Novi motori za 2025. bi trebali drastično povećati električnu komponentu

Luka Jurić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Novi motori za 2025. bi trebali drastično povećati električnu komponentu

Luka Jurić

Novi hibridni motori koji će doći u Formulu 1 2025. godine vjerojatno će „drastično povećati“ električnu komponentu, prema riječima Mercedesovog šefa momčadi Tota Wolffa.

Nakon sastanka čelnika velikih proizvođača motora na kojem su prisustvovali Mercedes, Ferrari, Renault, Audi i Porsche, održanog prošli tjedan tijekom VN Austrije, raspravljalo se o tome što sve Formula 1 mora sagledati prije nego što donese odluku o novim motorima.

I unatoč činjenici da će se detalji oko samih motora formulirati mjesecima, Wolff tvrdi kako F1 radi pravu stvar držeći se turbo-hibridnih pogonskih jedinica koje koriste potpuno održiva goriva.

U govoru na FIA-inoj konferenciji u Monaku u ponedjeljak, Wolff je izjavio kako postoji konsenzus da se F1 ne treba vratiti glasnim motorima s unutrašnjim izgaranjem.

„Raspravljali smo o tome ‘što radimo u budućnosti po pitanju motora’ jer želimo uštedjeti na troškovima, tako da ne želimo  započinjati nekakvu revoluciju.

Ali isto tako želimo imati motor koji je relevantan od 2025. do 2030., i ne smijemo biti stari zaljubljenici u aute s vrištećim motorima kad svi očekuju da pređemo na struju.

Tako da će i dalje biti motori s unutarnjim izgaranjem. Ostajemo na trenutnom V6 formatu, ali će se električna komponenta ovih motora masovno povećati“.

– Toto Wolff

Trenutni F1 motori sadrže i MGU-K i MGU-H, ali postoje nagovještaji kako bi sport mogao napustiti MGU-H zbog visokih troškova i kompleksnosti povezane s tim dijelom trenutnih pogonskih jedinica. To bi zatim otvorilo vrata snažnijoj kinetičkoj komponenti.

Jedna od glavnih komponenti nove generacije hibridnih motora bit će korištenje održivih goriva, za koja proizvođači motora vjeruju da će biti jako važna budući da će bolidi nastaviti koristiti motore s unutarnjim izgaranjem još dugi niz godina.

„Ostajemo pri motorima s unutarnjim izgaranjem jer smatramo kako će [ova vrsta] goriva ostati s nama još jako dugo.

U Europi možda imamo ambiciozne ciljeve da električni automobili postanu dio naše stvarnosti do 2030., i vidim koliko su ambiciozni ciljevi u Mercedesu, ali u ostatku svijeta, i dalje ćemo imati milijune vozila koje pokreću [motori s unutarnjim izgaranjem].

Što se tiče samih Mercedesovih vozila, vjerujemo kako će i dalje biti milijuni vozila koji će i dalje koristiti tradicionalna goriva. Tako da ono što možemo doprinijeti tome s našim inovacijama je to da im pomognemo razviti održiva goriva: bez obzira radilo se o biogorivima ili sintetičkim gorivima.

Naši bolidi će u potpunosti koristiti sintetička goriva do 2025., i na taj način ćemo doprinijeti smanjenju svjetskih emisija CO2“.

– Toto Wolff

Wolff je također izjavio kako postoji sve više dokaza kako inovacija Formule 1 u pronalasku održivih rješenja i razvoju tehnologije je nešto što je privlačno mlađim generacijama navijača.

„Ako pogledate F1 danas i veliku publiku koja nas prati, pogotovo mlađe generacije, skupina koja pokazuje najveći rast je [skupina] od 15 do 35 godina.

Bio sam u Austriji prošli vikend, i na stazi nije bilo super, ali je bilo impresivno vidjeti potpuno pune tribine. Bilo je 115 tisuća gledatelja. I ono što sam ja vidio je mlađa publika kao nikad dosad u Formuli 1.

I ja smatram kako tim mlađim publikama, Formula 1, i proveli smo istraživanje, predstavlja inovaciju i naprednu tehnologiju. Možda se odmičemo malo od gladijatora.

Ali djeca u mlađim generacijama ih vide kao borbene avione koji se voze po stazi, tako da ne smijemo zaboraviti da je inovacija napredne tehnologije dio našeg DNA“.

– Toto Wolff

Podrži nas

Zadnji donatori:
Ibarac00
avalentic

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9518 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Luka Jurić
Pulsmedia autor
224 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

20 komentara

  1. Marlboro Keke Prikaži

    “Masivno” valjda a ne “masovno”… Dva različita pojma…



    5

    0
  2. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Jeste to vi vec sasgavili motor za 2025 pa sad dajete pojedinosti ostalima?



    11

    3
  3. Kimi Raikkonen zoka Prikaži

    Nadam se da neko vec nema taj motor na stolu kao onaj iz 2014…. khm khm



    9

    2
  4. Ferrari nelinjo Prikaži

    Da li se to meni samo cini ili ce Mercedes i svabe opet da diriguju kakvi ce se motori koristiti u F1? Ili sto neko rece, mozda ga vec imaju na stolu. 😉



    8

    1
  5. Adrian Newey zgrobnika Donator Prikaži

    Turbo motor bez MGU-H u F1 nema smisla jer uklanja turbo lag. Može se ga smanjiti za 50% ako mu se oduzme funkcija punjenja baterije i pogonjenja MGU-K. Samo kako će se puniti baterija, koja će biti veća, s manjim ograničenjima. Ako ju puniš samo preko MGU-K ostane ti jedino korištenje regenirativnog kočenja, što je nedovoljno i oduzima kontrolu vozaču. Dragi moji MGU.H ostaje, a MGU-K se povećava.


    0

    0
  6. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …dodajte tri horizontalne crtice na broj 1 i riješili ste problem!!!…


    0

    1
  7. Monisha Kaltenborn monkeyseat Prikaži

    Wolff je izjavio kako postoji konsenzus da se F1 ne treba vratiti glasnim motorima s unutrašnjim izgaranjem.

    Pokenjam ti se na konsenzus.
    Sad je u modi elektro, bio, borba za planet…sve za majku Prirodu (i pare naravno).
    Sve je to licemjerno u 3pm. Stalno neke uštede, eko sranja, a s druge strane ogromne pare za logistiku, a ti isti avioni s kojima lete gutaju goriva da bi F1 mogla vozit ohoho godina.



    2

    2
  8. Brawn Gp F1 Zagorec Prikaži

    Znači, uskoro bumo na tribinama F1 utrka, prilikom prolaska bolida imali samo vjetar u kosi bez zvuka 🤯🤯
    Makar……i “vjetar u kosi” je upitan, budući da FIA radi na tome da će bolidi uskoro voziti “u vlakiću sa zabranom pretjecanja i zabranom promjene putanje u odnosu na bolid ispred i iza sebe” 🙉🙉



    3

    1
  9. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Audi i Porsche zainteresirani. A Rimac u djelomičnom vlasništvu. Ajoj, ovi ni ne znaju kaj ih čeka.



    1

    1