F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Aktualnosti: Red Bull

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

RED BULL LOGO_800x533

Newey: “Žele izgurati RB iz F1”

Ekipa iz Milton Keynesa suočena je sa velikom krizom zbog nepostojanja dobavljača motora. Ni Mercedes ni Ferrari ne žele opskrbljivati ekipu Red Bulla svojim motorima. Red Bull, koji je nakon teških riječi i optužbi pokrenuo proces rastave od Renaulta, prema novim informacijama tvrdi da nije sve gotovo u njihovom odnosu s francuskim proizvođačem.

Adrian Newey se boji da je povratak Renaultu gotovo nemoguć zbog narušenih odnosa. Dodao je da su i Ferrari i Mercedes odbili prodati svoje motore samo zbog jednog razloga – straha. Ujedno je izjavio kako ne vjeruje da Renault može poboljšati svoje performanse za iduću sezonu.

“Suočeni smo s velikim pritiskom i izgleda da nas se gura van iz ovog sporta. Ferrari i Mercedes odbili su nam prodati motore jer se boje konkurencije. Naš odnos s Renaultom je narušen – rastava braka je bila preteška, tako da nemamo motor za iduću sezonu.”

Što misli Horner?

Christian Horner sada naglašava kako Red Bull i Renault imaju potpisan važeći ugovor za iduću sezonu kojeg su oni pokušavali raskinuti, ali u nedostatku boljih solucija mogu zadržati.
Renault, ponovno, izgleda kao jedina moguća opcija, a i Bernie Ecclestone pokušava dogovoriti pomirbu.

“Radimo na mnogim scenarijima. Očito je i Bernie uključen u to, on je sposoban pronaći soluciju i rješenje koje trebamo. Ova momčad je predobra da ne bi bila dio F1. Imamo toliko mnogo zaposlenih ljudi čija budućnost uvelike ovisi o toj situaciji. Zbog toga je važno da donesemo prave odluke. Vjerujem da ćemo naći rješenje i nadam se da će to rješenje biti dobro za budućnost ekipe.”

Na pitanje koliko je realna ponovna suradnja odgovara:

“Mnogo je glasina u ovom trenutku, svako ima mišljenje što bi trebali, a što ne bi trebali učiniti. U mnogo aspekata mi smo žrtve vlastitog uspjeha. Mogu razumjeti da ostali proizvođači motora imaju strah od toga da nam isporučuju motore. Naći ćemo soluciju, proći ćemo kroz ove nedaće, nadam se da ćemo naći nešto što nam omogućuje borbu za pobjede u budućnosti. Sve karte su otvorene. Ništa za sada nije završeno s Renaultom. Teško je zamisliti kako ćemo zajedno dalje, ali to je F1, ništa nije nemoguće. I dalje čekamo i pratimo koji su planovi Renaulta za budućnost.”

Zanimljivo je bilo čuti kako Horner nakon mnogo vremena i kritika daje i riječi podrške Renaultu.

“Ono što ne vidite događa se iza scena – stvarno su uporni i predani u tome da pogonska jedinica proradi punom snagom. Ulažu mnogo novca i nadaju se da će to dati rezultata. Moj prioritet je vidjeti RB u F1 sljedeće sezone. Želim gledati naše bolide na gridu.”

Potvrdio je da će na kraju odlučujuću riječ ipak imati Dietrich Mateschitz.

“To će na kraju biti njegova odluka i izbor. Sve što mogu je ponuditi mu nekoliko dobrih opcija na stolu tako da lakše donese odluku. On je jako strastven oko svoje ekipe. Red Bull je vjerojatno investirao u F1 više od bilo koje druge ekipe u posljednjih 10 godina. On vodi brigu o svojim zaposlenicima, vodi brigu o budućnosti kompanije. On je u F1 oko 20 godina, prvo kao sponzor, sada kao vlasnik ekipe. Želi nas vidjeti u poziciji u kojoj možemo biti konkurentni.”

Postoji li još neki scenarij? Planira li Renault kupiti Red Bull?

