21 Saudijska Arabija – live chat
21 Saudijska Arabija – live chat

Mercedes prije tri tjedna FIA-u pitao o pit-stop procedurama; tek danas objavljeno da se uvode nova pravila!

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Mercedes prije tri tjedna FIA-u pitao o pit-stop procedurama; tek danas objavljeno da se uvode nova pravila!

Ante Vetma

Čak tri tjedna su morala proći od Mercedesovog upita prema FIA-i vezano za brzinu promjena guma, da bi FIA napokon objavila da će u ime sigurnosti zahtijevati minimalno vrijeme zadržavanja u pit-stopu.

Isto će početi vrijediti od Velike nagrade Mađarske, a Toto Wolff kaže da ne zna je li njihov upit potaknuo FIA-u na ove promjene:

“Prije tri ili četiri tjedna smo poslali upit FIA-i vezano za sigurnosne mehanizme koje koristimo tijekom zaustavljanja u boksu. Pitali smo ih možemo li to optimizirati.”

“Je li to potaknulo neke druge događaje? Ne znam, možda. To je bilo naše pitanje.”

Tehnička direktiva zahtjevat će minimalna vremena reakcije mehaničara u određenim fazama zaustavljanja u boksu, te će tražiti minimalno 0,2 sekunde od trenutka kad je pit-stop završen do puštanja bolida.

“Zanimljivo je to vidjeti jer mora postojati razlog zašto se uvodi ova tehnička direktiva. Ja nisam 100% siguran. Operacije mijenjanaj guma i puštanja bolida iz boksa su vrlo kompleksne.”

Wolff kaže da je njegova ekipa uvijek imala određenu marginu kako bi proces prošao bez problema:

“Uvijek ćete dati sve od sebe u tim trenucima kako biste spriječili kotače od ispadanja. Šteta u tim slučajevima je ogromna.”

“U prošlosti smo imali politiku po kojoj bismo se osigurali da se to ne događa. Takve procedure vas usporavaju. No, to je bila naša odluka, nije imala veze ni sa kime drugime.”

“Lijepo je imati brzo mijenjanje guma, to izgleda cool, ali nisam 100% siguran da to donosi veliku razliku u performansama. Pričamo o desetinci ili dvije u prosjeku. Nije riječ o najsporijim ili najbržim zaustavljanjima. Bit će zanimljivo vidjeti što će se izroditi iz ovoga i koja je bila osnova svega.”

Podrži nas

Zadnji donatori:
avalentic

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9503 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3820 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

67 komentara

  1. Mick Schumacher Ante Maras novinar Prikaži

    Svasta…



    22

    0
    • Najbolje da se zbog sigurnosti ni ne odrzavaju utrke nego da vozaci igraju Kamen, Skare, Papir.
      Također zbog sigurnosti, vozaci moraju nositi zastitne rukavice kako ne bi ogrebli jedni druge.
      Mercedes je uputio notu da po novom pravilu uz rukavice moraju bit odrezani nokti do mesa.

      Eto, toliko mi ovo pravilo ima smisla. Dokle vise???



      33

      2
    • Ja bi potpuno ukinuo box i promjenu guma
      Start i vozi do kraja
      Jedino u slučaju oštečenja bolida ili kiše
      Znam da je box i ekipa satavni dio utrkivanja
      Ali nisam niti malo sretan kada se dogodi smjena kroz box,a vozač nije kriv
      Safety car često poništi prednost koju je vozač svojom vožnjom izgradio
      Moto gp nema nepotrebnog boxa ,to je utrkivanje
      To bi volio vidjeti u f1



      1

      0
  2. Kimi Raikkonen zoka Prikaži

    Ma nije moguce.. ajmo da svi bolidi imaju 980kg a merc 780 jer to je isto posteno..



    32

    2
  3. Tipični mercedes… ako ne ide iznad stola, ide dogovorima ispod stola. Ili što bi rekao Mamić “Imam saznanja da vi jedni drugima pušite K ispod stola”



    34

    3
  4. Sergio Perez Ibarac00 Donator Prikaži

    U sred sezone mijenjati bilo kakvo pravilo, van pameti.



    28

    0
  5. Eto ti kazne za Red Bull jer su prebrzo pustili vozaca.
    Tko smisli sve te gluposti, evo ne mogu vjerovat.



    26

    3
  6. Aston Martin tiptronic Prikaži

    Panika u Mercedesu ..pokušavaju smanjiti svaku desetinku koju gube u odnosu na RB ..a zamjena guma im je uvijek sporija.
    Gora mi je FIA ..koja odmah “skace” na svaki mig iz Mercedesa …zadnje krilo …zamjena guma tj. pištolji za zamjenu guma.
    Šta je sljedece …
    Pokušavaju “zaustaviti” izazivaca ..to nikad prije nije bilo !



    39

    2
  7. Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

    Ovo postaje komedija, a s istom i Mercedes. Zar je grijeh nekad biti slabiji? Sta bi onda rekli Ferrari, McLaren pogotovo Williams koji su godinama bez nekih sansi za bilo što? Zar se trebaju hvatati za sitnice I biti placipicke koje ce se zaliti na sve?

    Pa pobogu ako mehanicari odrade box za 0,5 s to je za pohvaliti, a ne gledati nesto kao lose.

    Tačno mi se počeli gaditi, dajte njima i Hamiltonu jos 10 titula, opet neće nikad biti kao Senna i Schumacher, a Mercedes nikad kao McLaren ili Ferrari, bez obzira što su ovi u banani…



    43

    4
  8. Kimi Raikkonen Michael Schumacher Prikaži

    Ako može netko pojasniti jel mi nije jasno nešto? Dali se ovo pravilo odnosi na sve momčadi ili samo na jednu? Ako je na sve onda apsolutno nitko nije na gubitlo jel se svima produljuje vrijeme u boxu za ajmo reci sekundu. Iste momčadi koje su brže ce opet biti prve ili ne?



    3

    11
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Ako si ti u stanju obaviti boks za 3 sekunde, ja za 2 sekunde, a onda FIA propiše da je minimalno vrijeme zaustavljanja tri sekunde – to je na moju štetu. Banalizirano, ali kao primjer.



      42

      3
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Ali ja ne razumijem tvoj primjer.
        Zar se neće svima produžiti zaustavljanje u boxu za 0,2 sec?
        Nešto nisam ove sedmice mogao pratiti dešavanja pa sam slabo upratio ovu direktivu, ali meni izgleda da će i dalje imati prednost onaj koji pit stop obavi brže.



        2

        13
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Zar se neće svima produžiti zaustavljanje u boxu za 0,2 sec?

          Neće.



          13

          1
        • Mick Schumacher Multi 21 Prikaži

          Ako RB obavlja sve to u manje vremena nego FIA dopušta, točnije unutar tih 0,2 onda je pitstop “ilegalan”. Stoga moraju usporiti. Druge ekipe možda već i ovako rade to sporije od tih 0,2 sekunde i njima se ništa ne mijenja. Bar sam ja tako shvatio ovo pravilo.



          16

          1
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Ovo si napisao u članku:

          Tehnička direktiva zahtjevat će minimalna vremena reakcije mehaničara u određenim fazama zaustavljanja u boksu, te će tražiti minimalno 0,2 sekunde od trenutka kad je pit-stop završen do puštanja bolida.

          Po ovome, meni izgleda da ako RB završi pit stop za 2sec. treba da sačeka 0,2sec i možeda krene. Znači ukupno će potrošiti 2,2 sec.
          Ako Mercedes završi pit stop za 2,5 sec. ukupno će potrošiti 2,7 sec.
          Gdje griješim?



          1

          10
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Nedostaje ti ovaj dio –

          Tehnička direktiva zahtjevat će minimalna vremena reakcije mehaničara u određenim fazama zaustavljanja u boksu

          Znači, ako RB mehaničari reagiraju brže od minimalnog vremena, oni će morati usporiti. Jednako tako, oni koji imaju sporije pit stopove neće morati usporavati jer su ionako unutar limita.

          Najzanimljivije od svega je tajming. Recimo, kako o tome nije bilo riječi u FIA-i kad su Haasu otpala dva kotača na dva bolida u Melbourneu? Zašto sad, tko je to zadnji ostao bez kotača pa da je ovo reakcija po pitanju sigurnosti?

          Ovo je toliko bezobrazno prozirno da moraju i sami biti svjesni da se više ni ne trude sakriti da očigledno pogoduju Mercedesu. Ali, očito nije bitno, što se mora mora se.



          26

          1
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Citirao sam i taj dio rečenice.
          Ali i dalje svi moraju sačekati nakon svoje zadnje reakcije? Znači kad sve završi, bez obzira koliko brzo ili sporo bilo, mora se sačekati još 0.2 sec da se pusti bolid. Tako da opet ostaje da će se sporijim ekipama dodati 0.2 sec nakon zadnje reakcije, kao i bržim?

          Što se tiče tajminga, jeste loš i ne podržavam ga uopšte.
          Ali što se tiče dokaza pogodovanja Mercedesu, bar u ovoj sezoni ne bi smjelo biti priče o tome. Otkinuta podnica, zamrznuta šasija i umjesto prednost +1sec imamo deficit.

          Ali eto …



          3

          13
        • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

          Otkinuta podnica i zamrznuta šasija je svakome. A kako je kome pogodovalo je slučajnost. Dok nismo vidjeli stanje na stazi, “stručnjaci” su bili stava da će više štetiti high rake bolidima… A na kraju možda i nije važan rake nego koliko je ko dobar posao obavio sa novim pravilima.



          11

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Pa i ove 0.2 sec su uvedene svakome, nisu samo RB!
          Ma ja, gubitak 1 sec po krugu je slučajnost, a eventualni gubitak od 0.2 sec po boxu je zavjera i dokaz protekcije :bonk:

          Ovaj uski krug navijača kao da se pretvara u sektu.



          3

          4
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          @Har Kl
          Nije to cijeli dio price… Imas i ono prije gdje se “kaznjavaju” brze reakcije mehanicara uz fazon “to je bilo prebrzo, ponovi radnju”
          FIA se brine da netko ne ostane bez kotaca, bas su plemeniti… Od svih pravila oni idu cackat po onome gdje momcadi same sebe najvise kazne ako nesto ne zasarafe kako spada… Skroz bezveze…



          7

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Napisao sam da se ne slažem sa ovim. Nije to sporno. Kao ni to da je Mercedes vjerojatno ovo lobirao. Mada čitam da nije ni Ferrariju ovo mrsko.
          Ali zaista mi nije jasno, šta znače ove 0.2 sec. i kako to FIA misli kontrolisati.
          To sam htio da pitam autora članka,
          međutim rasprava je otišla u skroz drugom pravcu.



          3

          3
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          A kak ce im bit mrsko kad mijenjaju gume ko ja na proljece kad stavljam ljetne… Uz kavicu, laganini…
          Opcenito na sve odluke ovakve prirode gledamo kroz prizmu “tko je zakinut”
          Ovo je nekako nakaradno i mala margina da ne bude greske i jos kad pocnu dijelit kazne jer je proslo 0.195 sec ili je radnja prije obavljena “prebrzo” bez ispravke….
          Ako hoce da ne zure ekipe, teba onda stavit opipljivu vremensku crtu, ca 5 sekundi zaustavljanje…
          Bzvz cačkanje mečke, rekli bi kod mene..

          A sto se kontrole tice, cemo da vidimo.. Vjerujemni da se nasmijemo…



          1

          1
  9. Toro Rosso 25_321 Prikaži

    Ovo je najveci idiotizam od F1 pravila koji sam vidio (a ima ih idiotskih). Sad ce taj koji stavlja kotac morat mjeriti u glavi da li je dovrsio posao 3 stotinke ranije ili kasnije? Sto ako ipak urani? Sve to ce samo povecati nervozu i greske, a mozda i unsafe pustanja bolida.

    Ocito je koji je tim je na meti tih pravila, a i zasto bas sad nakon utrke gdje je favorit FIA-e izgubio poziciju kroz dobro izveden undercut.



    20

    1
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži
      Reakcija "Niki Lauda" za fair-play komentar

      Što je najgore, Mercedes je tu obavio bržu promjenu guma, ali je Hamilton sporije prošao kroz boks od Maxa…

      Ali ovo je stvarno jedna od najlošijih odluka. Prvo što nema smisla. Drugo što to rade u sred sezone, i to vrlo brzo nakon objave. Koliko god da su glupe ove nove direktive, da su fino rekli od sljedeće sezone ćemo tako, pa da se svi mogu fino pripremiti, nebi mi toliko smetalo. Iako je ovo totalno antisportsko pravilo. Za ovako nešto treba dosta treninga da bi se uigralo po novim pravilima. Ovako brzo uvođenje ovih pravila može biti samo opasnije zbog neuigranosti ekipa. A uvodi se kao sigurnosna mjera. :facepalm:



      20

      0
  10. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    Kud Merc okom tud FIA skokom…

    Opet imamo sramotnu promjenu pravila usred sezone pod vec izlizanom isprikom “sigurnosti”.

    A ovaj Toto gori od svih nasih politicara zajedno…sad se sjetio, nakon 10 godina i konacno konkurentnog prvenstva, brinuti oko sigurnosti pit stopa…di si bio kad je gorilo? 🤦‍♂️
    Kako je napisao Slavenowsky, nece nikad biti mjerljivi s “pravim” ekipama.



