Oktanski koktel

Naplata duga

Piše: Ante Maras

Prije 1 godinu, 9 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 6 minuta

2003. i 2005. godina. Sezone u kojima je Kimi Raikkonen gubio naslove, jedan od Schumachera, a drugi od Fernanda Alonsa. Brzine i talenta za borbu za naslov je imao, ali nažalost McLarenovi bolidi koje je vozio nisu imali pouzdanost adekvatnu za sami naslov. 2007. prelazi u Ferrari te se činilo da te godine naslov odlazi u ruke jednog od McLarenovih vozača, debitiranta Lewisa Hamiltona ili dvostrukog svjetskog prvaka Fernanda Alonsa. No košmar u McLarenu uzrokovan ratom između Alonsa i Hamiltona te aferom Spygate je dao šansu Raikkonenu i Ferrariju koju su maksimalno iskoristili, iako je ta šansa bila mala. Naravno, imali su jako puno sreće, no koliko puta je Raikkonenu nedostajalo sreće već spomenute 2003. i 2005. godine, tako da se može reć da mu se sve vratilo te godine.

Početak sezone je bio sjajan, budući da je debitirao pobjedom za Ferrari, što je zadnji put napravio Nigel Mansell 1989. godine. No nastavak sezone nije bio sjajan unatoč dobroj formi i pobjedama u Francuskoj i Velikoj Britaniji, budući da su McLareni proradili, Lewis Hamilton počeo oduševljavati publiku i žestoko konkurirati momčadskom kolegi Fernandu Alonsu, a Raikkonenu nije bilo lako ni pokraj momčadskog kolege Felipea Masse te se činilo da je san o naslovu samo san. Ali sredinom sezone počinju problemi u McLarenu, što zbog Spygatea koji je počeo štetiti momčadi te njegovih posljedica, što zbog loših odnosa između Alonsa i Hamiltona koji je prestao postojati nakon skandala i podmetanja nogu jednom drugom u kvalifikacijama za VN Mađarske te se pretvorio u rat. Sreća mu se osmjehnula i u Ferrariju kad se nakon VN Italije momčad okrenula njemu kao momčadskom kandidatu za naslov. Sve je to Raikkonen maksimalno iskoristio te je nakon Velike Nagrade Italije završio sljedeće 3 utrke na podiju, od toga 2 pobjede u Belgiji i Kini te je došao u Brazil s minimalnim šansama za naslov.

U Brazil je Lewis Hamilton došao s i dalje dobrom prednošću u odnosu na Alonsa i Raikkonena(4 i 7 bodova) unatoč šokantnom odustajanju u Kini zbog loših odluka u pitwallu kad je završio u pijesku pri ulasku u boks. Ovo je bila prva borba za naslov u zadnjoj utrci između 3 vozača nakon Australije 1986. godine. Alonso je nakon što je potvrđen njegov povratak u Renault bio iznimno motiviran da se na neki način osveti McLarenu zbog cijele situacije u momčadi tijekom 2007. pa Raikkonenu je uz bodovni zaostatak sve to dodatno otežavalo borbu za naslov.

U kvalifikacijama Felipe Massa je ostvario pole position ispred Fernanda Alonsa, Kimija Raikkonena i Lewisa Hamiltona te je sve bilo spremno za veliki okršaj. Oba Ferrarija su izbili na vrh te su držali prednost ispred Hamiltona i Alonsa. U međusobnom dvoboju Alonso prolazi Hamiltona koji pokušava vratiti poziciju, ali u Reta Oposti blokira kočnice te odlazi široko, a na stazu se vraća na 8. mjesto iza Trullija. Kroz sljedećih 5 krugova prestiže Trullija i Heidfelda te se nalazi na 6. mjestu, s naslovom u ruci. A onda šok i nevjerica za Lewisa Hamiltona. Mjenjač mu gubi brzine te pada drastično u poretku zbog toga. Nakon 30ak sekundi spore vožnje, uspijeva resetirati kompjuter upravljača i vraća se u utrku, ali daleko od Alonsa i Raikkonen te kreće njegov veliki pohod.

Nakon prve runde ulazaka u boks Massa vodi ispred Raikkonena i Fernanda Alonsa koji je daleko od Ferrarijevog dvojca, dok se Lewis Hamilton nalazi na dalekom 13. mjestu, 50 sekundi iza Masse. U 34. krugu Kubica, koji je imao manje goriva, prolazi Alonsa, koji ga prolazi 5 krugova kasnije zbog Kubičinog ulaska u boks. U 43. krugu počinje druga runda ulazaka u boks. Massa griješi u Descidi de Lago te se smanjuje njegova prednost nad Raikkonenom te Raikkonen nakon druge runde ulazaka u boks prestiže Massu prilikom izlaska iz boksa u 53. krugu i u tom trenutku ima titulu u džepu, budući da je Alonso bio 4. iza Kubice, a Hamilton 9. joj je u boks ušao u 57. krugu.

