Izdvojeno

Spremni za rat

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 godinu, 44 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Kulminacija borbe za naslov između Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona je iza nas, no pravi rat tek počinje.

O samom sudaru, kazni i posljedicama za prvenstvo ne treba trošiti riječi – novitet je Red Bullova žalba, koja iako je odbijena, dala nam je naslutiti kako će se ovaj rat odvijati na svim frontovima, a ne samo na stazi.

Zahuktava se u političkom dijelu

Austrijska momčad svojski se potrudila u pokušaju podebljanja Hamiltonove kazne. Sucima su prezentirali grafičke prikaze temeljene na GPS podacima, u kojima su uspoređivani podaci iz sudara i Hamiltonovog pretjecanja Charlesa Leclerca u 50. krugu utrke, također u zavoju Copse. Prezentirane su i ostale simulacije incidenta, a koliko je daleko Red Bull spreman ići najbolje pokazuje činjenica da su uposlili rezervnog vozača Alexandera Albona da nakon Pirellijevog testa guma za 2022. ostane na Silverstoneu još jedan dan, kako bi sa starim bolidom rekreirao Hamiltonovu putanju prilikom sudara.

Suci su zaključili kako nije zadovoljen kriterij otkrivanja “značajnih i relevantnih novih elemenata” koji u vrijeme donošenja odluke nisu bili dostupni sucima – zahtjev za ponovni pregled time je automatski odbijen.

Možda najzanimljiviji dio FIA-jinog službenog dokumenta u vezi odbijanja zahtjeva nalazi se na samome kraju. Tamo se spominju određeni navodi iz Red Bullovog pisma – javnosti nedostupnog – koji bi “možda bili, a možda ne bi bili relevantni sucima da je zahtjev za reviziju prihvaćen”, no kako je zahtjev odbijen “suci neće komentirati te navode”.

Očito su ti navodi pogodili Mercedes jer je njemačka momčad komentirala slučaj nekim vrlo oštrim riječima:

“Mercedes-AMG Petronas F1 Team pozdravlja odluku sudaca o odbijanju Red Bull Racingovog prava na ponovni pregled.”

“Osim zaključka ovog incidenta, nadamo se da će ova odluka označiti kraj orkestriranog pokušaja višeg menadžmenta Red Bull Racinga s namjerom okaljanja imena i sportskog integriteta Lewisa Hamiltona, uključujući dokumente podnesene u njihovom neuspješnom pravu na ponovni pregled.”

“Sada se okrećemo utrkivanju ovog vikenda i nastavku žestokog natjecanja za FIA-jino Svjetsko prvenstvo Formule 1 2021.”

Red Bull se zasad nije oglasio niti po pitanju odluke sudaca niti po pitanju Mercedesovih komentara. Bez obzira na to, nakon svega ovoga sasvim je jasno da u ovoj borbi neće biti nimalo popuštanja niti s jedne strane.

Ni vozači neće mirovati

Čak i ako stavimo ove političke igre po strani, imat ćemo što za gledati. Razlika u prvenstvu između Verstappena i Hamiltona sada iznosi samo osam bodova, a na ljetnu stanku zasigurno obojica žele otići vrhunskim rezultatom.

Forma ovih dviju momčadi i njihovih glavnih vozača govori nam kako bi nas na ovotjednoj Velikoj nagradi Mađarske mogao dočekati novi izravni okršaj protagonista ovogodišnje sezone. Ako je dosad bilo ikakvih zadrški, sada je jasno da toga više neće biti.

Odnos između dvojice konkurenata daleko je od prijateljstva.

“Nazvao sam Maxa nakon utrke kako bih provjerio je li dobro i kako bih mu dao do znanja da respekt i dalje postoji. Izgleda da to možda nije obostrano, ali to je u redu.”

– Lewis Hamilton

“Nazvao me. Ne moram ići u detalje toga, no popričali smo.”

– Max Verstappen

Iako je prvotno rekao kako neće previše komentirati događanja iz Silverstonea, Verstappen je novinarima jasno dao do znanja što misli od nedavnim događanjima.

“Kada je jedan tip u bolnici, a drugi okolo maše zastavom kao da se ništa nije dogodilo – pa, zabio si tipa u zid s 51G. Ne samo to, cijela reakcija [Mercedesovog] tima. To nije način na koji se slavi pobjeda, pogotovo ne pobjeda koju su zaradili na način koji jesu”, rekao je na pitanje zašto je smatrao da su Mercedesova slavlja nakon utrke bila neprimjerena.

“To mi je bilo neprimjereno i na neki način pokazuje kakvi su zapravo. To je proizašlo iz situacije pod pritiskom. Ja takav ne bih želio biti viđen.”

“Također bih bio ljut na sebe zbog takvog poteza u obrnutom slučaju i definitivno ne bih slavio na taj način.”

Način borbe s Hamiltonom neće mijenjati jer, kako kaže, nije napravio ništa pogrešno.

“Borio sam se žestoko, branio sam se žestoko, ali ne agresivno jer da sam bio agresivan, stisnuo bih ga uz zid, ali ja sam mu ostavio mjesta.”

“Nisam sretan s onim što se dogodilo, no nastavit ćemo pritiskati, još uvijek se međusobno borimo za to prvenstvo i ubuduće ćemo se utrkivati na najbolji način, barem s moje strane.”

Ni Hamilton nema namjeru mijenjati svoj pristup.

“Što se tiče poteza, napravio bih sve isto kao i prošli [put]. Što se tiče mog pregleda i analize na temelju mog iskustva, a moje iskustvo kroz godine očito govori puno, ne bih ništa mijenjao.”

Jedno je sigurno – ovakav okršaj dugo nismo vidjeli

Iako je sezona još duga i može se razviti u sasvim drukčijem smjeru, zasad uživamo u borbi kakvu zaista godinama nismo vidjeli u Formuli 1. Bilo je tu izravnih borbi za naslov, no ova kao da ima sve potrebne sastojke da postane moderni klasik.

Imamo sudar generacija u vidu vrhunskih vozača koji se bore za naslov, imamo sudar momčadi koje će očito napraviti sve da pobijede protivnika – u svakom pogledu imamo beskompromisnu borbu zbog koje nestrpljivije no inače čekamo novi trkaći vikend.

Utrka u Mađarskoj ponudit će nam odgovor na brojna pitanja o tome kako će ovaj okršaj izgledati do kraja sezone, no nakon svih ovih izjava i svega što se izdogađalo u pauzi nakon Silverstonea, teško je za očekivati išta manje od pravog rata do samog kraja.

Komentiraj

44 komentara

  1. Ameri i Netflix trljaju ruke… jos da Max sad izbaci Hamiltona i eto publiciteta, price svega…



    16

    1
  2. He he… i kak bi Zec rekao: “That means war”.
    Moglo bi biti veselo.

    LP



    5

    0
  3. Hamilton lažov.
    Ne vjerujem da če Max htjeti neku osvetu tipa sudara ali mislim kako Hamu ovo nije trebalo. Bilo je određenig respekta prema njemu i sada je to zauvjek izgubio.



    17

    6
  4. Pazi ti ovo, oni su smislili da Albon rekreira Lujinu putanju u prvom krugu, i tu simulaciju donijeli kao novi dokazni materijal, hahahaha pa nemreš vjerovat. Naravno Albon je to izveo u milimetar točno.
    Majko mila, da mi j znati kako je to Albon radio, vjerojatno je u kokpitu imao zalijepljen papir sa linijom kud treba proći da ispadne inkriminirajuće po luju, i očekivali da to bude vjerodostojno.
    Ovo je gore od Grupe TNT.



    12

    17
  5. Sada nam ostaje utrka da vidimo hoće li potkrijepiti svoje izjave o nepopuštanju. Nekako imam feeling da će Max ovo odigrati pametnije nego što mi očekujemo.

    Na početku sam se nekako i veselio Hamiltonovom osvajanju 8. titule. Ne toliko radi njega, već svjedočenju stvaranja značajnih trenutaka u povijesti.

    Ploča se okrenula jer me Silverstone i njegovo bahato ponašanje podsjetilo kakav je to plaćko iz dana kada se borio s Rosbergom i Massom.

    Sada mi je jača verzija povijesti da ga Max skine s trona i to bi bilo spektakularno.



    22

    6
  6. Nazvao sam Maxa nakon utrke kako bih provjerio je li dobro i kako bih mu dao do znanja da respekt i dalje postoji. Izgleda da to možda nije obostrano, ali to je u redu.”

    Interesting tacticts…

    Njazanimljiviji dio rata do sad je redaktiran…
    #papčine



    3

    2
  7. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Kako ne bi bili spremni, zato i pratimo ovaj sport. Neka samo ostane ovako izjednačeno i mogli bismo vidit najzanimljiviju sezonu u novijoj povijesti…
    Ali što se naslova tiče, opet ponavljam, ključ su Perez i Bottas. Da je Perez bio tu negdje oko Bottasa i Norrisa u VB, Lewis sigurno ne bi stigao Leclerca za pobjedu….



    7

    0
  8. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Sezona kiselih krastavaca je u punome jeku. Vrunac je upravo nakon završetka VN Mađarske .
    Utrka i staza meni najdosadnija . Opet.. mogu to reći i ovako:
    Utrka i staza koju sam najčešće posjećivao.
    Pa tko je tu lud?



    8

    0
  9. Kimi Raikkonen
    Mentor_Kimi Prikaži

    Sramota je što ce Lewis u povijest otici kao najveci pilot formule 1.



    5

    9
  10. Ayrton Senna
    FerrariF1 Prikaži

    Ovo sve više sliči na ono doba Senne i Prosta.. Jedno je sigurno.. Bit će gušt gledat.. A kad se samo sjetim da sam na početku sezone mislio kako će ovo biti još jedna dosadna Mecina sezona.. Samo neka na kraju pobjedi bolji vozač bez obzira tko on bio i iz koje momčadi..



    9

    0
  11. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Bilo kako bilo, al ovo je najluđe rivalstvo još od 2007, sto je s neutralne strane odlicno za gledat jedina je razlika sto Leclerc nema bolid kao tad Kimi da in iz sjene ukrade naslov



    2

    0
  12. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Jasno je sve ko dan, za ovo se dobija OGROMNA lova od Netflixa. Slijedeći dokumentarac će oboriti rekorde gledanosti.

    Živimo u doba modernog Koloseuma aka “reality show-a”, gdje su ljudi gladni međusobnog makljanja. Za par godina više ništa neće biti isto, kada one stupidne kečere prati milioni Amera, dokaz je u kakvom svijetu živimo. To će biti budućnost F1, što više skandala, a manje onoga što zaista želimo.

    Da je imalo morala ili ljubavi prema ovome sportu, oba vozaca bi bila savjesna, gledala bi da pruže odlična međusobna utrkivanja, da mi svrsavamo po ekranu. Ukoliko bi se desio incident, ne bi trebalo da se na onakav podmukli način slavi, ali to bi bilo sve kontra onog gore što sam napisao.

    Boli me više kuki za RBR I pogotovo (usrani želim sve) Mercedes, oni će dobiti lovu za sve, a mi jebene cireve na stomaku. Kada je već plešu idiotski bal, neka se cijelu sezonu izbacuju sa staze, neka im McLaren, Ferrari ili neko treći klepi naslov.



    6

    2
    • Ljudi su postali previše osjetljivi na apsolutno sve. Kače se za svaku sitnicu. Za to su krive društvene mreže, portali,…
      Secira se apsolutno svaki sitnica, npr. neki vozač da intervju u vezi nečega i onda portali u nedostatku ikakvih relevantnih vijesti objave 150 članaka gdje svaki članak ima naslov jedne rečenice iz tog intervjua, i onda se svi mi prepucavamo sa komentarima. Vidiš, mi se ovdje živciramo više nego ijedan od tih likova, i Max i Lewis su imali hrpu incidenata, njima je to ko dobar dan, boli ih dupe, svaki od njih ima svoj cilj i to je to, a mi tu prolijevamo žuć.



      2

      3
  13. Ha ha… dva vrapca se tuku za mrvice na parkingu, perje leti. Dođe treći, pikne i ode… ova dva se i dalje tuku..
    Ferarri i McLaren bi mogli pokupiti što im se nudi…
    LP



    2

    1
    • Ako tako razmišljate totalno ste u krivu
      Kada bi se to i dogodilo a neće prvak bi bio Botas
      A to bi tek bilo ludilo
      Mislim sve je moguće,ali svi znamo da se tako nešto neće dogoditi
      Ovo prepucavanje ide najviše na mlin Botasu


      0

      0
      • Bottas ne zna iskoristit priliku kad je ima. U Britaniji je on morao dobit a ne se vozit iza Leclerca cijelu utrku. Cak mu nije ni blizu bio. Pa Lando je ispred njega po bodovima trenutno a i Charles je jako blizu. Blize nego sto je on Maxu i Lewisu.

        Prevelika je razlika izmedu Mercedesa i Red Bulla da bi neko drugi bio u prilici vrebat naslov iz sjene dok kolege nisu za to sposobni.



        2

        0
  14. sta veli nije ga stisnuo uz zid :D


    0

    4
  15. dvi stvari mi upadaju u oko iz izjava LH
    1. “Nazvao sam Maxa nakon utrke kako bih provjerio je li dobro i kako bih mu dao do znanja da respekt i dalje postoji. ” OK je potvrdit da LH i dalje ” respektira” maxa samo šta će respekt zavisiti o situaciji . ako lewis povede prvenstvo i stvori osjetniju razliku pred RB/MV onda će pokazat svu raskoš svoga respekta , korektnosti ALI ako se to ne desi … ma jbš respekt
    2. “Što se tiče poteza, napravio bih sve isto kao i prošli [put]. Što se tiče mog pregleda i analize na temelju mog iskustva, a moje iskustvo kroz godine očito govori puno, ne bih ništa mijenjao.” ovo mi je još komičnije od gornje izjave jer da je LH “uključija” svoje iskustvo ne bi ništa komentira . iz iskustva zna ili bi treba znat da je sve napravija krivo . promašija apeks šta su kontatirali uglavnom svi i ex i aktualni vozači . svi su to vidili osim 7X prvaka i vozača koji će i da ništa više ne napravi u F 1 ostat zabilježen ka jedan od najboljih u povijesti F 1 . zatim .. iako je bija svjestan da je napravija grešku nije ju pokuša ispravit nikakvom korekcijom volana . ovaj dio izjave kako bi opet uradija isto , kao ništa ne bi mijenja mi govori da kod njega respekt prema maxu postoji ali samo deklarativno . nije ovo prvi put da se LH služi demagogijom … navodno max i dalje ima njegov respekt ali u sličnoj situaciji LH bi opet ponovija grešku , promašija apeks , ne bi radija korekciju(e) ako bi pokraj njega bija max , a bila borba za titulu . pa kome ovakva sra*a LH više može prodavat ?



    3

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni