Izdvojeno

FIA potvrdila: Ove godine gledat ćemo i VN Katara

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 26 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Kao što se moglo i pretpostaviti, nepopunjeno mjesto u kalendaru nakon otkazivanja VN Australije popunit će nova lokacija – staza u Kataru.

Međunarodna staza Losail u Katru po prvi put u svojoj povijesti bit će domaćin utrke Formule 1 od 19. do 21. studenog, što će biti 20. utrka ovogodišnje sezone. Uz to, potpisan je dodatni ugovor u trajanju od deset godina da bude domaćin utrka F1 počevši od 2023.

Ova katarska staza najpoznatija je po domaćinstvu MotoGP utrka od 2004. Ooredoo, međunarodna komunakcijska kompanije bit će naslovni sponzor ove utrke.

Dodatkom ove staze u kalendar, ovogodišnja sezona F1 završit će s tri utrke na Bliskom istoku za redom. Nakon ove utrke u Katru, vozit će se i VN Saudijske Arabije po prvi put od 3. do 5. prosinca, a zatim završna utrka sezone u Abu Dhabiju koja će biti vožena od 10. do 12. prosinca.  

U izjavi za medije, F1 je navela:

„Postojao je snažan interes od strane Katra da pomognu F1, i u ovom procesu je razmatrana i vizija dužeg partnerstva pa je dogovoreno partnerstvo u trajanju od deset godina.

Ovaj iskorak pomoći da pomognu F1 ove godine, ali i na duže staze je bio kratak i jednostavan te vizija da se i F1 održi u Katru nakon FIFA-inog Svjetsko prvenstva 2022. je bila pokretačka snaga iza ovog dugogodišnjeg dogovora.

Kao dio tog dugogodišnjeg dogovora, nastavit će se rasprave o lokaciji na kojoj će se utrka voziti od 2023., a ti će detalji biti objavljeni nešto kasnije“.

– F1

Govorivši o dodatku Katra na ovogodišnji kalendar, predsjednik i izvršni direktor F1 Stefano Domenicali pohvalio je Katarsku moto i motociklističku organizaciju (QMMF) i katarsku vladu za njihovu pomoć u organizaciji utrke u tako kratkom roku:

„S zadovoljstvom pozdravljamo uključenje Katra na ovogodišnji kalendar i na duži ostanak [na kalendaru] od 2023.

QMMF i vlada su bili nevjerojatni i žurno su radili na tome da se utrka održi ove sezone na stazi Losail, koja je poznata mnogima kao domaćin MotoGP-a.

Pokazali smo da se možemo nastaviti prilagođavati i da postoji ogroman interes za naš sport i nada za mnoge lokacije da održe utrku. Ogroman napor od strane svih momčadi, F1 i FIA-e je omogućio ovaj kalendar od 22 utrke, nešto što je veoma impresivno tijekom ovako izazovne godine  i nešto čime bismo svi trebali biti ponosni“.

– Stefano Domenicali

Abdulrahman Al-Mannai, predsjednik QMMF-a izjavio je:

„Ovo je veoma poseban dan katarski motosport i ambicije naše nacije da ugošćuje velike sportske događaje.

Jako sam ponosan time da smo mogli uskočiti u pomoć F1 i održati utrku u našoj državi u tako kratkome roku, čime smo usput osigurali i izvanredan dugoročni dogovor s F1.

Ovaj uzbudljivi dogovor znači da će Katar biti domaćin i F1 i MotoGP-a narednih deset godina, a tu se radi o samom vrhuncu svjetskog motosporta. Mi imamo ponosnu povijest u motosportu i ovo je idući korak za nas. Katar će biti odlična destinacija za F1 i radujemo se tome da ćemo ugostiti sve vozače, momčadi, medije i navijače veoma brzo“.

Abdulrahman Al-Mannai, predsjednik Katarske moto i motociklističke organizacije

Jean Todt, predsjednik FIA-e, nadodao je:

„Čestitam Formuli 1, QMMF-u i katarskoj vladi, koji su neumorno radili na tome da brzo i učinkovito organiziraju prvu VN Katra u ovim izazovnim vremenima.

Međunarodna staza Losail, koja će ugostiti utrku, radila je s nama kako bi osigurali sve za ovu značajnu prigodu. Veoma smo ponosni na ovaj kolektivni uspjeh. Zahvaljujem predsjedniku QMMF-a Abdulrahman Al-Mannai i Njegovoj Ekscelenciji Salahu bin Ghanem Al Aliju, ministru kulture i sporta, na njihovom sudjelovanju.

Ova dugoročna obveza prema F1, kao i organizacija svjetskog nogometnog prvenstva 2022., kao i mnogi drugi međunarodni događaji, su još jedan primjer velike strasti prema sportu u Katru“.

– Jean Todt

Komentiraj

26 komentara

  1. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    “We race as one” i nova “kaktus” staza.
    Baš ono što nam treba u F1.



    13

    0
  2. Mclaren
    raca Prikaži

    Vozilo bi se i po Grenlandu samo da ovi hoće platiti



    13

    0
  3. Problem je kad se počne F1 petljati u politiku onda se počnu postavljati pitanja o tome gdje F1 nastupa i kakva je politika u tim zemljama. Da se F1 drži politike Brice iz Velog Mista onda bi to bilo nešto sasvim drugo.



    12

    0
  4. Ayrton Senna
    Brasko Prikaži

    Kada se samo sjetim prije. Mislio sam da je nemoguće doći do organizacije utrke F1 tu u nas pored ovih evropskih utvrda godinama. Međutim utrka u kalendaru ima sve više, a evropske izuzev njih par nekako ispadaju i upadaju. S druge strane sve više utrka se održava u nekim dijelovima svijeta bez tradicije uopće u F1. Ali dobro ako mogu kupiti SP u nogometu onda mogu i utrku F1.



    7

    0
    • Da bi se zvalo svjetsko prvenstvo mora biti na 3 kontinenta. Tradicija F1 postoji u Engleskoj i Italiji, što se tiče F1 momčadi. Vozači dolaze iz malo većeg broja zemalja, ali opet prvaci dolaze iz njih nekoliko…..

      Nije problem u tome, neka se pravi spektakl gdje god treba samo nek valja staza, a ne Abu Dhabi ili Singapur, sa svojim zavojima pod 90°.



      11

      0
  5. Ove opcenito arapske staze mi sve izgledaju ko da ih je radio isti arhitekt. Al ok, ovak na prvu mi se cini brza staza i da ce bit orestizanja.



    1

    0
  6. Do kada postoji nekakav rok za dodavanje ili napustanje utrka jer vidim katar se dodaje a s. Arabija je pod upitnikom! Nije vrag da se može utrka dodati bilo kad? Samo fali da zavrsi sezona u abu dabiju pa oni dodaju jos jednu utrku pa da imamo dva finala. Mislim da prvenstvo gubi legitimitet ako se nakon njegovog pocetka dodaju ili izbacuju utrke. Onaj tko je potpisao na pocetku sezone tamo se vozi i onaj tko nije nije i amen. Ovako bas taj katar moze odluciti prvaka. To mi je kao u nogometu gdje se smanji broj tekmi u prvenstvu sa 38 na npr 32 pa se u 28 kolu dodaju jos jeda tekma ili dvije. To jeeni besmisleno.



    12

    0
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      pogodio si u srž.
      jaše se na kaosu covida, kao opravdanju za dodavanje, jer neke trke ispadaju, pa je onda sve to jedan dosta neozbiljan nivo.. na žalost dok netko relevantan ne postavi to pitanje, iskoristavat ce se situacija
      prva prilika za postavljanje tog pitanja će biti ako netko izgubi prvenstvo zbog dodane utrke



      4

      0
  7. Kome trebaju te pustinjske smećarske utrke ?



