Izdvojeno

Je li FIA ikad promijenila kaznu nakon uložene žalbe? Odgovor je – da

Piše: Tomislav Tkalčević

Prije 1 godinu, 16 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Jučer smo čitali kako je Red Bull uložio žalbu i zatražio reviziju sudara između Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona koji se dogodio na VN Velike Britanije. Sada se mnogi pitaju – je li FIA ikad promijenila kaznu nakon uložene žalbe?

Kazne nisu ništa novo u svijetu Formule 1, pa tako i žalbe na iste. Obično ih podnose timovi protiv kojih je odluka o kazni donesena, a ne tim koji nije kažnjen, kako je to slučaj sada. No, ipak postoje slučajevi kada je nakon uložene žalbe odluka o kazni izmijenjena.

Jedna od poznatijih žalbi dogodila se 1976. godine kada su se James Hunt u McLarenu i Niki Lauda u Ferrariju borili za prvenstvo. Nova pravila za tu sezonu koja su donesena 1. svibnja suzila su dopuštenu širinu bolida. Na VN Španjolske koja je održana 2. svibnja te godine Hunt je pobijedio ispred Laude s prednošću od 30 sekundi, međutim, kasnije je bio diskvalificiran jer je McLarenov bolid bio 1,5 cm preširok što je Laudi donjelo pobjedu. McLaren, smatrajući da je razlika koju širina od 1,5 cm donosi zanemariva i da je posljedica širih stražnjih guma, na ovu odluku uložio je žalbu. Dva mjeseca nakon utrke, žalba je prihvaćena i pobjeda na VN Španjolske je vraćena Jamesu Huntu.

Na VN Malezije 1999. godine izrečena je kazna protiv Ferrarija. Njihova dva vozača, Michael Schumacher i Eddie Irvine na cilj su stigli prvi i drugi, a McLaren u kojem je vozio Mika Hakkinen treći. Eddie Irvine imao je 4 boda prednosti u prvenstvu uoči zadnje utrke sezone. Suci su nakon utrke utvrdili da na oba Ferrarija postoje nepravilnosti na podnicama, te su oba bolida diskvalificirana. Ferrari se žalio na odluku, i žalba je prihvaćena, te su Michael Schumacher i Eddie Irvine zadržali prvo i drugo mjesto. Eddie Irvine je na posljednjoj utrci izgubio prvenstvo s 2 boda zaostatka iza Mike Hakkinena.

Jedan od rijetkih slučajeva kada je došlo do povećanja kazne, što Red Bull želi postići svojom žalbom, dogodio se 1994. godine zbog sudara na VN Brazila. Eddie Irvine, tada vozeći za Jordan i Jos Verstappen prilazili su Éricu Bernardu koji je zaostajao za cijeli krug, kad se Irvine pomaknuo u lijevo čime je otjerao Verstappena sa staze. Jos Verstappen, koji je debitirao za Benetton, izgubio je kontrolu nad bolidom na travi i okrenuo udesno se na stazi, te je pritom udario u Irvinea i Bernarda, kao i u Martina Brundlea koji je bio neposredno ispred navedene trojke. (video)

Eddie Irvine dobio je kaznu od 10 000 dolara i jednu utrku suspenzije, na što je Jordan uložio žalbu. Kazna je potom izmijenjena, na nesreću Eddia Irvinea koji je uz 10 000 dolara kazne dobio tri utrke suspenzije.

Komentiraj

16 komentara

  1. Jedna od poznatijih žalbi dogodila se 1971.

    Valjda 1976.



    6

    0
  2. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Ok, navedena su tri primjera. Koliko žalbi je podneseno, a koliko je rezultiralo promjenom odluke odnosno koji je omjer između podnesenih i promijenjenih? Nagađam da je razlika uvelike u korist podnesenih tako da mi ova tri primjera djeluju više iznimka nego pravilo iako to sve ne mora ništa značiti



    1

    1
  3. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    znači, po ovome iz 1994te bi Hamilton mogao dobiti manju kaznu! :)



    5

    2
  4. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Ako ništa drugo ovaj članak me naučio da pažljivije čitam naslove. :)



    2

    0
  5. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Sijećam se Montoye kada je za krug obilazio panja Verstapena u Brazilu i tard ga šeprtljavošću sudarom izbaci iz trke i kolumbijac aj bok.Kazna nikakva i sad bi retroaktivno Verstapen trebao odgovarat za oca..Wtf..Kakvi zeleni stolovi,dajte više pravila jasna i glasna a ne pravila ko švicarski sir izbušena ko da ih je adeze za svoje krivosuđe krojio…



    7

    2
    • Krojio ih je Bernie da s frendićima sudi kako mu paše.



      2

      1
      • Ayrton Senna
        LR7 Prikaži

        Da,da…Malezija 1999. Kakaf come back nijemca nakon loma noge a onda njegovi malo prekroje bolid itd…Ali sve je to u redu…Primjera je xy za zelenim stolom…



        2

        4
      • Kimi Raikkonen
        Mentor_Kimi Prikaži

        Bernie je možda bio na svoju ruku, ali u njegovo vrijeme se vozila najbolja Formula 1 ikad. Danas možemo samo sanjati o takvim utrkama…



        7

        2
        • Bas to….



          1

          0
        • x1

          Ne bi se baš složio. Formula 1 je uvijek ista. Samo postoji ta neka ljudska mana da svi misle kako je prije bilo bolje. Ne sam u F1, nego su filmovi prije bili bolji, glazba, sportovi, način života… I svaka generacija pili po svome kako je u njihovo vrijeme bilo najbolje.

          Što si prije imao u F1? Od 10 sezona si imao u najboljem slučaju 4 da se dva različita konkurenta bore za naslove, ostalo je dominacija.

          Neki se u F1 žale na pravila, netko na suce, netko na FIA-u, netko na vozače… zapravo je jedini problem razlika u bolidi,. ali da je nema to onda ne bi bila više F1 i amen.

          Mislite da se prije nije ovako tužikalo i razvlačilo. Je, itekako. Jedina razlika je što nije bilo interneta pa se te vijesti nisu toliko reciklirale kao danas pa su ljudi mislili kako je sve riješeno i gotovo u nedjelju navečer.



          7

          1
        • Kimi Raikkonen
          Mentor_Kimi Prikaži

          Što je prije bilo bolje? Krenimo od bolida i njihovih pogonskih jedinica, pa do pravila, puno više čistog utrkivanja i sl. Danas imamo ove motore što zvuče kao trimeri i samo to mi je dovoljno da kazem da je prije bilo bolje.



          2

          7
    • Kao što sam napisao u nekom komentaru, bilo kakav tehnički dokaz neće proći jer su sve imali i kamere i telemetrije. Jedino da su nabavili nekog pokajnika koji bi svjedočio da je to bilo namjerno i planirano unaprijed…..

      Ovako su stvarali pritisak na suce i to je vjerojatno bila svrha, jer nisu bedasti da ne znaju što im neće proći.
      Dobili su priliku da sucima ispričaju priču i poremete mentalno Hamiltona (ako je to uopće moguće).



      2

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni