Piše: Ante Vetma

Prije 1 godinu, 24 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

“Formula 1 je za mene gotova priča, ali u životu postoji još puno stvari koje želim iskusiti i u kojima želim uživati. Vidimo se tu i tamo!
Pozdrav, Kimi”

S tim se riječima, uz neizostavne zahvale obitelji, ekipama, navijačima i svima koji su na bilo koji način bili uz njega u trkaćoj karijeri – Kimi Raikkonen se oprašta od Formule 1.

Nije tako lako nekom tko je ovaj sport počeo pratiti prije godinu, dvije, pet ili deset objasniti od čega se točno sastoji njegova aura. Čini mi se da bi bilo pogrešno slagati eseje što je sve ostvario, kako je nevjerojatno osvojio naslov ili kako je još nevjerojatnije par godina prije toga gubio naslove u čuvenom sivom McLarenu. To su stvari koje je baš trebalo proživjeti baš onako kronološki kako su se događale. Jer, koliko god fakt bio točan na papiru, često ne prenese okus ni miris, čaroliju sivo-crnog “West” McLarena i sve što je dolazilo u paketu nekih drugih vremena i davnih nedjelja.

Ne bi bilo tako pogrešno reći da je široku popularnost stekao zbog dogodovština i izjava koje su dosad već ovjekovječene u zbirci haikua (ozbiljno, potražite Winnow Your Words: Kimi’s Book of Haiku) i proširile se internetom kao meme prije memova kakve danas poznajemo. Tko dosad nije već pogledao video o Peleovoj prezentaciji koju je propustio zbog više sile? Ili, tko nikad nije čuo njegov “Leave me alone” team-radio?

Ipak, ne mogu baš reći ni da je u tome njegov glavni trik. Jasno, dobit će bez ikakvog truda par stotina tisuća “lajkova” na svaku objavu na Instagramu, ali to u današnjoj bizarno naopakoj realnosti teško da može biti presudni faktor za nečiju legendarnu reputaciju. U cijeloj priči je zanimljivo da je i nadimak “Iceman” potpuno pogrešan jer uopće ne odgovara njegovom karakteru, ali je simptomatično zašto mu je dodijeljen.

Kad već dajem potpuno subjektivan osobni sud – ja sam uvjeren da presudni faktor upravo to što smo proveli dobar period svojih života (20 godina koliko je u F1 nije malo, bez obzira koliko ste stari!) uz njega i pritom uvijek mogli računati na jednu konstantu, a to je – no-bullshit filozofija. To je ključ svega. Možda sam u krivu, ali pratite me na trenutak: kompletna svakodnevica ispunjena je često besmislenim čavrljanjem u liftu, bezglavim idiotima u prometu, nervoznim kupcima u redu u trgovini, nadrkanim šefom na poslu, kolegom koji malo previše brije na teretanu ili kolegicom koja je prekardašila s #throwback slikama s jednog ljetovanja na Mallorci prije tri godine. Svi su u filmu, svi su glavni likovi u tom svom malome filmu, a scenarij se u prepričavanju mrvicu prepravi da sve zvuči nikad viđeno, napeto i zanimljivo. Kad realno, apsolutno nikoga nije briga za susjedovo izlaganje u liftu, šefovo baljezganje o idućem “team buildingu”, mišićnu masu kolege s posla ili video snimke francuskog buldoga pričljive kolegice. Ali, uglavnom šutiš, ili se koliko-toliko pristojno izvučeš. Usput budi rečeno, ako mislite da niste u filmu – jeste, samo možda još ne znate koja mu je tema. U cijelom tom neprekidnom šumu apsurda osvježenje je barem svako drugi vikend kroz par sekundi intervjua ili team-radija već 20 godina u nizu gledati i slušati pionira no-bullshit filozofije.

I onda se čudom čude pojedinci kad internet eksplodira na Kimijevu “get him out of the way!”, zato jer taj isti internet na identičnu izjavu bilo kojeg drugog vozača komentira kako je nepristojan, nekolegijalan ili nešto gore. Zvuči licemjerno, ali nije. Postoji razlika. Raikkonen je svojim likom i djelom dobio licencu za to, drugi još nisu. A idući put kad čujete – “da, ali ovo je sport, Kimi više nije na svom vrhuncu, dajte mladima šansu, truć bljuć…”, pustite ih da vrte taj svoj film, klasa se ne može kupiti. Shvatit će, polako…

Kad ovakva ikona odlazi onda ne vrijede ista pravila, dozvoljena je i patetika, a za neke druge ćemo nabrajati pobjede, podije, naslove, minute provedene u vodstvu i što već. Dvanaest ili trinaest godina unatrag upoznao sam jednog Finca usred Austrije i spomenuo mu Kimija, na što je tip opalio u smijeh uz “Oh Kimi, what a fucking idiot!”. Jest, bio je idiot, klinac, prešao lagano cijelu igricu nama ispred nosa, a sad je uzor i obiteljski čovjek. Nikad zainteresiran za glamur i popratne sadržaje, bez opterećivanja egotriperskim modernim pizdarijama. Koliko često se to može reći o javnoj osobi, i pritom ne mislim samo na F1?

Živio ti nama, Kimi, dugo i sretno! Bilo nam je zabavno, baš kako treba.

To je to. Sad ga pustimo na miru.

Komentiraj

24 komentara

  1. Ayrton Senna
    OffLiberyMedia Prikaži

    Leave me alone. <3



    9

    0
  2. Kimi Raikkonen
    Mentor_Kimi Prikaži

    Sto napisati o čovjeku koji ti obilježi djetinjstvo? 20 godina u f1 bez ikakve glume, preseravanja i lažnog sjaja. Danas imamo one koji na silu pokušavaju bit smiješni preko team radija , ali ne ide to tek tako. Zbogom dragi Kimi!



    26

    0
  3. Kimi legendo, sretno ti bilo. Uživaj u životu i tu i tamo uzmi volan u ruke, za gušt tvoj ali i naš. Do viđenja.



    5

    0
  4. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Ova vijest mi je baš sj….a večer. Znaš da je to neminovno i da će se desiti kad-tad, ali nekako sam se nadao da ću ga gledati još jednu sezonu u novoj generaciji bolida. Tko mi sad preostaje, Bottas? Pih…



    8

    0
  5. ICEMAN!!! Nekako ko James Hunt osvojio naslov i to mu je bilo dovoljno….



    6

    0
  6. ”Driving is the only thing I love about F1.” Kimi Raikkonen

    Legenda!!



    15

    0
  7. Dobra.
    Hvala Kimi, sretno i uživaj.



    6

    0
  8. Williams
    DoDo13 Prikaži

    Jos jedna legeda ovog sporta je odlucio po zadnji put mahnuti navijacima nakon zavrsetka zadnje utrke sezone i svoju kacigu objesiti o klin. Kimi hvala na svemu, svi mi ti zelimo sve najbolje.



    4

    0
  9. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Svaka cast na tekstu
    Kad san poceo pratit F1 heroj Scumi se trka protiv Hakinena i Kimia oba lika su mi bila draga i nikad mrznju prema njima nisam ima iako su bili ljuti rivali,…
    Mocan jak brz i bez dlake na jeziku, daje sliku na staru F1 pravu F1 neodgovaraju mu hibridi nikako, najviše cu ga se sjecat po 2007 meni najdrazoj sezoni po mnogim stvarima bolidi savrseni motori glasni žene polugole drze suncobrane kraj bolida i to je on bio, pobjedit u slabijem bolidu 2 fenomenalna vozaca, i dokazao je tad kako je i trebao, a to da je strasan pilot jer dobit jednog Alonsa i Hamiltona u sporijem bolidu bi mogli mozda jedino još Scumi i Senna..
    Jedna titula je dovoljna za njega bas radi nacina kako je došao do nje i baš kao Hunt doša pokaza, Ja san ovdje šef a sad me pustite da uživam u trkama, nepati za rekordima
    Formula 1 je u sigurnim rukama ali falit ces!
    Zahvaljujem pulsmediji na poklonu knjiga od Kimia je odma pokraj TV i jedina moja knjiga pored ostalih ženinih se ističe 😁



    26

    1
  10. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Lijepo napisano. Tačno koliko treba.
    Biće neobično bez njega ali drago mi je da sam ga pratio i gledao sve ove godine.
    Poseban je to lik, vrijedan svakog poštovanja.
    Sretno stari 😉



    5

    0
  11. Da sam Enzo ja bi ga u Monzi na FP1 stavio u Ferrari i napravio feštu od toga. Neka se vozika pomalo i gušta u ipak puno boljem autu nego što danas vozi…

    Na žalost ovi danas nit klase nit stila….



    9

    0
  12. Red Bull
    grga Prikaži

    Jako cijenim ljude koji govore ono što misle, a ne ono što će im u datom trenutku priskrbiti nečiju naklonost. Kimi je jedan od takvih (malobrojnih). Sretno majstore!
    Dobar tekst. :thumbs:



    6

    0
  13. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    A šta reći, hvala ti….
    Nisam zbog tebe počeo gledati f1, ali sam je zbog tebe zavolio.

    Koliko mi je puta mama snimala (na kazetu) trku kada nisam stigao gledati u prijenosu.
    Najbitnije je bilo “kako i di je završio Kimi”.

    Koliko je bilo teško gledati pucanje ovjesa ili dim iz motora srebrne strijele…..
    Koliko sreće je bilo (i “plesa” po dnevnom) 2007 na VN Brazila ili meni omiljene VN Japana 2005.

    Bila je čast i privilegija gledati te kako voziš, popratiti cijelu karijeru (kada je on pauzirao f1 i ja sam pauzirao gledanje jer mi, tada, nije imalo previše smisla gledati bez Kimia).
    Ocekivao sam puno više od tebe kao vozača (a tko nije od takvog talenta) ali sam dobio puno više kao osobe.

    Forma je prolazna, klasa je vječna.
    Pozdrav legendo.
    Rai7 🏆



    16

    0
  14. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Bas to je to, bio je skandal bez skandala u F1. Sav nekakav svoj, sta god da izusti Kimi nesvjesno napravi show, bio grub ili smiješan sve je isto.

    Rijedak je slučaj da budeš takva pojava, tako cool bez imalo trunke napora, upravo zbog toga će nam faliti, jednostavno imao je karizmu sto danas neki mogu samo da sanjaju! Pored toga imao je jako dobru karijeru, vozio je za 4 tima, u 3 pobjedjivao u jednom bio prvak! Kud ćeš bolje, sretno šampione 🍻



    9

    0
  15. Bravo!
    Ali bas sam se nadao jos jednoj sezoni……



    3

    0
  16. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Hvala, Ante. :thumbs: :thumbs:



    2

    0
  17. Ikona F1, nikad nije muljao, bio bezobrazan. U njegovim komentarima nije bilo podcjenjivanja, omalovažavanja.
    Mali smješak na licu ali velika smijurija u glavi tipa ” ma dajte se malo skulirajte”.
    Svaka čast, kapa do poda. Karakter kakav bi Diogenes tražio sa svijećom.

    LP



    8

    0
  18. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Zbog nekih drugih vijesti koje sam čitao, znao sam da odlazi na kraju ove sezone. Meni je bio i bit će jedan od dražih vozača. Nekad sam navijao svim srcem.
    Što se tiče vozačkih predstava, volio bih da se nije vratio u F1 nakon pauze. Pamtio bih ga po duelima, ludim potezima na stazi … Ovako ga samo pamtim poruke sa radija.
    Što se tiče karaktera, pozitivni unikat kakav se nije desio u F1 i vjerujem da se neće više ponoviti.l :thumbs:



    2

    2
  19. Onaj tko prati F1 tek nekoliko godina, komentirat ce: “Vrijeme mu je za penziju” i nikad neće shvatiti nas koji tu istu F1 pratimo 15, 20 i više godina koji govorimo: “Falit ćeš nam Kimi”! Mi znamo Kimija i znamo zašto će faliti i nama i cijeloj F1 zajednici! Sretno “Ledeni” i hvala Ti za sve 🙏🙏



    6

    0
  20. Gubitak ogroman za F1. Sretno majstore.



    2

    1
  21. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    PA DA. upravo tako. no bullshit, odjebite s recikliranjem razgovora, intervjua i gluposti, just let me race filozofija je KIMI. naravno, da nije prvak i da nije imao tako sjajne iskre u 20god karijeri, nebi dobio baš tu auru, ali ferarijev prvak, razvaljivanje s lotusom i brzina s mclarenom u kombinaciji s tim pristupom, s tom socijalnom specifičnošću; osiguralo mu je status apsolutne legende i benchmarka za buduće generacije, u razini s imenima koji imaju puno više trofeja ali ne i takav imprint u povijesti automobilizma..



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni