Neobično mađarsko poslijepodne

Ante Maras

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Osvrt

Neobično mađarsko poslijepodne

Ante Maras

Utrke u Mađarskoj, točnije u Hungaroringu rijetko kad ponude nekakva uzbuđenja i zanimljivosti, što zbog konfiguracije staze, što zbog širine staze i malo kome je ta staza zanimljiva za podsjetiti. No također je to staza koja kad donese zanimljivosti, o tome se priča jako dugo te je također staza na kojoj je velik broj vozača ostvarilo svoju prvu pobjedu (Damon Hill, Fernando Alonso, Jenson Button, Heikki Kovalainen). Ovogodišnja utrka nam je donijela jako puno uzbuđenja i novog pobjednika F1 utrke, ali i jako puno kontroverznih situacija iza kojih ostaju repovi.

Prvo iskrene čestitke Estebanu Oconu na prvoj pobjedi u karijeri, bio je sjajan i miran tijekom cijele utrke te je odolio napadima četverostrukog svjetskog prvaka Sebastiana Vettela. Iako mi Ocon nije nešto pretjerano drag, bilo mi je iznimno drago što je pobijedio zbog puta koji je prošao do ove pobjede, budući da su njegovi prodali kuću i živjeli u karavanu da bi financirali njegovu trkaću karijeru. Također čestitke momčadi iz Enstonea na prvoj pobjedi nakon povratka u F1 2016. i prvoj pod imenom Alpine. Sjajno odrađena utrka te bolid sjajno naštiman za ovu stazu odradili su pola posla na putu do sjajnog rezultata utrke.

A druga polovica posla otpada na fenomenalnog Fernanda Alonsa. Jednostavno nema riječi koja bi opisala njegovu izvedbu jučer. Držati Lewisa Hamiltona iza sebe 10 krugova u bolidu osjetno sporijem od Hamiltonovog i to na onaj način jednostavno je nevjerojatno. Ova obrambena izvedba je jednostavno bila predivna za gledati, tvrda, pametna, ali i fair play. Iskreno se nadam da će se cijela borba negdje naći na YouTubeu ili slično da se iznova možemo diviti toj predivnoj obrambenoj izvedbi Fernanda Alonsa. Alpine mu duguje jedan model auta nazvati po njemu ili barem posebno izdanje postojećeg modela, bistu ispred tvornica u Vichyu i Enstoneu te ponajviše konkurentan bolid za 2022. godinu za ovo što je on izveo na ovoj utrci. Alonso je u tih 10 krugova pokazao zašto obožavam ovaj sport.

Bottas, suci i Hamilton u kvalifikacijama, s druge strane, pokazali su mi zašto mi nekad bude muka od ovog sporta. Još jedan loš start Bottasa u uvjetima koji mu apsolutno ne pašu te neobjašnjiv sudar u prvom zavoju kad je zahvatio Norrisa i oba Red Bulla preciznošću Ronniea O’Sullivana i Neila Robertsona iz najboljih dana jednostavno su previše za vozača koji u rukama ima bolid koji dominira godinama u F1. Teorije zavjere da je Bottas tim potezom osigurao mjesto u Mercedesu za 2022. jer je izbacio iz utrke 1 Red Bull i dobrano oštetio drugi su po meni čiste budalaštine, no nikad ne reci nikad, sjetimo se samo Singapura 2008. i taktičke “genijalnosti” Flavija Briatorea. Suci su standardni bili, preblagi po pitanju ozbiljnih incidenata, a prestrogi po pitanju nekih banalnih stvari. Jednostavno je neobjašnjivo kako Bottas i Stroll za izbacivanje nekoliko bolida iz utrke mogu dobiti samo 5 mjesta kazne na sljedećoj utrci, a Vettel zbog 0,7 litara manje goriva od propisanog(ekvivalentu boci Jack Danielsa ili slične žestice) dobiva diskvalifikaciju nakon sjajnog 2. mjesta. Iskreno, mene i veliku većinu fanova F1 ne bi ni smetalo kažnjavanje svake sitnice, sve dok su kriteriji za sve vozače isti, a to u F1 nažalost nije slučaj. Dok se neke kažnjava čisto jer moraju, iako najradije ne bi htjeli, na ostalim vozačima se i na najmanju glupost trenira strogoća.

Psihološki rat Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona nastavio se i ovaj vikend, ovaj put u kvalifikacijama kada je Hamilton namjerno štopao Maxa Verstappena i ostale vozače u posljednjem izlaznom krugu s namjerom da Verstappen ne uspije napraviti vrijeme koje bi Hamiltona skinulo s pole positiona. Ponovno prljav potez, ali ništa novo u svijetu F1 i to je činjenica koju Red Bull i Verstappen moraju što prije shvatiti te vraćati istom mjerom, bez obzira na posljedice. Također, ovaj katastrofalni vikend za njih moraju što prije zaboraviti, pribrati se i uzvratiti udarac u Belgiji.

Hamilton je odradio sjajan damage control nakon konfuznog i smiješnog ponovljenog starta te može biti zadovoljan 2. mjestom. Svakako je rezultat mogao biti bolji, no Fernando Alonso je odlučio pokazati te pokazao da će Hamilton morati malo proliti znoja i krvi da bi ga prošao. Hamilton ga je uspio proći, no Hamiltonov komentar kako je jedan Alonsov obrambeni potez opasan je pomalo licemjerno budući da je svog konkurenta za naslov utrku prije pri 260 km/h poslao u barijere i u bolnicu na pregled.

Ferrari se može vratiti zadovoljan s Hungaroringa zbog Sainzovog 3. mjesta te ponajviše izjednačenju u poretku s McLarenom, iako ostaje žal za Leclercovim odustajanjem jer ova staza očigledno paše Ferrariju te dobar rezultat Charlesa Leclerca ne bi zasigurno izostao. McLaren će, s druge strane, zasigurno zaboraviti ovu utrku što prije. Partija biljara Valtterija Bottasa u kojoj se Norris našao ni kriv ni dužan je splet okolnosti na koje se zna uzrok i ne može se utjecati na njega, no takve se stvari McLarenu baš i ne ponavljaju. Nažalost za McLaren, Ricciardova loša forma se nastavlja, od ponovno loših kvalifikacija pa sve do još gore utrke, jednostavno je to nedopustivo za vozača Ricciardova kalibra. Iskreno ne znam što je razlog lošoj formi, jer se od svih pridošlica on najgore snašao u novom okruženju ili točnije, nije se snašao. Što god da je razlog, Ricciardo ima ovu ljetnu stanku da se pribere i da konačno počne voziti onako kako se od njega očekuje.

Jedna druga povijesna britanska momčad će dugo pamtiti ovu utrku. Nakon dvije godine mukotrpnog i bolnog čekanja, Williams je konačno u bodovima. Kako je to lijepo reći. I ne samo to, nego su im još oba vozača završila u bodovima. Russell je ponovno odvozio sjajnu utrku te sad na svom kontu ima 4 boda, a koliko mu znače ta 4 boda moglo se vidjeti na intervjuu poslije utrke kad su ga savladale suze radosnice. Sigurno će on osvojiti jako puno bodova tijekom karijere, ali teško da će mu biti značajni kao ova 4 u Mađarskoj. Iznimno ponosan na sebe može biti i Nicholas Latifi koji je utrku odradio stvarno izvanredno i pokazao da se u kaotičnoj situaciji zna snaći i izvući mnogo. Kao veliki fan F1, želim Williamsu što više ovakvih trenutaka te da ih konačno gledamo u borbi za pobjede, gdje i pripadaju.

U sjeni sjajnih rezultata Alpinea i Williamsa je ostao još jedan sjajan rezultat Alphe Taurija. 5. mjesto Pierrea Gaslya više i nije neko iznenađenje i prelijepo je gledati njegov razvoj od premještaja iz Red Bulla u Torro Rosso i tragičnoj smrti njegovog prijatelja Antoine Huberta pa do danas. 3 podija, od toga pobjeda u Monzi prošle godine te nerijetki završeci u Top 5 jednostavno pokazuju da on zaslužuje bolji bolid. 6. mjesto Yukia Tsunode je svakako jedan lijep rezultat za mladog Japanca, ali još i dalje ne vidim prevelik napredak, a i još mora malo poraditi na komunikaciji na Team Radiju, jer deranje nije baš dobar način komuniciranja.

