizija da se i F1 održi u Katru nakon FIFA-inog Svjetsko prvenstva 2022. je bila pokretačka snaga iza ovog dugogodišnjeg dogovora.

Kao dio tog dugogodišnjeg dogovora, nastavit će se rasprave o lokaciji na kojoj će se utrka voziti od 2023., a ti će detalji biti objavljeni nešto kasnije“.

– F1

Govorivši o dodatku Katra na ovogodišnji kalendar, predsjednik i izvršni direktor F1 Stefano Domenicali pohvalio je Katarsku moto i motociklističku organizaciju (QMMF) i katarsku vladu za njihovu pomoć u organizaciji utrke u tako kratkom roku:

„S zadovoljstvom pozdravljamo uključenje Katra na ovogodišnji kalendar i na duži ostanak [na kalendaru] od 2023.

QMMF i vlada su bili nevjerojatni i žurno su radili na tome da se utrka održi ove sezone na stazi Losail, koja je poznata mnogima kao domaćin MotoGP-a.

Pokazali smo da se možemo nastaviti prilagođavati i da postoji ogroman interes za naš sport i nada za mnoge lokacije da održe utrku. Ogroman napor od strane svih momčadi, F1 i FIA-e je omogućio ovaj kalendar od 22 utrke, nešto što je veoma impresivno tijekom ovako izazovne godine  i nešto čime bismo svi trebali biti ponosni“.

– Stefano Domenicali

Abdulrahman Al-Mannai, predsjednik QMMF-a izjavio je:

„Ovo je veoma poseban dan katarski motosport i ambicije naše nacije da ugošćuje velike sportske događaje.

Jako sam ponosan time da smo mogli uskočiti u pomoć F1 i održati utrku u našoj državi u tako kratkome roku, čime smo usput osigurali i izvanredan dugoročni dogovor s F1.

Ovaj uzbudljivi dogovor znači da će Katar biti domaćin i F1 i MotoGP-a narednih deset godina, a tu se radi o samom vrhuncu svjetskog motosporta. Mi imamo ponosnu povijest u motosportu i ovo je idući korak za nas. Katar će biti odlična destinacija za F1 i radujemo se tome da ćemo ugostiti sve vozače, momčadi, medije i navijače veoma brzo“.

Abdulrahman Al-Mannai, predsjednik Katarske moto i motociklističke organizacije

Jean Todt, predsjednik FIA-e, nadodao je:

„Čestitam Formuli 1, QMMF-u i katarskoj vladi, koji su neumorno radili na tome da brzo i učinkovito organiziraju prvu VN Katra u ovim izazovnim vremenima.

Međunarodna staza Losail, koja će ugostiti utrku, radila je s nama kako bi osigurali sve za ovu značajnu prigodu. Veoma smo ponosni na ovaj kolektivni uspjeh. Zahvaljujem predsjedniku QMMF-a Abdulrahman Al-Mannai i Njegovoj Ekscelenciji Salahu bin Ghanem Al Aliju, ministru kulture i sporta, na njihovom sudjelovanju.

Ova dugoročna obveza prema F1, kao i organizacija svjetskog nogometnog prvenstva 2022., kao i mnogi drugi međunarodni događaji, su još jedan primjer velike strasti prema sportu u Katru“.

– Jean Todt

Odgovor

26 komentara

  1. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    “We race as one” i nova “kaktus” staza.
    Baš ono što nam treba u F1.



    13
    13

    0
  2. Mclaren
    raca Prikaži

    Vozilo bi se i po Grenlandu samo da ovi hoće platiti



    13
    13

    0
  3. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Problem je kad se počne F1 petljati u politiku onda se počnu postavljati pitanja o tome gdje F1 nastupa i kakva je politika u tim zemljama. Da se F1 drži politike Brice iz Velog Mista onda bi to bilo nešto sasvim drugo.



    12
    12

    0
  4. Ayrton Senna
    Brasko Prikaži

    Kada se samo sjetim prije. Mislio sam da je nemoguće doći do organizacije utrke F1 tu u nas pored ovih evropskih utvrda godinama. Međutim utrka u kalendaru ima sve više, a evropske izuzev njih par nekako ispadaju i upadaju. S druge strane sve više utrka se održava u nekim dijelovima svijeta bez tradicije uopće u F1. Ali dobro ako mogu kupiti SP u nogometu onda mogu i utrku F1.



    7
    7

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Da bi se zvalo svjetsko prvenstvo mora biti na 3 kontinenta. Tradicija F1 postoji u Engleskoj i Italiji, što se tiče F1 momčadi. Vozači dolaze iz malo većeg broja zemalja, ali opet prvaci dolaze iz njih nekoliko…..

      Nije problem u tome, neka se pravi spektakl gdje god treba samo nek valja staza, a ne Abu Dhabi ili Singapur, sa svojim zavojima pod 90°.



