Sponzorirani članak

Student si i voliš Formulu 1?

Piše: Pulsmedia portal

Prije 2 godina, 7 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Formula 1. Čak i na malim ekranima, tako uzbudljiva, a uživo tako nedokučiva. Ili ipak ne?
Što ako ne morate imati nekoliko milijunski budžet da doživite taj adrenalin? Što ako ne morate posjedovati Rimčevu Neveru da radite na šasiji izrađenoj od istog materijala? Dovoljno je zaputiti se u garažu FSB Racing Teama i ondje avantura započinje.

“Ovo mi je najljepše iskustvo u životu. U timu sam u ovih nekoliko mjeseci  naučio više  nego u cijelom životu.”

FSB Racing Team prvi je hrvatski Formula Student tim koji trenutno broji sedamdesetak članova. Najveći je studentski projekt u Hrvatskoj koji djeluje u sklopu udruge Hrvatske studentske asocijacije strojarskih fakulteta, osnovane prije 18 godina na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu. Iako pokrenuta od strane strojara, članovi tima su i FER-ovci, fizičari, sociolozi, kemičari, komunikolozi, ekonomisti, dizajneri, arhitekti, germanisti. VulpesR sveukupno je deveti bolid ove udruge, a drugi električni. Kostur ove formule čini prva hrvatska kompozitna monocoque šasija, a pogone ju dva elektromotora ukupne snage od 80 kW.

FSB Racing Team ove je godine nastupio na čak pet međunarodnih natjecanja: FS Easter (Mađarska), FS Netherlands (Nizozemska), FS Switzerland (Švicarska), FS East (Mađarska) i FS Alpe Adria (Novi Marof). VulpesR se vratio kući sa sljedećim postignućima:

  • bronca na Cost & Manufacturing te na Business Planu, 5. mjesto na Engineering Design Eventu na FS Switzerland
  • srebro na Cost & Manufacturing te na Skidpadu na FS Alpe Adria (sveukupno 7./19)
  • sveukupno 15./27 na FS Eastu.

Za uopće pristupiti stazi nije dovoljno samo poslati valjanu dokumentaciju i nacrte prije natjecanja. Potrebno je zadovoljiti strogi pravilnik kako bi se ustanovila ispravnost bolida, stoga se Formula Student natjecanja sastoje od niza tehničkih pregleda te od statičkih i dinamičkih disciplina. Statičke podrazumijevaju obranu koncepata (Engineering Design Event), opravdanje troškova (Cost & Manufacturing Event) te Business Plan Presentation. Dinamički dio natjecanja sastoji se od sljedećih disciplina: Acceleration, Skidpad, Autocross te Endurance, nakon kojih slijedi Post Event Inspection.

“Ovo mi je najljepše iskustvo u životu. U timu sam u ovih nekoliko mjeseci naučio više nego u cijelom životu.”

“Ovaj tim te uči kako biti čovjek, kako, kada postane teško, ne odustati. Ne radi sebe, već radi drugih. Radi drugih koji će, bez obzira na to koliko noći nisu spavali, prići ti s osmjehom na licu i s pivom u ruci reći: “Trebaš li pomoć? I hoćeš li pivu?”

“Formula, koju ova udruga stvara, samo je jedan od benefita. Biti članom FSB Racing Teama znači otkriti svoj potencijal i izaći iz komfor zone. Ne znam se pretvara u želim naučiti, a ne mogu u dođi da ti pokažem. Ova zajednica kroz jedinstvena iskustva podučava organizacijskim vještinama, timskom radu, praksi, analitičnosti, samokritičnosti, požrtvovnosti, nesebičnosti, upornosti, zajedništvu,” strpljivosti.”

“Ne postoji niti jedno drugo mjesto gdje mogu dobiti znanje koje dobivam u timu. Udruga pruža praksu koju ne mogu steći samo formalnim obrazovanjem, a koja mi je dobra osnova za kasnije zaposlenje.”

FSB Racing Team projekt je neprofitne studentske udruge, stoga je podrška sponzora neophodna za realizaciju bolida. Tim broji sedamdesetak sponzora, među kojima su Rimac Automobili, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Fakultet elektrotehnike i računarstva, DMG Mori, AVL, SKF te mnogi drugi.

Iako su ovogodišnja natjecanja završila, all-nighteri u garaži iza FSB-a još uvijek traju.

Želiš li ispisati povijest i sudjelovati u stvaranju prvog hrvatskog Driverless bolida, VulpesD, i/ili doprinijeti radu na trećem električnom bolidu FSB-RT07, javi se putem web prijave Recruitment – FSB Racing Team (fsb-racing.com). Dovoljno je da si student sa 20 i kusur godina, da imaš nešto znanja, puno volje i još više želje, a ovaj tim će od tebe načiniti kompetentnog inženjera za kojeg će se brojne tvrtke, kao što su Rimac Automobili, AVL, Siemens i drugi, itekako boriti.

Ukoliko želiš saznati nešto više o projektu, posjeti sljedeće linkove:
Web: https://www.fsb-racing.com/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/fsbracingteam/
Instagram: https://www.instagram.com/fsbracingteam/
Facebook: https://www.facebook.com/FSBRacing
Youtube: https://www.youtube.com/user/FSBracingteam1

Komentiraj

7 komentara

  1. Čitao sam o njima prije par tjedana na nekom portalu i baš mi je drago što ste i vi s Pulsmedije prepoznali njihov rad i objavili članak. Uglavnom svaka čast cure i momci, samo tako naprijed i ponosan sam što sam Hrvat i zbog vas. Naravno, potajno negdje u srcu se nadam da će možda nekad osnovati i hrvatsku F1 momčad, ili oni, ili Rimac, a možda i oboje, i tako Formula ide prema potpunoj elektrizaciji što ovim dvjema firmama ide u prilog 🤩



    18

    0
  2. Imamo mi i jednog svjetskog prvaka rođenog u Motovunu.



    6

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Jochen Rindt – kratak podsjetnik na jedinog posthumno okrunjenog prvaka Formule 1

Kolumna // Luka Gregorić

Na današnji dan prije 53 godine poginuo je Jochen Rindt Ime je to koje bi pratiteljima Formule 1 danas vrlo vjerojatno stanovalo u uhu baš kao što stanuju ona Jackieja Stewarta, Bernija Ecclestonea ili Helmuta Marka, da nije došlo do nesreće tog kobnog dana u Monzi Bilo je to na treningu za Veliku Nagradu Italije 1970 godine, netom prije Parabolice, gdje su bolidi tada kao i danas prilazili s brzinom većom od 300 km/h Rindt je u tada...

Tržište vozača za 2024. – hoće li svi zadržati iste postave?

Lociranje // Lovro Andraka

Nikad u povijesti Formule 1 nije se dogodilo da nema baš nijedne vozačke promjene između sezona, no čini se da bismo u 2024 mogli ući bez ijednog transfera Evo kakvo je stanje s postojećim ugovorima u svakoj momčadi i koje bi se promjene ipak mogle dogoditi naredne sezone Pored svakog vozača navedena je posljednja godina njihovog tekućeg ugovora, uz napomenu kako za mnoge vozače nije poznato točno trajanje jer su objavljeni samo...

Radio komunikacija između Verstappena i Red Bulla u završnici utrke u Austriji

Radio transkript // Ante Vetma

Radio komunikacija između Maxa Verstappena i ekipe Red Bulla otkriva kako su se u posljednja dva kruga odlučili na dodatno zaustavljanje po novi set soft guma i osvajanje dodatnog boda za najbrži krug: Krug 64/71 Lambiase Just make sure you have some tyres left for the end of the race Might decide to use them Verstappen Well you could also do a pit stop Lambiase That perhaps it’s slightly more risk but either way, just look...

Još kolumni