Ono što svi nekako izostavljaju u ovoj priči je činjenica da Red Bull ima potpisan ugovor do 2020 sa F1. Pravno gledano, Red Bull ne može legalno napustiti ovaj sport. Kazna s kojom bi se Red Bull mogao suočiti iznosi vrtoglavih 326 milijuna funti. Neki kuloari govore da će Red Bull, ukoliko im sve ostale opcije propadnu, jednostavno ponuditi Renaultu da preuzme ekipu i sva njihova postrojenja. Da li će spomenuto preuzimanje biti za simboličnu 1 funtu ili će nastaviti partnerstvo preko sponzorstva još je nepoznato. Uglavnom, ništa nije sigurno u ovom trenutku i sve su opcije moguće. Neki ovaj scenarij smatraju realnim zbog toga što je Renault vrlo usporio sa svojim preuzimanjem Lotusa. Očito čekaju na rasplet situacije s Renaultom. Budimo realni, radije bi preuzeli ekipu Red Bulla nešto kasnije nego ekipu Lotusa još danas. Ova priča zakotrljala se u Sočiju i dan po dan izgleda sve manje nerealnom.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

20 komentara

  1. Sad kad od audija nema nista onda im dobar i Renault


    0

    0
    • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

      Bio bi im i Cosworth dobar, samo da imaju na čemu voziti. Koliko god Red Bull bio nekome mrzak, bilo bi šteta da otiđu iz Formule 1.


      0

      0
      • Pa i jedan Tirel je otiso i Lotus pa sto da ne ode i RB da nije mozda veci od njih.ILi neka ostanu ali da nauce da su i porazi deo sporta


        0

        0
      • Na kraju pa RB cilj je i bio da se prodaju Audiju za dve godine tako da bi svakako otisli .
        Sve u svemu verujem da ce ostati ovo je samo dizanje prasine i da se pise sto vise o njima


        0

        0
      • Mclaren raca Prikaži

        Ne znam zašto je nekome RB mrzak. Jel’ zato što su u proteklih deset godina imali četiri konstruktorska naslova i isto toliko vozačkih, plus još dva druga mjesta? Jel’ zato što imaju resursa za najviše domete? Možda zato jer su vlasnici RB Ringa? Možda zato jer je njihov vlasnik veliki sponzor mnoštva “malih sportova” gdje se ni u kom slučaju ne vrti velika lova? Da li zato što za svoje novce žele pošteno kupiti ono što misle da je dobro i pošteno to platiti? Ili jednostavno zato što je ljudski rod, izgleda, stvoren da, između ostalog, bude zloban i ljubomoran na nečiji uspjeh.


        0

        0
      • Red Bull grga Prikaži

        @raca Dugo nisam pročitao tako pogođen komentar! :thumbs:


        0

        0
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        @mcl – Ma nije kvaka u tome tko je otišao, a tko nije. Zašto bi RB otišao iz Formule 1 ako su to učinili Tyrell i Lotus? Prije svega smatram da smo mi navijači ovog sporta, stoga nam odlazak jedne konkurentne momčadi ne bi trebao stvarati zadovoljstvo.


        0

        0
      • Ja sam i napisao da ne bi voleo da odu i da verujem da nece otici samo treba da nauce da ne moze stalno da se pobedjuje
        Drugo sto se tice komentara da ih neko mrzi jer su osvojili 4 titule u zadnjih deset godina je smesana.Pa Ferrari je od 2000 do 2010 osvojio 6 titula pa nisu kukali i pretili odlaskom kad su pobedjeni.
        Meni se samo ne svidja njihov stav da ako ne pobedjuju onda idu iz f1 .Ako cemo tako stose onda svi ostali bakcu sa F1 ako RB mora da pobedjuje.
        Znaci cikica ima visak para pa bi da se igra F1 e sad kad ga malo pobedjuju cikici se vise ne igra F1 mozda predje da preskace lastis


        0

        0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        Red Bull ne prijeti povlačenjem zato što ne pobjeđuju. Nego zato što nemaju ni šanse za to. Samo se pokušavaju izboriti za iste uslove da se mogu boriti za pobjede. Pa ko je bolji nek pobjedi. Ali to ne odgovara velikim ekipama.
        Glupo je porediti sa drugim ekipama koje su se raspale, ili koje su bile u vrhu, a sada nisu, tipa McLaren i Williams. Williams više nije u vrhu, jer nemaju para za to. McLaren je sada u istoj situaciji. A misliš da oni neće kukati ako Honda sljedeće godine donese još gori motor nego ove? Naravno da hoće. I imaju pravo.


        0

        0
  2. Neki mrze povijest. No povijest ponekad može ponuditi odgovore za budučnost i olakšati sadašnjost. Izgleda da su u zadnjih 10 godina u Red Bullu više-manje gledali sami sebe i ne okretali se naokolo i učili kako se suočavati sa problemima koje su imale druge momčadi. Ili malo provirili u prošlost F1 prije nego što su ušli u taj sport kupovinom Jaguara. Naravno radi se o biznisu. Radi se prvobitno o reklami Red Bullla. Več na početku je to bilo jasno. Novac kupuje sve. A želja za uspijehom i promocijom je kod njih bila brutalna. Mijenjanje motora tri puta u prve tri sezone pokazalo je gdje gura Red Bull. Na vrh. I kada su na vrh stigli sve je bilo ok. A sa promijenom pravila počeli su polako padati. I to im se naravno sada ne sviđa. No u to vrijeme probijanja, pobijeđivanja, osvajanja naslova,izgleda nisu imali vremena malo promisliti da ništa u životu nije viječno. Pogledati malo momčadi kao što su Ferrari, McLaren ili Williams. Možda bi onda malo lakše podnijeli realnost koja kroz povijest govori da svaka drastična promijena pravila donosi za nekoga dizanje a za nekoga pad. I kroz jedno vrijeme ponovno moguči uspon. No, ne. Red Bull želi uvijek i svugdje biti prvi. Strpljenja nema. Turbo kapitalizam. Sve čim prije moguče za cijenu pobijede. Ako partner nije dobar, odmah po njemu. Svatko je zamijenjiv. Ali opa, ne ide to tako u poslu zvanom F1. U pozadini stoji čovjek koji je o biznisu razmišljao još u ono doba kada je Mateschitz učio brojeve i slova. Koji je vodio momčad F1 kada Horner još nije bio u planu svojih roditelja. Koji ima dosta masla na glavi, no koji isto tako zna kada se može javno nešto reći a kada ne. Svi znamo o kome je riječ. No u Red Bullu skoro dvije godine ponašali su se kao razmaženo dijete i bacali igračku na sve strane. A nisu shvatili da je to jedina igračka koju u stvari imaju. Naravno, znamo kako se ta igračka zove. E sada ,ako se malo slikovito izrazim, tatica bi mogao možda riješiti i ime razmaženog dijeteta i nekako mu objasniti da u životu to tako ide i da postoji izrečica “Bolje vrabac u ruci, nego golub na grani.”, i da je bolje ponekad biti diplomatsko tiho nego se derati na sav glas. A ako to dijete ne bih htijelo poslušati, isto tako mogao bi mu savjetovati pogledaj druge, a na kraju dovoljno si star da sam snosiš posljedice svojih odluka. Htio bih samo još dodati da bi preuzimanje Red Bulla od strane Renaulta bila vrlo zanimljiva pouka. Naime u Red Bullu željeli su ih se riješiti, a sada postoji mogučnost da bi ih Renault čak mogao i kupiti i rješiti se njih. Zanimljivo.


    0

    0
    • Red Bull grga Prikaži

      Marros, nemoj se ljutiti ali filozofiraš bez veze. Uopće mi nije jasno što (i zašto!) zamjeraš RedBullu. To što su željeli (i uspjeli!) biti najbolji u formuli 1? Ili to što nisu izvukli ne znam kakvu poruku od Jaguara, Williamsa i svih drugih koji su vremenom potonuli? Ti očito znaš kako oni razmišljaju. Njima je samo do promocije, pobjeđivanja i ostalih sranja kojima druge, moralne momčadi nipošto ne teže. A-ha…
      Nije ti nikad palo na pamet da je RedBull (barem nekima) unio osvježenje u vidu toga da se pojavila jedna nova ekipa koja ima kapacitete i ambicije biti u vrhu malo dulje od godinu-dvije? Ili možda misliš da je to piece of cake, doći u sam vrh formule 1 i tu trajati, pa će njihovo mjesto sutra popuniti netko drugi. Možda ti ide na jetra da ima više momčadi iz tzv. gornjeg reda? Možda ti je zanimljivija formula kada samo jedna ekipa ima kapacitete proizvest najbolji auto, nego ovako kada joj za vrat puše još netko tko zna, hoće i može napraviti vrhunski proizvod. Samo zbog njihove vozačke akademije i svih tih dečki koji su od tamo proizašli, a koji su idoli svih nas koji volimo ovaj sport, trebao bi imati malo više respecta prema njima. Ne moraš za njih navijati, ne moraš ih niti voljeti, ali trebao bi ih cijeniti. Jer sport kojega navodno voliš čine bogatijim i boljim.
      Kažeš i da novac kupuje sve. Jesi siguran u to? Kako to da onda mercedes i ferari ne žele prodati svoje motore RedBullu? A mogu, recimo Manoru? Jeli to Matesich škrt pa ne želi platit motore koliko oni vrijede? U Manoru očito imaju para kad si mogu priuštit mercedesove motore za iduću godinu. Iako znam da F1 i moral ne idu u istu rečenicu, umjesto da pljuješ po RedBullu mogao si pokrenut polemiku dali je korektno da neki proizvođač motora odlučuje kome hoće, a kome neće prodati motor. Ali ne, ti si raspalio po RedBullu jer, između ostaloga, s novcem mogu kupiti sve. Osim motora, čini mi se.
      Ako sam dobro shvatio ovaj dio s renaultom, ti misliš da je RedBull trebao biti sretan i zahvalan što ima čast kupovati renaultove motore. A oni su bili kao razmaženo derište, pa im sada prijeti da ostanu bez svega. Vidiš, ja recimo mislim da RedBull ima veliku zaslugu za promociju renaultovih motora zadnjih godina. Da sad ne idem u detalje, ali ako znamo da dobar paket čine motor, šasija i vozač, a RedBull je sa svoje strane dao Vettela i Neweya, što ti to daje za zaključiti? Ja neću tvrditi da je renaultov motor (V8) bio loš, ali tvrdim da barem pola zasluga za promociju renaulta u formuli 1 zadnjih godina ide RedBullu.
      Dietrich Matesich ima potpuno pravo tražiti jednake uvjete za svoje milione koje ulaže u ovaj sport. Tako bi vjerojatno postupali i ti i ja da smo na njegovom mjestu. Njemu će ekonomska računica pokazati da li će se povući ili ne ako ne dobije ono što želi (kupiti!). Siguran sam da se neće povući, ali ako se ne uspije izboriti za mjesto u vrhu, nego padne u srednji/donji red, gubimo svi mi koji volimo konkurentnost u formuli 1.


      0

      0
      • Grga, da se razumijemo. Nemam ništa protiv Red Bulla. I naravno podržavam njihov ostanak u F1. Jer pošteno rečeno da nema njih ne bi bilo četiri bolida na startu F1. Riješili su momčad Jaguara i , moram priznati, odlično odvozili 2005. sa onim što su imali na raspolaganju. I naravno riješili su Minardi i digli ga na puno viši nivo. E sada ja koji obožavam gužvu na stazi naravno želim da je momćadi i borbe za vrh sve više i više. Dakle tu si me potpuno krivo shvatio. Novac kupuje sve. To je činjenica. No ponekad u nekim sferama to ne ide. Jer kada bi to bilo tako onda bi i Caterham bio uspiješan od samoga početka. U F1 nije dobro zamjeriti se nekim ključnim ljudima (dobavljačima). Pogledaj samo primjer Tolemana iz 1984-85. godine. No za ljude kao što je Mateschitz postoji jedna istina koju je izjavio Walter Wolf. “Formula jedan je odličan sport i reklama ako pobijeđuješ. No ako čekaš da tvoj bolid dođe pola minute iza prvoga u cilj, onda si platio najskuplju kartu za utrku.” Sada, da li je Mateschitz tip Rona Dennisa, Franka Williamsa ili pokojnoga Enza, vidjet čemo uskoro. Ako je “racer”, onda dobro za sve nas koji volimo ovaj sport. Ako je biznismen kojemu je na prvom mjestu njegovo ime na vrhu, onda na žalost mora shvatiti da u F1 nitko nikada nije bio non-stop na vrhu. Znam da Renaultov motor nije možda bio top u vrijeme kada su pobijeđivali, no ako bi poznavali Renault i njihovu povijest onda bi trebali isto tako znati da francuze nikada ne treba otpisivati. Sada kada se ne nalaze u idealnoj situaciji i kada vide da nekoga super riješenja za njih nema, sada su počeli malo okretati ploču. E tu im je trebalo malo više diplomacije prije. Naravno da za svoj novac svatko želi dobiti najbolje. No ponekad je bolje da se stvari riješavaju u pozadini. Jer i dobavljači motora ipak troše neki novac. A mislim da je Renault ipak malo veće ime nego što je to Red Bull. Grga, još jedanput, hvala na povratnom komentaru, vjerovatno si navijač Red Bulla, ja osobno nisam, no mislim da obojica želimo da momčad ostane u F1.


        0

        0
      • Red Bull grga Prikaži

        Hvala i tebi na konstruktivnom komentaru. :thumbs:
        Mateschitz, po meni, nije nikakav racer. On je biznismen. Očigledno uspješan. Na žalost, prošla su vremena kada je biti racer bilo odlučujuće za vođenje ekipe. Formula 1 je danas iznutra jedan veliki, ogromni biznis. Sport je samo izvana, za sve nas koji jurcanje više volimo od love koja se tu okreće. Može Ferrari imati reputaciju nekakve prave trkaće ekipe, u duhu pokojnog Enza, ali budi bez brige da i oni imaju svoju računicu u ovom cirkusu. Nitko ne ulaže milione $$ samo da bi bio prisutan. Tu su ti Ferrari i RedBull sličniji nego što možda misliš. Ferrari jako dobro naplaćuje svoj brend i da nije (toliko dugo) prisutan (i uspješan) u F1 ta bi vrijednost sigurno bila značajno manja.
        Nisam ti ja neki navijač, u onom “ludom” smislu :), RedBulla. Samo sam ih doživio kao ugodno osvježenje ovom sportu. Malo (puno!) su promiješali karte velikim igračima prije njih, što mi se jako dopalo. I imaju kapaciteta i ambicija trajati u vrhu malo dulje. Čast Sauberu, Force Indiji i svima njima, ali RBR ima malo veće apetite. Naravno, zahvaljujući $$$ (od prodaje svojih limenkica :)). Pošto je sve to jedna velika nemilosrdna bitka za lovu, ovo čemu upravo svjedočimo je da sadašnji veliki igrači (Mercedes i Ferrari) ne žele (jaku) konkurenciju. Znam da nisam otkrio toplu vodu, ali bojim se da se niti Mateschitz neće zadovoljit mrvicama. A zbog svega gore navedenoga, to bi bilo šteta za sport.


        0

        0
  3. Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

    Newey jede govna bez veze, ove dvije momcadi su ulozile kvadrilijarde u razvoj tog motora i naravno da ga nece dat konkurenciji, isto kao sto on svoje difuzore nije davo ni ferrariju ni mclarenu. Kaj njega onda nije bilo strah? Ak si tako sposoban, napravi sam svoj motor…garažna si momcad, znas kako stvari funkcioniraju, to kaj si osvojio par naslova, ne znaci da f1 nece moc bez tebe…


    0

    0
    • Mclaren raca Prikaži

      @Kuštelaar, Kao1., ni Ferrari, ni McLaren nisu od njih tražili njihove difuzore da im se prodaju. Kao 2., gdje da naprave motor? U garaži? Svi koji prave motore imaju već postrojenja i kontinuitet u priozvodnji.
      3. Možda f1 može bez RB, ali bila bi jako osiromašena. Osiromašena je već odustajanjem Caterhama bez zamjene koji i nije bio konkurentan ni u čemu, a kako bi tek bila osiromašena odustajanjem RB-a koji ima sredstava da bude konkurentan jer upravo ta konkurentnost čini ovaj sport zanimljivim.


      0

      0
      • Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

        Za broj 1 ti mogu samo reci BRAVO, nista vise! Za broj 2 ti mogu rec da je to nijihov problem. I za broj 3 ti mogu rec da si u pravu, ali necemo se nekom dodvoravat samo zato sto je poceo cmocljit cim mu nesto nije po volji

        I za kraj ti mogu rec ono sto je na snazi od pocetaka robnih razmjena…ja prodajem, ja diktiram pravila…ti si kupac i ti trebas mene…tako da…red bull…ili ces ovako ili neces nikako


        0

        0
      • Mclaren raca Prikaži

        ti prodaješ, ti diktiraš pravila, ja ne mogu kupiti, ja odem i prebacim se na nešto drugo, zamnom odu i drugi- ti pušiš


        0

        0
      • Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

        jeje…kak da ne…jedini red bull prijeti odlaskom, ni force indija ni williams ni sauber ne spominju odlaske…njima odgovara sve, samo ovim plačipi*kama ne pase…pa znaju di su vrata, nece nikad iz formule 1 svi otic, ne brini :)


        0

        0
  4. Grga, još jedanput hvala na debati. Mislim da bi takve debate trebale biti neke vrste okvir ove stranice. I, naravno, slažem se sa tvojim mišljenjem i što se Ferrarija tiče. Nisam ni ja baš neki vatreni navijač neke određene momčadi, ali pošto več poprilično dugo pratim F1 i sječam se onih pretkvalifikacijskih vremena na prijelomu 80-ih, naravno teško gledam kada neka momčad odlazi. Da ne govorim uopče o pobijeđivanju samo jedne momčadi. I zato ljedva čekam sljedeču sezonu i dolazak Haasa . Čim više tim bolje. Pozdrav do sljedeče debate.


    0

    0