Izdvojeno

Bottasu prva pozicija za sutrašnje sprint kvalifikacije

Piše: Luka Jurić

Prije 1 godinu, 40 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Mercedesov Valtteri Bottas ostvario je najbrže vrijeme na današnjim kvalifikacijama za sutrašnje sprint kvalifikacije u Monzi.

Iza njega našao se njegov momčadski kolega Lewis Hamilton, dok je treći bio Red Bullov Max Verstappen. Četvrti i peti bili su Lando Norris i Daniel Ricciardo u McLarenu.

Šesto najbrže vrijeme pripalo je AlphaTaurijevu Pierreu Gaslyju, a sedmo Carlosu Sainzu u Ferrariju. Osmi je bio Charles Leclerc u drugom Ferrariju, a deveti Red Bullov Sergio Perez. Najbržu desetorku zaokružio je Alfin Antonio Giovinazzi.

Q1

Budući da se radi o eksperimentalnom formatu GP vikenda, svi vozači su cijele kvalifikacije morali odraditi na soft gumama. Prvi su na stazu izašli Ferrarijevi vozači. Ubrzo nakon toga su odmah i postavili svoja prva vremena. Tad je Sainz bio ispred svog kolege koji mu je davao zavjetrinu tijekom tog prvog kruga.

Nakon njih su i drugi počeli odrađivati svoje prve brze krugove. U Q1 je Mercedes izgledao nedodirljivo, dok je i McLaren izgledao odlično – pogotovo Norris koji je odradio odlične kvalifikacije.

Od samog početka Q1 Red Bull se mučio i zaostajao za Mercedesom. Štoviše, čak je i Norris bio ispred Verstappena u Q1.

Ove godine su vozači i momčadi počeli nešto ranije s velikim kolonama na stazi kako bi što više iskoristili zavjetrinu koja je kritično važna u Monzi. Naime, sad već dobro poznate kolone smo mogli vidjeti već i u Q1, što je mogući razlog zašto nekolicina vozača nije mogla popraviti svoje vrijeme u drugoj rundi brzih krugova.

Tako je na kraju Q1 najbrža petorka izgledala ovako: Hamilton, Bottas, Norris, Verstappen, Sainz

Dok su iz Q1 ispali: Latifi, Tsunoda, Schumacher, Kubica, Mazepin.

Prije prelaska na Q2, bitno je napomenuti kako je Tsunoda originalno bio prošao u Q2, ali je njegovo vrijeme bilo izbrisano zbog nepoštivanja granica staze, zbog čega se Williamsov George Russell uspio provući u Q2.

Q2

U ovoj fazi kvalifikacija, Red Bull je bio taj koji je izašao prvi na stazu. Red Bull se mučio i u Q2 pa je tako Verstappen nakon prvih brzih krugova zaostajao čak sedam desetinki za prvim Hamiltonom i drugim Bottasom, između kojih razlika nije bila ni jedna čitava desetinka.

Zbog tako velike razlike, nekoliko vozača se našlo ispred Verstappena u toj fazi kvalifkacija, od kojih je najbrži ponovno bio Norris.

I u Q2 se ponovno dogodila drama oko izlaska na stazu. Stvorila se velika kolona u boksu i Aston Martin je pustio Sebastiana Vettela iz garaže taman kad je tamo prolazio Hamilton pa je skoro došlo do kontakta između njih dvojice. Na svu sreću, vozači su uspjeli izbjeći bilo kakav incident.

Iako se ponovno stvorila kolona, svi su vozači uspjeli ući i odraditi svoj drugi brzi krug. I u ovoj fazi je Mercedes izgledao dominantno.

Stvar koju bi trebalo izdvojiti iz ove faze kvalifikacija je zasigurno činjenica da je Giovinazzi senzacionalno drugi vikend za redom prošao u Q3!

Top 5: Hamilton, Bottas, Norris (koji je bio svega desetinku iza Hamiltona), Verstappen, Ricciardo

Iz Q2 ispali su: Vettel, Stroll, Alonso, Ocon, Russell

Q3

Ovaj put je Mercedesov dvojac izašao na stazu. Oba brza kruga Bottas je bio ispred Hamiltona i davao mu zavjetrinu. U prvom krugu Bottas je napravio pogrešku, zbog čega je nakon prvih brzih krugova bio tek peti.

U tom trenutku je Hamilton bio prvi, a Verstappen drugi sa svega +0.017 sekundi zaostatka za Hamiltonom, što je izgledalo puno bolje od dotadašnjih kvalifikacija za Red Bull.

