Dottore i ljubav prema F1

Ante Maras

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Dottore i ljubav prema F1

Ante Maras

Došao je i taj dan, dan za koji smo znali da će doći, ali nismo željeli da ikad dođe. Valentino Rossi, il Dottore, deveterostruki svjetski motociklistički prvak, od toga 7 puta u kraljevskoj kategoriji, odlučio je otići u mirovinu i objesiti kacigu o klin. Era najvećeg na dva kotača došla je svome kraju i ostavila nam u baštinu bezbrojne pobjede, podije, maestralne utrke, velike borbe s velikanima sporta kao što su Max Biaggi, Loris Capirossi, Sete Gibernau, Nicky Hayden, Jorge Lorenzo, Marc Marquez i Casey Stoner te u konačnici karizma, karakter i mentalitet pobjednika i borca do samog kraja.

Također, kao velikom fanu motorsporta nije mu strano bilo koketirati ni s ostalim granama i disciplinama motorsporta, kao što je reli, u kojem je nekoliko puta ostvario zavidne rezultate u ponekim WRC utrkama te je nekoliko puta osvajao Monza Rally. Ne treba zaboraviti niti nekoliko podija u GT utrkama, od toga pobjeda u klasi na 12 sati Abu Dhabija. No ipak njegova velika ljubav je bila i ostala Formula 1 te nije puno nedostajalo da dva kotača zamijeni sa četiri.

U razdoblju od 2004. do 2010. redovito je koketirao s Ferrarijem i potencijalnim prelaskom iz moto utrka u F1, nešto što je u povijesti napravio samo John Surtees. Njegov prvi kontakt s bolidom Formule 1 se dogodio 2004. na Ferrarijevoj stazi u Fioranu na kojoj je ostvario iznenađujuće dobre rezultate koji su ostavili i Michaela Schumachera bez riječi te se već tada spominjao prelazak u F1. Naime, Luca Cordero di Montezemolo je nedavno otkrio da je postojala ideja da Valentino Rossi odradi sezonu za Sauber te bi poslije sezonu-dvije, ovisno o rezultatima, prešao u Ferrari, no Rossi nije pristao na tu ideju. Još jednom je 2005. sjeo za upravljač Ferrarija na Fioranu, ali mu je savjete ovaj put davao Marc Gene te je još ostavio dobar utisak na Ferrari.

Prvi Rossijev ozbiljan nastup za upravljačem F1 bolida se dogodio na predsezonskom testiranju u Valenciji od 31. siječnja do 2. veljače 2006. godine. Na tom je testiranju bio za upravljačem Ferrarija F2004 s detjuniranim V10 motorom. Iako je vozio drugačiji bolid od Schumachera i Felipea Masse te direktne usporedbe nisu bile moguće, rezultati i tijek testiranja dali su naslutiti kakav potencijal ima Valentino Rossi kojeg je moguće otključati uz dovoljan broj testiranja, što u tadašnje vrijeme nije bio problem. Iako prvi dan nije bio sjajan, budući da se izvrtio na mokroj stazi, već sljedeći dan je pokazivao znakove napretka, ostvarivši 9. vrijeme od 15 vozača, završivši sekunde ndu iza Schumachera, koji je bio treći, a Rossi je iza sebe ostavio Davida Coultharda, Marka Webbera i Jarna Trullija, koji su bili velika imena Formule 1 tog doba. No treći dan je iznenadio mnoge samo 0,7 sporijim vremenom m od Michaela Schumachera te je mnogima razgolicao maštu o potencijalnom prelasku u F1. Maštanje o Johnu Surteesu modernog doba dodatno je potaknuo Michael Schumacher koji je pohvalio izniman Rossijev talent i potencijal te je rekao da je Rossi u potpunosti spreman za nastup u Formuli 1. Iako je postojao obostrani interes Ferrarija i Valentina Rossija, Rossi je ipak odlučio sredinom 2006. ostati barem još dvije godine u MotoGPu s Yamahom te eventualno prijeći u F1 kad smatra da je ostvario sve što želi u MotoGPu.

Poslije toga je nekoliko puta iz gušta odradio vožnje za Ferrari, 2008. u sklopu Corse Clientia te 2010. u Jerezu za upravljačem Ferrarija F2008 s GP2 gumama. No postojala je u tom razdoblju još jednom opcija da Valentino Rossi debitira u F1. Naime, 2009. godine je Massa doživio tešku nesreću na kvalifikacijama na Hungaroringu te je umjesto njega na 2 utrke uskočio Ferrarijev test vozač Luca Badoer. Nažalost, Badoer je katastrofalno zamijenio Massu te je Ferrari tražio zamjenu za njega. Ferrari i Valentino su imali interes za takvu opciju, pogotovo zbog toga što je trebao nastupiti na Monzi, što bi bio izniman trenutak za Valentina Rossija, jer debi za Ferrari u Monzi se ne događa svaki dan. Problem je nastao jer je Rossi zatražio određeni broj testiranja kako bi kvalitetno odradio utrku za Ferrari, što u tom trenutku nije bilo moguće te se Ferrari na kraju odlučio za Giancarla Fisichellu.

Njegov posljednji kontakt s bolidom Formule 1 se dogodio 2019. godine u promotivne svrhe na stazi Ricardo Tolmo u Valenciji. Ovog puta je bio za upravljačem Mercedesovog W08 u kojem je Lewis Hamilton osvojio 4. naslov 2017. godine, dok je Lewis Hamilton sjeo za upravljač Rossijeve Yamahe YZR-M1 iz 2019. godine. Obzirom da Valentino Rossi nije sjeo za bolid Formule 1 gotovo 10 godina te da je sjeo u potpunosti drugačiji bolid nego prije 10 godina, zaostatak od samo 1,5 sekundi se i ne čini nimalo loš, dok je Lewis Hamilton odvozio 4 sekunde sporije od Rossija na dužoj konfiguraciji staze, a obzirom da mu je to bio prvi dodir s MotoGP motorom, rezultat i nije tako loš.

Valentino Rossi je neosporna legenda motorsporta i karakter koji se više ne rađa. Valentino Rossi je ime koje je postalo brend sam za sebe, čiji će odlazak biti jedan veliki gubitak za MotoGP, a i za motorsport, jer su mnogi pratili, a i prate upravo zbog il Dottorea. U biti on je na neki način Ferrari MotoGPa. No tko zna što bi bilo da je odlučio zamijeniti 2 kotača s bolidom Formule 1. Bi li se Valentino Rossi snašao u potpuno drugačijem okruženju od onoga na koji je navikao? Bi li bio jednako uspješan kao i u MotoGPu? Ja vjerujem da bi, brzinu i potencijal je imao, no na ta pitanja nećemo nikada dobiti odgovor. Iskreno, mislim da se Valentino ne zamara tim pitanjima te da je ponosan što je u 25 godina utrkivanja ostvario toliko vrhunskih rezultata i stvorio toliko uspomena i lijepih trenutaka da će zauvijek ostati upisan velikim slovima upisan u povijest motorsporta. Vjerujem u konačnici da će kroz svoju vozačku akademiju prenositi svoje iznimno znanje te iskustvo novim generacijama vozača utrka i da možda u budućnosti dobijemo novog Valentina Rossija.

Ciao Dottore!

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9491 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Maras
Pulsmedia autor
113 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

16 komentara

  1. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Hvala Anti Marasu na clanku
    Moto GP sam poceo pratit radi njega, i inicijale nadimka su njegovi
    Uz Schumia kao djete imao sam Rossia, to su bili moji Batman i Robin, moji heroji, nazalost doslo je vrijeme za penziju tijelo nema brzine a srce znan da ima, hvala ti na svemu Moto GP više nikad nece bit isti bez tebe, boljih vozaca ce biti (Marc vjerovatno to i je) ali takvog covjeka veseljaka kao ti teško da cemo vidjet.
    Definitivno je ušao u legendu pored Jordana Senne Scumia ulazis u tu najjacu elitu sportasa heroja mnoge djece
    Dajte djetetu da nacrta auto nacrtat ce crveno auto
    Pitajte nekog pa i onog ko nevoli motore da reče jednog pilota reci ce Rossi
    46 i dalje ostaje oznaka i na mom motoru i autu
    Ciao Dottore goditi la pensione ! !



    24

    2
  2. Legenda.

    Dobro da nikad nije došao u toksičnu F1 jer bi ga pola ljudi mrzilo.

    Svaka mu čast. Sjećam ga se još od 125cc i onih njegovih gluparija od proslava. Prava legenda.



    14

    0
  3. Kao što se Schumacher zacementirao kao simbol Formule 1 za mnoge generacije, tako je to napravio i Valentino za Moto GP. Možda i više.

    Volimo te, Dottore. Vječan si.



    20

    1
  4. Moram danas popit jednog doktora (Monster)
    Zivio 🍻



    10

    0
  5. Renault zd1400rt Prikaži

    Odličan tekst. Lijepo je pročitati sve o njegovim F1 avanturama.

    Po meni bolje da nije došao 2009. jer onaj bolid je bilo jako teško voziti. Fisichella se u SPA borio za pobjedu u kilavoj Force Indiji protiv Kimija u Ferrariju, ali kada je Fisichella sjeo u Ferrari izgledalo je kao da ne zna voziti F1.
    Sumnjam da bi Rossi uz sav talent i ljubav uspio napraviti nešto bolje pred talijanskom publikom.

    Svaki put nakon vožnje F1 bolida govorio bi da se osjeća zatvoreno u bolidu. On je bajker, na motoru je ono što je, slobodan i nesputan. Mislim da su sve te vožnje za Ferrari bile jedna dobra zabava i marketing za svih i za mene je dobro da nije prelazio.
    Rossi mi je pojam za Moto GP.

    I za kraj moram dodati da mi se onaj Marquez još uvijek gadi ko zanje smeće (npr. Hamilton) kada se namjerno naguravao s Rossijem dok se ovaj borio s Lorenzom za naslov. Tada je došlo do kazne za Rossija.



    5

    11
    • zd1400RT… MM je zadnje smeće i gadi ti se ? odlično bi se uklopija među fanove VR na Hr.motori sa ovim čašćenjem marqueza . valjda u strahu da bi MM moga skinit rekorde VR pisali su svašta kontra i “zaključili” da kad bi MM osvojia i 10 titula u kraljevskoj za njih ne bi bija bolji od rossia
      da se razumimo , VR me je odusševija kad se pojavija u 125 , zatim i u 250 jer je ima nekakvu razigranost , vic načinom kako je slavija pobjede , titule . dolaskom u kraljevsku se uozbiljio šta je i normalno jer tu se “ozbiljnije živilo” , opasnije … tu je pokaza svoju tamnu stranu kad bi mu to zatrebalo . pogledaj malo npr jerez 2005. Vs gibernaua lika za kojeg su svi govorili da j eodličan , poten , korektan momak . sete mu to nije moga oprostit 10 godina . toliko kad pričaš o naguravanju . onda pogledaj sepang 2015. sa MM . znam , za tebe je naguravanje kad MM vozi tik uz VR na P 2 , a kad je na toj trci VR vozija tik uz MM onda to nije bilo naguravanje nego bprba za poziciju zar ne ? 14 krugova prije kraja izmjenjivali su se na P 3 , MM je u trenu bija 3. rossi ga je “stisnija” ( sve do tada korektno ) no marquez se nije predava i šta se desilo kad su bili gotovo paralelno ? obrati pažnju na livu nogu VR .. ti nečeš vidit ništa sporno ali objektivni će vidit da je VR nogom odgurnija MM koji se zbog toga “prosuja” . možda je 36godišnjem VR sa 7 titula u kraljevskoj zasmeta nadobudni 22godišnjak koji je ima tek 2 titule u 2 sezone kraljevske..
      dolasko HL u yamahu i njegovim osvajanjem/preuzimanjem titule od neprikosnovenog VR ( titule 2008./09:) vale je yamahi postavija ultimatum za 2011. „Yamaha mora da se odluči između Jorge-a i mene za 2011. godinu. Nisam 100 odsto siguran da ću ostati u Yamaha-i. Sve zavisi od toga šta će se desiti naredne godine. Zavisi od mojih izdanja, borbi sa Lorenzo-m, ali i odluke koju će Yamaha doneti“ mislim da se 2010. i pojavija zid ( bukvalno ) između njih dvoje i to na inzistiranje pogodi koga ? njegove psiho igrice na stazi su opravdane , zbog njih je i dobija nick doctor ali ih je počeja koristit i izvan staze , a sve je “pokriva” svojim šarmantnim za mnoge bezazlenim ( na oko ) smješkom . naročito u prisustvu novinara , objektiva . to sam primjetija i od tada mi više nij ebija drag ka nekad u 125)250 no uvik ču cijenit njegov izuzetan talent , postignute rezultate i bez problema priznat da je jedan od najboljih u povijesti ovog moto sporta .



      2

      5
      • Renault zd1400rt Prikaži

        MM ga je mogao preći i udaljit se jer je bio brži. Umjesto toga se doslovno petljao u VR na što je ovaj popizdio i napravio ogromnu grešku koja ga je koštala naslova. Marquezov cilj postignut.
        MM je iduću tj. zadnju utrku usporavao Pedrosu da ovaj ne bi došao do HL, da mu ne oduzme bodove. Doslovno je puštao Pedrosu pa bi ga pretjecao. Iz aviona se vidjelo da se igra s njim jer može, jer je bolji vozač.

        Prljavosti između rivala mogu donekle i tolerirati, ali u tom prvenstvu Rossi i Marquez nisu bili rivali. Ovo što je Marquez radio je bilo totalno osvetnički iz nekih drugih razloga i nije imao nikakve dobiti osim osobnog zadovoljstva.

        Da li sam objektivan, nikad. Niti vjerujem da itko je. Svi mi imamo svoje mišljenje. :)



        2

        0
  6. Michael Schumacher ZJ11 Prikaži

    Zivuca legenda motoutrka i utrkivanja opcenito. Bio mi je trn u oku dok je pobjedjivao biaggia i stonera, ali sam ga uvijek cijenio i kasnije navijao da osvoji 10ti naslov za koji je i njemu zao sto ga nije osvojio, cak je to i spomenuo na presici.
    Kao sto je Realista rekao upravo mu odajem postovanje uz doctora i zelim mu uspjeh gdje god ode i sta god bude radio.
    Zivio



    2

    0
  7. Pierre Gasly jenson Prikaži

    Uvijek ću pamtiti karakteristično žuti broj 46 i ispruženu nogu na jakom kočenju.



    5

    0
  8. Kimi Raikkonen Mentor_Kimi Prikaži

    Rossi u MotoGp, Schumacher u F1, Federer u tenisu, Ivano Balic u rukometu, Jordan u košarci…
    Drugi mogu osvajati više i bolje, ali ovo su doktori svog sporta i najveci ikad.



    15

    2
  9. Michael Schumacher 27Ferrari28 Donator Prikaži

    Umirovit broj 46.



    12

    0
  10. wowww , 9 X prvak od toga 7 X u kraljevskoj klasi … to je moga samo najveći na 2 kotača . ma da , da tu nije bilo jednog lika kojeg se rijetko ili gotovo nikad ne spominje ka da nije ni postoja . naravno pišem o giacomo agostiniu . crazy ago je 15 X osvaja prvenstva , 8 X u kraljevskoj klasi . istina , ago je vozija 350 i 500 “paralelno” pa je tako 1968./69,/70./71./72. osvaja duplu krunu tj titule u 350 i 500 šta bi valjda značilo da je u istom danu vozija 2 trke i vrlo često pobjeđiva u trkama obje klase . ago je u karijeri odvozija 223 trke ( VR 363 ) , ago je pobjedija u 122 ( VR u 115 ) bija 159 X na podiju ( VR 235 X ) , ostvarija tek 6 PP ( VR 65 ) i odvozija 117 FL ( VR 76 ) . s obzirom na broj odvoženih trka i podija ago je u prosjeku svakih 1,4 trku završava na podiju , VR svakih 1,8 trka osvaja podij . znači osim u PP ago je u svim segmentima bija bolji nego VR , aipak je navodno rossi najveći na 2 kotača ?!?!? tu bi doda još jednog… angela nieta koji je 13 X osvaja titule . istina u “malim” kategorijama 50 i 125 ccm ali 10 titula je 10 titula te se ubraja među najuspješnije vozače motora u povijesti ovog sporta jer … 13 titula je 13 titula bez obzira na klasu motora . i danas vidimo da su “male” klase lude , napete ka kišobran , a virujem da drugačije nije bilo ni u vrime neprikosnovenog nieta . želim spomenut i mick doohana koji nije ima “pripreme” u 125/250 ccm ka VR nego je odma “uskočija” u kraljevsku klasu i 5 sezona uzastopno bija mora svima pošto je konstantno osvaja titule tih 5 sezona isto ka i VR u razdoblju od 2001. do 2005. samo je ago to uradija 6 X uzastopno u kraljevskoj klasi . kako klasificirat marquez koji kraljevsku klasu vozi od 2013. ( VR od 2000. ) i koji je u 8 sezona ( ovu ne računam zbog ozljede nje fit ) osvojia 6 titula ,ukupno 8 , debitira je 2008 . tj prije 13 godina , VR je debitira 1996. tj prije 25 godina kad je marquez ima 3 godine ! ako se spominje , “veliča” alonso koji je “skinija” MS zašto se isto ne primjeni na MM koji je “skinija” VR koji ukupno gledajući ima tek titulu manje od valentina ? VR je vjerovatno najpopularniji vozač motora u povijesti dvotočkaša no možda bi to bija ago da su u njegovo vrime postojale društvene mreže . vale je sigurno jedan od najboljih ikad ali (pr)ocjena da je najveći može bit tek subjektivno mišljenje s obzirom na vozače koje sam naveja . po meni največi je bija i osta giacomo – crazy ago …



    2

    4
  11. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Bilo je lijepo biti tvoj navijač, svih ovih godina. Zdravo budi gdje god hodio 👍


    0

    0