Do kraja utrke Raikkonen i Massa drže solidnu prednost ispred Alonsa, a Hamilton je sve sporije napredovao u poretku. Uspijeva proći Trullija za 7. mjesto nakon što je ovi otišao u boks, ali nije bilo dovoljno. Kimi Raikkonen postaje svjetski prvak sa samo bodom prednosti nad Hamiltonom i Alonsom. Slavlje je bilo veliko te su se očekivali i još mnogi slični uspjesi, ali od toga je prošlo 14 godina te tih uspjeha nije bilo. Zamalo su ostali i bez toga naslova budući da su Sauber i Williams bili pod sumnjom zbog neregularnosti po pitanju goriva te bi njihovom diskvalifikacijom iz utrke Hamilton osvojio naslov, ali nisu našli nikakve dokaze, a i McLaren je povukao tužbu protiv njih te momci iz Maranella nisu trebali slati naslov u Woking. Također je sam Hamilton rekao da ne bi htio osvojiti naslov na takav način.

Kimi Raikkonen slavi naslov prvaka, Morio

Odlaskom Kimija Raikkonena F1 gubi ne samo velikog vozača, nego i personu koja se ne rađa više. Dašak starih vremena i starih plejboja spojen s no bullshit pristupom priskrbili su mu veliku bazu fanova i simpatije cijelog F1 svijeta. Upravo u samoj toj njegovoj osobnosti, uz manjak sreće, krije se razlog zašto nije ostvario više uspjeha iako je imao talenta za to. Da je možda imao drugačiji, ozbiljniji pristup, imao bi sigurno više uspjeha, ali to onda ne bi bio Kimi kojeg svi volimo, bio bi samo jedan od profesionalaca koje cijenimo, ali nam ne izazivaju neke emocije. Možda ga nećemo vidjeti tako često nakon što otiđe u mirovinu, ali vjerujem da će njemu to dobro doći jer se više ne mora bavit novinarima i PR službama, koje u najmanju ruku nije baš volio. Na kraju svega, želim mu se zahvaliti na svim pobjedama, svim podijima i tom jednom naslovu, ali najviše mu hvala na svim uspomenama i karakteru zbog čega će biti upamćen jako dugo vremena.

Mark McArdle

Kiitos kaikesta, Kimi!

Komentiraj

9 komentara

  1. Samo je Kimi mogao piti Red Bull u Ferrari majici haha



    23

    0
  2. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Otprilike tako nekako.

    U zivotu se mnogo toga vrati i mnogo toga stigne po zasluzi prije ili kasnije, ali to nije bas uvijek slucaj. Kimiju se vratilo i to kad je najmanje ocekivao i nastala je jedna od modernih bajki F1.

    Iako mi je sve ovo unistilo snove i duboko me razocaralo, nisam mogao barem dijelom ne biti sretan zbog Kimija i silno ljubomoran na navijace Ferrarija jer je njima nekako dosao na gotovo, poslije toliko uspona i padova u mom Meklarenu. Nije mala stvar to ostvariti u sredini kakav je Ferrari i u vakuumu u kojem su bili nakon povlacenja Sumahera i cistke koju je provodio Montezemolo.

    Medjutim, uhvatio ga je sindrom ostvarenog cilja i uvjeren sam, a donekle je to i sam priznao rijecima da mu je F1 samo hobi, da se od naslova do danas uglavnom samo dobro zabavljao i zaje**vao.

    Stekao je masu obozavatelja zbog karaktera a ne zbog desavanja na stazi. Ali to je sve zivot, neko osvoji sve sto se moglo osvojiti, a dozivljava zvizduke i povike neodobravanja i silan hejt na portalima, forumima i drustvenim mrezama, dok se neko drugi cijelu deceniju sustinski samo zaje**ava i ima armiju poklonika. Zivot nije linearan i ne ide sve po zasluzi kako vec rekoh….

    Inace Kimi je jedini covjek kojem sam oprostio prelazak u mrskog rivala do Carlosa Sainza. Ovaj potonji je to ipak ucinio sa vise stila.



    6

    1
    • Vidiš meni McLaren nikad nije bio mrski rival. Mrski su mi bili Briatore, Wolff, Horner, Alonso i Hamilton.

      Nikad momčadi uvijek pojedinci. I nitko iz stare generacije. Iva moderna PR proračunata vremena sa strategijom destabilizacije suparnika FIA tužbama umjesto vožnjom mi nikad nisu baš legla. Vidi se da sam dedek s tabletom.



      8

      1
      • Ross Brawn
        Tuzlaensis novinar Prikaži

        Nije do toga što si dedek. Evo i mene s 25 godina u guzici, što bi se reklo, pa nikada nisam mogao mrziti ekipu. Zašto da mrzim nekoga jer je bolji inžinjer, snalažljiviji taktičar ili jednostavno više talentovan? Ne mogu prljavosti koje danas ima na pretek, a nije je falilo ni u Briatoreovo doba kao što kažeš.



        3

        0
  3. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Kimi my man – Ice man. Jedna oproštajna za tebe.
    Sada možeš u miru bez kamera koje su ti virile u krajnike i rade on line gastroskopiju lizati sladoled.
    https://youtu.be/Jnt5nU-cqnY



    1

    0
  4. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Jel bude vozio koji reli?


    0

    0
  5. Lando Norris 4
    Surfer Prikaži

    Offtopic, ali prelijepi bolidi.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni