Izdvojeno

Red Bull traži pojašnjenje od FIA-e: sumnjaju da je Mercedes pronašao 20ks prilikom izlazaka iz zavoja

Piše: Ante Vetma

Prije 1 godinu, 22 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Od Velike nagrade Velike Britanije jasno je da je Mercedes opet napravio skok u performansama, a Red Bull i Ferrari su primijetili da se radi o fazi ubrzavanja.

Mercedes je svoju novonastalu brzinu objašnjavao drukčijim postavkama krila, te su potvrdili da pogonska jedinica isporučuje jednaku snagu kao na početku sezone, ali to ne pobija nužno teoriju Red Bulla i Ferrarija. Oni smatraju da je maksimalna snaga ista, ali je distribuirana drukčije. Tako objašnjavaju novonastalu brzinu u prvoj fazi ubrzavanja na pravcu.

Njemački Auto Motor und Sport piše da GPS podaci s utrka u Silverstoneu i Budimpešti pokazuju kako Mercedesovi bolidi u usporedbi s konkurencijom imaju puno bolju akceleraciju iz zavoja, ali nisu nužno brži na kraju samog pravca, osim ako po setupu imaju manje downforcea.

Konkurencija smatra da je tajna u interkuleru. Komprimirani zrak se hladi sa 100 stupnjeva na ambijentalnu temperaturu, ali način kako su pravila pisana pruža priliku za elegantno zaobilaženje. S obzirom na to da je hladni zrak gušći od vrućeg – proporcionalno tome se može ubrizgati više goriva i dobiti više snage.

Red Bull i Ferrari tako smatraju da Mercedes odvaja hladni od vrućeg zraka i time dobiju do 20 konjskih snaga prilikom izlaska iz zavoja. Nakon toga kompresor pritisne topliji zrak i time se izgubi prednost.

AMuS piše da to trenutno nije zabranjeno, ali se otvara pitanje detalja gdje su senzori montirani i do koje granice se može hladiti zrak. Drugim riječima, nije jasno je li senzor montiran na mjestu gdje bi bile zabilježene relevantne informacije kako bi se zadovoljio duh pravila.

U Red Bullu nisu u potpunosti uvjereni u to. Vjeruju da je senzor montiran na poziciju na kojoj je temperatura zraka u svakom slučaju unutar dozvoljene granice. Bilo kako bilo, FIA je dobila službeni upit te je sigurno kako će Red Bull promptno dobiti kvalitetan odgovor, s obzirom na to da za tjedan dana započinje Velika nagrada Italije u Monzi.

Članak za kojeg se smatra da bi potencijalno mogao biti prekršen s preniskom temperaturom je idući:

“5.6.8 Engine plenum (as defined in line 4 of Appendix 2 to these regulations) air temperature must be more than ten degrees centigrade above ambient temperature. When assessing compliance, the temperature of the air will be the lap average recorded by an FIA approved and sealed sensor located in an FIA approved location situated in the engine plenum, during every lap of the qualifying practice session and the race. The first lap of the race, laps carried out whilst the safety car is deployed, laps with a time at least 20% greater than the fastest lap of the session, pit in and out laps and any laps that are obvious anomalies (as judged by the technical delegate) will not be used to assess the average temperature. The ambient temperature will be that recorded by the FIA appointed weather service provider. This information will also be displayed on the timing monitors.”

FIA-in tehnički pravilnik

Komentiraj

22 komentara

  1. Pirelli Hypersoft
    resiver11 Prikaži

    mislim da ipak prekosutra pocinje vn nizozemske ne italije



    13

    0
  2. Mattia Binotto
    Limpskinz Prikaži

    Odakle rbu informacije da je bas u tom dijelu motora sumnjivo, bilo kako bilo, šanse da će biti nešto od ovoga su 0%



    8

    1
  3. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Senzor se montira na mjesto koje odredi FIA, a ne timovi.
    Ukoliko je Mercedes našao način da prevari rezultate senzora zbog njegove lokacije, FIA ima pravo da promijeni lokaciju senzora ili da doda novi senzor.



    11

    1
  4. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Istina, Italija je drugi vikend. :)
    Vjerojatno u pravilima FIA nema vremena za odgovor do ovog vikenda pa je navedena Italija…. možda.
    Ovo sa intercoolerom je zanimljivo. Ako FIA krene razvlačiti
    netko će na utrci možda imati temperaturu od – 20 c



    4

    0
  5. Ayrton Senna
    Igo Prikaži

    a šta ih sve prče već godinama…ovo je moderno doba tehnologije i inžinjerstva. sve bi im dopustio pa nek kemijaju svi šta hoče. uostalom oduvijek se u auto industriji imalo koristi od novotarija iz F1



    4

    2
  6. To je F1. Kad svatko svakog tužaka. Nema nevinih.



    5

    0
  7. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Prvo sam mislio da nisam objavio komentar, zatim ga ponovio, ali je ocito obrisan, ako smijem znat iz kojeg razloga? @Ante Vetma



    4

    0
  8. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Ubiti nestlo slicno sto je radio Ferrari samo je on to radio s gorivom, navodno je Ferrari drzao protok goriva istim al bi visak spremao i cuvao da potrosi u najpotrebnijem tewnutku te bi u tim trenucima protok goriva bio vecinod dozvoljenih 110kg/h, bilo je legalno jer se desavalo iza senzora od FIA i zabranjeni nakon sto im je Ferrari sam priznao, i onda su sljedecu sezonu morali trosit manje goriva, to su sve nesluzbene informacije jer nikad nije FIA kao ni Ferrari potvrdili (a ni demantirali)
    A sad je posto je to Mercedes svi su skepticni sto se tice nastavka ovih optuzbi….



    7

    0
  9. Mercedes nikako da presta muckat i to jos od pocetka hibridne ere…ahhhhh



    2

    6
  10. Prvo, stavio bi senzore na Ferrariev motor, reda radi.

    A što se tiče tih motora, mogli su ih pustiti da radi svatko tko šta hoće. A ne limitirati…
    Pa nek se natjecu tko je inovativniji. Imati samo neke osnovne zakone i to je to. To i je bit Formule 1…



    3

    0
  11. Ross Brawn
    Tuzlaensis novinar Prikaži

    Na stranu bih sad ostavio legalnost i takmičarsku etiku u ovim slučajevima, a naglasio bih koliko me svaki put oduševi genijalnost inžinjerskih umova koji rade u F1 timovima. Takav nivo inovativne mašte i kreativnog razmišljanja iz godine u godinu je nevjerovatan!



    1

    0
  12. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    napokon da netko i mercedes propituje o izvlačenju snage. NA PO KON


    0

    2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni