Volkswagen želi F1 bolide s pogonom na sva četiri kotača

Tomislav Tkalčević

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Volkswagen želi F1 bolide s pogonom na sva četiri kotača

Tomislav Tkalčević

Voklswagenovi brandovi Audi i Porsche žele da Formula 1 prihvati pogon na sva četiri kotača s novim setom pravila vezana uz motor za 2025. i 2026. godinu. Izvršni direktori oba navedena njemačka proizvođača automobila sudjelovala su na nedavnom sastanku s čelnicima Formule 1 na Red Bull Ringu kako bi diskutirali o novom pravilniku za motore.

Andrea Cremonesi za La Gazzetta dello Sport piše kako su sve strane suglasne kako Formula 1 ostaje pri hibridnom konceptu, ali žele sve učiniti jednostavnijim i jeftinijim. Ostali detalji nisu toliko jasni, osim da Volkswagen razmišlja uključiti se u natjecanje Formule 1 s jedim od svojih brandova ukoliko dođe do velike promjene.

“Ohrabljeni iskustvom u WEC i Formula E natjecanjima, dva njemačka proizvođača predlažu uvođenje pogona na sva četiri kotača.”

Andrea Cremonesi

Također piše kako Porsche i Audi nude ideju da prednji kotači budu pogonjeni novim elektro motorima. Dodatno pojašnjava kako Mercedes, Renault i Red Bull nisu presretni idejom, dok je Ferrari “otvoren za bilo koje rješenje” koje je jeftinije od trenutnog i nastavlja naglasak na hibridnu tehnologiju. Jedna od najvjerojatnijih promjena za 2025.-2026. je odbacivanje skupog, kompleksnog i teškog MGU-H sustava za obnovu energije koji također i dosta prigušuje zvuk motora.

“Od trenutne tehnologije samo MGU-K bi ostao, obnova kinetičke energije bi porasla s drugom, jačom komponentom.”

Andrea Cremonesi

Što se tiče pogonske jedinice, 1.6 V6 motori vjerojatno ostaju, samo se traže održiva goriva.

“U Europi svi možemo zamisliti da ćemo voziti električne automobile do 2030. Ali u ostatku svijeta, još uvijek imamo milijune vozila, uključujući i Mercedesova, koji su pogonjeni benzinom. Po pitanju toga možemo pridonjeti inovacijama i razvojem održivih goriva, bila ona bio ili sintetička.”

Toto Wolff

Podrži nas

Zadnji donatori:
Ibarac00
avalentic

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9518 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Tomislav Tkalčević
Pulsmedia autor
97 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

41 komentara

  1. Sebastian Vettel 5 battery992 Prikaži

    NE!!! Bolidi su ionako preveliki i preteški .



    21

    2
    • Sve to stoji, ali bolidi nisu sporiji.



      3

      6
      • Mika Hakkinen stoka Prikaži

        Nisu ni brzi, pogotovo u utrci, ako gledamo bolide iz 2004/2005… S tim da su 2004. Godine u odnosu na sad gume bile sporije u odnosu na ove po X sec. Po krugu.



        8

        1
        • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

          Ali nisu ni vozili sa punim rezervoarima…



          4

          0
        • Bolidi iz 2004 godine su bili 200kila lakši u odbnosu na bolide uvedene 2017 godine.



          2

          0
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Ja sam 1988 bio 40 kila lakši nego danas. :)



          6

          0
        • Mika Hakkinen stoka Prikaži

          U tome i je poanta da su bili laksi… Prije se sve svodilo na to ko ce brze doc do cilja a sad je ko ce bolje cuvat gume, gorivo, ko ima bolji managment motora i struje…
          S time da ta razlika nije 200kg neg je 605:740kg za bolide iz 2004/2005…
          I vozili su i prije s punim rezervoarima, al je razlika da u toj voznji nisu stedili gorivo a ni gume…



          3

          2
        • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

          Nisu vozili sa punim rezervoarima. Baš je tada prilikom izlaska iz boksa grafika pokazivala koliko su natočili. Neki su točili više puta po manje, i tako su mogli konstantno voziti brze krugove. Neki su točili jednom. Zavisno od procjene koja varijanta im je brža. Ali nisu nikad bili puni.



          1

          0
        • Mika Hakkinen stoka Prikaži

          Zasto su onda imali rezervoare od 120-150litara? Da bi vozili na pola? Istina vecinom nisu bili puni, al znaki su se radit pit stopovi od preko 10sec, a protok pumpe za nadolijevanje je 12litara u seknudi pa racunaj… Doduse vecinom su zaustavljanja bila izmedu 7 i 8 sekundi sto bi znacilo da su punili po 70-90litara, i tako barem 2 put u utrci… Prije je za odvest trku bilo potrebno preko 200litara goriva a sad je odrade sa 120 tako da i zu ima razlike



          1

          2
  2. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Hmmm, 4motion, quattro,…. :mrgreen:
    Nešto ne vjerujem.
    Pogon i na prednju osovinu poskupljuje stvari, a sa dodatnim komponentama raste mogućnost da se nešto pokvari.
    Gdje staviti motor(e) za pogon prednje osovine?
    Najlogičnije, na glavčine (ili barem u dijelu između točkova i nosa), ali onda je to podložno udarima, plus valja to sve nakalemit u taj prostor.
    Ajd vidjećemo.

    Plus ovo, što kaže @battery



    12

    0
  3. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Ja sam za. Samo ne pusim fore da je motor jeftiniji bez mguh. Nije. Motor kosta onoliko koliko ljudi radi na njegovom razvoju i potpuno je svejedno u koliko primjeraka se proizvede i kakve je tehnologije.

    Treba im ograniciti budzet za razvoj i proizvodnju motora



    3

    0
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      skuplji je razvoj novih tehnologija nego korištenje starih.
      vidiš po broju dobavljača pu i ‘interesu’ ostalih koliko je razvoj ovh pu-u skup i koliko resursa zahtijevaju.
      nitko nije lud da uleti.



      4

      0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Ma da, ali za svaki slučaj traže skroz novi koncept tako da svi spiskaju novu milijardu na motor.

        Jedini način je ograničenje budžeta i za motore. Moraš napraviti posebnu firmu koja se bavi samo motorima za F1 i kontrolirani ulaz novaca i to je to. Novi motori, stari motori sve će se izglihati za neko kraće vrijeme. A najbolje mi je kad najveći svjetski proizvođač automobila počne kmečati. Neka odjebu u troskocima ako im je skupo. Ionako u F1 ulaze jer im je to trenutni hir. Za 10-15 godina tu više neće biti jer će se promijeniti sastav upravnog odbora i oni će ničim izazvani jednog dana glasati protiv i to obrazložiti nekom budalaštinom za novinare i publiku bez pola mozga…. Kao npr. Toyotino ili Hondino obrazloženje ili BMWovo prije x godina…



        20

        0
  4. Pirelli Intermedium crofessional Donator Prikaži

    Potpuno logično da zainteresirani novi dobavljači ili konstruktori lobiraju za novi koncept.
    Samo mislim da bi nakon 2022. ovo bio novi potpuni zaokret u smislu funkcioniranja F1 bolida i zato postojeće ekipe ne žele ni čuti. Od ground effekt koncepta do 4×4 u 3 godine, pa to ni ekipa iz Honde na odlasku ne može složit da valja :D



    10

    0
  5. Ajte vi sebi napravite svoje trke, ne dirajte F1 sa ovakvim glupostima. Pogon na sva cetiri, jedna od vecih gluposti za F1.
    Sto se mene tice, ovako je dobro, dosta je timova samo treba bit dobra konkurencija, da nema dominacije. Sta vrijedi dovesti nekog ako ce jedna ekipa dominirat i sve opet isto, samo je gubitnika vise.
    Dobra konkurencija i imamo sve sta treba.



    11

    2
  6. Ovo sam procitao jos pre par meseci da F1 u buducnosti ce biti sa pogonom na cetriri tocka sada vidimo i ko to zahteva.



    2

    1
  7. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Da sam na mjesto Liberty Media, ja bih rekao OK hajde da potpišemo ugovor!
    Meni je MGU-H na trećem mjestu prioriteta, baš kao i Muji Japan ;)


    0

    4
  8. Nisu ovi glupi pa da ostave iste pogonske jedinice 2025 nad kojima bi postojeći proizvođači motora imali veliku prednost u izradi motora. Nešto će se promjeniti ili će ostati formula na 4 proizvođača.



    5

    0
  9. Bože čuvaj nas malih motora i pogona na sva četiri kotača!



    10

    2
  10. Renault zd1400rt Prikaži

    Možda i ne bi bilo loše kao što zvuči ako bi to bilo na način da se u prednjim felgama nalaze el. motori, znači bez povezivanja prednjih kotača s motorm u sredini.

    Formula 1 je uvijek bila posebna po tome da pomiće granice.



    3

    1
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Elektro motori nisu veliki. Mogu oni stati i u sredini, i povezati se sa točkovima. I kablovima sa baterijom koja bi bila negdje gdje je i sada. Pogledaj koliki su ovi MGU-H/K. Ako će maknuti MGU-H, mogu samo dodati još jedan MGU-K naprijed. Pa već se ranije pričalo kako će povećati električnu snagu. Ovo je upravo to. Svi trenutni proizvođači su za ostanak hibrida. A već se odavno pričalo o povećanju električne snage. Ova ideja sigurno postoji od ranije. Samo je sada ispala priča jer je eto VW baš za tu ideju. Što je i logično, jer ne žele da nove pogonske jedinice ostanu praktički iste kao i do sada, što bi išlo u korist trenutnih proizvođača.



      4

      1
  11. Mogli bismo napraviti SWOT analizu: prijetnja je svakako povećana mogućnost kvara, slabost skupoća i težina bolida. Prilika je mogućnost primjene u cestovnim vozilima, a jedna od snaga može biti znatno stabilniji bolid, osobito u “mokrim” uvjetima. Vrijeme potrebno za razvoj takvog motora i bolida može biti i prilika i prijetnja.
    Mislim da bi na ovakav način otprilike trebalo razmišljati, uključivati čak i “nematerijalne” faktore kao što su želje momčadi, vozača i publike i njihove volje za promjenom (s tim da, ne zaboravimo to, promjene jednostavno MORA biti)…



    4

    2
    • neeee ne opet SWOT… više mi ih pun kufer… nema di je nema… daj makar cost-benefit ili MCDA



      1

      0
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Mislim da težina i neće biti toliki problem. Ako ode MGU-H, ubacivanje još jednog MGU-K ništa ne mijenja. Ako se poveća električna snaga, povećat će se i baterija, ali bi se time mislim i uštedilo na potrošnji goriva, pa bi bolidi startali sa manje goriva. A ako još smanje broj cilindara na V4 eto još uštede na kilaži. Ali najvažnija ušteda na kilaži bi bila, ako to žele, da skrate bolide drastično, a ne za 10-ak cm što su najavili za sljedeću godinu…



      2

      0
  12. Samo da im ne padne na pamet da bolid pogone sa četiri nezavisna elektromotora a da im sadasnja pogonska jedinica bude generator struje…
    :-)



    11

    1
  13. Aston Martin F1fantech Prikaži

    Je li moguće da će rimac kao dio VW biti u f1 sa svojom tehnologijom? Tako mi izgleda prvac u kojem se stvari odvijaju.



    5

    1
  14. Normalno da to zagovaraju jer ako se ne varam i Audi i Porsche su u WEC-u imali ICE na zadnje kotace i elektriku naprijed, doktorirali su taj motor :)
    A Ferkanu svejedno kad ce iovako ionako zeznut prvu godinu novih pravila kao i obicno :D



    10

    0
  15. Smanjiti bolide kao što su bili 90ih.



    10

    0
  16. Uvijek kažem, minimiziraj promjene, standardiziraj nevidljivo. MGU-H, smanji malo snagu, standardan. MGU-K ostavi ili povećaj snagu, standarad. Baterija standardna. Motor, turbinu i mjenjač svatko svoje.

    Skini downforce, i da vidiš uzbudljivosti.

    Velike promjene veliki troškovi, a koncept pogona je načelno dobar i moderan, nemaš šta dodavati ni kemijati, industrija vozila ga neće stići 10 godina, a opet je razvijena tehnologija koja se može prebaciti u masovno ako se želi.



    3

    1
  17. možda VW želi “oživit” slavu koju im je jednom donija audi quattro u rally – u samo ovaj put u F 1 ?



    1

    0
  18. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Elektromotori na prednjim kotačima. To bi donijelo nove interesantne prilike za razvoj relevantne tehnologije za primjenu u električnim automobilima.



    2

    0
  19. Adrian Newey zgrobnika Donator Prikaži

    Navodno žele samo četiri cilindra.



    2

    0
  20. Mika Hakkinen slavenko Prikaži

    “U Europi svi možemo zamisliti da ćemo voziti električne automobile do 2030.”
    Totto ajde obiđi malo Europu van tvojih standarda



    3

    0