F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Aktualnosti: Ecclestone i Mosley protiv “inženjerske” Formule 1

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

FIA, Formula 1

Veliki šef F1, Bernie Ecclestone, misli da je došlo vrijeme za kompletnu promjenu sportskog pravilnika koji bi sport učinio zanimljivijim. Tvrdi da su utrke postale prvenstvo inženjera i da ovo više nema smisla. Sve je ovo izrekao u intervjuu za njemački TV kanal ZDF. Intervjuu je prisustvovao i bivši predsjednik FIA-e, Max Mosley. Obojica imaju slične stavove i smatraju da se neke promjene moraju uskoro provesti.

Ecclestone misli da je F1 izgubila smisao jer je fokus i odgovornost skinuta s vozača.

“Kada me ljudi upitaju za mišljenje o tome tko je najbolji vozač, a mnogi ljudi se ne slažu s mojim mišljenjem – jer ja kažem Alain Prost. Prost je morao nadgledati svoje kočnice, mijenjačku kutiju, sve, a radio je jako dobar posao. Sada vozači sjede na gridu, a inženjer starta utrku umjesto njih, to nije više to. Trebali bi nakon gašenja svjetala biti prepušteni sami sebi. Ne trebaju nekoga tko će im govoriti kako je njihov momčadski kolega koristio “to” kroz “taj” zavoj. Ovo je sada inženjersko svjetsko prvenstvo, više manje. Ne kažem da Lewis Hamilton nije sjajan vozač, ali u ovom trenutku prima vraški mnogo pomoći sa zida. Volio bih ga sada vidjeti u GP2 autu s GP2 vozačima… ne kažem da ne bi pobijedio, ali bilo bi interesantno.”

Iako šefovi ekipa žele određene promjene koje bi učinile automobile i prvenstvo zanimljivijima za 2017., Ecclestone misli da ti napori nisu dovoljni. Sugerira da nije čuo ništa od strane “Strateške grupe” što bi ga uvjerilo u to da će se stvari dramatično poboljšati.”

“Sjedim na sastancima Strateške grupe i želio bih znati koje su to promjene pravila – kako će utjecati na prvenstvo. Ova nova pravila su kao u slučaju stare Viktorijanske kuće, ljudi na nju dodaju nove stvari i dijelove, ali zapravo je treba srušiti do temelja i krenuti graditi iznova.”

Mosley se slaže s time da je tehnologija preuzela potpunu kontrolu i da zbog toga pati popularnost F1

“Temelj svega je to da je tehnologija toliko kompleksna da je nitko živ ne razumije. Dat ću vam primjer, možete na internetu pronaći sliku modernog F1 upravljača sa svim tim tipkama – pratio sam taj razvoj u posljednjih 30/40 godina i ne mogu vam reći za većinu te dugmadi čemu služe. Ovo se pretvara u konstantnu borbu da zaustavimo kompjuter da kompletno preuzme sve funkcije.
Mislim da je to veliki argument da se vratimo osnovnom pristupu, gdje vozač ima upravljač pa čak i mjenjač, kočnice i gas sa jakim motorom – samo to mu je, ustvari, potrebno za pobjedu. To bi trebalo biti dvostruko natjecanje: natjecanje ljudi i motora, ali ukoliko inženjeri preuzmu ljudima natjecanje, F1 po mojem mišljenju gubi esencijalni element. Uveli smo jedno pravilo još 1994. godine, vrlo je jednostavno i govori o tome kako su “vozačka pomagala” zabranjena. Momčadi su se složile s time tada jer su rekle da je teško definirati što je to točno vozačko pomagalo: ali zaboravljaju to, ukoliko ste vi regulator, vozačko pomagalo je sve što vi kažete da jest.
Tako da imate sposobnost eliminirati sve te vanjske pomoći od strane inženjera, radijske i kompjutorske kontrole, ali ne možete to napraviti bez uzrujavanja ljudi.”

Mosley je osim ovog izrekao još nekoliko zanimljivih tvrdnji. Samtra da je trenutačna dominacija od strane nekoliko dobavljača motora srušila razinu konkurencije. Smatra da bi bilo potrebno pronaći nezavisnog proizvođača motora kao što je to bilo u 60-ima.

“Velika prednost F1 iz kasnih 60-ih je bila u tome što smo imali Cosworth, Mecachrome i ostale ljude koji su kreirali motore – tako da niste bili u rukama velikih proizvođača automobila. Sada Dieter Zetsche (Mercedes) može razgovarati sa Marchionneom (Ferrari) ili Ghosnom (Renault) i tada mogu kontrolirati F1 – vi više ne kontrolirate ovaj sport. U ovom trenutku javlja se potreba nezavisnog dobavljača motora.”