Jedna druga Alfa, talijanska Alfa Romeo iz Švicarske, nije se baš proslavila, unatoč 1 osvojenom bodu nakon diskvalifikacije Sebastiana Vettela. Giovinazzi nije bio nigdje, a i Raikkonen je imao svojih trenutaka, kao onaj u boksu, kad je očešao Nikitu Mazepin te ga izbacio iz utrke. Sve u svemu, ne vjerujem da će se pretjerano buniti zbog situacije na kraju, ali Kimijeva forma sve više zabrinjava i bojim se da je njegovo vrijeme prošlo.

Haas isto tako nije imao utrku za pamćenje iako je Schumacher pokazao na momente da ima očeve gene, kad je držao iza sebe Verstappena, Ricciarda i Raikkonena te kad se agresivno branio protiv Verstappena. Nažalost drugi Haas nije stigao puno pokazati budući da je u već spomenutom incidentu Raikkonen izbacio Mazepina iz utrke.

I na kraju, možda Bernijeva ideja s prskalicama koje će namočiti stazu nije ni toliko loša, jer čim malo staza bude mokra, eto ti veselja. Neka isprobaju tu ideju isto na 3 staze, samo na one sa manjkom napetosti, tipa Catalunya, Abu Dhabi i Hungaroring. Hoće li prskalice biti na stazi ili će dignuti 20 dronova da namoče stazu, nije bitno, ionako mnoge neobične ideje padaju na pamet F1 vodstvu. Sad nam slijedi stanka do kraja 8. mjeseca u kojoj će se momčadi morati pribrati i donijeti odluke za ovu sezonu, ali i sljedeću kada dolazi do velikih promjena pravila.

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9491 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Maras
Pulsmedia autor
113 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #VN Mađarske 2021.

Komentiraj

56 komentara

  1. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Čuj Hamilton namjerno štopao Verstappena i ostale vozače … Nakon ovoga sam zaključio da autor ili nije gledao kvalifikacije ili mu Hamilton stvara poseban osjećaj kad ga vidi na stazi.
    Vjerojatno je u pitanju oboje :thumbs:



    11

    34
    • Antonio Giovinazzi Mazzacane Prikaži

      Ili zna za neku novu stavku u pravilniku, koju mi ostali ne znamo, da isključivo Hamilton ima pravo izaći prvi na stazu i da ga nitko u izlaznom krugu nema pravo preteći.



      18

      1
    • Mick Schumacher Ante Maras novinar Prikaži

      Meni je to tako izgledalo dok sam gledao kvale, isto bih to pomislio da je to napravio netko drugi, npr Verstappen, Perez, Norris itd.
      A prema Hamiltonu ne osjećam ništa, počeo dapače zbog njega pratiti F1, ali poslije je ta ljubav nestala i sad mislim za njega da je sjajan vozač ne pretjerano simpatične i pomalo fake osobnosti i to je više manje to.
      Ako ti imaš drugačije viđenje situacije, sve 5 i to poštujem.



      16

      7
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Ništa lično just for record …

        Čudne su mi tvoje izjave, moram priznati.

        1. Da bi neko štopao nekoga, trebao bi blokirati njegov pokušaj preticanja. Max nijednom nije pokušao preteći. To je mogao vidjeti svako ko je gledao kvalifikacije.

        2. Da bi neko štopao Maxa i ostale vozače, morao bih iza sebe imati bar tri vozača (Maxa + 2 vozača). Iza njega su bili Max i Perez.

        3. Još čudnije je da kažeš da bi to isto rekao i da je Norris kriv, jer je upravo on bio taj koji je napravio veći razmak u odnosu na Alonsa, a što je imalo za posljedicu da su svi vozači iza njega morali usporiti zbog svog kruga. I to se moglo vidjeti već u subotu.

        Mazzacane je u jako malo riječi, rekao dosta toga.



        7

        13
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      I ostali se odnosi na Pereza. Čak dvojicu. Majstori iz rb-a.


      0

      0
  2. Mick Schumacher Multi 21 Prikaži

    Zašto je Vettelova diskvalifikacija imalo kontroverzna? Ne možeš dati 0.3 L kad se traži 1 L, ne može ti se krilo flexat za 5 milimetara ako je dopušteno 3 milimetra. DSQ ko kuća.
    Uspoređivanje njegove kazne i Bottasove je miješanje jabuka i kruški.



    28

    8
    • lukarak Donator Prikaži

      Bas to, nema nikakve veze, ovo je 1/1 diskvalifikacija jer auto nije u skladu s pravilima.

      Bilo je vec par puta takvih situacija (Max – Ricc, Vet – Max) i na suhoj stazi, gdje nece na mokroj.



      5

      11
    • Mick Schumacher Ante Maras novinar Prikaži

      Vettelova kazna je opravdana, tu nema što, pa i Ticktum je u Monzi prošle godine nagrabusio zbog toga.
      Nego sam htio istaknuti da se na nekima trenira strogoća, a nekima se daje kazna čisto zato da ne ispadne da nisu dali pa daju najmanju ili bezveznu da se neki ljudi ne naljute. Istina, uzeo sam krivi primjer, tkd razumijem ako je bilo malo konfuzno.



      18

      13
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

      @Multi
      Na stranu kazna Vettela koja je u skladu s pravilima ali usporedba manjka flase goriva i presavitljivog krila mi takodjer izgleda kao mijesanje krusaka i jabuka..

      @lukarak
      Takodjer ne vidim poveznicu da auto nije u skladu sa s pravilima ako istome fali boca goriva na kraju utrke..



      10

      2
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Auto je cijelo vrijeme bilo lakše za cca. 1kg od konkurencije.



        2

        19
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          Koliko znam jedino je odredjena makskmalna tezina goriva u rezervoaru i to je jedina konstantna..
          Koliko ce tko goriva potrosit za vrijeme trajanja utrke sigurno varira po bolidima a i situacijama u kojima se nalaze..

          Bilo je mnogo price da je Ferrari u svoje vrijeme borbe sa Marcedesom bio zedniji od protivnika a iz toga proizlazi da je Mercedes imo manje goriva od ostalih u rezervoaru a iz toga pak da je bio laksi od konkurencije tako da to tvoje ne vidim kako valjan argument da auto nije u skladu sa pravilima u samoj utrci jer vjerujem da je potrosnja goriva poprilicno promjenljiva od vozaca do vozaca i bolida do bolida …



          15

          0
        • Mclaren AlkY Donator Prikaži

          Neznam tocno po pravilima za ovu sezonu , i odredenim rezimima rada motora.
          Ali ako i dalje neki rezimi trose vise goriva neki manje , onda nemozemo znati koliko dugo je bio laksi od konkurencije.
          Mozda je tu kilu bas “sprzio” u zadnjih 5 krugova.



          7

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Određena je i minimalna količina goriva, s kojom moraju završiti utrku.
          Taj balast svaki tim mora uračunati prije tankanja. Ako neko uspe manje goriva, automatski je lakši.

          Edit na vaš edit:
          Nema to veze sa potrošnjom, nego sa računicom. Svako želi da bude što lakši u utrci, a da ne ostane bez goriva.
          Ako ti bolid više troši goriva imaš hendikep i moraš više usuti goriva.



          2

          10
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          O čemu ti pričaš Har Kl? Dal si realan? Čak ni dvojica vozača iz istog tima ne startaju sa istom količinom goriva…

          @alky ne smiju mijenjati režim rada SUS motora, ali i dalje postoji fuel management u zavisnosri od trenutka davanja punog gasa, trenutka prebacivanja u viši stepen prenosa, itd itd



          7

          1
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Gdje si ti pročitao da sam ja rekao da dva vozača startaju sa istom količinom goriva?

          Nevjerojatno …



          3

          10
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Auto je cijelo vrijeme bilo lakše za cca. 1kg od konkurencije

          Tvoj odgovor za nelegalnost njegovog bolida.. I još nešto… Litar benzina je 800 grama a ne kilogram… Malo edukacije



          7

          4
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Da, jer je neko u AM pogrešno izračunao i usuo 0.7 kg goriva manje.
          Edit: pisao sam u kg. jer obično se u F1 gorivo mjeri u kg. Inače nebitna informacija da li pola ili cijelo kilo. Crashu sam replicirao zašto je auto bilo nelegalno.



          2

          9
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Opet ću te ispraviti i reći 0.5 kg, jer zaslužuješ to.

          A nikako nije kriv fuel management vozača? Ili loš senzor FIAe koji pokazuje kolicinu 1.74 a oni ispumpaju 0.3 l?

          Mali edit za tebe: “potrebno je u bilo kom trenutku eventa imati LITAR goriva” LITAR je jedinica za ZAPREMINU, ne za masu.



          7

          2
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Ok. Pobijedio si. Pola kile :thumbs:



          4

          6
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Pošto je komentar izbrisan iz nekog razloga, a pokazuje arogantnost koju član ovog portala pruža ka ostalima u pokušaju da im “spusti” iako im je to nešto UŽA NAUČNA OBLAST i žive od toga, jedu hljeb od toga, itd… Preformulisaću komentar na sledjeći način:

          Ukoliko je nebitno da li je pola kilograma ili kilogram, zašto je onda bitno da bolid ima 800 grama goriva na kraju trke? – Pitanje korisniku Har Kl

          Zašto skrivaš svoje neznanje komandom edit? https://prnt.sc/1iecb41 (drugo pitanje korisniku Har Kl) Stoj iza svojih riječi



          7

          3
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Vidi, bezveze se prosipaš OK. Editovao sam komentar, jer sam shvatio da idem u flame. Zato sam i pobrisao svoj edit.
          Btw. Ono što je napisano u editu je bilo znanje, a ne neznanje.
          Ali kako rekoh, pobijedio si :thumbs:



          2

          3
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Ne bih dalje da raspravljam, pametnom dosta. Svakako se povlačim iz aktivnog gledanja trka F1 pa ću manje biti na ovom portalu.

          LP



          3

          5
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Gorivo se mjeri u kilama jer kile nisu promjenjive, a volumen je promjenjiv s temperaturom. Zato FIA definira gorivo u kilama, a ne litrama.



          7

          0
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          @wapi

          Svakako, no pravilo jasno definiše litar a ne kilogram.
          Treba dodati i da je koeficijent stišljivosti benzina 0.996 [1/GPa], u prevodu, pri tolikom pritisku će doći do promjene gustine od 1 [kg/m^3] (kilogram po metru kubnom), što je mizerno mala dimenziona veličina.



          5

          0
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Što misliš zašto su hladili gorivo dok su ga smjeli nadolijevati?
          Termički keoficijent je puno veći. 15° razlike u temperaturi (15-30) znači 2% promjene volumena.

          Na volumenu od jedne litre nije neka razlika pa pravilo o drainu goriva definira litru (iako je to nekonzistentno s ostatkom tehničkog pravilnika…..)

          BTW evo cijelo pravilo dosta je detaljno:

          6.6 Fuel draining and sampling
          6.6.1 Competitors must provide a means of removing all fuel from the car.
          6.6.2 Competitors must ensure that a 1.0 litre sample of fuel may be taken from the car at any time
          during the Event.
          After a practice session, if a car has not been driven back to the pits under its own power, it
          will be required to supply the above mentioned sample plus the amount of fuel that would
          have been consumed to drive back to the pits. The additional amount of fuel will be
          determined by the FIA.
          6.6.3 All cars must be fitted with a –2 ‘Symetrics’ male fitting in order to facilitate fuel sampling. If
          an electric pump on board the car cannot be used to remove the fuel an externally connected
          one may be used provided it is evident that a representative fuel sample is being taken. If an
          external pump is used it must be possible to connect the FIA sampling hose to it and any hose
          between the car and pump must be -3 in diameter and not exceed 2m in length. Details of
          the fuel sampling hose may be found in the Appendix to the Technical and Sporting
          Regulations.
          6.6.4 The sampling procedure must not necessitate starting the engine or the removal of bodywork
          (other than the nosebox assembly and the cover over any refuelling connector).



          1

          0
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Svakako da na pritisak utiče temperatura, pa se za svaki koeficijent stišljivosti može izraziti i koeficijent toplotne dilatacije. Hvala na dijelu pravilnika zadnje dvije stavke do sada nisam vidio


          0

          0
      • Mick Schumacher Multi 21 Prikaži

        U oba slučaja je to nelegalan bolid u jednom trenutku ili pak kroz cijelu utrku.
        To se pak ne može uspoređivati sa nekakvim sudarima ili vozačkim greškama.



        4

        1
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Ali to i jeste problem Formule 1 zato što je manjak od pola kilograma goriva u rezervoaru gori nego kada 5 vozača izbaciš iz utrke… Pri tome ekipa AM nikako nije mogla znati da imaju 0.3L u rezervoaru jer im je senzor (koji je FIA naredila da se koristi, i preko kog i oni prate telemetriju) rekao da imaju 1.74. A još pri tome da napomenem da je benzin ugljovodonik za čiju kompletnu analizu je potrebno 25grama, kao i da je benzin TEČNO gorivo tako da se tih “zadnjih” 25 grama ili koliko već ostane u rezervoaru ne može manipulisati – tipa pržio sam jedno, dao sam vam drugo.

          Jednostavno je preretardirano zbog toga dati diskvalifikaciju



          10

          7
        • @OffLibertyMedia

          Sudari su dio utrkivanja. Utrkivati se možeš samo s legalbim bolidom.



          3

          4
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Kao što sam rekao, 25 grama je potrebno da se utvrdi da li je gorivo OK (podatak o ispitivanju tečnih goriva možeš naći na internetu, za stručno objašnjenje zašto baš 25 grama možeš potražiti u knjizi Parni kotlovi – Gulič). Drugo ako ekipa nije imala uvid da imaju 0.3L nego 1.74L zbog kvara na senzoru, ma čiji bio, dikvalifikacija je prevelika kazna. Sudari jesu dio utrkivanja, ali ovakav sudar kakav je Botas izazvao nije dio utrkivanja nego izrazita greška vozača koji nije znao da ovlada bolidom i zbog toga su četiri nedužna vozača završila utrku u prvih 350 metara, a druga dva su bez pola poda kotrljali se do kraja. Razumiješ sad poentu priče da je jedno na spram drugog smjejurija?



          10

          1
  3. Ayrton Senna sennator Prikaži

    Iskreno, nakon ovako sadržajne utrke nadao sam se Vetminom osvrtu. Gdje je on, na godišnjem? Pohvale autoru na trudu, ali ovo je više nekakav rezime nego osvrt, koji je uz to i težak za čitanje zbog šlampave rečenične konstrukcije i općenito nepromišljene sintakse.



    8

    15
  4. Alpine Alpine Prikaži

    Još pokoja zanimljivost…
    Esteban je prvi francuski vozač u francuskom bolidu sa francuskim motorom koji je pobijedio tamo od daleke 1983 u Austriji, kada je to pošlo za rukom Alainu Prostu u Renaultu.
    A Alpine je ovaj tjedan otvorio prvi dealership u Mađarskoj, do sad su nam bili najbliži u Austriji i Italiji, pretpostavljam da smo polako sad i mi na redu u Hrvatskoj.



    19

    0
  5. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Za Riccija znamo da je u katastrofa formi.
    Ali za jucer mu ide u prilog to sta mu je bolid bio skrsen nakon sta je Stroll zakucao Leclerca u njega.
    Vidjeli smo da Max nije mogao nista u svom skrsenom bolidu , a znamo da bi se Max lagano probijao da je bolid bio ispravan.
    Naravno , to ne znaci da bi Ricci nesto vise napravio i da je imao ispravan bolid.
    Ali barem za jucer mislim da ima opravdanje sta nije mogao napraviti vise na stazi :D



    15

    0
  6. Nažalost za McLaren, Ricciardova loša forma se nastavlja, od ponovno loših kvalifikacija pa sve do još gore utrke, jednostavno je to nedopustivo za vozača Ricciardova kalibra.

    Sva sreća pa nije imao oštećen bolid, da ga Stroll nije pokupio bio bi p3 nakon prvog kruga. Odlično je startao i probio se naprijed.

    https://www.youtube.com/watch?v=Y41f8tB02ec



    8

    0
  7. Renault zd1400rt Prikaži

    Nije problem što je Vettel kažnjen. Pravila su pravila. Tu se svi slažemo.

    Samo smiješno je da za -0,7 dcl prođeš daleko gore, nego kad iz utrke izbaciš oba konkurenta. OK netko će reći da Bottas nije namjerno zaboravio da postoji kočnica. Nije ni Vettel namjerno spržio bocu goriva.

    A sada žalosni dio sa štednjom svega živoga i neživoga u utrkivanju.

    Borili su se za prvo mjesto štedeći gorivo. Jedna tako smiješna rečenica za numero uno utrkivanje…



    15

    3
  8. Marlboro Hey You Prikaži

    Lewis: I crashed 1 car last race
    Bottas: Challenge accepted



    19

    0
  9. Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

    Ovaj sažetak je pisan srcem a ne glavom pa bih ga nazvao više lijepo literalno uoblikovanim tekstom. Zašto? Pa osječaju se jako emocije koje su, nažalost, dementirane činjenicama. Na prinjer, dali je ikome bilo zabranjeno preteči Hamiltona? Nije! Jest, Lewis je to učinio namjerno, ne želeči pružiti priliku Maxu da ima bolje uvijete za brzi krug. Ante, znao si to jako dobro ali si namjerno to prešutio jer to neide tvom ‘srcu’ u korist. To je npr. eklatantan primjer za pojasniti riječ ‘ljigavost’. Ali da,to je odlična prilika da se opanjka Lewis. Standardno na ovom portalu. Idemo dalje. Alonso se diže u nebesa poradi izvanredno učinjenog štopanja Lewisa. Jest bilo je lijepo za gledat i ništa više ali i ništa manje. Pazi ovo Ante, ne zaboravimo da se je to jučer dešavalo u Mađarskoj, gdje baš i netreba biti vrhunski majstor za obraniti svoju poziciju, tako bar kažu. Eee….nije to sve…gospon Alonso ponosno osjeti potrebu komentirati Lewisov prigovor, koji vjerojatno stoji, a ja nemogu se ne sjetiti Alonsovog kukanja 2010-te u svezi V.Petrova. I to si Ante znao a vjerojatno znaš i koliko je krugova otčućao za Petrovom. Za razliku od Alonsa tada, Hamilton je odradio svoj posao i pokazao kako on pretiće. Dali ima još? Pa recimo Max. Od pojave sudačkog pravorijeka u Silverstonu bilo je ‘Urbi et Orbi’ znano da su obojca podjednako krivi. Ante dali si možda ćuo nakon te objave negdje da je netko spomenuo ili pokuša pojasniti taj dijel Maxove krivice? Ja nisam do sad to našao, ćuo itd. Eto i to je primjer za riječ ‘ljigavost’ pa se i ja pitam zašto sam produžio ‘F1TV’.



    9

    17
    • Mick Schumacher Ante Maras novinar Prikaži

      1. Naravno da nitko ne bi branio Verstappenu da pretekne Hamiltona, no Verstappen se naivno držao “džentlmenskog dogovora” o nepretjecanju i to je Hamilton znao te iskoristio. Ne baš lijep potez, ali svakako nije nešto novo u F1 te će Verstappen i Red Bull morati prihvatiti takva pravila igre ako misle osvojiti naslov.
      2. Naravno da se ne mora biti stručnjak za braniti se u Mađarskoj, ali usporedi kako su se ostali branili od Hamiltona i kako se Alonso branio i koliko dugo i bice ti sve jasno o čemu govorim, najbolji primjer je možda usporediti dvoboj Hamiltona i Alonsa sa dvobojem Hamilton-Sainz
      3. Svaki vozač će kukati ako nije po njegovom, nije to ništa novo.
      4. Ja ne vidim nigdje Maxovu krivicu za oni sudar na Silvestoneu, ako si na to referirao, nego samo Hamiltonovu, što se vidi na snimkama.



      11

      10
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      @berislav
      nisu podjednako za silverstone krivi kad je ham ‘predominantly at fault.’
      službeno nisam nigdje vidio objašnjenje maxove krivice, ali logično mi je da je mogao ići malo šire.



      9

      2
      • Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

        Moja je želja bila saznati što je bio Maxov dijel krivice jer su suci formulacijom pravorijeka evidentno dali do znanja da njegov djel postoji. Slažem se sa tvojom drugom rečenicom.



        2

        3
        • Lewis Hamilton Sodoff Baldrick 44 Prikaži

          Moje mišljenje: Lujo je u jednom trenu neposredno prije zavoja bio skoro pa paralelno sa Maxom, no skužio je da ovoga to ne tangira i da će zatvoriti zavoj, što ne smije ako mu je drugi bolid na više od polovice njegovog bolida, i Lujo je malo popustio, Max skrenuo u zavoj i sa svojom zadnjom gumom opalio po Lujinom prednjem spojleru. Naravno to se sve desilo vrlo, vrlo brzo.
          Incident je zapravo Maxova greška, no tako nisu mogli presuditi jer je brzina bila velika pa bi ispalo bešćutno od sudaca da kažu da je Max sam kriv, što je u stvari i istina. I još Silverstone, pa bi ispalo da pogoduju Luji.

          Glavno pravilo – ako ti bolid uđe paralelno na više od pola tvog bolida – moraš mu dati mjesta i ne smiješ zatvarati. Inače nitko nikad nikoga ne bi mogao prestići osim drs-om na nekoj ravnini.



          4

          6
  10. Max Verstappen MV33rbr Prikaži

    Fernando je pokazao koliko je velik u tih 10 krugova. Samo su ga krive odluke uskratile za puno vise titula koje po umijecu apsulutno zasluzuje. Moze Hamilton nastampati rekorda koliko zeli, ali zbog vozaca poput Fernanda se voli ovaj sport. Barem ja to tako gledam.



    20

    4
  11. Daniel Ricciardo _bataziv_0809 Prikaži

    Prestao sam citati kod paralele Bottasovog sudara sa Crashgateom. Sorry. Autoru svaka cast za trud, ali nemam vremena za takve konstrukcije.



    8

    6
    • Lando Norris 4 AMG Prikaži

      Drago mi je da nisam jedini takvog misljenja… 😉
      Tekst je “na silu”, previse nebitnih povezivanja i pogresnih shvaćanja, ali to su te “kolumne” ma da bi se i u njima trebalo ostati realnim ali ocito da se ponekad na f1pulsu cesto da masti na volju 😁

      Bez ljutnje autor, znam da je to samo tvoje misljenje… 👍



      6

      6
      • Mick Schumacher Ante Maras novinar Prikaži

        Ma jasno, nemaš frke. Uostalom, sto ljudi, sto čudi. Više manje sam zadovoljan kako sam napisao, iako su neke stvari opisane malo neobično te je izvučeno nešto drugačije razmišljanje iz njih nego što sam mislio iznijeti, no pod opravdanje ću uzet da ne pišem baš često ovakav tip kolumni.



        8

        2
  12. Red Bull grga Prikaži

    Dobar tekst, pohvale autoru.



    2

    1
  13. Nigel Mansell pero Prikaži

    Sve ok u članku osim osvrt na Raikonena. Pa nije on sam sebe pustio iz boksa. U tom hektičnom trenutku u kojem su nagurani bolidi u pitu sekunu jedan iza drugoga vozač ne može procijeniti izlazak. To radi momčad. Usput oko forme. Komi je u dva navrata bio u bodovima ali je dobio kaznu zbog grešaka boksa. Uvijek završi ispred Giovarnazzia (ok u kvalama zna biti sporiji ali u utrci je uvijek brži) U ovoj utrci je izgubio cca. jedno mjesto mjesto zbog kazne.



    4

    0