Međutim, u drugoj rundi brzih krugova, većina vozača koji su preostali u Q3 su se mučili s poboljšavanjem svog vremena. Jedan od vozača koji je uspio popraviti svoje vrijeme bio je Bottas koji je predivnim krugom sa sva tri ljubičasta sektora ostvario prvu startnu poziciju za sutrašnje sprint kvalifikacije. Ono što čini taj krug još boljim je činjenica da je on bio taj koji je pružao zavjetrinu svom momčadskom kolegi, koji je na kraju bio za desetinku sporiji od njega.

Uz odličnog Bottasa, zasigurno treba pohvaliti i McLarenov dvojac, pogotovo Ricciarda koji je bio veoma blizu svome momčadskom kolegi te Pierrea Gaslyja kojem je čini se dobra česta pozicija postala standard u zadnje vrijeme! Za razliku od njih, Perez definitivno neće biti zadovoljan svojim rezultatom – on će sprint započeti s tek devete pozicije.

Drugi slobodni trening je na rasporedu sutra u 12, a sprint kvalifikacije su u 16:30!

#VOZAČMOMČADQ1Q2Q3KRUGOVI
177Valtteri BottasMERCEDES1:20.6851:20.0321:19.55518
244Lewis HamiltonMERCEDES1:20.5431:19.9361:19.65118
333Max VerstappenRED BULL RACING HONDA1:21.0351:20.2291:19.96619
44Lando NorrisMCLAREN MERCEDES1:20.9161:20.0591:19.98921
53Daniel RicciardoMCLAREN MERCEDES1:21.2921:20.4351:19.99517
610Pierre GaslyALPHATAURI HONDA1:21.4401:20.5561:20.26016
755Carlos SainzFERRARI1:21.1181:20.7501:20.46218
816Charles LeclercFERRARI1:21.2191:20.7671:20.51018
911Sergio PerezRED BULL RACING HONDA1:21.3081:20.8821:20.61120
1099Antonio GiovinazziALFA ROMEO RACING FERRARI1:21.1971:20.7261:20.80816
115Sebastian VettelASTON MARTIN MERCEDES1:21.3941:20.91314
1218Lance StrollASTON MARTIN MERCEDES1:21.4151:21.02013
1314Fernando AlonsoALPINE RENAULT1:21.4871:21.06911
1431Esteban OconALPINE RENAULT1:21.5001:21.10312
1563George RussellWILLIAMS MERCEDES1:21.8901:21.39216
166Nicholas LatifiWILLIAMS MERCEDES1:21.92510
1722Yuki TsunodaALPHATAURI HONDA1:21.9739
1847Mick SchumacherHAAS FERRARI1:22.2488
1988Robert KubicaALFA ROMEO RACING FERRARI1:22.5307
209Nikita MazepinHAAS FERRARI1:22.7169

Komentiraj

40 komentara

  1. Sad ce Bottas pomest pod s Hamdijom… naljutili su ga ! Čuvaj se Lewis Hamiltone



    25

    3
  2. Fernando Alonso 14
    tapa-tapa Prikaži

    Mecka sa sporijim bolidom ubija 😁😁



    44

    3
  3. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Šta se desilo Botasu, i šta je čeka dosad?
    Giovinazzi poludia zadnje dvi trke mozda testiraju novu mašineriju na njemu, ako je obecavajuce je 😁
    Gasly P6 da bar ima na kladionici ta mogucnost obogatia bi se 😁



    25

    0
  4. Pirelli Superhard
    Mecolo12 Prikaži

    Hamilton i Massa o 2008. i jednom bodu 🙂🤣



    13

    0
  5. Čestitke bottasu.
    Očekivao sam maxa bliže mercu, pogotovo nakon prve runde u q3. I Perez opet razočarao, a Pierre standardno dobar.



    7

    0
  6. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Ovo smrdi na potencijalno najdosadniju utrku sezone.



    6

    12
  7. McLaren mozda i bude imao bolji tempo u utrci od Red Bulla , ali Max je ispred njih.
    Da je bilo tko drugi vise bih se nadao drugom startnom redu u nedjelju.
    Ovako jako tesko. Ali ovo je sprint , onda je valjda sve moguce :D



    4

    0
  8. Daniel Ricciardo 3
    Kicker Prikaži

    Napkon Ricci da se upalio, odlicna prezentacija Mclarena ovdje biti tako blizu.
    Bottas, svaka cast, mislim cudo sta je izveo, krug mu je bombon kada se gleda onboard. U pravilu je extra los u utrci, nema stalan tempo niti moze preticati ali ko zna, mozda sad napokon kad mu je pao teret sa leda, pocne vozit ko F1 vozac.
    Steta Pereza, mislim da su ga mogli malo bolje iskoristiti, doslovno jedini odvozio bez vozaca ispred, a procjena je bila da zavjetrina vrijedi 0.7 sekunde.
    Nista, ajmo vidit taj sprint ali osim ako bude neki krs i lom u prvom zavoju Merc ce odletit naprijed i to je to. Nadam se zabavi iza barem.



