Stota pobjeda i pokisli pogledi

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Stota pobjeda i pokisli pogledi

Ante Vetma

Napraviti sto puta bilo što kvalitetno je teži pothvat nego što se čini, a ostvariti sto pobjeda u najvišoj kategoriji motosporta zvuči nestvarno, pogotovo za nas koji smo uživo pratili period kad je Michael Schumacher svojevremeno rušio granice i postavio svoju devedeset i jednu. Zanimljivo je, međutim, da ova jubilarna “stotka” nije dobila previše pažnje, kako od medija, tako ni od konkurenata, a ni od samog Lewisa. Čestitke su tu, naravno, ali čak su i najprominentniji britanski mediji napravili pro-forma čestitku i fokusirali se na druga pitanja. Ne radi se o omalovažavanju već o činjenici da je onaj najupečatljiviji trenutak ostvaren nešto ranije. Prošle godine u Portugalu došao je do 92. pobjede i što se tiče navijača – to je bilo ono pravo, to je bilo rušenje rekorda, a ovo je lijepi okrugli broj. Ironično, ta stota pobjeda dolazi na vikend kad je još jednom imao neforsirane pogreške čime se nastavlja trend jedne od najgorih sezona za pretendenta za naslov još od 2018. godine. No, rušenje mehaničara na treningu, udarac u zid u kvalifikacijama i izvrtanje u Q3 ne znači puno kad ovog vikenda ozbiljnije konkurencije nije bilo nigdje u blizini.

Ipak, simbolično je da nakon stote pobjede ni Lewis nije mogao navući preširok osmjeh, a u prvoj izjavi se jako kratko zadržao na toj temi. Jasno, pogled na nedjeljne rezultate nije pružao razloge za sreću. Na stazi na kojoj je Mercedes imao možda najveću prednost ove sezone Max Verstappen je uzeo novi motor i svejedno došao do druge pozicije u cilju. Sramotna taktika bacanja Bottasa Maxu ispred nosa nije upalila, osim ako je cilj bio da izgube tračak reputacije gospodske ekipe koju je Toto Wolff prošlih godina tako pažljivo gajio u verbalnim okršajima s Mattijom Binottom. U tom slučaju je upalila, a Ferrariju može laknuti jer njihov slučaj skidanja pečata s mjenjača Felipea Masse u SAD-u 2012. godine gubi status najnesportskijeg legalnog poteza u borbi za naslov.

Hamiltonova utrka bila je prilično netipična. Na stazi na kojoj nije tako jednostavno pretjecati odradio je solidan start, a onda prilično oprezno ušao u prvih par zavoja, samo da bi zapeo iza McLarena, i to onog sporijeg. Sve dok Ricciardo nije otišao po nove gume izgledalo je kao da se mogu cijelu vječnost voziti u toj formaciji, a tek kad se staza oslobodila Lewis je poletio i pokazao koliko zapravo tempa ima u tom Mercedesu. Istovremeno, Valtteri Bottas je vjerojatno odlučio formalno profesionalno odraditi sve na što je ugovorno obvezan. Međutim, Verstappenovo pretjecanje u direktnom okršaju na stazi je pokazalo da je Valtteriju već polako dosta svega. Drugim riječima: možete mi staviti drugi novi motor u roku dva GP vikenda, možete prodati medijima priču da se radi o neočekivanom problemu (i to točno toliki problem da bude samo 15 mjesta kazne, op. a), ali mi ne možete narediti da idem na nož u situaciji u kojoj ne moram. Da zakuca poantu, Valtteri je na Instagram stavio posprdnu fotografiju (čitaj: meme) montaže gdje se smije na sve silne motore koji su nabacani u kadru iza njega.

Valtteri je kasnije profitirao odličnom strategijom iako se većinu utrke potpuno nezainteresirano vozikao iza Gaslyja izvan bodova. Njegova nesigurnost u grip u nezgodnim uvjetima dovela je do toga da bude drugi vozač (Russell je bio prvi!) koji je odlučio ući po intermedij gume. Potez koji mu je u konačnici donio petu poziciju.

Lando Norris, McLaren
Lando Norris, McLaren

S druge strane taktičkog spektra bio je Lando Norris, nesretnik koji je fantastično odradio devet desetina jučerašnje utrke, a onda sve prosuo. Uvijek je lako biti general nakon bitke, ali za svaku situaciju postoje dvije oprečne uzrečice, pa se umjesto toga može reći da je uspjeh loš učitelj, a neuspjeh vas čini poniznima. Landu će svakako koristiti malo poniznosti jer je tanka linija između samouvjerenosti i arogancije. Ako ste u situaciji da se uvjeti mijenjaju iz sekunde u sekundu, iz zavoja u zavoj – onda nećete trkaćem inženjeru viknuti da umukne dok vam on pokušava reći u kojim zavojima drugi bolidi izlijeću van staze. Ili, ako hoćete, onda ćete se sami naći u situaciji da vas arogancija ugrize za guzicu pa skrušeno kažete ekipi da ipak morate na promjenu guma, dva kruga prekasno. Da se razumijemo, u procjeni će pogriješiti i puno iskusniji vozači, ali će svejedno saslušati ono što im iz ekipe imaju za reći.

Bila je ovo jedna od onih situacija kad ni pit-wall ni vozač nemaju zasebno definitivno točan odgovor na pitanje što napraviti u kojem trenutku, pa smo vidjeli sve i svašta. Hamilton je dobio poziv u 48. krugu kojeg je ignorirao vjerojatno jer je vidio Norrisa kako ostaje na stazi. Krug kasnije mu je Bono poručio da je Max ušao po intermedije i da se očekuje više kiše, i Lewis je onda odlučio poslušati. Verstappen je u 48. krugu odlučio ostati na stazi, a onda je u idućem krugu poručio da su intermediji pravo rješenje, što se pokazalo točnim i tom se odlukom od ne tako sjajne sedme pozicije lansirao na drugu, što je najbolje čemu se jučer mogao nadati. S druge strane, Perez je sve do 51. kruga tvrdio da su gume za suho u redu. Kad je napokon ušao u boks, tamo je udario u zid slično kao Hamilton u kvalifikacijama.

Od dobrih odluka treba izdvojiti Ricciarda, Sainza i Raikkonena. Ricciardo je u 49. krugu jasno poručio da je preklizavo da bi se ostalo na gumama za suho, a krug ranije Raikkonen je nakon rasprave o gumama u posljednjem trenutku odlučio da je vrijeme za ući po intermedije. Carlos Sainz je bio na rubu da uđe po nove gume u 48. krugu, ali je ipak odlučio ostati još jedan krug na stazi i onda je ušao tik ispred Ricciarda.

Lance Stroll, Aston Martin
Lance Stroll, Aston Martin

Kad gledamo skupinu onih koji se nisu usrećili tu je svakako apsolutni heroj Lance Stroll. Osim što drugi vikend u nizu vozi bolid “kao da mu je ćaćin”, Lance je udario u zid, sudario se s dva bolida od kojih je jedan njegov timski kolega, a onda pitao ekipu da mu stavi nove soft gume. Da, soft gume. Osim toga, zaradio je 10 sekundi na konačno vrijeme i dva kaznena boda, što sad ukupno čini čak osam. Zanimljivo, s obzirom da je bio posljednji vozač unutar kruga od vodećeg – njegova kazna od 10 sekundi nema nikakvog efekta jer je iza njega bio Sebastian Vettel na otprilike +6s zaostatka, ali Vettel nije bio unutar istog kruga pa – nikom ništa.

Fernando Alonso odradio je fantastičnu utrku i sad već redovito iza sebe ostavlja Estebana Ocona. Nakon neuvjerljivog početka sezone Alonso sad pokazuje zašto na stazi ima reputaciju kakvu ima. U situaciji oko guma je donio pogrešnu odluku i ušao tek u 51. krugu, ali je isto tako napravio potez utrke. Ne, ne radi se o pretjecanju Verstappena jer je to bilo zaobilaženje s puno boljim gumama, nego o činjenici da je u prvom krugu odlučio propičiti kroz prvi pravi zavoj bez da ga uopće pokušava odvesti. Upozorio je Ferdo na to u Austriji kad je Ricciardo izišao van staze, pretekao par bolida i profitirao iako je odradio sve “po slovu zakona”, tako da je sad Alonso odlučio napraviti isto. Da stvar bude komičnija, na putu prema gridu prije utrke je isprobao baš takav identičan potez. Kad slovo zakona postane sprdačina, onda je dužnost rugati se s njime. Prema tome, palac gore za Fernanda.

A slovo zakona je već dugo vremena apsolutni sprd pa se u toj tradiciji nastavilo i nakon utrke u Rusiji gdje je Lando Norris prekršio pravilo oko ulaska u boks s krive strane čunja. No, suci su naveli službeno objašnjenje da je prekršeno pravilo, ali je “slatki mali Landić previše propatio pa ga nećemo dodatno koriti”, tako da je, eto, sve u redu. Možda će Fernando razmotriti i ovaj slučaj pa se na idućoj utrci po potrebi opet narugati s dudekima iz sudačke sobe.

Od gubitnika dana tu je i Charles Leclerc koji se većinu utrke sjajno držao i na kraju je bio u prilici da možda sustigne i Maxa Verstappena, s obzirom na to da je Ferrari imao puno bolju taktiku od Red Bulla, ali je odlučio ignorirati pozive da uzme intermedij gume i ostao van čak i tijekom 51. kruga kad je sve već bilo savršeno jasno. On je po gume otišao baš u posljednjem krugu utrke.

Sad smo u situaciji da dva mjeseca prije kraja sezone imamo dva vozača na vrhu s dva boda razmaka. Stižu nam Turska, SAD, Meksiko, Brazil, Saudijska Arabija i Abu Dhabi, a tamo nakon Brazila se očekuje da će se ugurati još jedna utrka za koju se tek čeka potvrda. Teško je u ovom trenutku predvidjeti koja će staza odgovarati kojem bolidu, ali sudeći po zadnje dvije utrke Mercedes je napravio značajan skok u performansama i Red Bull im se realno nije mogao približiti po čistom tempu ni u Italiji ni u Rusiji. Speicfičnost staze ili realno stanje koje će se nastaviti i na nadolazećim stazama? Ne znamo. Tu je i pitanje hoće li ili kad će Lewis morati uzeti novu pogonsku jedinicu i koliki će damage control on uspjeti napraviti tog vikenda. Odgovor na neka od tih pitanja možda dobijemo u Turskoj za dva tjedna.

Podrži nas

Zadnji donatori:
fortmer
zekohonda

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

F1puls autori su dosad napisali 9400 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3776 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

46 komentara

  1. Aston Martin JB005 Prikaži

    Za info… ni Max nije uspio skinuti sporiji McL. Da ne ispadne da samo Hamilton ne zna voziti. ;p



    25

    4
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Zapravo, jest. Znam na što misliš, ali možda netko nije skuzio ono što nismo vidjeli u prijenosu: Max je na stazi prošao i Ricciarda i Sainza dok su sva trojica još imali slickove. Nakon toga je odlučio da je vrijeme za intermedije.



      16

      18
      • Aston Martin JB005 Prikaži

        Max ni Alonsa nije mogao prestici u puno jacem RB-u. Na pocetku su se vozili svi iza Russella. Iza Russella je bio Stroll koji je imao DRS, ali ni on nije vješt u prestizanju. Svi ispred Hamiltona su imali DRS.
        Ricci i Alonso imaju previse iskustva da bi ih lako prestigao na ovoj stazi. Bottasa se ne broji… on i dueli su odavno posvađani. ;)
        Poanta je sto se tesko prestize na ovoj stazi isto kao i u Monzi, osim ako nemas puno bolji bolid i gume.



        18

        2
      • Ricciardo je izletio u zavoju 7. Prošli su ga tada Max i Leclerc.

        Na isti način nije ni Lewis “prestigao na stazi” Landa jer je ovaj izletio.
        U tom smislu ne može se reći da je netko od njih dvojice znao ili nije znao prestići.

        Uostalom nije Riccci Bottas da ga je lako skinut.



        16

        3
  2. Daniel Ricciardo _bataziv_0809 Prikaži

    Ugledah clanak i reko wow, portal specijaliziran za F1 se ipak, uprkos antipatijama urednistva, odlucio adekvatno posvetiti istorijskom postignucu kojem smo svjedocili. Red je da ne ostane sve na jucerasnjem tekstu od 3 kartice poput agencijskih vijesti koji je napisan reda radi.

    Ali avaj, grdno se prevarih.

    Tekst je zapravo o cijeloj utrci, a osim kurtoaznog odavanja priznanja, onako preko volje, vise se pozornosti posvetilo greskama i losoj ovogodisnjoj kampanji (nesporno je to, ali za sve ima vrijeme i mjesto). I opet pored svih tih gresaka, covjek ode sa pobjedom u dzepu koju je sam izborio fantasticnim tempom na hardu, ali i team radio dummijem za McLaren (kako odjednom volsebno presusi omiljena tema foruma i portala-Lewisov team radio, bas se pitam zasto).

    Sve u svemu, tekst tehnicki i novinarski jako dobar, ali nedostojan jubileja.

    Nece se nista dogoditi ako nekome koga ne volis cestitas i priznas da je bio dobar bez onog “ali”….



    28

    25
    • Ayrton Senna nochimagaddavo Prikaži

      to je zato što Vetma smatra da je ovo 99. Hamiltonova pobjeda zbog Vettela i Kanade 2019 :D



      43

      2
    • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

      Pokisli pogledi autora :aww:



      24

      15
    • _bataziv_0809 …. da , taj antin ali ti je problem ? “Čestitke su tu, naravno, ali čak su i najprominentniji britanski mediji napravili pro-forma čestitku i fokusirali se na druga pitanja.” možda je trebalo prije kritike anti provjeriti ovo napisano ? npr jesu li najprominentiniji britanski mediji napravili pro – forma čestitku ili su euforično objavili , čestitali 100 . pobjedu LH . ako je čestitka bila pro – forme onda ne znam kome bi to ALI trebalo smetat . napisano je tek u okviru činjenice . pa jbte euforičnije je LH proslavija pobjedu u silverstonu nego ovu 100 . to “fatalno” ALI je navedeno u okviru 100. pobjede koja je recimo mlako popraćena u britanskim medijima , a ne u okviru toga je li LH jučer bio dobar ili ne . da , lewis je bija dobar i ništa više od toga jer je na startu preteknut od ricciarda i od strolla koji je strta sa P 7 . 11 krugova je vozija za strollom ( koji je navodno “nepodoban” za F 1 ) kojeg aje “pretekao” tek u 12. krugu kad je ovaj otiša u box , 21 krug ( gotovo pola trke ) za ricciardom kojeg je također “pretekao” ka dj eovaj otiša u box na izmjenu guma . u dominantnom MB je vodija tek 3 kruga , neiskusni lando 30 ;) sainza je preteka u 30. kad je carlos ima guma več 16 krugova “stare” , a zatim i gaslya kojem su gume bile “stare” 30 krugova… lewis je ima gume 3 kruga “stare” pa nije bilo teško imat “fantastičan” tempo u odnosu na carlosa i gaslya zar ne ? fantastični tempo nije “palija” kod LN koji je gume minja 2 kruga posli lewisa :) :) ako jubilarnih 100 nije doživila previše pažnje ni od medija , konkurenata pa ni samog lewisa zašto bi ante treba pisat ode o tome ? da bi zadovoljio najzagriženije fanove hamiltona ? pošalji mail LH pa ga pitaj zašto se 100. pobjedi nije veselija ka npr. ovogodišnjoj pobjedi u silverstonu koja je bila 99 . ;) bitnija sa više razloga z aslavlje , zadovoljstvo je bila 92 . , sve posli toga je rutina u ovakvom MB i povijesna činjenica koja će ostat zapisana u analima rekorda F 1 , a koju će LH do kraja prvestva još revidirati



      21

      13
      • Daniel Ricciardo _bataziv_0809 Prikaži

        Kad su se to ovdje britanski mediji uzimali zaozbiljno? Kad hvale ili pravdaju Hamiltona onda su propagandna masinerija. Sad kad su nesto suzdrzaniji, odjednom postadose mjera svih stvari? Ne razumijem.

        Covjek je ostvario 100 pobjeda, zasluzuje da mu se oda prizanje, bez obzira na simpatije ili antipatije, svi dijelimo zajednicku ljubav a to je sport Formula 1.

        I neko u tom sportu ostvari 100 pobjeda i to se proprati tekstom u kojem se fokus stavlja na greske i nedostatak konkurencije uz pohvalu preko one stvari. Zasto?

        I kad je srusio Sumaherov rekord imali smo onaj degutantni tekst, ne znam ko mu je bio autor vise, ali je bio u najmanju ruku neprikladan za trenutak u kojem je objavljen.



        22

        13
    • Kimi Raikkonen 7 test_007 Prikaži

      Problem je da taj netko ima 90 % pobjeda samo zahvaljujući Fii i bolidu, čovjek se već 8 godina vozika lagano po stazi, drugi vozač ga je dobio, on ne zaslužuje 100 pobjeda jer nije top vozač. Sad se vidi koliko grešaka radi pod pritiskom i zbog takvih grešaka je i izgubio naslov u McLarenu. Meni osobno je on sramota za F1, takav vozač da ima najviše naslova u F1 je smijurija a da ne govorim o njegovom stilu, oblačenju i ostalom, jedan Verstappen koji je klinac (po godinama) za njega se ponaša 100 zrelije i normalnije.



      5

      3
  3. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    ovi memeovi koji nastaju s bottasom i njegovim pogledom na tadašnji udes lewisa i maxa su pun pogodak. svaki mi je dobar :D



    12

    3
  4. Max Verstappen 33 vlado Donator Prikaži

    Odličan članak, Ante!



    18

    21
  5. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Da stvar bude komičnija, na putu prema gridu prije utrke je isprobao baš takav identičan potez. Kad slovo zakona postane sprdačina, onda je dužnost rugati se s njime. Prema tome, palac gore za Fernanda.

    Haha.. Fino je to odradio.. Potez “in your face”… Bottas ce biti poprilicno beskoristan Hamiltonu do kraja sezone..



    21

    2
  6. Fernando Alonso Brane FA14 Prikaži

    Odlično Ante, kao i obično…palac gore za objektivno viđenje utrke (po meni)…i još 2 palca gore za pohvale Alonsu hehe



    19

    18
  7. Williams Montoya Prikaži

    Postoji li negdje web stranica sa statistikom koja se bavi isključivo postocima ?

    Ne pokušavam nimalo omalovažavati Hamovih 100 pobjeda, ali nije isto njemu napravit ih sa 20+ utrka u sezoni, ili Prostu i Senni kad je bilo 15 ili 16. Ako ćemo vodit točne podatke onda je bitan udio pobjeda, a ne njihov ukupan broj. Vjerovatno će isto bit HAM na vrhu i nek bude, nemam niš protiv, samo me zanimaju ti podaci sa %.



    9

    12
    • Antonio Giovinazzi Mazzacane Prikaži

      1. Fangio 46.15%
      2. Ascari 39.39%
      3. Hamilton 35.59%
      4. Clark 34.25%
      5. Vukovich 33.33%
      5. Wallard 33.33%
      7. Schumacher 29.55%
      8. Stewart 27.00%
      9. Senna 25.31%
      10. Prost 25.25%



      18

      0
      • lukarak Donator Prikaži

        Eee al sad ce ti neko reci da se schumacheru ne racuna citava karijera bla bla bla….

        Gimnastike



        15

        4
        • Williams Montoya Prikaži

          Da, baš gimnastike.
          Šta se Šumiju briše ’97. u statistikama ili ne ?



          1

          0
        • Michael Schumacher ZJ11 Prikaži

          Nisu bitni toliko ni postotci, jer danasnji vozaci imaju najbolje preduvjete da imaju jako velike postotke pobjeda ako su u pravom bolidu jer su sami bolidi daleko najpouzdaniji ikad i ukupan postotak zavrsenih utrka kad se gledaju kroz potencijalne kvarove je puno veci nego ikad prije.

          Ako bi zeljeli vidjeti tko ima najbolji postotak trebali bi uzeti broj pobjeda i broj utrka koje su zavrsene i eventualno na zavrsene dodati one gdje je bio udes, a sve sa kvarovima ignorirat.

          Jako je tesko naci neku ravopravnu racunicu da svi kriteriji budu zadovoljeni.



          9

          2
        • Williams Montoya Prikaži

          Da, imaš pravo, i pouzdanost igra jako veliku ulogu. Kad je zadnji put explodirao motor, vrisnuo menjač, krepala hidraulika …… nekome dok je bio u vodstvu ?
          Čak i ultra dominantni Williams iz 1996. je štucnuo Villeneuveu u njegovoj prvoj utrci.



          6

          0
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          @Montoya, pogledaj rezultate utrka iz 80-tih. Uglavnom bi ih pola završilo trku, utrka bez ijednog odustajanja je bila skroz nemoguća. Danas kad bude utrka s pola odustalih onda o njoj pričamo godinama. Da nije pala kiša Sochi bi imao dva odustajanja.



          9

          0
        • Lando Norris 4 AMG Prikaži

          Kad je ovo timski sport i ti kao vozač(i) koliko god da si kvalitetan bereš tek onda kada ti tim najčvršće postavi ljestve.



          2

          0
        • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

          @montoya ne brišu mu se pobjede već samo bodovi te sezone, odnosno diskvalificiran je iz završnog poretka.


          0

          0
      • Ferrari AlijA Prikaži

        Ubjedljivo najuspješnija ekipa F1 (procentualno) je BRAWN GP TEAM. Učinak 100%. Jedna sezona, jedna konstruktorska titula. A i jedna vozačka.



        8

        1
    • Williams Montoya Prikaži

      Pretpostavio sam da će Fangio i Clark jako dobro kotirat.



      1

      1
  8. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …max je opet pokazao da je koncentracija na visini, dok je merc solidno odreagirao sa lewisom…mislim da je rb u psihološkoj prendosti jer merc po prvi puta od 2014-te ima konkurenciju do kraja sezone…gume i ‘race management istih’ u posljednjim utrkama će biti od krucijalne važnosti…



    9

    2
  9. Sebastian Vettel 5 battery992 Prikaži

    Ako netko zna do kojih je promjena došlo kod procedure Pit-Stopa… ?? Jer mi se čini da se zadnjih par trka događaju čudne stvari tipa da je sve gotovo, a bolid stoji i čeka zeleno svjetlo…



    7

    1
    • Koliko sam shvatio skyevce “lollipop man” sada ima puno veću zadaću kada ce dati zeleno svijetlo nego prije, pa se mozda tu stvara “lag” dok se ne uvjeri.
      Ali dubioze ne znam, iako svi od tih novih pravila imaju problema sa pitovima.



      1

      1
      • James Hunt Luca Badoer Prikaži

        Svaki pistolj daje jednu potvrdu obavljene promjene i dok nisu svi pritisnuti pit release je crven.

        Sad racunaj koliko automatizma postoji u jednoj promjeni i koliko to zapravo razbija uvjezbani ritam mehanicara na pistolju…jednostavno zaborave



        1

        0
  10. Toro Rosso 25_321 Prikaži

    Sto se Masse tice, nije da opravdavam, ali napravili su to ipak da pomognu timskom kolegi Alonsu, a ne da ustopavaju konkurenta, kao sto je napravio Mercedes:
    https://www.autosport.com/f1/news/united-states-gp-ferrari-incurs-penalty-for-massa-to-boost-alonso-4462642/4462642/

    Mercedes se doduse pokrio pricom da je Bottasu u vjecna lovista otisao motor iz Monze, ali tko zna.



    4

    7
  11. Dobra opaska za suce “dudeki”



    1

    1
  12. Alpine Alpine Prikaži

    I u ovoj utrci su Hamilton i Max pokazali da su za ostale Hamilton i Max.
    Norris i Leclerc moraju još nešto malo žganaca pojesti i bit će to ok.
    Ocona sam puno hvalio i nahvalio početkom godine, čak dobio i packu od Vetme, jer mi je prošle godine pored Ricciarda to izgledalo da bi možda, možda moglo nešto i biti od njega, no pored majstora Alonsa koji iz utrke u utrku pokazuje klasu vidi se da nema tu materijala za prvaka.
    Ocon je Bottas drugi dio i bude dobar da se vozi jednog dana iza Russella u Mercu. Piastria godinu dana za test vozača, a onda u momčad da ga čika Alonso još malo poduči i bude dobro.



    9

    1
  13. Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

    Ovo jeste historijsko dostignuce, pa makar preko kurtoazije mu se treba posvetiti paznja.

    Realno, ovo je sada moje misljenje, neka se neki ne pecaju za isto. 92 pobjeda se je trebala slaviti kao veliki uspjeh, a ne 100-a. 100-a jeste jubilarna, ali taj broj po meni nema dusu. Kada uzmemo razdoboblje dominatnih sezona, Mercedes je u dalekom iskoraku po dominaciji. Svaka sezona je zavrsena dvocifreno po pobjedama, pole pozicijama i najbrzim krugovima. Takvu statistiku nisu imali McLH, Ferrari, Renault i RBR. Mercedes 7 godina dominira F1, statistika tih dominacija je frapatna. Sve ove 4 ekipe su imale po dvije godine “uber” dominaciju, dok Mercedes 7, od tih 7, 6 pripada Hamiltonu, cak i 2016 Hamilton je imao vise pobjeda od Rosberga.

    Statisticki, Hamilton je pokorio citavu F1, ali nacin na koji je dolazio do silnih pobjeda je diskutabilan. Ne krivim njega zbog toga, niti smatram da nista nije nezasluzeno, ali koja je svrha svih tih rekorda, kada nemas dostojnog protivnika!? Hamiltonu ova (ako je osvoji) 2021 bi trebala biti najsladja od svih titula koje je uzeo u Mercedesu, jer ova ima barem neku vrstu tezine. Amplituda dominacije mora da varira, jer to je neki normalan balans, pogotovo za gledanost. Schumacher je recimo razvalio 2002 godinu, onda se 2003 pojavio Raikkonen, pa su opet dominirali 2004, te se 2005 pojavio Alonso. Vettel je razvalio 2011, pa se opet 2012 pojavio Alonso., pa su opet domirali 2013, te se 2014 pojavio Hamilton. Kod Hamiltona aplituda je bila samo rastuca, pobjede su samo kapale. 6 godina on nije imao dostojnog protivnika, plus kalendar utrka se iz sezone u sezonu prosirivao.

    Ja Hmiltonu kroz statistiku pruzam ruku, ali kroz trkacu karijeru pogotovo u Mercedesu ne mogu.



    29

    11
    • Fernando Alonso 14 tapa-tapa Prikaži

      Pa upravo to. Nema mi smisla uzdizanje među neke zvijezde i sl. u ovim okolnostima-sve 5 za brojke ali kad imaš tako malo uzbuđenja i sve one silne poruke i igrice preko TR pa neiskrene ili lažne izjave onda dobijes upravo ovo. Neki to vole ili namjerno ne vide i to je ok ali neka bude ok i ako netko nije opcinjen sa cijelom ovom pričom….



