Montoya o VN Austrije: Ludo je kažnjavati takve poteze!

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Montoya o VN Austrije: Ludo je kažnjavati takve poteze!

Ante Vetma

Juan Pablo Montoya, jedan od ikona Formule 1 s početka milenija, kaže da je “ludo” kažnjavati vozače samo zato jer se brane od pretjecanja s vanjske strane.

Podsjetimo, jučer je Lando Norris dobio 5 sekundi kazne braneći se od Sergija Pereza u 4. zavoju. Ista sudbina kasnije je dočekala i Pereza koji je bio agresivan u obrani napada Charlesa Leclerca, a Meksikanac je sve potvrdio još jednom kaznom u šestom zavoju.

“Zašto je to kazna? Zato što je šljunak [s vanjske strane]? Da je tamo bila izletna zona – ne bi bila kazna? Ako vas netko izgura van staze preko banane [debela žuta pasica u prvom zavoju] – zašto tada nema kazne, a ovdje ima?”

“Ne znam. Mislim da je to ludo. Da se mene pita – ja bih onom vozaču s vanjske strane rekao da nema što tražiti s vanjske strane. To vas uče od malih nogu u kartingu.”

“Osim ako ne promijene mentalitet u kartingu i nižim formulama – to je jako teško. Svu tu djecu učimo da ne dozvoljavaju pretjecanja s vanjske strane i da izguraju konkurenta s vražje staze! To morate napraviti!”

“Prema tome, što očekujete? Zašto se ljutiš ako ideš s vanjske strane?”

“Najbolji primjer je Sergio. On je izguran dok je bio na vanjskoj strani, a kad se situacija okrenula – kad je on bio s unutrašnje strane – onda je on izgurao tipa s vanjske strane.”

Juan Pablo zaključuje da FIA mora pojasniti pravila oko borbe kotač uz kotač, ali shvaća zašto su takve borbe siva zona i podložne osobnoj interpretaciji sudaca.

Inače, gost sudac na ovoj utrci je bio notorni Derek Warwick, poznat po neprofesionalnom odnosu prema sudačkim obavezama.

Podrži nas

Zadnji donatori:
Ibarac00
avalentic

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9518 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3825 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

32 komentara

  1. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Ako se neprelazi s vanjske strane a bolid uzme unutrasnju znaci nema prestizanja uopce, osim ako bolid iza nije brzi 3 sekunde po krugu, ajde bleso sta si se onda zalia na MSC u imoli i nazva ga sljepcem kad nisi ima sta tu radit



    14

    11
      • Alain Prost Alain Prost Prikaži

        I bila je trava.
        Ali JPM je to malo zaboravio, diga je tada nosić, nije mu pravo bilo.



        12

        0
        • Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

          Izgubia je puno manje nego Leclerc, i trava ce tesko oštetit auto i gume dok šljunak oce velika razlika, al svejedno to tada nije bilo u redu a sad ovo je?



          3

          1
        • Naravno, svatko pa i mi u vecini slucajeva smo subjektivni ako je u pitanju netko za koga navijamo tako to gledaju i vozaci sami. Ista stvar je u nogometu . Belgijanci se ljute što se Talijanski igrači valjaju i kradu vrijeme. Kada su to oni radili Portugalu to je ok. Zato postoje pravila , no u vecini sportova je problem onaj tko sudi. Jednom nesto je penal, drugi puta nije. Tako je isto i u F1. Da vozači znaju da se takav potez kažnjava 100% to ne bi radili, a ovako idu na sistem ako prode prode ako ne prezivit cu sa 5 sekundi kazne.


          0

          0
        • Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

          Sam perez je reka da je bia preagresivan da je kazna zasluzena


          0

          1
  2. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Hamilton-Albon prošle godine?



    6

    2
  3. Lewis Hamilton 44 NRteamLH44 Prikaži

    Odlican komentar Montoye, objasnio sve.



    2

    14
  4. Mick Schumacher Multi 21 Prikaži

    Glupost. Ne znam što se diže strka bezveze, je li imao bolid uz bolid? Jest i tu je kraj priče. Svaka kazna jučer je bila zaslužena.



    19

    6
  5. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …odluke ‘sudaca’ na stazi ionako nemaju smisla već duže vremena, pa tako i ove jučer su do nedavno bile dopuštene, sad više nisu…isto tako uskoro neće biti dopušteno pretjecanje ako sa strane staze stoji znak ograničenja brzine i/ili pješački prijelaz, a u vidu ekologije neće se smjeti pretjecati niti ako je označena biciklistička staza pored staze a na njoj za vrijeme utrke ima biciklista…



    7

    0
  6. Mclaren LH44 Donator Prikaži

    “Zašto je to kazna? Zato što je šljunak [s vanjske strane]? Da je tamo bila izletna zona – ne bi bila kazna? Ako vas netko izgura van staze preko banane [debela žuta pasica u prvom zavoju] – zašto tada nema kazne, a ovdje ima?”

    Siguran sam da aludira na Austriju 2019 :thumbs:



    4

    2
  7. Ferrari nelinjo Prikaži

    Cijenim razna misljenja! Ali uzmimo samo jednu situaciju… Sta bi se desilo da prvo Perez, a kasnije Charles dva puta nijesu skrenuli van staze na sljunak? Posljedice otprilike znamo, ostecenja, mozda cak i kraj trke. Bismo li tada pricali o muskom utrkivanju?!

    Svi vozaci i bivsi i aktuelni i njihovi sefovi, podrzavaju ovakve poteze, dok se nijima ili njihovoj ekipi ne dese ovakve situacije. 😊

    Vidim situaciju kako Horner hvali Botasa na muskom trkanju…. Ovako ide prica… Borba za naslov… Botas ovakvim potezom (kao Norris i Perez) salje Maxsa u sljunak i sprijecava ga da osvoji poziciju za bod vise… I sudije oslobadjaju Botasa krivice, Verstapen ostaje bez titule prvaka… 😁 a Horner na kraju kaze, bilo je to musko trkanje Botasa, cestitam Hamiltonu na pobjedi. 😄

    Mislim… Strasna laprdanja sa svih strana.



    7

    2
  8. Zanimljivo kako se ne nađe ni jedan članka o Mercedesu i Hamiltonu od kad gube i od kad je očito da dominacija Mercedesa dolazi svom kraju,dok je Hamilton dominirao sve hvale na račun Mercedesa jer znamo dobro da novinari iz F1Pulsa navijaju za Mercedes i Hamiltona,no sada ništa Max je toliko brži i dominatniji da su sad u šoku pa očito ne žele jako da komentiraju slab bolid Hamiltona i slabu brzinu bolida..A po Ferrariju su pljuvali čim im je data prilika,i opet Mercedes nikada pa ni onda neće biti Ferrari niti sa svom dominacijom u zadnjih nekoliko godina.Najprije Ferrari,Mclaren i Wiliams a onda tek možemo pričati o Mercedesu,i samo onaj tko ne zna povijest i koji prati F1od lani može umanjivati vrijednost i značenje Ferrarija u F1!!



    2

    15
  9. Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

    I vozač sa vanjske strane ima pravo biti na stazi… Jednostavno 5-6 puta se ne skloniš kada te gura van staze pa da vidimo šta će biti. Msm izašao si sporije iz krivine pa moraš biti pi*da da izguraš osobu koja te prestiže? Na ovakav način (nije za kaznu) imali bi 2 prestizanja po turci maksimalno…



    6

    1
    • Ferrari nelinjo Prikaži

      Leclerc je majstor ovakvih preticanja u zavojima… Sjecamo se jednog od najboljih dvoboja zadnjih godina u F1 na Silverstoneu 2019te izmedju njega i Maxsa. Pa ono Charlesovo preticanje Gaslyja na istoj trci. Bilo je uzivanje gledati… Nadam se da ce nam vijugavi Silverston i ove godine donijeti zanimljive duele, poput onog prije dvije godine.



      6

      1
    • OffLiberyMedia … savaki vozač ima pravo na “dio” staze sano šta je to u nekim slučajevima recimo neizvodljivo . pisa si za mene dobre komentare, realne (ne za mnoge ) kad je bilo priče o pucanju guma . možda bi sad bilo dobro da si neke stvari uzeja u obzir .. npr uticaj centrifugalne sile koja ovisi o brzini , masi , polumjeru zavoja . u slučaju perez Vs lando posli starta svi nastoje vozit šta brže sa relativno ne zagrijanim gumama , bolidi su puni goriva , znači teški , a zavoj i nije bija baš blag . valjda je tada posljedica centrifuge da te nastoji izbacit iz zavoja , a nedovoljno zagrijane gume ne pomažu da putanja bude “uža” i posljedica je “izguravanje” bolida koji je na vanjskoj strani . naravno ka i sve i ovo se može zloupotrebit od strane vozača u kasnijem toku trke kad su gume vruće , bolidi lakši jer su dio goriva potrošili . ovo mogu zloupotrebit i suci ako nisu nepristrani . mišljenja sam ka i horner da lando nije zaslužija kaznu ali već u Q je pokaza da će sa njim u trci bit teško jer Q 3 je za 0,05 s bija sporiji od maxa , a za 0, 24 s brži od lewisa koje ga je “mučija” 19 krugova . bolje je LN , brzi McL bilo “udaljit” po meni ( i horneru ) neopravdanom kaznom da se u nastavku ne bi desilo nešto “nepredviđeno” npr da lando ne završi trku ispred oba MB šta bi se i desilo da nije bilo tih 5 s . a sergio je malo požurija ,podsjetija me na sergia u McL u MC kad se novim gazdama želija dokazat . valjda je želija nastavit niz dobrih rezultata posli dobrog Q 3 ali je odabra krivo vrime za radite neke radnje zbog čega je forsira i kad nije treba da bi se branija i popravija P10 na koji je pa posli “susreta” sa landom …. možda griješim ali tako sam to vidija , doživija



      2

      0
      • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

        Sve to stoji, ali ako želimo trkanje moramo ga omogućiti. Ako je dozvoljeno da guraš osobu koja je na vanjskoj strani, onda sigurno nećemo imati trkanje. Jer opet kažem ako nije za kaznu, šta bi se onda desilo da dva puta Lec i Per nisu sišli sa staze, nego zadržali svoju putanju, a imaju pravo na to. Mišljenja sam da ako je vozač na vanjskoj strani mogao skrenuti u šljunak, onda je i ovaj u unutrašnjoj mogao pustiti gas za nešto bolje prijanjanje, jeste to teško, oni su trkači, u krvi im je da drže pun gas, ali realno gledano na ovakav način (guranjem) nećemo dobiti trkanje. Eh sad kako da FIA pristupi tome i sudije to je druga stvar i njihov problem, ali naš bi bio itekako da se ovo ne kažnjava jer bi nas pola pospalo u trci.



        1

        1
  10. Charles Leclerc Emin1 Prikaži

    Nisu trebali dati kazne Norisu i drugu kaznu Perezu(prva je za kaznu jer ga je udario)



    2

    2
  11. Da se mene pita – ja bih onom vozaču s vanjske strane rekao da nema što tražiti s vanjske strane. To vas uče od malih nogu u kartingu.”
    Kada bi svi gurali svakoga van na ovakav način kako bi to utrkivanje izgledalo? Pa moraju postojati pravila ako je neki bolid pored tebe. Ako vrijedi ono pravilo o pola bolida i ako taj bolid zavrsi van staze onda kazna ide za guranje dtugog bolida van staze. Nije to nista novo ni od jucer. Najveci je problem sto to za neke vrijedi a za neke ne.



    3

    2
    • Ta pravila postoje. Kažu da ako je vozač pored tebe moraš mu dati njegovu traku po kojoj trči, kao što on mora dati tebi dati tvoj dio ceste. Postoje ona pravila racing linije i tko je ispred i tko je iza, ali to pada u vodu kada se nađu jedan pored drugoga.


      0

      2