    2

    5
  8. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Povećan broj utrka i smanjen broj pogonskih jedinica. Vidimo da i trenutno vodeći muku muče s tim.

    Mislim da bi trebalo uvesti još pokoju utrku. Pogonske jedinice umjesto tri uvesti dvije. Nakon druge pogonske jedinice za svaku sljedeću na začelje.

    Pogonske jedinice koje se zamjenjuju da ne ulaze u budžet, ALI maksimalan broj pogonskih koje ne ulaze u budžet staviti na recimo tri dodatne nakon dvije osnovne. Nakon toga ulaze u budžet što bi onemogučilo rasipanje s pogonskim jedinicama.

    Što bi dobili s time?

    Priliku da timovi izvuku još više od pogonske jedinice.
    Onaj tko želi endurance morao bi biti još sporiji.
    Onaj koji želi pošto poto pokoju utrku bio bi bliže ovima ispred.
    Na kraju je pitanje. Želi li tim koji ne može osvojiti prvenstvo biti uredno 4. svaku utrku ili uzeti koju pobjedu i biti koji put 12.

    Siguran sam da bi dobili puno više timova/vozača pobjednika.



    4

    0
  9. Ovim tempom uskoro nas ceka i Taliban GP :D



    8

    0
  10. Uh…..kak su krenuli dočekao budem i VN Špičkovine. Ak niš drugo barem mi bude blizu😆



    1

    0
  11. Kome to odgovara, Merc ili Red bull?


    0

    0
  12. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Inace nemojte osudivati prekrasne staze na istoku, dozivjeti ih uzivo je poseban dozivljaj.

    Te prekrasne kilometarske izletne zone, asfaltirane, obojane muralima najvecih svjetskih umjetnika…

    Nevjerojatno je koliko ova staza podsjeca jednim dijelom na Nordschleife a drugim na Bathurst…



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Jochen Rindt – kratak podsjetnik na jedinog posthumno okrunjenog prvaka Formule 1

Kolumna // Luka Gregorić

Na današnji dan prije 53 godine poginuo je Jochen Rindt Ime je to koje bi pratiteljima Formule 1 danas vrlo vjerojatno stanovalo u uhu baš kao što stanuju ona Jackieja Stewarta, Bernija Ecclestonea ili Helmuta Marka, da nije došlo do nesreće tog kobnog dana u Monzi Bilo je to na treningu za Veliku Nagradu Italije 1970 godine, netom prije Parabolice, gdje su bolidi tada kao i danas prilazili s brzinom većom od 300 km/h Rindt je u tada...

Tržište vozača za 2024. – hoće li svi zadržati iste postave?

Lociranje // Lovro Andraka

Nikad u povijesti Formule 1 nije se dogodilo da nema baš nijedne vozačke promjene između sezona, no čini se da bismo u 2024 mogli ući bez ijednog transfera Evo kakvo je stanje s postojećim ugovorima u svakoj momčadi i koje bi se promjene ipak mogle dogoditi naredne sezone Pored svakog vozača navedena je posljednja godina njihovog tekućeg ugovora, uz napomenu kako za mnoge vozače nije poznato točno trajanje jer su objavljeni samo...

Radio komunikacija između Verstappena i Red Bulla u završnici utrke u Austriji

Radio transkript // Ante Vetma

Radio komunikacija između Maxa Verstappena i ekipe Red Bulla otkriva kako su se u posljednja dva kruga odlučili na dodatno zaustavljanje po novi set soft guma i osvajanje dodatnog boda za najbrži krug: Krug 64/71 Lambiase Just make sure you have some tyres left for the end of the race Might decide to use them Verstappen Well you could also do a pit stop Lambiase That perhaps it’s slightly more risk but either way, just look...

Još kolumni