      10

      5
    • Blue Flag dFixxx3r Prikaži

      dobro si uocio ove amplitude šumija i seba, zbog pojave drugih vozača.., čak je i hamsta imao 2016, ajmo reć 2018 i sada 2021, ali ostalo easy peasy



      1

      0
  14. Red Bull grga Prikaži

    Dobar tekst! “thumbs”



    6

    9
  15. Ayrton Senna Brasko Prikaži

    Mišljenja sam da će ova njegova jubilarna 100-ta pobjeda ostati trajno zapisana u povijesti Formule 1. Bez obzira što i tko misli trenutno. Vrijeme dolazi i prolazi. Hamilton će isto tako jednog dana okačiti volan o klin. Doći će neki novi prvaci, ako već i nisu došli. Vjerujem da će do kraja svoje bogate karijere sigurno popiti još koji šampanjac. Isto tako će i vrijeme pokazati koliku snagu ima taj njegov uspjeh po broju pobjeda u Formuli 1. Rekordi su tu da se ruše. Možda se naćekamo dok netko drugi ne sruši njegove rekorde, a možda i dođe prije, a možda i nikad. Ja mu ovom prigodom samo mogu iskreno čestitati na ovom veličanstvenom uspjehu. Međutim bez obzira koliki je ovo uspjeh, za mene je nemjerljiv spram ovog dostignuća…
    https://www.youtube.com/watch?v=cvCEXycC2Uo



    9

    0
  16. Palac gore 👍 za Vetmu, svaka čast, al me nasmija čovjek! Odličan članak!!



    7

    11
  17. Alain Prost aleneoprosti Prikaži

    Odlično je sve rečeno! Baš sam se nasmijao! Dudeki je pravi naziv za suce! 😆



    4

    8
  18. Aston Martin tiptronic Prikaži

    Odlican članak, neki konfuzni detalji trke su mi prošli ispod radara …sad su mi jasniji.



    4

    8
  19. Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

    Članak po mjeri Hamiltona.
    Nek je on uzeo 100tu, čak ni njemu nije do slavlja kada zna kako dolazi do toga.



    3

    10
  20. Renault zd1400rt Prikaži

    Želja svih nas je gledati gladijatore koji bez kompromisa grizu i zaletavaju se glavom kroz zid, da karbon frca prilikom pretjecanja kotač uz kotač, da se nepotrebno riskira… I za to postoji rješenje u Marvelovim filmovima…
    U relanim situacijama gdje je puno toga na kocki oni pametni ili iskusni znaju da se utrka ne dobiva u prvom krugu i da čak nije potrebno riskirati do prvih ulazaka u boks kada znaš da imaš jak bolid.
    Hamilton je napravio točno ono što je trebalo, ni manje ni više – pobijedio je bez nekog nepotrebnog rizičnog poteza. Na kraju je (radi iskustva) poslušao momčad i napravio što su rekli. Ipak, ovo je timski sport i timski su pobijedili. Lando s druge strane je ignorirao timsku igru i završio kako je završio. Nedostatak dva ključna elementa – iskustvo i timski rad.
    Max je isto savršeno odvozio. Za razliku od Hamiltona, morao je uzeti malo rizika i skoro je to skupo platio. Nakon pitanja da li mu je krilo čitavo bio je dosta oprezniji jer je bolje i 7. mjestno, nego DNF. Na kraju uz sreču i iskustvo ostvaruje odličan rezultat. Da se npr. Max ne bori za naslov u nedjelju bi gledali festival pretjecanja i agresivnih poteza.

    Formulu pratim nešto preko 20 godina i Schumachera nisam mogao nacrtanog vidjeti zbog mnoštva prljavih poteza, ali veselio sam se njegovom povratku u sport s Mercedesom i mogućem osvajanju 100. pobijede. Eto, ja volim brojeve u sportu i volim im svjedočiti pa makar se radilo po meni i o najlicemjernijem i najpodmuklijem vozaču ikada – Hamiltonu.

    Svaka čast Mercedesu na poslu koji su napravili sve ove godine. Još više svaka čast Red Bullu koji radi fenomenalan posao isto tako sve ove godine. Pogotovo kada se uzme u obzir da su tvornica pića. Te dvije momčadi su gurnule u drugi plan momčadi s trkaćim pedigreom, koje se ne mogu izvlačiti na nedostatak sponzora i manjak novca – Ferrari i McLaren.

    Na kraju krajeva, imali smo odličnu utrku, ispričavam se, odličan vikend od početka do kraja i još smo svjedočili stvaranju povijesti. Možete tumačiti troznamenkasti broj kako god želite, ali nije isto reći 92. ili npr. 105.



    5

    1