Mosley smatra kako se i Mercedes i Ferrari boje Red Bulla i da mu zbog toga ne žele prodati motor. Na kraju je ponudio svoje viđenje budućih pravila.

“Želio bih da se auti dizajniraju na taj način da vozač preuzme potpunu kontrolu nad automobilom, uključujući i mjenjač. Inzistirao bi čak i na mijenjanju brzina jer je to sastavni dio utrkivanja i vožnje. U isto vrijeme, uveo bi regulacije o tome koliko momčadi smiju potrošiti na razvoj – svi bi trošili istu sumu. Na taj način bi najpametniji inženjer napravio najbolji auto, a ne najbogatiji inženjer. Kombinacija ove dvije komponente dovela bi do radikalnih promjena. Da sam i dalje u vodstvu, o tome bih razgovarao s ljudima i gledateljima ovog sporta.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

9 komentara

  1. Smiješno je da se onaj tko je najzaslužniji za ovakvo stanje sada buni. E Bernie, Bernie…


    0

    0
    • Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

      Po čemu je to Bernie toliko kriv? Može li malo konkretnih stvari?
      Naravno da je u nekim stvarima pogriješio, ali tko radi taj i griješi, to nije ništa čudno. Svakako da je popularizirao Formulu 1 od izvrsne razine, i na tome mu treba skinuti kapu.


      0

      0
      • Todt je ovdje pomalo trul – čuva si fotelju.


        0

        0
      • Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

        Tako je Luka, dosta krivih stvari je produkt Todtove želje za nečim što ni on sam ne zna, a to nije dobro za budućnost Formule 1. Takav vođa ne treba nikome. U Ferrariju je radio dobar posao, ali sada očito nešto ne valja.


        0

        0
      • diesel – naravno da može konkretni primjer. Svatko tko prati F1 od 90-tih i ranije zna trenutak kada se F1 prelomila – sam početak 00-tih, odnosno trenutak kada su na Bernievo oduševljenje u F1 ušli Toyota i Renault (koji je kupio Benetton). Bernie je uvijek imao viziju da je Fomrula 1 natjecanje u kojem su automobilski proizvođači, a s tim dolascima mu se vizija počela i ostvarivati, a nakon toga je počeo aktivno loviti i ostale pa su ušli vrlo brzo i Honda, BMW… Što se dogodilo već 2002. godine? Troškovi su počeli drastično rasti, budgeti momčadi koje su htjele biti barem u sredini poretka ili više, su također počeli rasti u nebo. Zašto? Zato što su tvorničke momčadi u F1 samo iz komercijalnih razloga i iskoristit će sve što je u njihovoj moći da F1 pretvore u testni poligon za tehnologiju za svoje automobile. Bernieu je to savršeno odgovaralo jer mu je bolje imati momčadi koje troše milijarde i njemu trpaju džep, nego one manje – bez obzira kakvo utrkivanje bilo. Max je druga stvar, možda jest stari perverznjak ali je brzo uvidio da sve ide van kontrole pa je pokušao smanjiti troškove ali su tvorničari, koje je Bernie doveo, već imali veliku kontrolu te je sve ostalo samo na ideji. Dakle, sve ove tehničke i injiženjerske stvari su iz samo jednog razloga tu, sigurno ne zato da bi utrkivanje bilo bolje, tako da je ovo što Bernie govori žalosno i smiješno.
        Ne morate se složiti, naravno da svatko ima svoje mišljenje pa tako i ja, ali činjenica je da su od 2002. godine troškovi strahovito porasli, i čijenica je da se od tad počeo povećavati i utjecaj tehnike na Formulu 1. Slučajno?


        0

        0
      • I problemi s F1 su počeli još puno prije Todta.


        0

        0
  2. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Dvije tri pametne riječi za pročitati.
    Bravo Luka :)


    0

    0
  3. Max Mosley stari perverznjak i djed mraz Ferrarija!


    0

    0
  4. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Bernie je najblaže rečeno budala. Nikada nije on kriv. Uvijek drugi. A stalno nešto prigovara. Da je htio sačuvati cosworth u f1 mogao im je davati stimulaciju za razvoj motora i prodavanje istih manjim ekipama. Ovako je on samo grabio za sebe. I sada se čudi.


    0

    0