    8

    1
    • Htio bih se nadati da je Ricci “proradio” , ali ipak je ovo staza gdje se najlakse “upalit” nazalost



      5

      0
      • Nigel Mansell
        pero Prikaži

        Ma relativno je “lako” napraviti 1 brzi krug ( i ubiti gume). Cijelu trku držati tempo, samo ako ideš 5 puta u box.



        4

        0
      • Daniel Ricciardo 3
        Kicker Prikaži

        Možda, ali rasturao ga je Lando malo jače tako da sam se bojao da će i ovdje biti bar 300ms razlike. Ovo je svejedno pozitiva. I Austria je relativno kratak / jednostavan krug pa nije bio ni blizu tako da bolje da je blizu nego da nije.


        0

        1
        • Michael Schumacher
          ZJ11 Prikaži

          Bila je na the race kanalu analiza Riccievih problema, prema tome je stvar sto mclaren da bio isao dobro treba agresivan prilaz u krivinu, znaci jako kocenje da se sto vise optereti prednji ovjes, a njegov stil je takav da zeli sto tecnije i postepenije uci u zavoj i time ne opterecuje dovoljno prednji kraj i bez obzira sto je filing u krugu dobar jednostavno nije dovoljno brz.
          Monza je staza gdje se vecina kocenja vrsi pravocrtno a sami zavoji su jako kratki i vjv mu vise odgovara od drugih staza.
          Ako to sve stoji bez promjene u koncepciji i osjecaju bolida sa novim pravilima ne gine mu daljnja borba s bolidom.



          5

          0
  9. Kad je Bottas brzi onda znas da su Maxove sanse u utrci slabe.



    6

    0
    • Nigel Mansell
      pero Prikaži

      Start start start. Na žalost ovo je utrka u kojoj najviše do izražaja dolaze najjači motori. Jedino subotnji start može Napraviti nedjeljnu utrku ludom. Na žalost prenosi Hamilton tv. U sredini će biti borbe do zadnje kapi krvi.



      2

      1
  10. Bottas je jutros ponovo pronašao muda na tuširanju.
    Ne znam da li zabrijavam, ali helić od Skya je stvarao veliku buku kada je Hamilton davao izjavu tako da nisam čuo da li mu je publika zviždala.
    Bottas je bio jak kada se zahvalio publici na pozdravu. Imam feeling da će lagano prcati timskog ostatak sezone.

    McLaren pošteno brz. Svaka čast.



    4

    6
  11. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Bottas se svih ovih sezona držao ugovora iko mala beba . A sada, pošto su potpisani novi ugovori, a maloj bebi se već godinama piški do bola, i po velikom bratu, a po cijeloj obitelji, postoji stvarvna šansa da bu sutra Hamilton vidio ispred sebe Bottasov srednji prst. Možda i Verstapenov, ali to je već druga prića – do njegovog starta ((hamovog)……. A sve znajedno je ionako uvod u nedjeljnu priču. (za koju se bojim da najveću ulogu od svih staza imaju motori. Ak je tako naprijed bu bulo dosadno. Ak nije Kat do zadnjeg preživjelog. U svakom slučaju bit će borbe u sredini ko da je smak svijeta.



    4

    6
  12. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Naklon Giovinazzi, jaci si od svetog britanskog sina Georgea…



    11

    2
  13. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Team guz uz guz P7 i P8



    5

    1
  14. Perez prošle godine u RP 0.070 ispred Maxa.
    Ove godine 0.7 iza Maxa.



    4

    0
  15. Max starta na čistoj strani uz zavjetrinu Bottasa. Ovdje je bolje startati treći nego drugi. Dug je prvi zavoj, a Hamilton na prljavoj strani staze. Znaju to i u Mercedesu i mislim da će Bottas prikočiti da Lujo odmagli..



    3

    1
  16. Nelson Piquet
    Octanefreak47 Prikaži

    Giovinazzi svaka čast…momak je danas bio odličan, Gasly nastavlja brisati pod sa onim živčom Tsunodom…a i sa Ferrarijima u zadnje dvije utrke.., Bottas unleashed, Max maximum… uzbudljivo uzbudljivo…McLareni brzi na pravcu…bit će ludilo sutra



    4

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni