Red Bull traži pojašnjenje od FIA-e: sumnjaju da je Mercedes pronašao 20ks prilikom izlazaka iz zavoja

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Red Bull traži pojašnjenje od FIA-e: sumnjaju da je Mercedes pronašao 20ks prilikom izlazaka iz zavoja

Ante Vetma

Od Velike nagrade Velike Britanije jasno je da je Mercedes opet napravio skok u performansama, a Red Bull i Ferrari su primijetili da se radi o fazi ubrzavanja.

Mercedes je svoju novonastalu brzinu objašnjavao drukčijim postavkama krila, te su potvrdili da pogonska jedinica isporučuje jednaku snagu kao na početku sezone, ali to ne pobija nužno teoriju Red Bulla i Ferrarija. Oni smatraju da je maksimalna snaga ista, ali je distribuirana drukčije. Tako objašnjavaju novonastalu brzinu u prvoj fazi ubrzavanja na pravcu.

Njemački Auto Motor und Sport piše da GPS podaci s utrka u Silverstoneu i Budimpešti pokazuju kako Mercedesovi bolidi u usporedbi s konkurencijom imaju puno bolju akceleraciju iz zavoja, ali nisu nužno brži na kraju samog pravca, osim ako po setupu imaju manje downforcea.

Konkurencija smatra da je tajna u interkuleru. Komprimirani zrak se hladi sa 100 stupnjeva na ambijentalnu temperaturu, ali način kako su pravila pisana pruža priliku za elegantno zaobilaženje. S obzirom na to da je hladni zrak gušći od vrućeg – proporcionalno tome se može ubrizgati više goriva i dobiti više snage.

Red Bull i Ferrari tako smatraju da Mercedes odvaja hladni od vrućeg zraka i time dobiju do 20 konjskih snaga prilikom izlaska iz zavoja. Nakon toga kompresor pritisne topliji zrak i time se izgubi prednost.

AMuS piše da to trenutno nije zabranjeno, ali se otvara pitanje detalja gdje su senzori montirani i do koje granice se može hladiti zrak. Drugim riječima, nije jasno je li senzor montiran na mjestu gdje bi bile zabilježene relevantne informacije kako bi se zadovoljio duh pravila.

U Red Bullu nisu u potpunosti uvjereni u to. Vjeruju da je senzor montiran na poziciju na kojoj je temperatura zraka u svakom slučaju unutar dozvoljene granice. Bilo kako bilo, FIA je dobila službeni upit te je sigurno kako će Red Bull promptno dobiti kvalitetan odgovor, s obzirom na to da za tjedan dana započinje Velika nagrada Italije u Monzi.

Članak za kojeg se smatra da bi potencijalno mogao biti prekršen s preniskom temperaturom je idući:

“5.6.8 Engine plenum (as defined in line 4 of Appendix 2 to these regulations) air temperature must be more than ten degrees centigrade above ambient temperature. When assessing compliance, the temperature of the air will be the lap average recorded by an FIA approved and sealed sensor located in an FIA approved location situated in the engine plenum, during every lap of the qualifying practice session and the race. The first lap of the race, laps carried out whilst the safety car is deployed, laps with a time at least 20% greater than the fastest lap of the session, pit in and out laps and any laps that are obvious anomalies (as judged by the technical delegate) will not be used to assess the average temperature. The ambient temperature will be that recorded by the FIA appointed weather service provider. This information will also be displayed on the timing monitors.”

FIA-in tehnički pravilnik

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9491 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3816 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

22 komentara

  1. Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

    mislim da ipak prekosutra pocinje vn nizozemske ne italije



    13

    0
  2. Mattia Binotto Limpskinz Prikaži

    Odakle rbu informacije da je bas u tom dijelu motora sumnjivo, bilo kako bilo, šanse da će biti nešto od ovoga su 0%



    8

    1
  3. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Senzor se montira na mjesto koje odredi FIA, a ne timovi.
    Ukoliko je Mercedes našao način da prevari rezultate senzora zbog njegove lokacije, FIA ima pravo da promijeni lokaciju senzora ili da doda novi senzor.



    11

    1
  4. Nigel Mansell pero Prikaži

    Istina, Italija je drugi vikend. :)
    Vjerojatno u pravilima FIA nema vremena za odgovor do ovog vikenda pa je navedena Italija…. možda.
    Ovo sa intercoolerom je zanimljivo. Ako FIA krene razvlačiti
    netko će na utrci možda imati temperaturu od – 20 c



    4

    0
  5. Ayrton Senna Igo Prikaži

    a šta ih sve prče već godinama…ovo je moderno doba tehnologije i inžinjerstva. sve bi im dopustio pa nek kemijaju svi šta hoče. uostalom oduvijek se u auto industriji imalo koristi od novotarija iz F1



    4

    2
  6. To je F1. Kad svatko svakog tužaka. Nema nevinih.



    5

    0
  7. Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

    Prvo sam mislio da nisam objavio komentar, zatim ga ponovio, ali je ocito obrisan, ako smijem znat iz kojeg razloga? @Ante Vetma



    4

    0
  8. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Ubiti nestlo slicno sto je radio Ferrari samo je on to radio s gorivom, navodno je Ferrari drzao protok goriva istim al bi visak spremao i cuvao da potrosi u najpotrebnijem tewnutku te bi u tim trenucima protok goriva bio vecinod dozvoljenih 110kg/h, bilo je legalno jer se desavalo iza senzora od FIA i zabranjeni nakon sto im je Ferrari sam priznao, i onda su sljedecu sezonu morali trosit manje goriva, to su sve nesluzbene informacije jer nikad nije FIA kao ni Ferrari potvrdili (a ni demantirali)
    A sad je posto je to Mercedes svi su skepticni sto se tice nastavka ovih optuzbi….



    7

    0
  9. Mercedes nikako da presta muckat i to jos od pocetka hibridne ere…ahhhhh



    2

    6
  10. Alfa Romeo laky614 Prikaži

    Prvo, stavio bi senzore na Ferrariev motor, reda radi.

    A što se tiče tih motora, mogli su ih pustiti da radi svatko tko šta hoće. A ne limitirati…
    Pa nek se natjecu tko je inovativniji. Imati samo neke osnovne zakone i to je to. To i je bit Formule 1…



    3

    0
  11. Ross Brawn Tuzlaensis Donator Prikaži

    Na stranu bih sad ostavio legalnost i takmičarsku etiku u ovim slučajevima, a naglasio bih koliko me svaki put oduševi genijalnost inžinjerskih umova koji rade u F1 timovima. Takav nivo inovativne mašte i kreativnog razmišljanja iz godine u godinu je nevjerovatan!



    1

    0
  12. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    napokon da netko i mercedes propituje o izvlačenju snage. NA PO KON


    0

    2