3 flop vozača i 3 top vozača prvog dijela sezone

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Osvrt

3 flop vozača i 3 top vozača prvog dijela sezone

Ante Vetma

20. Nikita Mazepin

Pozicija: 20
Bodovi: 0

Kad se sve zbroji i oduzme, Mazepin ispred kamera i ispred mikrofona čak izgleda kao simpatičan tip koji se zna zezati na vlastiti račun. To je donekle iznenađujuće s obzirom na to koliko su ga mediji demonizirali kad je njegova partnerica objavila video gdje se zabavljaju na zadnjem sjedištu automobila. No, vjerovali ili ne, nije sve uvijek baš onako kako nam se prezentira. Ipak, po pitanju vožnje čini se da ipak jest onako kako smo očekivali da će biti. Mazepin je imao ogromnu sreću da je u ovom trenutku u Formuli 1 ekipa poput Haasa koja ima ogromnih financijskih problema. Njegov otac nije na razini Lawrencea Strolla kad je u pitanju bogatstvo, ali je svejedno dovoljno da američku ekipu oboji u ruske boje i kupi sinu vozačko mjesto. Međutim, kad se sve te okolnosti zaborave, kad se računi poplaćaju i administracija sredi – kad utrka krene ne može se novcem kupiti i talent. Latifi se strašno poboljšao i u utrkama je često blizu opjevanom timskom kolegi, za Strolla sam već napisao da je impresivno napredovao, tako da nije bez nade ni Mazepin, ali da izgleda loše – izgleda. Mick je debitant kao i Mazepin, a u Formuli 2 su prošle godine završili kao 1. i 5. u poretku, tako da se ne može reći da se radi o nekom tko je tek tako upao u bolid. Međutim, razlika među njima je ogromna, i to ne samo u vozačkom aspektu. Dojma sam da se uvalio preko glave i da je ovo onaj slučaj koji neće moći toliko napredovati da se bilo tko zainteresira za njegove usluge.

19. Yuki Tsunoda

Pozicija: 13
Bodovi: 18 (36% bodova timskog kolege)

Yuki Tsunoda je najbolji primjer kako ona piskaranja kako je današnja Formula 1 jednostavna za vožnju ne samo da nemaju temelja nego su potpune gluposti. “Gdje su vremena osamdesetih, devedesetih, strašno brzi bolidi, pa kamere se tresu na onboard videu iz Monaka, pa ručni mjenjači…” Ili onda opet – “danas vozači sjednu u bolid i odmah su brzi, sve je elektronika, vozač samo okreće volan…” Kako da ne. Yuki je dokaz da jedan solidan vozač nema što tražiti u F1, barem po onome što je pokazao u prvoj polovici godine. Osim što svakom porukom koja je emitirana iz bolida pokazuje da nema stvari pod kontrolom nego imate dojam da je na rubu sloma živaca – Gasly pokazuje da je daleko ispred, barem u ovom trenutku. Ako dr. Helmut Marko bude strpljiv pa dade vremena za učenje i prilagodbu – ne kažem da se Yuki neće poboljšati. Sjetimo se Strolla u prvoj godini kako je izgledao, pa je čovjek naučio, istrenirao i sad je sasvim solidan vozač. Možda isti scenarij sprema i Tsunoda, ali zasad nije za pohvalu kako skoro svakog vikenda izazove bar jednu zastavu, bilo žutu ili crvenu.

18. Daniel Ricciardo

Pozicija: 9
Bodovi: 50 (44% bodova timskog kolege)

Na početku ove sezone imali smo neobično izražena mišljenja kako su ovi bolidi jako teški za vožnju, neobični za prilagodbu, te da je vozačima sad posebno nezgodno tražiti limit i izvlačiti maksimum. Nije bilo puno vremena za testiranje, a i Covid nas je sve poremetio i onda ćemo u tome pronaći izlike zašto na početku sezone matori majstori Vettel, Alonso i Ricciardo nisu mogli pobjeđivati svoje timske kolege. No, kako je sezona odmicala tako smo dobili podij jedan pa drugi od Vettela, dobili smo sjajne partije Alonsa (čak i ako zanemarimo sagu oko Oconove šasije, svejedno imamo epsku vožnju iz Mađarske), dobili smo nešto na što bi se fanovi jednog i drugog mogli pozvati. Ricciardovi fanovi gube alibije i sad je jedino preostalo slabašno naklapati o karakteristikama McLarenovog bolida koji ne odgovaraju stilu vožnje Ricciarda.

Učinimo li korak natrag, vidjet ćemo da McLaren nema baš nikakvog razloga plaćati Ricciarda više nego 8 puta više od Norrisa. Bez okolišanja – u ekipu je doveden da bude vođa, da McLaren napokon pregazi reputaciju koja ih je počela pratiti od epizode s Hondom, ali ništa od toga nije uspio. Štoviše, sve to odradio je njegov timski kolega, a kako vrijeme odmiče tako ponestaje alata kojima bi mu McLaren mogao pomoći. Kako kažu – nema jednog područja koje treba poboljšati, a i Ricciardo zna reći da je zadovoljan svojim krugom, samo da bi vidio da je sekundu sporiji od Norrisa. To je najgori scenarij za svakog vozača i nije mi nezamislivo da se McLaren okrene nekim drugim rješenjima ako mu se i iduće godine nastavi ovakva aljkava forma. No, onda nailazi na sasvim novi problem – što dalje? U početku karijere je bilo jasno da će iz HRT-a prema Toro Rossu pa prema Red Bullu. Iz Red Bulla je prešao u Renault, samo da bi nakon dvije sezone skoknuo u McLaren. Ponestaje mu ekipa za transfere, a godine idu…

3. Pierre Gasly

Pozicija: 8
Bodovi: 50 (277% bodova timskog kolege)

Prošle godine otprilike u ovo vrijeme sam u Studiju F1 komentirao kako je najgora stvar u karijeri Gaslyja bila prilika da vozi za Red Bull. Jasno, pritisak je visok, nema previše prostora za pogreške, a šef nije netko koga biste poželjeli da vam bude nadređeni i da odlučuje o vašoj sudbini – ali, čak nisam ni mislio samo na taj aspekt. Nego, zamislimo kako bi mediji danas pisali o Gaslyju da nemamo svi u sjećanju taj flop s Red Bullom. On je vozač na kojeg možete računati da će se uvijek naći na pravom mjestu i da će biti u igri za solidne bodove, bez obzira na to što je AlphaTauri najčešće 5. ili 6. najbrži bolid. Ispred njih su uglavnom uvijek Mercedes, Red Bull, McLaren i Ferrari, a nije uvijek lako nositi se s Aston Martinom i Alpineom koji također računaju na pokoji bod.

Po toj logici, Gasly pripada dolje niže od 8. pozicije, a on samo ove sezone ima podij iz Azerbajdžana, peto mjesto iz Mađarske, šesto iz Monaka i dva sedma mjesta (Italija i Francuska). To ne možemo gledati samo kao neobičan rasplet možda kaotičnih utrka. Gasly ima i četvrto mjesto iz kvalifikacija u Azerbajdžanu, peto na čak tri utrke – Bahrein, Italija i Mađarska, a vjerovali ili ne, šesti je bio u Monaku, Francuskoj, Austriji i Štajerskoj. To je 8 od 11 odvoženih GP vikenda na kojima je bio u prva tri startna reda. I sad budimo iskreni – što bismo nakon takvih predstava pričali o njemu samo da nemamo taj flop iz kratkog perioda u Red Bullu? Da, vjerojatno bismo već tražili da Pereza uklone i daju priliku Gaslyju da bude blizu Maxu.

2. Lando Norris

Pozicija: 3
Bodovi: 113 (226% bodova timskog kolege)

Lando Norris je u svojoj kratkoj F1 karijeri uvijek bio “treće” britansko ime. Zna se da je Lewis apsolutni šampion i miljenik britanske medijske brigade, a zna se i da je George Russell idući u nizu. Međutim, Lando se malo zbrojio i pokazao da ono što vidimo na početku karijere nije nužno sve što netko ima za pružiti. On nije pokazivao znakove budućeg šampiona i vozača na kojeg bi se moglo osloniti da će graditi ekipu, ali sad to itekako pokazuje. Više nije ni jukijevskog rasta, a i lice je počelo gubiti dječačke crte, tako da ga se i na prvi pogled može uzeti malo ozbiljnije. Također, dojma sam da se malo smirio po pitanju klaunovske uloge u koju je bježao od svoje prirodne introvertnosti. Lijepo je biti zabavan i veseljak, ali ako sami sebe ne uzimate previše zaozbiljno, postoji opasnost da vas ni drugi neće shvatiti previše ozbiljno. Ove godine se čini da je to konačno shvatio i uz taj novi nadograđeni karakter i deklasiranje puno iskusnijeg timskog kolege profilirao se kao jedan od najboljih vozača polusezone.

1. Max Verstappen

Pozicija: 2
Bodovi: 187 (180% bodova timskog kolege)

Priča o Maxovom potencijalu nije novost nikom od nas koji pratimo Formulu 1 više od par sezona, no, u svojoj toj buci o velikom talentu – nije bilo sasvim jasno hoće li Max u međuvremenu svladati i onu drugu stranu, odnosno, hoće li psihološki sazreti i ima li za to uopće predispozicije s obzirom na neobičnu mladost i ogroman teret koji je na njega stavljen. Ove sezone dobili smo i odgovor na to pitanje. Sve ono “vidjet ćemo kad se bude borio za naslov” sad zapravo i vidimo. Tako Max ne gubi živce kad ga dva GP vikenda u nizu Mercedesovi vozači izbace iz bilo kakve borbe za ozbiljniji bodovni skor. Također, kad par krugova kasnije “poljubi” Haas tijekom pretjecanja – nema vrištanja o Mickovoj “opasnoj vožnji” nego se zajedno s trkaćim inženjerom nasmije na to kako je obavio pretjecanje koje nije tako ni loše za polovicu bolida koji mu je preostao. U borbi s Ricciardom nema nepromišljenih poteza i zalijetanja na glavu. Pretjecanje je obavio nakon više desetaka krugova pripreme, što onaj Max iz 2016. ili 2017. vrlo vjerojatno ne bi umio. Vrijedni bodovi mu u zadnje dvije utrke bježe i u tome je nemoćan, ali pritom drži hladnu glavu. Zna da je brži od svog protivnika i jedino što mu preostaje jest vidjeti hoće li mu a) ekipa isporučiti dovoljno brz bolid da to pokaže; i b) konkurenti nastaviti izbijati bodove neforsiranim pogreškama i sudarima u kojima bi ispadao žrtva.

Kad bi se išlo tražiti, našlo bi mu se proklizavanje ili pretjecanje van staze ove sezone, ali u bolidu koji je na većini GP vikenda bio inferioran Mercedesu on je i dalje u igri za naslov, iako je imao nevjerojatan nedostatak sreće u Azerbajdžanu, Britaniji i Mađarskoj, dok je direktan konkurent za naslov imao nevjerojatan suficit sreće. Štoviše, ne da je u igri nego je sasvim jasno da će u utrci u kojoj ima šansu – tu šansu i zgrabiti. Bez ikakve dileme – najbolji vozač prvog dijela sezone.

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9491 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3816 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

84 komentara

  1. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    Hamilton ni među top 3 naj..Ali baš ni u top 3 a čovjek vodeći u prvenstvu..Ma da zicer…Laku noć!



    7

    41
    • Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

      A po čemu osim po bodovima Hamilton ove sezone spada među top 3,
      bizarnim greškama, zabijanjima u protivnike, početničkim izljetanjima u zavoju nakon restarta…
      Po kvaliteti vožnje Hamilton ove sezone nije ni u top 5, kamo li u top 3…

      Druga je stvar što je imao krvave sreće da su mu konkurencija neprilagođeni Perez, amater Bottas i Max u slabijem bolidu koji su još k tome Mercedes i Pirelli izbacili iz 3 utrke, što je skoro pa trećina sezone…
      I opet je Hamilton tek jedva prvi, to je blago rečeno katastrofalni učinak za Lewisa…
      Da je kraj njega neko ozbiljniji ala Rosberg u Mercedesu sezona bi već bila gotova, jer bi Rosberg već imao duplo više bodova od Lewisa.



      37

      7
    • Nije isto ostvarivati rezultate u Alpha Tauriju i u Mercedesu, i autor se, što bi trebalo biti normalno, vodio time koliko je vozač vozio prema mogućnostima bolida.
      Što se tiče Hamiltona, koji je bez sumnje jedan od najboljih svih vremena, rezultati su ove godine:
      Bahrein – pobjeda, ali zbog taktičke pogreške RB-a
      Imola – amaterska greška pri zaobilaženju Russella, drugo mjesto može zahvaliti scrvenoj zastavi koja mu je pružila rpiliku za novi početak
      Portugal i Španjolska – dvije vrhunske pobjede
      Monako – nije ga bilo nigdje, i iako bolid nije bio na visini zadatka, Bottas je s istim bolidom bio bolji. Tj. trebao bi biti
      Azerbajdžan – prokockao priliku za pobjedu koja opet u potpunosti ne bi bila izborena na stazi u direktnoj borbi nego zbog odustajanja Verstappena i crvene zastave
      Francuska – drugo mjesto u obrnutom scenariju kao u Španjolskoj.
      Štajerska – drugo mjesto, ni blizu Maxu
      Austrija – četvrto mjesto na stazi koja definitivno više odgovara Red Bullu, ali dva mjesta iza Bottasa
      Velika Britanija – može se raspravljati koliko god o sudaru s Maxom ali pobjeda je bila zaslužena. MEĐUTIM, da nije bilo crvene zastave ne bi bilo ni bodova.
      Mađarska – trebala je biti čista pobjeda ali ispalo je drugo mjesto. Trebalo mu je previše da prođe Alonsa iako s puno bržim bolidom, a nije se uopće trebao naći u toj situaciji u kojoj se našao.
      Sad kad pogledaš sve ovo – može li se reći da je svojim vožnjama ove godine bolji od Maxa, Landa ili Pierrea? Ponavljam – ove godine. Jer ovdje se ne gledaju prijašnje sezone i dosadašnja karijera.
      Meni osobno je ovo izuzetno, izuzetno realna lista iako bi ja osobno na 18. mjesto stavio Latifija.



      32

      3
  2. Mclaren LH44 Donator Prikaži

    ali u bolidu koji je na većini GP vikenda bio inferioran Mercedesu

    Ne razumijem kako je autor dosao do ovog zakljucka.



    18

    35
    • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

      Ovaj put se na vrijeme počinje revidovati istorija. Naučene lekcije iz 2017.-2018. 😜



      6

      17
      • Mclaren LH44 Donator Prikaži

        Ma Lando je vozac sezone bez konkurencije, stavljati Maxa ispred koji je grijesio nebrojeno puta je apsurdno. Ok Lewis je sigurno napravio vise gresaka, ali donekle su opravdane bile jer se Lewis ove sezone vise puta nasao u situaciji gdje lovi Maxa, a ne obrnuto, samim time kad pritisces vise veca je sansa da ces napraviti gresku(ponovljeno vise puta za 2017-2018 period), a to nam mogu potvrditi i statistike da Max ima vise pol pozicija kao i vise krugova provedenih na prvoj poziciji kao i vise pobjeda od bilo koga ove sezone, sto samo po sebi cini tvrdnju da je Max u inferiornom bolidu apsurdnom.

        Mislim kako nekome padne na pamet da bolid koji je proveo najvise krugova (403) ove sezone vodeci utrku, ostvario najvise pol pozicija i pobjeda u sezoni, od kojih su na nekim utrkama imali toliku prednost da su mogli obaviti box vise i idalje voditi utrku i jedini bolid s kojim su oba vozaca trijumfovala INFERIORAN??!!



        9

        10
        • Koje su to Maxove greške ove godine?



          9

          2
        • Mclaren LH44 Donator Prikaži

          Bahrein preticao van staze iako je receno prije utrke da se to ne smije raditi.
          Imola u kvalama greska u Q3 zbog koje je ispustio pol poziciju, izvrtio se na stazi pred restart poslije SC i imao srece da nije zavrsio u pjesku, kao i da ga Leclerc i ekipa nisu pretekli
          U Portugalu je odvezao pol poziciju ali je izletio van staze pa je izbrisano vrijeme i sutradan je slampavo vozio ispustio najbrzi krug jer je opet izletio van staze
          U Silverstonu je realno mogao popustiti u onom duelu s obzirom da je vodio u prvenstvu 30+ bodova.

          To je sto mi je palo na pamet, vjerovatno ima jos 1-2 greske



          1

          19
        • LH44 nadam se da se šališ.
          Ali zanimljivo da je Bahrein Maxova greška a to što je Hamilton dvije trećine utrke kratio stazu nije.
          Imola je Maxova greška ali izljetanje pri zaobilaženju zaostalog vozača i izljetanje u pijesak nije greška.
          U Silverstoneu je mogao popustiti u duelu ali Hamilton nije mogao popustiti u duelu.
          Onako iz glave, zaboravio si kardinalnu grešku na restartu u Azerbajdžanu.
          Zaboravio si i grešku u Štajersku u zadnjem brzom krugu.
          Vjerojatno nije greška niti što je Hamilton izgubio 3 sekunde prednosti u jednom krugu u Francuskoj (da undercut je tamo bio moćan ali – 3 sekunde!!!???)
          U čemu je problem priznati da je Verstappen u boljoj formi ove godine i da je napravi omanje grešaka? To Hamiltona ne čini lošijim vozačem.



          13

          3
        • Mclaren LH44 Donator Prikaži

          Ja sam samo napisao neke Maxove greske koje su mi pale na pamet i koje su ga kostale ili umalo kostale bodova, ja nigdje nisam spomenuo Lewisove greske kojih ima vise niti sam pisao o tome ko je bolji ove sezone, jer je to Max. Zasto samo zbog nicka mislis da je moje misljenje skroz navijacki nastrojeno? Sve sto pokusavam da kazem da su nijanse u pitanju, kako u greskama tako i u bolidima, a ne da je bolid jednog vozaca inferioran ali je taj vozac puno bolji pa izvlaci 120% iz bolida i samo zato imamo borbu za titulu :thumbs:


          0

          3
      • Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

        Naravno da se istorija počinje revidovati na vrijeme, kao i uvijek…

        Toto počne plakat već na predsezonskim testiranjima kak je od njih RB (ili Ferrari) brži za najmanje sekundu, Ferrari (ili RB) i McLaren su podjednako brzi i biti će ih jako teško pobijediti,
        a bogme su jako opasni AT, Alfa i FI (RP, AM ili kak se već zovu)
        Onda se u kuknjavi pridruže Hamilton i Bottas te naravno Britanski mediji sa glorificiranjem svakog Lewisovog rezultata i vidi vraga siroti i jadni Lewis zadnjim atomima snage vozi inferiorni Mercedes na odavno uništenim gumama radi FL-ove i tak to…



        27

        1
  3. Alain Prost zastava 101 Prikaži

    Bottas bi se uvrijedio na ovaj flop 3..ili je on u nekoj svojoj kategoriji ?



    17

    2
  4. Lewis Hamilton 44 NRteamLH44 Prikaži

    Moze li mi bilo ko na sajtu, pokazati neke podatke u kojima se dokazima potkrepljuje činjenica da je Red Bull ove sezone inferioran bolid??

    Kako stvari stoje nakon svega pročitanog, da nije te Maxove nesreće on bi pobijedio na 90% trka do sada u inferiornom bolidu?

    Takođe me zanima zašto to ranije nije uradio, jer je svake godine vozio inferioran bolid?



    16

    15
    • Fernando Alonso 14 tapa-tapa Prikaži

      Možda je ta inferiornost sada unutar pola sek u odnosu na prošle sezone. Isto tako lunjo neobično puno griješi ove sezone pa možda imaš dojam da ima slabiji bolid. Činjenica je da su ipak bliže mecki barem u ovom prvom dijelu ali govoriti da su u boljoj poziciji od mecke je malo naivno. Mene više zanima zašto lujo u mađarskoj sa 2-3 sek brzim bolidom jedva Alonsa može proc na sporijim i starijim gumama-možda tu leži odgovor na tvoje pitanje.



      19

      7
      • Lewis Hamilton 44 NRteamLH44 Prikaži

        Samo malo, na 90% Maxovih pole pozicija on je 3,4 desetinke imao brže vrijeme od drugog. A takvih pole pozicija nije bilo malo ove sezone.

        Znaci RB je sad u pola sekunde Mercedesu, sto znaci da je Max većinu svojih pole pozicija osvojio sa 0,900s boljim krugom od Hamiltona?

        Ovako kako sam napisao stvari tako ti tvrdiš da jeste.

        Sada bi da pitam,tebe i sviju da li je Max Verstappen u kvalifikacijama brzi 1 sekundu od Hamiltona, koji drži rekord u pole pozicijama ikada u ovom sportu?

        Ako još uzmemo u obzir da ovo Maxu nije prva sezona u F1 , možemo reci da je Max za jednu sezonu toliko napredovao da je sada u kvalifikacijama brzi 1 sekundu od Hamiltona zar ne?



        12

        12
        • Fernando Alonso 14 tapa-tapa Prikaži

          Ja samo iznosim kratko viđenje sezone do sada i svoj utisak o istoj. Vezano za tvoju analizu da je Max brzi u kvalama od luje koji ima najviše PP-pa ne mogu rec ni da ni ne-jel ti možeš? Razlog tomu je taj što ne voze iste mašine jelda?ili ti misliš da je Hamilton do ovih rezultata došao sa slabijim bolidom od ostatka grida? Sve u svemu trenutni rezultati na žalost nisu realni za naše debate koje se tiču samih vozača s obzirom na hrpu odustajanja ali sve je to f1…



          10

          5
        • Lewis Hamilton 44 NRteamLH44 Prikaži

          Pa Hamilton je jedini vozač na gridu koji je pobjeđivao bar 1 u svakoj sezoni koju je u karijeri vozio. Nije imao najsporiji bolid ali nije uvijek imao ni najbrži. To dovoljno govori o njemu.

          Šta to govori o Maxu da je on odjednom skupio toliku brzinu i pere takvog vozača , ako nije brzi bolid?



          7

          16
        • Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

          Kolika je razlika Ricc vs Lando u kvalama ?
          Obično negdi između 0,5-1 sec, a Ricc baš i nije šlapa od vozača…

          Hamilton je ove sezone vidljivo loš i bolid mu ne leži, to je očito ko dobar dan.
          Inače kad ste zadnji put vidli da Lewis Hamilton produži u zavoju na kočenju, to baš i nije normalno od Lewisa…
          Što konkretno mu ne odgovara na ovogodišnjoj Mečki bog te pitaj, no činjenica je da nije svoj na svome.
          Da je ove sezone griješio debelo više nego inače, da netko ide popisat sve njegov greške ove godine do sad mislim da bi ih bilo više nego u proteklih nekoliko sezona.

          To što s druge strane Maxu RB leži ko budali šamar ne znači automatski da je RB bolji bolid od Mečke, i njegove pobjede i PP-i nisu nužno dokaz toga da je RB bolji bolid.
          Jer da se vodimo tom logikom po tome je Mercedes bolji od RB-a, ali lošiji od Mclarena, i tek jedva bolji od Ferraria…
          Jer nazivno 2 vozač Mečke Bottas stoji lošije u poretku od 2 vozača McLarena Norrisa…
          a jedva da je bolji od drugog vozača Ferraria Sainza i 2 vozača RB-a Pereza…



          9

          5
      • NRteamLH44 … ne valja ti pisat iz glave , bolje je provjerit ali onda možda ne bi stalno spominja ovih maxovih
        imaginarnih 90 % pobjeda i PP . ili možda ipak bi usprkos činjenici da su svi rezultati dostupni svima koji ih žele provjeriti . da nije bilo krša u silverstonu max bi možda pobjedija u 6 trka , a 6 nij e90 % od 11 trka . ovo možda u silverstonu je zbog toga jer ko zna šta bi bilo do kraja . možda bi max pobjedija ali možda i ne bi . ako n ebi to bi bilo 5 pobjeda u 11 trka = niti 50 % ;) bucaš ( fin izraz za lažeš ) i kad pričaš o Q i maxove 3 ili 4 desete u odnosu na drugog . u bahreinu je max bija brži od drugog LH 0,38 s u imoli je bija sporiji od lewis 0,089 s , u portugalu je max bija sporiji u Q od LH 0, 392 s , španjolskoj 0,036 s , u MC je leclerc bija brži od RB i MB … od maxa 0,23 s , od lewisa 0,74 s . baku opet CL brži od LH 0,23 s , od maxa 0,34 s . znači li to da je posli 4 trke najednom ferrari sa 2 uzastopna PP bija najdominantniji bolid ili se to desilo recimo slučajno ? u francuskoj je max bija brži od lewisa 0,25 s , u austriji I 0,19 s od 2. VB i 0,22 s od LH , u austriji II je max bija brži od 2. norrisa 0,0 48 s ( sad je McL posta brži od MB ili ka i ferrari 5. i 6. trku ? ) ,lewisa 0,29 s . u silverstonu je LH bija brži od maxa 0,075 s ali je max starta sa P 1 zbog pobjede u sprintu ;) i u mađarskoj je LH bija brži od maxa za 0,42 s . sad “zbroji” u koliko je to trka max bija brži od LH za te 3 – 4 desetinke koje spominješ iz svoje mašte ? u samo JEDNIM Q max je bija brži od LH više od 3 desetinke …. bahrein . LH je u Q portugala i mađarske bija brži od maxa za skor 4 ( portugal ) i više od 4 desetinke ( mađarska ) i onda o kojih 3 – 4 desetinke prednosti maxa u 90 % Q ti lupaš ili tih 0,9 s ?!? pa onda pitaš “da li je Max Verstappen u kvalifikacijama brzi 1 sekundu od Hamiltona, koji drži rekord u pole pozicijama ikada u ovom sportu?” sad se prednost maxa kod tebe već “popela” na sekundu . srića da nisi nastavija nabrajat jer bo možda max u odnosu na LH u Q bij abrži bar za krug :) :) :) i šta ima veze šta LH drži rekord u PP ? za tvoju informaciju LH drži rekord brojčano ali u postotcima ne drži ;) LH ima 101 PP ali u 277 trka , fangio sirotih 29 PP (3,5 X manje
        od od lewisa ) ALI fangio je u karijeri odvozija tek 51. trku ( skoro 5,5 X manje od LH ) i ostvarija 56,8 % PP clark samo 33 PP ali u 71 trci št a ako se gleda kroz postotke tj broj odvoženih trka i broj osvojenih PP iznosi clark 45,8 % , LH 36,4 % . e da i senna je u postotcima bolji jer u 161 trci je ostvarija 65 ali u postocima 40, 3 % PP . kad i ako sve shvatiš preispotaj ponovno ovo šta si napisa “Ako još uzmemo u obzir da ovo Maxu nije prva sezona u F1 , možemo reci da je Max za jednu sezonu toliko napredovao da je sada u kvalifikacijama brzi 1 sekundu od Hamiltona zar ne?” ili nam objasni di si ti pronaša ovu sekundu za koju je po tvojoj “računici” max brži od LH u Q ove sezone ? pokušaj suvislo ako može npr “izvačanjem” vrimana u ka šta sam ja uradija jer… možda sam ja ka hejter namjerno radija greške da ocrnim lewisa , a tebe demantiram :):) :)



        13

        6
        • Lewis Hamilton 44 NRteamLH44 Prikaži

          u pravu si avalon za sve sto si napisao , moze li sad odgovor na moje pitanje? posto vidim da ti komentarises nebitne stvari, jesam pisao iz glave i jesam karikirao samo da bi od tape pokusao dobiti odgovor na moje pitanje?

          ne znam kako se tebi,nekome tako iskusnom sa ostrim okom za sve ove detalje desilo to da si “nekako” zaboravio odgovoriti na moje prvo pitanje na mom komentaru? Znaci to si prosao,uhvatio si se statistike sa sajta i price o procentima.

          Ajde sada te pozivam,napisi jos duzi tekst sa odgovorom na moje prvo pitanje? Hajde mi statisticki i kroz procente, prosjecnu potrosnju guma , odvozena vremena po krugovima objasni kako je to Red Bull ove sezone inferioran bolid?

          Evo malo cu ti pomoci, sta to znaci inferioran?

          inferioran • pridev Donji, niži; mlađi, slabiji; potčinjen, podređen; lošiji po vrednosti.

          Molim te koristi svu bazu podataka kada mi budes pisao svoj dugi odgovor i objasnjenje kako si uklopio bolid Red Bulla iz sezone 2021 sa svim nabrojanim rijecima?

          Jer napisano je da Max u takvom bolidu pobjedjuje,to je moje pitanje na koje ti nisi dao odgovor? Ne znam zasto? Da li ces sada obrazloziti ili ????



          8

          5
        • NRteamLH44 … vidiš “dragi moj” kako si euforičan u svojim pokušajima ni sam ne znam čega . već sam ti mislim jednom i spomenija da si euforičan ;) a sad ću ti dat mali dokaz … napisa si ” posto vidim da ti komentarises nebitne stvari, jesam pisao iz glave i jesam karikirao samo da bi od tape pokusao dobiti odgovor na moje pitanje?” vidiš da komentiram nebitne stvari ? da nisi u euforiji primjetija bi da samo komentiram ono šta si napisa zar ne ? da si ti pisa o bitnim stvarima onda bi i ja kometira te bitne stvari o kojima si moga pisat . no kako si ti pisa nebitne stvari onda je i moj komentar u tom tonu . znaš kako kažu “prema svecu i oltar! ;) pisa si iz glave i karikira ? i to bi bilo neko opravdanje nebuloza koje si pisa ? pa nisi se ni sam sa sobom dogovorija je li max bija brži u Q za 3 – 4 ili 9 desetinki pa na kraju čak i sekundu od lewisa . ako je i karikiranje pretjera si u tome . zašto ? ako ti počmeš pisat o postotcima ja ti odgovorim , pobijem te na isti način samo bez karikiranja …. sa činjenicama čija se točnost može provjeriti onaj ko bi provjerava tih 90 % ili enormne zaostatke LH u Q u odnosu na maxa moga bi se samo nasmijat na ono šta si navodija ka šta ? dokaz da je RB zapravo superiorniji bilid od MB ove sezone ? to si sve napravija da bi od MENE dobija odgovor na tvoje pitanje kako je RB inferiorniji bolid od MB ? jbte , koju lukavu klopku si mi namistija … “pripetava” si se komentarima sa tapa-tapa , a zapravo si čeka mene i moj odgovor hahahahaha…. jak si i gotovo . ali ipak … postavija si pitanje meni koji ni jednim slovom nisam arbitrira koji bolid je bolji , brži , superiorniji . bilo bi šaljivo od mene da o tome pišem pošto je u pitanju gomila varijabli koje mi ne znamo . za početak ne znamo snage motora nijednog proizvođaća šta nije nebitno . ne znam aero podešavanja , downforce koji timovi podešavaju prema pojedinim stazama , trakcija , grip , menađiranje gumama sve to gledamo ali ne možemo kvalitetno procijenit isto ka i vozačke greške npr promašaje apeksa . slušajući komentar NR ja za razliku vas fanova LH/MB vidim , shvaćam koliko ne vidim i ne shvaćam ono šta se događa . greške boxa možemo vidit no odluke pita o strategiji hm … o tome brbljamo posli trke kad je sve jasnije … ka generali posli bitke . možda su bolidi tu negdje ( laička procjena ) , a ovo se događa iz možda nekoliko razloga
          1. MB je ima najjači motor , a onda su u hondi zasukali rukave pa su sad valjda vrlo blizu iako ne i izjednačeni ili jači . to gledam “kroz” bottasa i pereza .
          2. u MB znaju šta rade ali ove sezone je je AN zasuka rukave , a kad ih zasuče najdominantniji konstruktor u povijesti F 1 onda dobiješ ovakav RB
          3. možda se LH malko “uljuljka” zbog ove duge dominacije MB i nije očekiva ovako konkurentan RB i cool maxa koji se btw vrlo lako adaptira na situacije i za razliku od LH pokazuje izuzetnu mirnoću bez obzira na događanja . npr vrlo mirno je prihvatija ovu štetu koju je doživija u mađarskoj iako je zna da nema šansu za imalo dobar plasman . isto ka šta je zna da će u pauzu umisto prvi ući drugi . za razliku od maxovog mađarskog stoicizma ( to ti je hladnokrvan čovjek, postojan u životnim iskušenjima i nedaćama ;) ) LH je “ludova” preko TR kako FA radne koje je opasno radit pri tim velikim brzinama . je li to znak da se LH po prvi put malko zabrinut u ovih 8 sezona turbo ere zbog
          RB/maxa ne znam , neću špekulirat ali … hm . a odgovor na tvoje pitanje je … ako vi fanovi LH kažete da je RB superioran u odnosu na MB onda je to tako jer ste u odnosu na mene super znalci . zadovoljan ? :) :) i drugi put provjeri , ne piši iz glave , ne karikiraj , piši o bitnom jer ako to ne uradiš ja samo odgovaram … na bitno bitnim , na nebitno nebitnim … kužiš ? :) i … without euphoria in the future … imam oštro oko koje to sve vidi ;) :) :) :)



          14

          4
        • Mika Hakkinen stoka Prikaži

          Bravo za google ratnika…

          Jedno pitanje: što je to “potisna snaga koju timovi prilagođavaju individualnim stazama”

          I jos nesto… Nikad nisam vidia da si prvi napisa neki komentar, nego uvik ulices drugima sa google ispravkama koje trazis po dana pa tu pises kako bi nekom pokaza koliko ti znas a on ne zna…

          I nisi mi odgovoria na post od prije par dana, na vettelovu potrosnju goriva koju si nam insajderski tu obrazlozia, vjerojatno ti je promaklo, nije sigurno jer si falia, ili jos googlas sto se desilo oa ces kad nades ono sto tebi pase podilit s nama tu.



          3

          1
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Potisna snaga….
          Ako tu ima neki strojar da to suvereno prevede, ali aerodinamički radi se o uzgonu koji u slučaju automobila djeluje u obrnutom smjeru nego kod aviona…. Pa se ne koristi “lift” nego “downforce”



          6

          1
        • Mika Hakkinen stoka Prikaži

          @wapi

          Eno editiran je post, covik se zaigra malo sa google transletom… 😂😂

          Evo onda sljedece pitanje: kako “potisna snaga koju timovi prilagođavaju individualnim stazama” utjece na to koji bolid je superiorniji?



          2

          2
        • stoka … uvik sam se divija ljudima poput tebe koji svo znanje “drže” u glavi za razliku od mene koji stalno googlam da bi ispa znalac . i tebi bi savjetova da porazgovaraš sa nekim profi novinarom/komentatorom pa da ga upitaš pripremali se on na način da “kopa” po netu googla kako ti kažeš ili sve podatke koje nam “servira” tokom prenosa govori iz glave . nisam ti odgovorija na post ( pitanje? ) o sebovoj potrošnji goriva koju sam insajderski ovde obrazložija ? to bi bilo ovo “Fittipaldi … istina seb je pritiska , srićom lewis to nije treba da sa P 14 dođe do P3 ma zapravo P 2 . zato mu j ei ostalo dovoljno goriva za razliku od seba osim toga seb je vozija u “prljavom zraku” koji povečava potrošnju , a lewis svo vrime u čistom” na šta si mi ti postavija “pitanje” ….”A ti srića znaš sa koliko je goriva starta vettel a s koliko lewis.” valjda sam pogodija tvoju taštinu time šta nisam obratija pažnju na tvoj post ? ajme , izvini . na osnovu čega si postavija to “pitanje” ? možda na osnovu toga jer sam navodija konkretnu količinu goriva kojom je seb starta . ili možda nisi primjetija da sam na sarkastični komentar odgovorija sarkastično no ti ka pravi znalac si mora reagirat ? baš dobro šta si spomenija kako nikad nisi vidija da napišem prvi komentar nego uvik uljećem drugima … misliš ka ti meni sada ili ono ka na topicu o dsq seba ? jer da si se “spustija” malo ispod primjetija bi da sam na članak objavljen u 22 :16 o dsq seba napisa svoj komentar 15 m kasnije bez uljetanja ikome . istina , to je bija prvi put da nešto “samostalno” komentiram pa je to promaklo tvojoj “arhivi” o meni :) :) izdrža sam ja više netrpeljivosti prema sebi pa me neće ni tvoja “izbacit iz takta” da te nešto ne pere ( ne znam šta ) primjetija bi da tek katkad nekog ispravim tj napišem provjerljiv podatak , a obično napišem tek svoje mišljenje potkrepljeno činjenicam koje su provjerljive . ka i ovo pisano NRteamLH44 . da je i on gugla ili provjerija tok Q ove sezone ne bi pisa nebuloze o maxovoj ekstremnoj brzini u Q u odnosu na LH . ali eto on je pisa iz glave kako kaže , a da je googla ka google ratnik … ;) u svojoj težnji da me omalovažiš napisa si “Jedno pitanje: što je to “potisna snaga koju timovi prilagođavaju individualnim stazama” , a na komentar wapia si mu “objasnija” ovako “Eno editiran je post, covik se zaigra malo sa google transletom… ” niti je čovik to napisa pa stoga nije ni editira . pošto si posli komentara wapia ( koji je ozbiljno to pokuša objasnit ) shvatija da toga nema u mom komentaru šta je bilo “najpametnije” uradit ? pa bez “dokaza” napisat kao sam editira post . e doktore da si manje zasljepljen valjda bi vidija i ovo šta sam odgovorija NRteamLH44 “… postavija si pitanje meni koji ni jednim slovom nisam arbitrira koji bolid je bolji , brži , superiorniji . bilo bi šaljivo od mene da o tome pišem pošto je u pitanju gomila varijabli koje mi ne znamo . ” da jesi ne bi postavija drugo pitanje tj kako “potisna snaga koju timovi prilagođavaju individualnim stazama” utjece na to koji bolid je superiorniji?” mene je u ovoj situaciji izda google trenslator pa ne mogu objasnit , zato sam i editira komentar šta si ti lukavo otkrija ali uzdam se u tvoje znanje ( bez googlanja ) koje će pojasnit svima šta sam napisa , a sramotu pokuša prikrit editom . u tome bi i uspija da nije bilo tebe istražitelju hahahahaha…. eto , obratija sam pažnju na tebe , odgovorija …. jesi li sad malko mirniji ?



          2

          3
        • Lewis Hamilton 44 NRteamLH44 Prikaži

          @avalon , razocarao si me, toliko piskaranja svaki put ali nikad konretnog odgovora na pitanje. Prvi put sam pitao, kako je to RB inferioran bolid,a ti si se uhvatio moga komentarisanja sa tapom,bez da das odgovor na moje pravo pitanje,drugi put sam te prozvao da odgovoris na to pitanje,a ti si opet u 50% teksta pisao idalje o svome gdje si stao.

          Realno,puno pises,a nista konkretno ne kazes, a kada to pokusas i reci kao npr ovde

          u pitanju gomila varijabli koje mi ne znamo . za početak ne znamo snage motora nijednog proizvođaća šta nije nebitno . ne znam aero podešavanja , downforce koji timovi podešavaju prema pojedinim stazama , trakcija , grip , menađiranje gumama

          onda to ispane presmijesno,jer kakva je to gomila varijabli da se ne moze reci da je RB konkurentan Mercedesu a ne slabiji kako je autor teksta prikazao??

          Da sam te pitao da li je Mercedes brzi od Ferrarija ove sezone,ti ni na to ne bi znao odgovor , jer jbga puno je varijabli zar ne ?

          Ali hajde posto si se na kraju izvukao i priznao da smo za tebe super genijalci ,to cu prihvatiti kao tvoj konacan odgovor, slazem se sa tobom.



          4

          2
        • Mika Hakkinen stoka Prikaži

          Avalon druže, niti imam vrimena niti volje s tobom se raspravljat… Jedino me fascinira kako se tebi da kopat po googleu da bi nekom izvadia podatke o tisucinkama kasnjenja u Q, postocima najbrzih krugova i neznam koje sve podatke… Ocito ti to pricinja toliko zadovoljstvo pa samo nastavi. Al laganje da nisi editira post il da post nije editiran… neznam sto bi reka… Vjerojatno sam ja izmislia termin potisna sila evo nek se slobodno neko javi i kaze sto je pisalo na postu. A jesi ga editira ti ili Vetma ja neznam samo mi je bilo smisno to procitat od takvog znalca…


          0

          0
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          A jesi ga editira ti ili Vetma

          Ja ne uređujem tuđe komentare.



          3

          0
        • Mika Hakkinen stoka Prikaži

          Ispravak potisna snaga je bilo ne sila…


          0

          0
        • Mika Hakkinen stoka Prikaži

          @ avetma

          Dobro znam da sam kopira dio posta i zalipia u komentar, jer mi je bas upalo u oko to kao presmisno…

          Ugl taj dio posta cili je presmisan jer covik kaze da bi mora znat aero postavke bolida i kolicinu downforcea koji generira da bi moga rec koji je bolid bolji/brzi..
          Ja vise sad ne znam jel bolju šasiju ima mercedes il williams?


          0

          0
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Evo ja kao mašinac da se uključim.

          Ne postoji “potisna snaga” koju pominjete, postoji samo rezultujuća sila usljed razlike pritisaka sa gornje i donje ploče poda.

          Ukoliko ima neko više aeropotiska ne znači da je brži ili sporiji. Brži je onaj ko brže završi krug i kraj priče. Neki timovi se odlučuju za brzinu na pravcu zarad lakšeg preticanja, neki za brzinu u krivinama (kao Perez u Bakuu). Sve zavisi od stila vožnje vozača i setup se prilagođava prema vozaču.

          Poenta priče je imati što više aeropotiska bez stvaranja otpora pri strujanju, što je jako teško i iza toga se krije ljepota aerodinamike.

          Mislim da kao odrasli ljudi ne bi uopšte trebali raspravljati se ko je brži nego uživati u sportu, kada smo već dobili priliku da se dva najbolja tima takmiče direktno na stazi.

          Edit:
          Ne napadajte novinara sto je neko u top 3 ili nije, to je lično mišljenje koje svako ima.



          1

          1
        • stoka… malo kasno odgovaram ali mislim da trebam . znam ja druže stoka da ti nemaš vrimena ni volje samnom raspravljat , imaš tek toliko vrimena da me pokušaš “ubost” , omalovažit ( ka ovo sa google ratnikom ) i odjezdit dalje . napisa si “Dobro znam da sam kopira dio posta i zalipia u komentar, jer mi je bas upalo u oko to kao presmisno…” šta je krunski dokaz samo… jesi li razmislija o ovome kad si iznija istinu koja me raskrinkala da sam komentar u kojem si ti dobro vidija da sam napisa “potisna snaga koju timovi prilagođavaju individualnim stazama” šta si i citira da pokažeš svima napisa 05. 09. u 22 : 46 , a ti si ga vidija needitiranog 06. 08. u 08 : 18 tj skoro 10 sati posli ? čudno jer valjda svi znamo da za editiranje komentara imamo TOČNO $ MINUTA vrimena ;) znači maksimalno sam ga moga editirat do 22 : 50 = četvrtak , a ti si to raskrinka u petak 10 sati posli iako je tada već odavno treba bit ispravljen i citirani dio nisi moga pronać ni citirat ?!?!? da , možda shvaćam … ti si vidija “original” sa mojom nebulozom napisanom u četvrtak 22 : 46 , odma si napisa odgovor koji si pohranija i “objavijaga” u petak :) :):) naravno k aiskusni haker ne samo šta sam uspija ispravit dio komentara nego sam ispravija i vrime kad sam komentira . ali ti ka još bolji haker si ipak uspija pronač moj needitirani i citirat glupast dio . možda bi neko iz navedenog moga zaključit ko brblja , a ko piše istinu ? da bi n a “silu” ispa iskren u sve mišaš i vetmu jer je eto možda i on editira moj komentar . baš bi volija d apostoji način da se ustanovi je li komentar editiran pa da zaključimo ko laže , pi*di . više “meta” si promašija … evo i ovu “…ja neznam samo mi je bilo smisno to procitat od takvog znalca…” jesam li ja ikad napisa da sam znalac ili je to samo tvoja imaginacija ? ” jer u odgovoru NRteamLH44 na pitanje o odnosu konkuretnosti MB I RB sam napisa “…možda su bolidi tu negdje ( laička procjena ) ” , a laik znači nestučnjak . znači za sebe mislim da sam nestučnjak u ovim složenim stvarima , a za tebe sam “znalac” …. naravno posprdno . izgleda da ti bolje od mene znaš šta mislim o svom “znanju” jer pišem o sebi ka laiku , a zapravo mislim da sam znalac :) :):)
          nije ti palo na pamet “ismijat” pisanje NRteamLH44 “Ako još uzmemo u obzir da ovo Maxu nije prva sezona u F1 , možemo reci da je Max za jednu sezonu toliko napredovao da je sada u kvalifikacijama brzi 1 sekundu od Hamiltona zar ne?” šta možeš vidit i danas ali ti si ismija moju glupost koju drugi nisu uspili vidit jer sam editira post van vrimena dozvoljenog za to ? nije mi teško izvadit točne podatke kad vidim da neko piše o “nadmoči” maxa u Q od 2 – 3 desete pa se to “penje” do 9 desetih i n akraju čak do 1 s . usprkos tome NRteamLH 44 iako priznaje da je to napisa iz “glave” , karikira da bi tata – tapa “prisilija” na odgovor hahahahaha . to ti nije zasmetalo nego moje googlanje da bi bija precizan , pobija nebuloze ?
          naravno da nemaš vrimena i nećeš raspravljat samnom jer kako ćeš raspravljat o količini goriva u bolidu seba di si mi navodno postavija pitanje ka posprdno pisano insajderu iako nisam konkretno o tome ( količini goriva ) napisa ništa . btw i na tom topicu sam među prvima napisa “solo” komentar bez uljetanja drugima tako da i to demantira tvoju opasku “Nikad nisam vidia da si prvi napisa neki komentar, nego uvik ulices drugima sa google ispravkama koje trazis po dana pa tu pises kako bi nekom pokaza koliko ti znas a on ne zna…” to šta ti nisi vidija moje “solo” komentare možda znači da su bili “bezgrešni” tj nisu ti dali materijala za napadanje ;) nećeš samnom raspravljat ni o činjenici da se svi novinari pripremaju googlajući za sportske događaje koje prenose … ili se ovisno o stažu koriste i podatcima koje su iugooglali prije . uostalom zašto zbog googlanja ne omalovažiš novinare portala da nisu na licu mista nego da googlaju po raznim stranicama koj eprate najnovije vijesti iz F 1 da bi ih prenili nama ? možda zato jer je to danas normalno u vrime ovako razvijanog neta . normalno je za sve osim za mene google ratnika kako pišeš … zar ne ?
          i onda ko je laga za edit ? ja koji sam ga napisa u četvrtak ili ti koji si moju nebulozu otkrija u petak 10 sati posli , a s obzirom da se budalaština mogla ispraviti samo 4 min posli slanja posta u četvrtak ? ma ja 100 % :) :) :)



          1

          0
  5. Rečenice vezane uz Lewisa u članku koji uopće nije o Lewisu niti je on tema:

    – zna se da je Lewis apsolutni šampion i miljenik britanske medijske brigade
    – nema vrištanja o Mickovoj “opasnoj vožnji” nego se zajedno s trkaćim inženjerom nasmije
    – direktan konkurent za naslov imao nevjerojatan suficit sreće

    Briljantno. Nikad dosad nisam slavio nečiji osvojeni naslov, ali mislim da ću ove godine napraviti pravu feštu za Lewisov osmi naslov. Svi su pozvani! :D



    14

    29
    • Fernando Alonso 14 tapa-tapa Prikaži

      Ima da fešta traje 8 dana!



      6

      6
    • To je subjektivno mišljenje autora teksta i na to ima potpuno pravo. Ne treba njemu prigovarati za njegov odabir. Radije iznesi svoj. Evo moj subjektivni odabir.

      3 top
      1. Lando najmanje grešaka i najviše osvojenih pozicija izvan dometa bolida.
      2. Hamilton pokoja greška
      3. Max najviše grešaka od trojca i uz konkurentan bolid trebao je biti pametniji i voditi

      3flop
      1. Ricciardo bez konkurencije najveće razočarenje sezone
      2. Yuki uzevši u obzir očekivanja i bolid iz sredine poretka daleko je podbacio
      3. Mazepin osim u Silverstoneu sve ostale utrke odvozio je ko početnik



      6

      13
      • Carlos Sainz 55 2CV6 Prikaži

        Sviđa mi se komentar ( ne i redosljed top/flop – ali on nije bitan ) pozdravljam nacin razmišljanja @AnteF1 – i upravo je to , kao i poznavanje teme komentatora na ovom forumu ono što ga izdvaja od slicnih foruma koji prate F1.
        Pratio sam neko vrijeme GP1.hr – imaju korektne kolumne, članke, aktuelni su – ali komentari citalaca su katastrofalni – uvredljivi – bez želje urednika da nešto učini – zato sam zahvalan A.Vetmi na nacinu kako vodi ovaj portal.
        Komentari @ AnteF1 i @tapa-tapa su pravi smjer komunikacije – smireno -i argumentovano..



        6

        2
      • Ayrton Senna Scuderia Prikaži

        Max najviše grešaka od navedenog trojca?? Evo, nabroji mi maxove greške, a ja ću tebi lewisove pa da vidimo.



        11

        2
        • u 11 trka LH je ima 3 velike greške
          1.imola kad je napravija grešku u 31. krugu . trku mu je ” spasija” prekid trke zbog sudara VB i GR pa se posli restrata sabra
          2. baku kad je prije restarta krivo podesija balans kočnica zbog čega je promašija prvi zavoj
          3. silverston … ne bi opet o tome ali je činjenica da m je prekid trke omogučija popravak oštećenja na bolidu . da toga nije bilo po riječima tota tu trku ne da ne bi pobjedija nego je ne bi ni završija
          znači u 3 trke velike greške LH ali i “guzičarenje” ( koje smo od njega već navikli) u imoli i silverstonu jer zbog prekida tih trka je “besplatno” dobija popravke . ako je u mađarskoj bila njegova odluka da ostane na iintermedi gumama onda mu je i to greška , a ako je to odluka pita onda je njihova greška . može bit i 50 :50 ako su se dogovarali šta uradit . nekih fatalnih grešaka maxa ove sezone se ne sjećam , možda me neko podsjeti ….



          14

          4
        • Ayrton Senna Scuderia Prikaži

          Avalon, slažem se sa svime. Zato sam i pita da mi nabroje maxove greške jer ih se ja baš i ne sjećam, bar ne nekih velikih. Za mađarsku ja osobno mislim da je više lewis kriv. On može u formacijskom krugu zaključit da je staza skroz suha i javit ekipi da spreme gume za suho, kao što su uostalom svi vozači napravili.



          5

          2
        • Kako sam i napisao u uvodu. To je moje subjektivno mišljenje. Pozivam te da napišeš svoje. Uopće se ne moramo podudarati u odabiru.



          5

          1
        • Scuderia … naravno da ćeš se složit kad je tako bilo . mene čude npr ova dvojica koji se ne slažu , a neslaganje pokazuju minusima . bilo bi mi draže da su to uradili nekim komentarom koji me demantira no time bi demantirali i totta koji je izjavija da lewis vjerovatno ne bi završija silverston da nij e bilo prekida trke kad su oni obavili nužne popravke . slično je bilo i u imoli kod prekida trke . o bakuu neču trošit riči jer to su svi vidili osim fanova LH . jbg a, oni jednostavno ne prihvataju da je njihov fan najsritniji vozač bar u novijoj povijesti F 1 ( evo imaju 2 potvrde samo ove sezone u 11 trka ) i da bezgrešni može napravit grešku ka u bakuu . a ja ? ja ne znam ono šta oni znaju … da je LH zapravo superman . iskreno , nada sam se da niko od njih neće primjetit da sam laga navodeći ova 3 primjera koja se zapravo nikad nisu desila . sve sam izmislija jer sam hejter , priznajem . nadam se da će fanovi LH uzet u obzir moju iskrenost i oprostit mi ove laži….ili me denatirat , osramotit istinom koju će sad napisat :) :) :)



          5

          4
        • Max ima bolid koji treba osvojiti prvenstvo. Umjesto da se posveti tome on je i dalje bahati mulac koji je uvijek all in i za najmanje gluposti.

          Kad se sudario s Oconom u Brazilu prije podija Lewis mu kaže, na Maxovo pojašnjenje kako je Ocon kriv, da Ocon nema što izgubiti dok Max ima sve za izgubiti. Tu Max začepi. u tom malom djeliću mu je jasno, ali kasnije opet nastavlja po starome. Ima taj clip nedavno u nekom od edita objavljen.

          Kako je počela sezona? Bahrein je bila RB utrka. Ako ćemo nerealno i navijački onda svalimo sve na suce i britanski lobij. Samo ako ćemo tako uopće nema smisla raspravljati. Imao je bolid za pole i za pobjedu. Brzopleto je napao, Lewis ga je nadmudrio. Onda je potrošio gume i napada više nije bilo.

          Imola. Greška u qualy i izlijeće u najbržem krugu. Ima odličan start za popravak. Nasilan je u prvom zavoju. Lewis se izmiče inače bi već svjedočili prvom sudaru. Lewis oštećuje bolid.

          Portimao. Teško je pretjecati. To vidimo ove sezone. Sva su se pretjecanja između Lewisa i Maxa dogodila kad su im gume bile po 10tak i više krugova razlike. Radi grešku u izlasku iz posljednjeg zavoja, zapleše i Lewis ga tada prestiže. Bi li mogao izdržati do kraja utrke da ga Lewis ne prestigne? Vrlo vjerojatno, ali je napravio grešku.

          Barcelona. Ponovno bahato ide na Lewisa i da se ovaj nije izmaknuo opet sudar.

          Svaki od tih poteza mogao je završiti kao Cops.

          Silverstone. Nakon što je izgubio Cops zavoj jednostavno ne može to podnijeti i ide u Lewisa. Da se Lewis izmaknuo ili prikočio Max bi prošao kao u gore navedenim slučajevima. Nije se izmaknuo. Max je za 7 bodova riskirao previše. 25 bodova je puno.

          Mađarska je peh. Samo kad radiš nepotrebne stvari onda kad dođe peh odjekne duplo. Tako su izgubili gotovo 50 bodova u samo dva vikenda.

          Da je bio pametniji. Da nije bio all in za svaku glupost kao i cijelu karijeru sada bi vodio.

          Lako se bilo smijati kad je izbijao redom Ferrari vozače. Nije imao što za izgubiti. Vettel se borio za prvenstvo.

          Sudar u Copsu je zapravo prvi put da je Max iskusio ono što je radio ostalima. To je prvi put da je Max izašao kao veliki gubitnik. Nikad se nakon njegovih poteza na Lewisa ili Farrari vozače nije razvlačio po medijima. Sad je Max izgubio i odjednom je to trakavica. Uništo je Vettelu utrku par puta i nikad se o tome nije pisalo. Pokretač svih tih natpisa je RB mašinerija. Naišlo je na plodno tlo jer sad bi svi da Hamilton ne pobijedi. Već je dosadio većini gledatelja.

          Hamilton je imao grešaka. Naravno. Ali Max sa bolidom za osvojiti prvenstvo i dalje ne vodi dok mu je Hamilton poklonio pokoju pogrešku. Trebalo je Maxu 5-6 utrka da uopće povede. Onda je imao dobar niz od 4 utrke.

          Prva škakljiva situacija gdje ga je izazvao Hamilton i Max je opet bio onaj stari.

          Jedine utrke gdje Max nije sudjelovao u incidentu ili ga umalo izazvao su one gdje je dobio vodeći od starta do cilja.

          Cops se spominje. Kako je Max branio do Copsa? Bilo ga je na sve strane.

          Evo clip iz 2019. gdje je Bottas u Copsu kao Hamilton 2021. dok je Hamilton kao Max. Ovako se gubi Cops zavoj. Tako je izgubio Lec, Lando i Ham. Kad ti je bolid s unutarnje strane prije zavoja ti si taj zavoj izgubio jer ga više ne možeš proći. Samo ne tvrdoglavi i agresivni Max. Za to si je sam kriv. Ono što je još gore za njega je da je Hamilton imao sreće i pobijedio.

          Ovako se gubi Cops zavoj.

          https://www.youtube.com/watch?v=mpntKkGQ-5k&t=15s

          Tek je pola sezone i sad je time out.
          Očekujem intezivan nastavak i odličnu sezonu do kraja.
          Samo ako Max misli dobiti mora biti pametniji.

          A da ne spomenem prvi zavoj u Spa gdje je Max uredno izbijao ekipu. Što li će tek ove godine biti.



          6

          6
        • @avalon

          Kad pričamo o Maxu onda nije bitno koliko je netko drugi griješio. Je li Max mogao bolje je bitno. Mogao je. Sam si je kriv za greške. Da ih on nije radio bio bi prvi. Ne samo da je njegov potez u Copsu uzrokovao gubitak bodova uzrokovao je i gubitak motora (kako sada stvari stoje).

          Isto tako kad pričamo o Lewisu potpuno je nebitno što radi Max. Zato je za mene Lando broj 1 trenutno jer je izvukao više od očekivanja.

          I na kraju zar više ne pričamo o tome kako tko čuva gume? Odjednom kad je Max u pitanju onda je za to kriv Pirelli. Max je i u Francuskoj vodio, ali je prije potrošio gume. Morali su sa 1. mjesta riskirati. Srećom isplatilo bi se.



          4

          4
  6. Lando Norris 4 AMG Prikaži

    Mozda bih nekako i razumio izbor Maxa u top 3 na 3. mjestu, ali ovo prvo je toliko nategnuto i nepravedno prema mladim vozacima koji su ove godine pokazali vise od Maxa i to u puno losijim bolidima, ali dobro opet razumijem Vetmu i njegovu žudnju da navija za “najboljeg” vozaca. 😁



    12

    14
    • Verstappen: ima najviše pole positiona, vodio najviše krugova ove godine (403) – drugi u prvenstvu.

      Hamilton: vodio samo 128 krugova – prvi u prvenstvu.

      Malo matematike i zdravog razuma je dovoljno da se zaključi tko je kvalitetnije iskoristio ono što mu se nudi i tko ima brži bolid. Ali mitomanija, odnosno maxomanija, zvuči slađe!



      10

      15
      • Ayrton Senna Scuderia Prikaži

        Da hamilton u imoli i španjolskoj nije loše startao, da na silverstoneu u subotu nije loše startao nebi morao u nedjelju skršit maxa i izgubit prvu poziciju od leclerca. Te 3 utrke se morao vadit zbog svojih grešaka i zbog SVOJIH grešaka nije vodio od starta. Da u portugalu nije izgubio kvalifikacije od bottasa, vodio bi od starta. Da u mađarskoj nije jedini odlučio startat na intermedijima vodio bi cijelu utrku umjesto jedan krug. Max je s druge strane utrke gdje je red bull bio dosta jak vodio od starta do cilja (austrija 2x, baku, monaco). Neću niti spominjati da utrke koje je max vodio (austrija 2x i monaco) imaju preko 70 krugova. Znači, ti tvoji podaci o krugovima u vodstvu, kojima nas želiš uvjeriti da max ima brži bolid, ne vrijede pišljiva boba. Neznam jel namjerno izvrčeš tako činjenice, ali prištedi si truda, te utrke su bile prije koji mjesec, svi ih se dobro sjećamo i sposobni smo sami izvest zaključke zašto je tko koliko krugova bio u vodstvu.



        8

        7
        • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

          Hamilton nije loše startao u Španjolskoj , dapače. Međutim sivonja max je kao bikonja uletio u zavoj kao da je sam ( naravno, ponovo isto u Silverstoneu) i da Lewis nije bio pametniji od njih dvojice, završili bi utrku u prvome zavoju. Baš kao u Silverstoneu. Greška u kvalama u Portugalu koštala ga je pp-a. Greška na startu u francuskoj. greška u Silverstoneu, greška kod pretjecanja u Bahreinu. Izvrtanje u Imoli gdje je samo pukom srećom ostao na stazi i nije odustao za vrijeme sc-a.



          9

          12
        • Ayrton Senna Scuderia Prikaži

          Hamilton je loše startao u španjolskoj jer nije branio unutarnju stranu, da je bio pametniji i išao na unutarnju max uopće nebi bio u prilici da ga napadne. Start nije samo kretanje sa linije, nego i vožnja do prvog zavoja (to sam već nekome pisao nakon utrke u španjolskoj). Greška u kvalama u portugalu ga je koštala pp-a, ali što je koštalo pp-a hamiltona koji je, za razliku od maxa, izgubio te kvale od momčadskog kolege. On nije napravio nikakvu grešku a izgubio od bottasa u istom bolidu?? Kakve veze greška kod pretjecanja u bahreinu ima sa brojem krugova u vodstvu? To se dogodilo 2-3 kruga prije kraja utrke i da nije otišao široko još bi mu ona budala probila zadnju desnu gumu. Ono u imoli je bila greška ali je majstorski uhvatio bolid, ono nema veze sa pukom srećom.



          6

          4
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Verstappen: ima najviše pole positiona, vodio najviše krugova ove godine (403) – drugi u prvenstvu.

        Hamilton: vodio samo 128 krugova – prvi u prvenstvu.

        Kako je fora čitati ovo “proveo krugova u vodstvu” i “ima najviše pole positiona”. Nekako se ne sjećam tog kriterija u raspravama o 2017. i 2018. godini. Recimo, u tim sezonama je Mercedes izmasakrirao Ferrari po pole positionima (15:5 i 13:6), a što se tiče vremena provedenog u vodstvu – tu je 1256:763 za Mercedes. Zvuči prilično dominantno, zar ne? Samo što je problem u tome što nije realno, kao što nije ni sad.

        Ako hoćeš za ovu sezonu – već sam komentirao nekidan – tko je vodio koliko krugova u Španjolskoj, a tko je imao brži bolid? To ti dovoljno govori o vjerodostojnosti tog kriterija.

        Kako je netko iznad napisao – treba pustiti malo vremena da prođe prije nego li krenemo s pričama da je Red Bull zapravo dominirao nad Mercedesom u Monaku i slično. Još je presvježe jer se sjećamo kako je jedan Bottas bio tu negdje s Maxom. Uostalom, to uopće nije tema teksta. Lewisa nije u tekstu jer nema što raditi u top 3 uza sve loše vikende koje si je prouzročio, to vjerujem da prepoznaju i njegovi hardcore navijači, a to što nekom smeta, što sad, svatko ima svoje mjerilo.



        15

        10
        • Mercedes je imao dominantan bolid od 2014. do 2020. uz povremene bljeskove Ferrarija. Ne znam s kim si se raspravljao tada da bi to bilo upitno.

          Međutim, Mercedes ove godine nije dominantan i nema najbrži bolid. Ima ga onaj tko ima najviše pole positiona, a to je Red Bull. Brojke ne lažu.

          Broj krugova pokazuje tko je dominirao sezonom na vrhu. To je Max. Slažem se da je najbolji vozač ove godine, ali ne slažem izmišljenim bajkama kako je on David koji je pobijedio Golijata ili da je nadljudskim sposobnostima izvukao 380% iz bolida i zato pobijedio. Komedija mitomana.

          Da Max sad poput Lewisa vodi u prvenstvu iako je proveo 3 puta manje krugova u vodstvu – bio bi heroj! Ovako je to meh. U redu.

          Lewis ne treba biti u top 3, ali kad nije u tvojih top 3 ne moraš pljuvati po njemu kad on nije niti tema. Dizati Maxa, Alonsa, Landa pljuvačinom po Hamiltonu. Ali ponavljam, tvoj portal, tvoja kolumna, tvoja pravila… Ionako si rekao da navijači koji ne vide stvari kao ti nemaju zdrav par očiju.



          9

          5
      • Ne shvaćam ovo…kakve veze ima broj krugova u vodstvu s bilo čim? Ja sam mislio da je bitno ko je prvi na kraju zadnjeg kruga…nije li Leclerc u Silverstoneu bio prvi u 57 od 61 kruga?! STA mu je to donijelo? Drugo mjesto i 18 bodova



        1

        0
  7. Mclaren Tachy Prikaži

    Lando je broj 2 iako je jedini vozač koji je bio u bodovima na svim utrkama osim na zadnjoj u Mađarskoj. Lando koji je u najboljem slučaju u petom najbržem bolidu ( Red Bull 2 + Merc 2) broj 3. u poretku vozača. Ako je zadnja utrka razlog zbog kojeg Lando nije broj 1. ( Zato jer nije bio u bodovima) onda Max nije ni u top 3.



    13

    2
    • Ayrton Senna Scuderia Prikaži

      Dobro, ali ako već komentiramo tko je bio koliko puta u bodovima, možemo tako reći i da bi max završio svaku utrku na prve 2 pozicije da nije bilo vanjskih faktora (baku, silverstone, mađarska(već je prošao na drugo mjesto do 1. zavoja)).



      1

      3
      • Mclaren Tachy Prikaži

        Momak je sa svim vanjskim faktorima sa vise bodova od Pereza i Botasa u znatno sporijem bolidu. Perez i Botas su mnogo iskusniji vozači i sa boljim bolidom u rukama pa je on i dalje ispred njih. Lando je zvijezda ove sezone do ljetne pauze htio to neko priznati ili ne, na osnovu toga mislim da svakako zaslužuje prvo mjesto. Sto se tice vanjskih faktora i Lewis bi pobjedio Baku da nije napravio grešku, Max bi pobijedio Bahrein da nije preticao van staze, Lewis bi pobjedio u Imoli da ga Max nije izgurao u prvom zavoju….itd. predvidjeti nešto je nemoguće, desilo se i mislim da je Lando i dalje broj 1. Po prikazanom ove sezone. Čak bi na drugo mjesto posle njega stavio George-a jer je onu kantu uveo u u Q3 ove sezone, a i Q2 na svim utrkama osim u Mađarskoj. Neću osporavati Max-a kao vozača ali bolid je većina posla u F1. Uzimati statistiku, pole, krugova u vodstvu, šta da mu nije pukla guma i slično je neozbiljno.



        7

        2
  8. Daniel Ricciardo _bataziv_0809 Prikaži

    Nisam morao ni procitati tekst, znao sam da nema Lewisa

    Ali mogu vec pretpostaviti, Max je na prvom mjestu jer vozi losiji bolid i vadi iz njega cuda naspram dominantnom Mercedesu i Lewisu koji je pukao pod pritiskom.

    Otprilike…



    12

    13
  9. Lewis Hamilton 44 LH1985 Prikaži

    Klasično bacanje ješke Luisovim fanovima. :))



    6

    3
  10. Stvarno ne razumijem po čemu pljuvanje po Anti.
    Koliki god bili ljubitelj Hamiltona, definitivno jednog od najvećih svih vremena (ne želim pokretati raspravu tko je najveći tko nije), valjda vidite da je Max ove godine jednostavno bolji i da Lewis ima sreće.
    Definitivno se da raspravljati o tome tko ima dominantiji bolid ali sve to varira od staze do staze – dok je Austrija staza idealna za Red Bull Španjolska i Portugal npr. su bile Mercedesove staze.
    A sad na temu – top liste najboljih vozača se ne prave prema rezultatima već prema tome koliko netko vozi bolid unutar ili čak iznad mogućnosti bolida. Sigurno da Pierre s Alpha Taurijem ne može u normalnoj utrci pobijediti ili da Russell može na postolje s Williamsom.
    A sad realno pogledajmo Hamiltonovu sezonu.
    Bahrein – Verstappen brži, ali ga je pobjede koštala RB-ova taktika i odluka na samom kraju.
    Imola – veeeelika greška Hamiltona pri zaobilaženju Russella. Odličan povratak na drugo mjesto, ali samo zahvaljujući sreći da mu je odmah iza izljetanja došla crvena zastava.
    Portugal i Španjolska – pobjede bez iti malo greške – onaj pravi Mercerdes i Hamilton
    Monako – nije ga bilo nigdje. Da, Mercedes je baš bilo loš ali to ne može opravdati tek 7. mjesto jer bi u istom bolidu Bottas bio bolji da nije bilo problema u boksu (nakon koliko su ono dana uspjeli skinuti kotač?)
    Azerbajdžan – dominacija Red Bulla i Verstappena ali je Hamilton sam prosuo potencijalnu pobjedu do koje opet ne bi došlo da nije bilo Maxova razbijanja i crvene zastave.
    Francuska – napravio je koliko je mogao ali Red Bull je jednostavno bio brži.
    Štajerska – Bottas brži u kvalifikacijama, RB dominantan
    Austrija – RB opet dominantan , Hamilton tek četvrti dok mu je timski kolega drugi.
    Velika Britanija – već je dovoljno pisamo o sudaru (meni osobno trkači incident s nešto većom krivnjom Hamiltona, ali opet trkaći incident), Hamiltonova odlična utrka i zaslužena pobjeda. Ali te pobjede ne bi bilo da nije bilo crvene zastave.
    Mađarska – Propustio pobjedu do koje bi vjerojatno došao da nije bilo incidenta, a pogotovo nakon što je ni kriv ni dužan otpao Max). Ali, s puno bržim bolidom od ostalih on nije uspio pobjediti.
    E sad kad pogledate ovo, zar netko objektivno može reći da mu je sezona bolja od Verstappenove, Norrisove ili Gaslyjeve koji su izvlačili maksimum maksimuma iz svojih bolida?
    Razumijem da svatko voli navijati za svoje vozače ali treba ponekad biti i realan. Kao npr. ja, navijač Jordana, najbolje momčadi svih vremena :-D :-D :-D
    Šalu na stranu, stvarno mislim da sve, ili gotovo sve, napisano u tekstu stoji i da nema nikakvih razloga za prozivanje Ante hejterom ili max mitomanom. Čovjek možda navija za nekoga ali njegovi tekstovi su po meni ipak realni.
    Ako netko tvrdi suprotno, evo neka argumentira činjenicama. Ja mislim da svoje stajalište jesam.



    22

    4
    • Mclaren LH44 Donator Prikaži

      Tekst koji definise bolid koji je imao najvise pol pozicija, pobjeda, provedenih krugova u vodstvu i ostvarenu pobjedu sa oba vozaca inferiornim se ne moze nazivati realnim jer inferioran bolid ovakve rezultate moze da ostvari jedino na videoigri kada stavis nivo AI na 60% pa svi voze u pijanom stanju.



      6

      7
      • Ali npr. u Imoli, Portugalu i Španjolskoj je npr. Mercedes bio dominantan.



        4

        1
        • Mclaren LH44 Donator Prikaži

          U Imoli je razlika u Q3 bila unutar desetinke i da je Max odvezao cist krug, a Perez odvezao malo bolji krug za koji je tvrdio da je imao to bi bio prvi red za Red Bull, na utrci su takodjer bili u 5 deka. U Portugalu je Mercedes bio bolji, nema govora, ali vise je djelovalo da je taj vikend Lewis odvezao izvanredno dok je Max podbacio, s obzirom da je Lewis ispred Bottasa zavrsio 30 sekundi ispred dok je Max zavrsio 10 sekundi ispred Pereza a i u kvalama je Lewis odvezao prejak krug u odnosu na Bottasa dok je Max i tu napravio manju razliku u odnosu na kolegu. Spanija definitivno Mercedesov vikend tu nema govora, dominacija.

          Kako god, ja ne tvrdim da je bilo koji bolid inferioran, samo govorim da nazvati jedan od ta dva bolida inferiornim je apsurd sezone.



          6

          5
        • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

          U španjolskoj mercedes nije bio dominantan. Takva je bila taktika. Slično je izveo RB u Francuskoj.



          1

          4
        • Mclaren LH44 Donator Prikaži

          @Dani Pa Spanjolska je nesto kao dupli vikend u Austriji, Red Bull nije nista mogao u Spanjolskoj isto kao sto Mercedes nije nista mogao 2x u Austriji.


          0

          1
      • Lh44 ne možeš gledati sve po statistikama. Na nekim stazama je Lewis pobijedio jer je preuzeo vodstvo kasnije . Dali je npr Ferrari bio u VB brži od Mercedesa zato što je vodio 90% utrke? Ne i bas to ti pokusavamo ukazati. Gledajmo oba vozača i što obojica rade u utrkama i kvalama. Bottas da nije imao nekog peha kao sudar sa Russelom, kiks u boksu u monacu isl bi uvjerljivo bio ispred Pereza. U nekim kvalama Bottas ladno ostavi Maxa kao i u nekim utrkama gdje Max mora dobro se oznojiti da Prođe Bottasa. Ne sjećam se baš da takve partije pruža Perez. Max je vodio više krugova jer je imao više čistih utrka i dosta boljih starteva od Hamiltona koji bi ga ganjao cmtokom cijele utrke. Isto tako utrke kao npr 2x austrija i Monaco imaju preko 200krugova dok neke imaju 50 tak. Max je vodio većinu utrka i da nije imao ovaj peh kakav je imao bio bi uvjerljivo vodeći. 3 utrke je uzeo 2 boda a ništa svojom krivicom. Ham je radio greške iz kojih ga je dva puta izvukao RF. Od ovih utrka bilo je par gdje su jedni i drugi bili bolji i par na knap. Meni je to sličan bolid i podjednako brz a ne inferioran. No dojma sam da Ham nije radio greške kao u Austiji ,Imoli ili sada u Madarskoj ( ako je on odlucio ostati na ovim gumama) da bi još neke utrke bile dobive lako ili bi bili puno bliže Maxu. Ako gledam samo druge vozače, Bottas mi je bez pehova djelovao uvjerljivije nego Perez pa bi ipak dao malu prednost Mercedesovom bolidu po brzini. Naravno to varira od staze do staze pa smo vidjeli dvije totalne suorotnosti na npr stazi u Austriji i Spanjolskoj. Uvjerem sam da je na nekim stazama Lewis morao bolje kao MC ili Austrija prva utrka. Kiksao je nenormLno u baku. Lewis vodi za 8 bodova uz veliku dozu srece a Max u hrpu peha. Ako pogledamo da su bolidi slični , a da jedan imao peha a drugi srece vise puta onda je zakljucak da je u onim normalnim utrkama Max izvlačio i pokazivao vise od Lewisa. Da je bilo obrnuto da je Lewis imao Maxovu nesrecu da odustane 3 puta a da Max ima Lewisovu srecu i svaki puta da ga spasi neka visa sila omjer bodova bi bio na Maxovoj strani preko + 60, + 70 u korist Nizozemca. Ferrari je uzeo dv pole positiona a McLaren ni jedan. Dali je onda Ferrari uvjerljivo 3 momčad ili ipak nije tako?



        4

        0
        • Mclaren LH44 Donator Prikaži

          Ja se statistikama koristim da dokazem upravo to sto si ti napisao, a to je kako ti kazes:

          Meni je to sličan bolid i podjednako brz a ne inferioran.

          a ne kako autor ovog clanka kaze:

          ali u bolidu koji je na većini GP vikenda bio inferioran Mercedesu on je i dalje u igri za naslov

          To je sve sto mi je nejasno oko clanka i na prvu sam se ismijao kad sam to procitao u clanku i nisam nista htio argumentovati, a onda sam shvatio da je ovo clanak na stranici a ne komentar na forumu koji nam svima moze izletiti, pa sam onda tek poceo da iznosim argumente koji pobijaju samo tu izjavu, medjutim zbog nicka i cinjenice da sam ovdje dugo vremena vjerovatno je vecina pomislila da ja udaram kontru i hocu da kazem da je Max puno losije vozio od Lewisa, a da bolid Red Bulla je dominantan u odnosu na Mercedes, sto je apsurd kao i obrnuta tvrdnja :rofl:

          Eh sad sto se tice uzimanja Pereza i Bottasa kao mjerilo bolida mi je isto tako djelovalo plitko, jer Bottas vozi u Mercedesu vec petu sezonu i bolid Mercedesa je od 2017 samo evoluirao uz neke sitne izmjene spram promjene pravila tako da je Bottas manje vise naviknut na sam bolid, dok je ovo Perezu prva sezona u Red Bullu sa tipom bolida kakav on nikad nije vozio ni nalik. Potezanje brzine u kvalifikacijama je takodjer apsurdno jer Perez em nije naviknut na bolid, em nikad nije bio vozac koji je u kvalama dobar, dok je Bottas osim sto je upoznat sa karakteristikama bolida poznat i po tome da su mu kvalifikacije jaca strana. Istovremeno dok se o kvalifikacijama plitko prica, o utrkama se toliko i ne pise, jer pazi sad Perez je bio u igri za pobjedu ove sezone i uz malo srece je i pobijedio na istoj, dok Bottasa ni u jednom momentu ove sezone nismo vidjeli kako cijelu trku drzi prikljucak u par sekundi za liderom utrke cime ima sansu da pobijedi, na srecu ili gresku protivnika. Cak ni u Britaniji nije uspio da pobijedi Leclerca, sto je njegovom kolegi uspjelo, dok je Perez u Bakuu pratio Verstappena cijelu utrku uz jako slican tempo, uz jednako brz box bi vodio tu trku poslije prvog zaustavljanja, Bottas ni u jednoj utrci nije Hamiltona pratio do te mjere :D Naravno ako ne racunamo Monako, koji je off vikend Lewisa, ali kako znamo bilo je i do setupa sto je se na kraju ispostavilo kao greska inzinjera iz njegove garaze.

          Eh sad da se vratim na statistike, naravno da se ne moze gledati na brojke bukvalno i samo spram njih zakljucivati jer kako cesto ponavljamo na ovom forumu “statistike su ko bikini, otkrivaju puno toga ali glavno ostaje sakriveno”
          Ja statistike nisam iznosio da bi spram njih doslovno zakljucivao ko je bolji, ja sam statistike iznosio samo da pobijem apsurdni argument autora clanka da je Red Bullov bolid inferioran, niceg drugog se nisam doticao, samo tog zakljucka koji tvrdi da je inferioran bolid onaj koji ostvari najvise pobjeda u odnosu na glavnog konkurenta, ostvari vise pobjeda za redom sa oba vozaca nego konkurent cijelu polusezonu, jedini ostvari pobjede sa oba vozaca, ostvari najvise pol pozicija, provede najvise krugova vodeci utrku i ostvari jedini grand slam u sezoni. To je sve sto ja govorim, ja ovim statistikama ne pokusavam reci ReD BuLl Je DoMiNaNtAn StAtIsTiKe Ne LaZu ja samo istim dokazujem da Red Bullov bolid nije inferioran!

          To je sve! Ne tvrdim ni da je malo bolji ni malo losiji jer oslanjajuci se na brojke mogu vrlo lahko prevariti, pogtovo u ovom slucaju, samo istim tvrdim da bolid nije INFERIORAN, mada to se i bez statistika vidi, ko vidi naravno :rofl:


          0

          2
  11. Mick Schumacher Multi 21 Prikaži

    Meni bi Norris bez dileme bio prvi.



    12

    2
  12. David Croft Frantic Donator Prikaži

    U 3 flopa bi ubacio Bottasa, a izbacio Tsunodu.
    Što se tiče 3 topa, Landa bi stavio na prvo mjesto, pa makar vozio i za Macleren. 😉



    6

    2
  13. Lewis Hamilton smr201 Prikaži

    Ne znam samo po kojem kriteriju je RB većinu sezone inferioran bolid MBu?
    RB brži u: Bahreinu, Imoli, Monacu, Bakuu, Austrija x2
    MB: Portugal, Silverstone, Španjolska, Francuska, Mađarska



    9

    4
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      On outright pace, Verstappen should have a healthy lead over Hamilton in the drivers’ standings, barring the incidents in the last two races and the failure in Baku that denied him a surefire victory.

      But title fights are rarely a case of ‘man with fastest car wins’. There will always be setbacks, requiring drivers to dig deep and recover. The Turn 1 incident was sheer bad luck for Verstappen, but has left him with a hole to dig out of in the second half of the season.

      The confidence of having the fastest car might not be quite as strong as it once was, with Mercedes appearing to make a decent step with the Silverstone update. But this still feels like Red Bull’s title to lose.



      2

      6
  14. Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

    Ne bih Jukija i Nikitu stavljao u flop, od njih se očekuje da uče da voze F1, a ne da znaju. Sli iskren da budem ne znam ni koga bih stavio umjesto njih dvojice. Možda Latifija? No osvojio je bodove zasnju trku, kako tako. Možda Kimija, al đe će mi duša?
    Sve u svemu mislim da svi vozači vize kako se i očekivalo od njih na početku sezone, osim Ričija



    5

    0
  15. Ferrari nelinjo Prikaži

    Botas je morao biti u FLOP3… ali s obzirom na potez iz posljednje trke ispao je iz tog poretka! 😀



    1

    1
  16. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Najgori vozac dosadasnjeg dijela sezone mi je Ricci…
    Na keca bi stavio Norrisa..
    Max i Lewis imaju svoju bitku i ne bi ih rangira uopce, obojica imaju i topove i flopove…



    5

    0
  17. Honda zekohonda Donator Prikaži

    flopovi: ricci, perez, tsunoda
    top: lando, max, gasly

    i ne slažem se da je rb na većini GP vikenda bio inferioran.
    izjednačeni u najmanju ruku.



    7

    0
  18. Michael Schumacher ZJ11 Prikaži

    Mislim da ove rasprave o tome tko ima brzi bolid nece zavrsit do kraja sezone i potpuno su suvisne, pogotovo sto se vecina MB navijaca hvata za broj PP i krugova u vodstvu, a RBa race pace.
    Ni jedno ni drugo nam ne moze definitivno reci tko ima brzi bolid, jednostavno ovisi od staze i setupa, tako da bi rekao da su tu negdje cijele sezone.
    Ovo prvo gore bi potkrijepio sa dva slucaja iz proslosti.
    2002e su Montoya i Williams opcenito imali najvise PP, ali je Ferrari pobijedio u 15 od 17 ako se ne varam. Tada su kvale bile svaki vozac ima 12 krugova sa najlaksim mogucim bolidom.
    2019 Leclerc ima u drugom dijelu sezone 7-8 PP ali ih utrkama i MB i RB redovno pobjedjuju.
    Tako da ponovno kazem da ove gore usporedbe za ovu sezonu nemaju pretjerano smisla jer su vecinom razlike minimalne i stalno se mijenjaju u korist jednih i drugih.
    Nek oni nama budu blizu i bez incidenata pa nek bolji pobijedi.

    Flop su Ricci, Tsunoda i Mazepin od najgoreg prema boljem
    Top Lando, Gasly, Max od najboljeg prema losijem

    Misljenje baziram na tome tko je koliko napravio u odnosu na ocekivanja, osim Mazepina za kojeg nisam nista ocekivao alije trenutno nedorastao za F1.



    3

    0
  19. Alpine Laguna Prikaži

    Čisti navijački pristup, bez temelja u rezultatima kvalifikacija i tempa u utrkama: u bolidu koji je na većini GP vikenda bio inferioran Mercedesu…

    Ako Red Bullov bolid bude brži od Mercedesovog, kao u 8 od 11 ovogodišnjih utrka, Verstappen će biti prvak, a ako Mercedes nadoknadi zaostatak u brzini, Hamilton će biti prvak. Da Alonso vozi ovogodišnji Red Bull vjerojatno bi imao više bodova od Verstappena dosad, ali to se nikad neće moći saznati.



    2

    6
    • Red Bull Deathbone5 Prikaži

      Imao bi i Max više bodova da ga dva gospodina iz MB nisu pokupila u zadnje dvije utrke. Sva sreća šta je u Mađarskoj i 2 boda uzeo s obzirom na štetu na bolidu( ako nisi vidio potraži na internetu ima slika i usporedbi gdje se može vidjet šteta).



      2

      0
  20. Renault zd1400rt Prikaži

    Dobar i realan osvrt.

    Onaj tko misli da su današnji bolidi laki za vožnju, neka se pospu pepelom i malo pronjiškaju o bolidima iz 90ih i 2000ih što je elektronika.

    Što se Nikite tiče, ono je što je. Koliko se kenjalo po njemu mislio sam da će biti i gori. Volio bi da ostane još par sezona, da se bolid malo poboljša pa ćemo vidjeti. Voziti onaj bolid je patnja svaki krug.



    1

    0
  21. McLaren se zaje.. što je pustio Sainza kao nitko. Dečko je rang Norisa i Leclerca samo nema medijsku pompu koja ga gura kao neke druge. Pobjedivao je Norisa a trenutno je ispred Leclerca ( naravno zbog dva kiksa za koja Leclerc nije direktno kriv) no bez obzira na to pokazuje da jako dobro koriszi prilike i da je dobar naspram možda dvije najveće mlade zvijezde. Da su znali što ih čeka sa Riciardom poprilično sam uvjeren da bi učinili sve da Sainza zadrže.



    1

    0
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      A kaj da rade kada je on htio otići? Čemu imati nezadovoljnog vozača u ekipi? A i sigurno su očekivali da će Ricciardo biti daleko bolji nego što je trenutno.


      0

      1
    • Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

      Pokazao se on jako dobar i protiv Maxa, samo što tad konačni rezultati i medijska naklonjenost Maxu nisu to sugerirali.
      Po čistoj brzini je iza sve trojice, ali ima neke svoje kvalitete i ne sumnjam da bi im u konkurentnom bolidu mogao uzeti naslov. Lakše rekao bih već što je Rosberg uzeo Hamiltonu.



      1

      1
  22. Mclaren raca Prikaži

    Mazepin je karikatura u f1. Definitivno nije vrijedan spomena, čak i kad napravi sranje



    1

    0
  23. Mclaren raca Prikaži

    Imam osjećaj da Ricciardo cijelo vrijeme vozi pod covid- om19. Kako inače objasnit ove, po McLaren, njegove loše rezultata



    1

    0
  24. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Sad se tek spojio na portal nakon par dana odmora.
    Vidim clanak i ne razumijem koji su tocno kriteriji za ovaj poredak.
    Dali je jedini kriterij tko ima manje gresaka ili ?
    Jer apsolutno ne razumijem na koju foru je Max ispred Landa.
    Ajmo reci da ima manje gresaka , i sta jos ?

    Omjer iskustva/kvaliteta bolida i rezultata je na Landovoj strani i to ” bez ikakve dileme “.
    Neznam sta se od Maxa ocekivalo s obzirom da ima generalno barem jednak bolid kao Merc. Ocekuju se pobjede. Ali ajde , ajmo reci da je Merc opet debelo jaci od RB-a , sta realno nije. Max je tu , na vrhu , i svaka mu cast. Ide nesto preko ocekivanja svog bolida.

    A sta onda reci za Landa, koji ima bolid nebrojeno puta sporiji od RBa i Merca , i opet je ispred Bottasa i Pereza.

    Naravno , ovo nije nikakva “sluzbena lista ” nego osobno misljenje autora i nemora biti tocna :D.

    Ali po meni je vrlo jednostavno.
    Max ima sezonu u skladu s ocekivanjima ili malo iznad ocekivanja.
    Dok Lando ima sezonu apsolutno iznad svih ocekivanja , i nikako ne razumijem po kojem faktoru je Max ispred.
    Jos na kraju pise da je Max bez ikakve dileme prvi vozac sezone. To je ipak malo prejako za izgovoriti.


    0

    0