      11
      11

      0
      • Ayrton Senna
        Brasko Prikaži

        A dobro onda neka Svjetska prvenstva nisu baš bila regularna. Počevši od onog prošlogodišnjeg.


        0
        -6

        6
        • Renault
          Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

          @Brasko,

          SP u nogometu ili formuli?


          0
          -1

          1
        • Ayrton Senna
          Brasko Prikaži

          @Renault_F1_team

          Naravno u Formuli 1. SP u nogometu sam samo naveo iz razloga što je poznato kako je Katar došao do domaćinstva. Kada govorim o tradiciji onda mislim da barem ja guštam gledajući utrke svjetskog prvenstva u Italiji, V.Britanije, Španjolske, Nizozemske (mada je staza ipak malo out of date za današnje uvjete), Brazila, Meksika itd… Sve ove arapske su mi nekako sterilne spram ovih koje sam naveo. Btw odgovaram tebi tako što repliciram sebe, jerbo nemam opciju da ti repliciram.



          2
          2

          0
        • Renault
          Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

          Slažem se sa tim komentarom, i ja imam takvo mišljenje.



          2
          2

          0
        • Toro Rosso
          25_321 Prikaži

          Mislis Hamilton zapravo nije osvojio sedmi naslov?



          1
          1

          0
  5. Ferrari
    darkmark Prikaži

    Ove opcenito arapske staze mi sve izgledaju ko da ih je radio isti arhitekt. Al ok, ovak na prvu mi se cini brza staza i da ce bit orestizanja.



    1
    1

    0
  6. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Do kada postoji nekakav rok za dodavanje ili napustanje utrka jer vidim katar se dodaje a s. Arabija je pod upitnikom! Nije vrag da se može utrka dodati bilo kad? Samo fali da zavrsi sezona u abu dabiju pa oni dodaju jos jednu utrku pa da imamo dva finala. Mislim da prvenstvo gubi legitimitet ako se nakon njegovog pocetka dodaju ili izbacuju utrke. Onaj tko je potpisao na pocetku sezone tamo se vozi i onaj tko nije nije i amen. Ovako bas taj katar moze odluciti prvaka. To mi je kao u nogometu gdje se smanji broj tekmi u prvenstvu sa 38 na npr 32 pa se u 28 kolu dodaju jos jeda tekma ili dvije. To jeeni besmisleno.



    12
    12

    0
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      pogodio si u srž.
      jaše se na kaosu covida, kao opravdanju za dodavanje, jer neke trke ispadaju, pa je onda sve to jedan dosta neozbiljan nivo.. na žalost dok netko relevantan ne postavi to pitanje, iskoristavat ce se situacija
      prva prilika za postavljanje tog pitanja će biti ako netko izgubi prvenstvo zbog dodane utrke



      4
      4

      0
  7. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Kome trebaju te pustinjske smećarske utrke ?



    2
    -3

    5
  8. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Povećan broj utrka i smanjen broj pogonskih jedinica. Vidimo da i trenutno vodeći muku muče s tim.

    Mislim da bi trebalo uvesti još pokoju utrku. Pogonske jedinice umjesto tri uvesti dvije. Nakon druge pogonske jedinice za svaku sljedeću na začelje.

    Pogonske jedinice koje se zamjenjuju da ne ulaze u budžet, ALI maksimalan broj pogonskih koje ne ulaze u budžet staviti na recimo tri dodatne nakon dvije osnovne. Nakon toga ulaze u budžet što bi onemogučilo rasipanje s pogonskim jedinicama.

    Što bi dobili s time?

    Priliku da timovi izvuku još više od pogonske jedinice.
    Onaj tko želi endurance morao bi biti još sporiji.
    Onaj koji želi pošto poto pokoju utrku bio bi bliže ovima ispred.
    Na kraju je pitanje. Želi li tim koji ne može osvojiti prvenstvo biti uredno 4. svaku utrku ili uzeti koju pobjedu i biti koji put 12.

    Siguran sam da bi dobili puno više timova/vozača pobjednika.



    4
    4

    0
  9. Nando
    andrej12 Prikaži

    Ovim tempom uskoro nas ceka i Taliban GP :D



    8
    8

    0
  10. Mercedes
    Jester Donator Prikaži

    Uh…..kak su krenuli dočekao budem i VN Špičkovine. Ak niš drugo barem mi bude blizu😆



    1
    1

    0
  11. lukarak Donator Prikaži

    Kome to odgovara, Merc ili Red bull?


    0
    0

    0
  12. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Inace nemojte osudivati prekrasne staze na istoku, dozivjeti ih uzivo je poseban dozivljaj.

    Te prekrasne kilometarske izletne zone, asfaltirane, obojane muralima najvecih svjetskih umjetnika…

    Nevjerojatno je koliko ova staza podsjeca jednim dijelom na Nordschleife a drugim na Bathurst…



    1
    1

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.