Kako je Vettel dobio kaznu za današnju VN Austrije?

Izdvojeno / Osvrt

Marko Rakić

Prije 3 godina 2 min 30 komentara

Na jučerašnjim kvalifikacijama Sebastian Vettel zablokirao je Fernanda Alonsa u posljednjem zavoju te ga tako lišio pokušaja ulaska u zadnju kvalifikacijsku rundu. Iako na prvu izgleda jasno zašto je Vettel dobio kaznu, kronologijom događaja ćemo doći do zaključka zašto je kazna još jedna teška lakrdija od strane FIA-e.

Dakle, prije trkaćeg vikenda dogovor je bio da nema usporavanja u zadnja dva zavoja, već da se sve što je potrebno odradi prije toga, znači samo usporavanje i pripreme za brzi krug. Sad slobodno pogledajte video ispod te primijetite poredak vozača na stazi. Alonso je izašao prvi kako bi odradio brzi krug, a za njim je išao ostatak vozača. Vettel je bio osmi po redu, a iza njega su bili Norris, Stroll, Ricciardo, Perez, Hamilton, Russell i Bottas. Svi ovi nabrojani vozači trebali su, prema dogovoru, ostati iza Vettela.

Nakon četvrtog zavoja započinju problemi. Logično, šest vozača između Alonsa i Vettela trebalo je ponešto mjesta za pripremu brzog kruga, pa se stvorila gužva. Tada u pohod kreće Norris laganim guranjem u petom zavoju, nakon njega Stroll, Ricciardo itd. Jasno je da svi znaju da su bolidi već nakrcani pred zadnja dva zavoja jer svakome treba nekoliko sekundi razmaka u odnosu na vozača ispred sebe.

I što se dogodi na samom kraju – Vettel kao onaj koji poštuje dogovor ostane zadnji na stazi, time zablokira Alonsa i dobije kaznu, dok svi oni koji su ga pretekli i napravili tu gužvu zbog koje je Nijemac dobio kaznu, nisu snosili posljedice. Upravo to i je bit, kažnjava se posljedica, a ne uzrok. Redom su svi trebali dobiti kazne – Norris, Stroll, Ricciardo, Perez, Hamilton, Russell i Bottas.

Koji zaključak sada izvući, a da oni koji su dali kaznu Vettelu ne izgledaju kao skupina kratkovidnih majmuna koji niti ne odrade proces kažnjavanja po onome što su se i sami dogovorili s vozačima? Zaista je teško ponekad pratiti F1. Samo se nadam da s vremenom neće postajati teže.


Odgovor

30 komentara

  1. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    Smijeh. Nisam znao za taj dogovor, ali me uopce ne iznenadjuje da FIA ne postuje pravila koja je sama nametnula.
    Da su kaznili svu sestoricu zanima me kakve bi bile nase (navijacke) reakcije. Moguce da bi onda bilo drvlje i kamenje po FIA-i kakva glupa pravila ima. ☺️



    18
    17

    1
  2. Alpine
    Alpine Prikaži

    Osobno Vettel nije ništa kriv, kriv je onaj koji mu nije javio da ide Alonso, ali mi je jako žao, jer je Alonso imao P6 ili možda i P5, a sad je utrka završena za njih jer se i Ocon nije baš proslavio. Jako sam ga nahvalio prošli tjedan, nadam se samo da ovo nije njegova staza.



    8
    8

    0
  3. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Problem u svemu tome je sto je to samo dogovor, nigdje nije zapisano i naravno za sva ta obilazenja nema propisano kako se kaznjava. Seb je na njegovu zalost ovdje ispao naivac jer je postovao dogovor (usmeni).

    Netko je jucer u ovoj situaciji spomenuo Leclerca i monzu 2019 kako je jedini usao u krug i osigurao sebi PP.
    I tada Leclerc nije nista lose napravio osim sto nije bio ispred Seba cijelo vrijeme jer je takav bio dogovor izmedju njih dvojice. Tu je problem bio jer nitko nije htio biti prvi i dat zavjetrinu, i svi su bili klauni u toj situaciji.

    I proslu utrku je Ham obisao 7-8 vozaca prije brzog kruga pa nikom nista.

    Na kraju krajeva tko je.e dogovor ako mogu izvuc prednost ako ga prekrsim. Bit ce toga jos i Seb bi trebao isto radit pa nek se onda netko drugi snalazi na kraju kolone.

    Sve u svemu steta za Alonsa i njegovu utrku.



    14
    14

    0
  4. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Zašto je Perez trebao dobiri kaznu?
    Zato jer su trojica debila pogrešno procijenili i kasno izasli iz garaze i ne bi opće ušli u brzi krug zbog lose procjene i krenuli su prestizati sve zivo. Vettel opce nije uspio uhvatiti brzi krug, a Perez se provukao ispod sekunde. Sve radi ta tri debila Mercedesova.
    I da nije uspio ući u brzi krug kome se zaliti, bili itko bio kaznjen sto nije usao u brzi krug, a sve je odradio dobro, izasao na vrijeme čekao do zadnjeg trenutka. Naravno ne bi nitko bio kaznjen.
    Hamilton 3+
    Russell 3+
    Bottas 5+



    11
    4

    7
  5. Toro Rosso
    25_321 Prikaži

    Previse je bilo usporavanja, ali Vettelu su trebali javiti da se skloni s trkace putanje jer nailazi Alonso. Mogao se maknuti bez obzira sto je bila guzva.



    11
    11

    0
  6. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Mozda je nije trebalo izostavit objasnjenje zasto ostali koji su bili pod istragom nisu dobili kaznu

    “previše vozača pridonijelo situaciji”



    4
    4

    0
  7. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Kriv je vettel jer je vettel
    I zadnje krilo rbr, hamilton je mislia da ce otpast pa je bia dekoncentriran za brzi krug



    10
    8

    2
  8. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Vratiti format kvalifikacija iz ranih 2000-tih i rijesen problem :D



    3
    3

    0
  9. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    ae
    p.s.
    Baš bi dobar show da FIA danas posegne za pravednošću i sve ih kazni hihihi.



    1
    1

    0
  10. Fia
    Cale od Lewisa Prikaži

    I dalje ne mogu prezaliti kvalifikacije prije imas jedan krug i opleti i fino svaki bolid vidis cijeli krug kako odvozi a danas kamera na ciljnoj ravnini i samo gledas grafiku ko je kakva vremena odvozio.



    10
    9

    1
  11. Dietrich Mateschitz
    Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    Kako Masi lijepo zaključuje, svi su krivi pa nećemo poduzimati ništa:



    9
    9

    0
  12. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Dogovor nije pravna kategorija. Mislim da je u F1 sasvim dovoljno pravila da ne trebaju nova osim eventualno da je dogovor sa sastanka vozača pravilo čije kršenje nosi sankciju. Masi nije ima na osnovu čega kazniti sve druge, a Vettel je smetao i za to postoji kazna. Netko na pitwalluje zaspao.

    To naguravanje pocelo sa novim klincima u F1, ali ih ovi stariji nisu bukvalno zašamarali na vrijeme nego su im se pridružili. Da su to napravili kad je nadobudni kreten to prvi put napravio više mu ne bi palo na pamet kršiti dogovor.



    8
    8

    0
    • Bmw
      Marko Rakić Donator Prikaži

      Sve 5, nije pravna kategorija, ali čemu onda dogovor? Ako dogovor ne valja, onda idemo dalje, mora se doći do nekog rješenja.

      Zamisli dogovoriš se s kolegama s posla oko neke stvari i na kraju ti jedini ispoštuješ dogovor, ali nadrapaš zbog toga. Koja je onda poanta svega?



      6
      6

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Ako sam jedini onda sam ispao glup i naivan i vrijeme je za promjenu firme. Bio sam u takvoj situaciji i to sam napravio.

        Ako nisam jedini, onda prvi koji to napravi prije nego postane masovno treba snositi neformalne sankcije, ako nemaš uporište za formalne. Nakon toga problema neće biti i kršenje dogovora se neće omasoviti kao što je sada u F1.



        3
        2

        1
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Dogovor nije pravna kategorija. Mislim da je u F1 sasvim dovoljno pravila da ne trebaju nova osim eventualno da je dogovor sa sastanka vozača pravilo čije kršenje nosi sankciju. Masi nije ima na osnovu čega kazniti sve druge, a Vettel je smetao i za to postoji kazna. Netko na pitwalluje zaspao.

      Što nije Raikkonen prije par godina kažnjen jer je prešao preko linije za ulazak u boks u Azerbajdžanu, baš na temelju “race director’s notes?” Možda me pamćenje izdaje oko lokacije i vozača, ali sam prilično siguran da se radilo o uputi trkaćeg direktora koja se nije slijedila i na temelju toga je izrečena kazna.



      6
      6

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Jel ovo bilo u “notes” ili samo verba volant?


        0
        0

        0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Bilo je u Notes:

          24.2 Turns 9-10
          a) During any practice session, any driver intending to create a gap in front of him in order to get
          a clear lap should not attempt to do this between the entry to Turn 9 through to the exit of Turn
          10. Any driver seen to have done this will be reported to the stewards as being in breach of
          Article 27.4 of the Sporting Regulations.

          Kvalifikacije se službeno zovu “qualifying practice” i spadaju u practice sessions.
          Dakle trebao je kazniti 6-7 vozača – lakrdija. Opet se dokazalo kaj ja tvrdim od prvih utrka da frajer nema pojma o poslu koji radi. Radi kao da ga je Wolff poslao kod Mamića u Međugorja na usavršavanje, prethodno je završio partijsku školu u Kumrovcu sa diplomskim na temu “Pa nećemo se valjda držati zakona kao pijan plota! – J.B.T.”



          7
          7

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Prije sam imao naviku spremati si bilješke da imam presedane, ali u F1 to više nema smisla. Što nam znači da idući put Masi nekog kazni na temelju “race directors notes”, a onda mi pronađemo ovaj slučaj di su skoro svi kršili to? Nikom ništa, sport se vodi kao županijska nogometna liga. Lokalni suci, malo zajebancije na stazi i onda na janjetinu. Što reći kad već godinama imamo suca koji je neposredno prije utrke rekao da se nada kako će “naš dečko Lewis” pobijediti? Reality show, ne sport.



          10
          10

          0
  13. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Vettel je ovdje (na žalost) ispao teška naivcina.

    Po meni jedini ispravan vozač u F1, bez prljavih igrica. Šteta, da je bio imalo prljav u svojoj karijeri imao bi više titula.



    7
    4

    3
  14. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    vettel je s odlukom da bude gospodin postao takav nesretnjaković da to nije istina. sve mu se nakači, ono što ga ide i što ga nejde.
    jbga, sve što ga je mazilo za 4 titule mu se sad vraća. ispucao je svoju zvjezdicu sreće


    0
    -2

    2
  15. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Meni samo nije jasno jedna stvar.. što taktičari rade krivo u ekipama na strani Vettela. Koliko mi je bilo poznato on ima karmu od dolaska u Ferrari da je njegov taktički tim u pravilu najlošiji kada treba prognozirati njegov izlazak na stazu, što naravno vuče XY posljedica. Znači ta karma se samo nastavila sa ovom AM ekipom. Žalosno.



    2
    2

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.