    25

    5
    • Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

      Vidi vraga ima i nova vijest da Pirelli opet menja gume usred sezone a sve skupa prije Silverstonea, baš me zanima kome će savršeno odgovarati taj novi tip guma….
      I nemam pojma zakaj mi se čini da smo taj film već gledali…

      Samo još čekamo da FIA donese pravilo po kojem svi motori koji su napravljeni izvan UK moraju bit slabiji za 100 KS i teži za 100 Kg od konkurencije, naravno sigurnosti radi…



      24

      3
      • Toro Rosso 25_321 Prikaži

        Hm, vidis, mogli bi i platiti carinu od 300% na pogonske jedinice i dijelove iz Japana svaki put kad furaju motor u Sakuru i natrag.
        Odbit to dakako od RB-ovog budget capa.



        13

        2
      • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

        Promjena guma će mozda odgovarati najviše Ferrariju koji je sad uzasan prema istim, ali kao fan Ferraija ne treba mi “nove” gume kako bi Ferrari proradio ili Mercedes.

        Mercedesu smo sve oprastali jer je uradio najbolji posao sa hibridnom erom. Razvalili su konkurenciju, sad kada im se malo (a i napokon) trese pod nogama, onda hajmo se zaliti i tuzakati, pa brate ne ide to tako.

        Pirelli je uzasan, treba da ide iz F1 i to je to. Ovu novu smjesu sto razmatraju u pola sezone, nju su trebali imati na početku i kraj priče, a ovu lakrdiju sa boksovima FIA samo treba da odmahne rukom i da kaze manje priče – više rada.



        22

        0
  11. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Guma pukne na 300 kmh, zivoti u opasnosti
    FIA nema problema sve 5
    Ali ovo je nesigurno?
    I cudno bas ono di je mercedes slabiji od glavnih konkurenata je problem da se ta razlika smanji, sta je sljedece, vozaci ce morat bit vegani, ako to neupali morat ce bit crni, a ako slucajno i to neupali morat ce bit gay
    Da mecka trosi gume ko ferkan rekli bi da timovi moraju svako 10 krugova minjat gume radi sigurnosti



    21

    1
  12. Jackie Stewart veki66 Prikaži

    A sad su ga vec poceli srat ono……



    9

    0
  13. Bar Kico Donator Prikaži

    DHL fastest pit stop nagrada nema vise smisla,ne daj se Red Bull!!!



    13

    1
  14. Ako je gledao tko prošlu utrku kad je Rosberg komentirao (kao bio nekakav voditelj) pa je primjetio da mehaničari nisu onako karikiram sa trbušinama, nego u redbulllu je ekipa utrenirana, svi atlete baš ti koji mjenjanju gume

    jebiga, brži su



    18

    0
  15. Marlboro MrDoomroom Prikaži

    Znači ako stoje 0.2s opet se potiče da mehaničari obave još brže zaustavljanje da bi nadoknadili 0.2s… Wolf sere kao i inače 0.2s sporije vrijeme u boksu nije 0.2s tijekom cijelog pitstopa to se povećava dok bolid A i B ne postignu istu brzinu u pitlaneu.



    3

    0
  16. Mick Schumacher Multi 21 Prikaži

    Da je u brzini pitstopova problem, Red Bull bi do sada barem 10-ak puta imao nesigurno zaustavljanje/puštanje. Al zamisli nisu, čak naprotiv zaustavljanja su im i brža i bolja od recimo Mercedesa :)
    I opet je zanimljivo kako je sigurnost boxa odjednom postala važna kad se zaustavljanja zadnjih 4-5 godina vrte oko 2 sekunde.
    Kao da je nešto drugačije ove godine :chill:



    15

    0
  17. Blue Flag Tow Pie Pie Prikaži

    Ni malo mi se ovo ne sviđa sa minimalnim obaveznim vremenom provedenim u boxu, borba između mehaničara sa svojom brzinom mi je uvjek bila napeta i fascinantna, sada i tu žar gase… neznam ni kako bih trebao reagirati na ovo osim nevjerice da će to stvarno napraviti… razumijem sigurnost ali u ovom slučaju mi je to samo kao izgovor, ne pamtim puno slučajeva povrede sigurnosti zbog brzog pit stopa, možda grješim ali ako ih ima 5 u zadnjih par sezona (nepravilno pričvršćen kotač i sl…), neka me netko prosvjetli.



    7

    0
  18. I onda vi fanovi Mercedesa branite sve njihove postupke. Ovo su potezi nekoga tko je los gubitnik . Ovo je dokaz da draze kompletnu F1 za muda i sto god pozele to dobiju. Kad gube zale se na sve zivo. Samo su ovaj put naletjeli na ekipu sa glavom i repom. To sto Mercedes radi zadnjih godina je gadljivo, jadno, podmuklo i sugavo da boli glava. Zbog sigurnosti kazu? A da su najbrzi u izmjenama guma to ne bi sigurno radili.



    20

    0
  19. Ferrari nelinjo Prikaži

    Nevjerovatno! Znaci, cilj ljudi koji mijenjaju gume treba da izgubi smisao. Cini mi se da sve u ovome sportu polako gubi smisao. Katastrofa.



    6

    0
  20. Williams DoDo13 Prikaži

    Sa cime Mercedes drzi FIA-u u saci da im ovi pogoduju u svakom pogledu.



    10

    0
  21. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Koliko daleko uopce dospiju bolidi kojima jedan kotac nije dobro zasarafljen da budu neka velika opasnost na stazi i da li je takav kotac ikad otpao sa bolida ?
    Posto se Safet i RedFlag zovu onako, po potrebi, trebali bi bit zadovoljni sa ovima koji izlaze na “3” kotačića jer ce malo zacinit utrku SCom ili VSCom…



    7

    0
  22. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Uvijek sam za povećanje sigurnosti u F1, ali mi ovo pravilo jako smrdi i ne mogu ga povezati sa brigom o sigurnosti jer nije zastupano u vremenima kad su se dešavali neki incidenti koji bi možda i mogli opravdati ovako nešto.
    Mijenjati ovo u sred sezone, koja je napeta do krajnjih granica, mi je previše nategnuto na jednu stranu. Ako je fakat tako, nadam se iskreno da će se lobistima ove promjene izjalovati planovi i želje.



    8

    0
  23. Brawn Gp F1 Zagorec Prikaži

    Prijatelj mi je jednom ispričao da u Americi, kad se netko prijavi na policijsku akademiju, ne smije prijeći određeni IQ bodovni prag (odnosno, ne smije biti preinteligentan). Pitam se; dali i kod FIA-e postoji taj IQ bodovni prag kod regrutiranja ljudi? 🙊🙊🙉🙉



    8

    2
  24. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    U ime sigurnosti haha. Fino se sve to opravda kada je u ime sigurnosti, baš kao i sa promjenom guma u sred sezone.



    4

    0
  25. Mclaren raca Prikaži

    svojedobno su u Willamsu držali rekord u mjenjanju guma, a nisu bili top momčad. Onda Mercedesu niš nije smetalo



    7

    0
  26. Mislim da će od mađarske kažnjavati najbrži krug i to 25 će oduzimati
    Hej jesi ti lud ,poludio šta radiš ,šta glumiš ti ,šta ti jedini moraš voziti kao da si lud,ti si opasnost za sve vozeće ,kuda kuda žuriš ,ima dosta utrka ,vozi normalno šta ti je



    3

    0
  27. Ferrari PhillSF Prikaži

    Ljudi moji pa jel mene neko zaj***va?

    Veoma žalosno od strane gosp. vuka (namjerno malim slovima) i njegovog tima koji jednostavno kroz sve ove godine traže načine da se uspori njihova konkurencija, umjesto da se pomire s činjenicom da njihov kraj dolazi.

    Od sada ga više niti ne poštujem, u zadnjih 9 godina unjeli su vise nemira u sport vise nego itko u zadnjih 70.



    3

    0
  28. Honda plavi Prikaži

    Gdje toga ima da se u f1 donese pravilo da moras biti SPORIJI u necemu, stvarno da ti se zgade ovi iz FIA-e i mercedesa. Jos ajde da je bilo nekih problema na pit stopu ali ovo je stvarno nebuloza.



    1

    0
  29. Lando Norris stari lisac Prikaži

    A vi se svi pitajte zašto je sve manje proizvođača motora za potrebe F1? Razmislite – Ferrari, Mercedes, Renault i Honda (koja odlazi krajem ove sezone)!

    Zašto drugi proizvođači (i to jaki igrači, kao Ford npr., VW grupa – Audi, Porsche, VW, Skoda, Seat itd, Toyota, BMW, Hyundai i drugi) misle da im to ne bi bila dobra reklama? Kaj Vi mislite…


    0

    0