F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

O pogonskim jedinicama, bikovima i jednom starom znancu…

Damir Abramović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Red Bull

I u drugoj sezoni 1.6 litrenih turbo V6 hibridnih pogonskih jedinica (valjda sam pogodio naziv), kritike na njihov račun nisu prestale. Za običnog F1 fana te su pogonske jedinice i dalje prekomplicirane, s raznoraznim emdžijukejevima, emdžijuejdževima i sličnim skraćenicama. Da stvar bude gora, svaka promjena jedne od tih komponenti rezultira kaznom, pa je nezgodno nekom objasniti kako je netko kažnjen gubitkom 105 pozicija na startu utrke, ako već starta iz posljednjeg ili pretposljednjeg reda i sl.. Nadalje, tu su i zamjerke vezane uz njihov zvuk, točnije za nedostatak istog, ali su one s vremenom utihnule.

Ni momčadima nova pravila vezana uz motore nisu dobro sjela. Izuzev Mercedesa iz očitih razloga. Momčadi skromnijeg budžeta žalile su se na cijenu novih pogonskih jedinica za koje su morale izdvojiti znatno veću količinu novca nego za stare V8-ice. U Ferrariju, u kojem su očekivali povratak na sami vrh uz pomoć novih pravila, ubrzo su pokrenuli „taxi driver“ kampanju kada su uvidjeli da od tog plana neće biti ništa. Pokazalo se da ta kampanja nije bila potrebna, već da je Scuderiji trebalo samo jedno temeljito unutarnje „pospremanje“.

Renault je također promašio s novom pogonskom jedinicom, premda su bili možda i najveći zagovornici njenog uvođenja. Zbog toga se njih odnos s Red Bullom počeo dramatično pogoršavati. Kao da period od 2010. do 2013. nije ni postojao, i kao da je Renaultova uloga u Red Bullovim uspjesima bila zanemariva. Iz redova austrijsko-britanske momčadi počele su pljuštati kritike, te osim što su bile brojne, bile su i izrazito neugodne. Kraj suradnje se nametnuo kao jedino rješenje, ali to bi onda Red Bull ostavilo bez pogonske jedinice za 2016..

Naravno, posegnuli su u Red Bullu i za dobrom starom taktikom – „dajte nam što želimo ili odlazimo“. A u Red Bullu žele samo prvoklasnu robu što im druga dva proizvođača motora ne žele samo tako dati. Dakle, prijetnja nije upalila kod Mercedesa, ali ni kod onih koji su takve prijetnje izmislili – Ferrarija. Prema nekim novim informacijama, pred Hornerom i društvom jedan poprilično nezahvalan posao. Izgleda da im je Renault ostao jedina opcija, pa su izgleda otvoreni pregovori oko nastavka suradnje.

Premda se nisam slagao s takvim etiketiranjem, nedavni događaji doista potvrđuju da je Red Bull samo obična „tvornica bezalkoholnih pića“, a nipošto prava trkaća momčad. Na stranu svi naslovi i uspješna vozačka akademija, oni nisu momčad poput Ferrarija kojoj je Formula 1 u DNK. Da, i Ferrari svako malo poput razmaženog derišta prijeti, ali ne zaboravimo period između 1979. i 2000.. Red Bullu su izgleda bitni samo marketing i ekonomska računica, i ako glavešine ne budu zadovoljne, vrata se zatvaraju. I to ne samo ona u Milton Keynesu, već i ona u Faenzi. Zbog toga me posebno žalosti situacija momčadi Toro Rosso. Franz Tost, vođa ekipe, izjavio je da bi oni rado prihvatili i Ferrarijevu ovogodišnju specifikaciju motora, no konačna odluka neće biti njihova.

Zbog te cijele situacije oko Red Bulla, te Mercedesovog i Ferrarijevog odbijanja suradnje, sjetio sam se jednog starog znanca – Coswortha. Ta legenda Formule 1, čiji su motori obilježili cijelu jednu eru ovog sporta, je upravo ono što mu nedostaje – jedan kvalitetni nezavisni proizvođač motora. U Cosworth su zaista i radili na razvoju novih pogonskih jedinica, no nedostatak kapitala onemogućio je bilo kakve planove o aktivnom sudjelovanju u Formuli 1.

Premda smatram da su aktualne pogonske jedinice odlična stvar za Formulu 1, one su očigledno stigle nekoliko godina prerano. Prelazak na hibridnu tehnologiju trebao se odraditi postepeno, s više sluha za potrebe momčadi s financijskim poteškoćama, ali i proizvođačima motora kao što je Cosworth. Situacija u stvarnosti je bila suprotna. Slušale su se želje „velikih“, u nadi da će ih se privući. Pravila su tako i skrojena (da imaju veze s cestovnim automobilima) no s iznimkom Honde, nitko nije došao.

Sada je Formula 1 u nezahvalnoj situaciji. Milijuni i milijuni su već ulupani u razvoj ovih pogonskih jedinica, pa njihovo odbacivanje vjerojatno ne dolazi u obzir. S druge strane, ni ovakva situacija nije još dugo održiva.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Damir Abramović
Pulsmedia autor
23 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

9 komentara

  1. Dobar tekst Damire, bravo!

    Naravno da RB nije prava trkača momčad – nije to nikada ni bio. Njih zanima ono što zanima svaku korporaciju – povrat uloženog novca i dobar image.
    Ukoliko tog nema – žao nam je ali mi odlazimo.

    Na stranu sad Ferrari, McLaren i Williams – to su ekipe koje žive od F1 (pogotovo zadnja dva).
    Oni će izdržat sve i svašta jer im je to CORE biznis.

    Red bull se možda ponaša poput plačljivca i njihovo ponašanje nije u sportskom duhu, ali to je kapitalizam – to je taj novi vrli svijet okrenut novcu i profitu za kojeg smo se svi borili misleći da je to nešto super – nažalost.

    Nema više tu emocija, duše i strasti – sve je bruto i neto.

    Renault je dosta kriv za tu situaciju i mislim da ga RB smije prozivati. Nemojmo se zavaravati, Red Bull nije u redu kada provlači i optužuje partnera, ali nije ni Renault nevinašce.
    Pristupili su cijelom projektu nonšalantno i površno, nisu očekivali tako dobar Mercedes.
    Plus RB godinama financira sve i svašta povezano sa Renaultom i francuzi jako dobro žive od toga kapitala.

    Što se tice Coswortha – i ja sam razmišljao o njima kao o alternativi za McLaren kada je Honda zakazala.
    Samo je pitanje u kojem je stadiju taj motor koji nije testiran ni provjeren.

    PRVO se moraju promijeniti pravila – uz mogucnosti veceg testiranja i izmjena bolji bi bio i Renault i Honda i Ferrari i Cosworth itd.

    Pa nekad su ekipe za 2 mjeseca mogle iz lošeg napraviti dobar motor, sada za to isto im trebaju 2/3 godine.

    Cosworth bi u ovim pravilima prolazio Hondin pakao.


    0

    0
    • sve mi se čini da sam ja jedan ( možda i jedini ) glupan jer ne blatim RB iako nisam njihov navijač . ov da sam jedini glupan nije mi kompliment …dapaće :( RB nije bila i nije trkača momčad ? zanima ih ono šta i svaku korporaciju … povrat uloženog i dobar image ? prvo se pitam je li red bull uopće korporacija s obzirom da se po forbsovoj listi največih svjetskih kompanija ( zovimo ih korporacije ) za 2015. red bull NE NALAZI među 1000 ! ne nalazi se ni među 7 največih austrijskih kompanija od kojih je “najlošiji” STRABAG na 1466. mistu po forbesu . pa je li onda red bull korporacija … pritajena da zavara forbesovu listu ? ;) npr na toj listi je ex tim F1 BMW 45. , a ex i sadašnji honda na 63. mistu po forbesu . BMW je u F 1 “odvozija” 5 sezona ( 89 GP – a ) i otiša . honda je dolazila , odlazila i evo ih opet ka “prodavać” motora . ford motor je 89. , a renault 193. na listi največih kompanija/korporacija . toyota 420. ford cosworth je posli 38 sezona 2004. napustija F 1 , toyota posli 8 sezona . renault je odlazija iz F 1 1985. , vraća se 2002. da bi opet otiša 2011. , a njegova prisutnost je ostala na nivou “prodavaća” motora . bridgestone je 269. a , michelin 415. na forbesovoj listi … oba “gumara” su napustili F 1 . pitam se zašto su svi navedeni napuštali F 1 ? citirat ću ono šta si napisa za RB “Njih zanima ono što zanima svaku korporaciju – povrat uloženog novca i dobar image.
      Ukoliko tog nema – žao nam je ali mi odlazimo.” da zbog toga i navedene korporacije ( ma šta to značilo ) nisu napuštale F 1 , a sve po kriterijima mnogih spadaju u prave trkače momčadi i uvik su to bile za razliku od RB kojemu je samo profit u glavi dok to navedenima nije bilo važno . valjda su onda napuštali F 1 zbog bolesti … npr gripe koja za sve njih još uvik traje . kod nekih skoro i desetljeće ( npr michelin ) . zašto je normalno da su F 1 napustili BMW , toyota , bridgestone , michelin , odlazili i dolazili renault , honda , a kad to najavi RB onda su samo kompanija koja trči za povratkom uloženog ? njima je važan samo image , a navedenima nije ? da su npr BMW i toyota zabilježili rezultate koje su planirali na osnovu uloga ( naročito toyota ) virujem da bi im bolidi bili na gridu i danas . kad je odlazija renault 1. put ? posli razdoblja 1981. – 1983. kad su završavali 2 X 3 i 1 X 2 . čim je započeja pad 1984. ( 5 ) i 1985. ( 7. ) renault je napustija F 1 . povratkom 2002. su bili vrlo solidni , došle su 2 “zlatne” godine titula , a onda je počeja uvjeto rečeno pad , slično ka i kod RB posli 2013. pa je posli 5 sezona padanja renault ponovno otiša jer slatko je bilo pobjeđivat , osvajat titule , a kad je to “presušilo…. RB/mateschitz valjda to sebi ne žele priuštit naročito jer vjerovatno “debelo” plačaju nekonkurentnu renaultovu PU . ako je samo image u pitanju mateschitz da ima i previše jer puno ulaže u sport npr Red Bull Air Race , ulaže u hokej , nogomet , kupovinu i obnavljanje staze u austriji itd itd ako RB nije i nikad nije bija trkača momčad onda zapravo ni newey zapravo nije pravi konstruktor ni vettel pravi trkači as nego su obojica kako se ovde kaže “prodano meso” . jedan od najboljih konstruktora F 1 i jedan od najtalentiranijih vozača su se jednostavno prodali i otišli u “netrkači” tim koji btw misli i na svoju “netrkaču” budučnost sa svojom vozačkom akademijom kroz koju je proša seb , prolaze max , sinz Jr …. osim toga za sve prave trkače momčadi je sramota da im je jedna “netrkača” momčad 4 sezone odnosila titile u obe kategorije . ma kkao se to samo moglo dogodit ? damir abramović piše “u RB žele samo prvoklasnu robu što im druga dva proizvođača motora ne žele samo tako dati.” a zašto je ne bi tražili kad su oni spremni i mogu je platit ? zar bi za svoje novce koje ne štede ( po tablici koja je objavljena raspolažu sa največim buđetom u F 1 ) trebali platit i dobit “škart” robu/motor ? bi li iko od nas pošteno platija trgovcu nešto šta ne zadovoljava naše standarde kvalitete ? ne bi ga “opra” jer proizvod nije top , a mi takav želimo i plaćamo ? pa zašto to ne bi uradija i RB sa renaultom ? zašto zamjerat RB ako želi otič i pisat “Premda se nisam slagao s takvim etiketiranjem, nedavni događaji doista potvrđuju da je Red Bull samo obična „tvornica bezalkoholnih pića“, a nipošto prava trkaća momčad. ” čime to potvrđuju kad se uzme u obzir da su iz F1 otišli BMW , toyota , ford cosworth , bridgestone , michelim , a odlazili/dolazili honda renault ? jesu li navedeni samo obični proizvođaći cestovnih auta i “cestovni gumari” , a nikako prave trkače momčadi i pravi trkači “gumari” ? di smjestit hondu i renaulta ? šta su oni ? polu trkače momčadi ili … ? na kraju malo mi je smišna abramovićeva usporadba RB i ferraria iz perioda 1979. i 2000. jer ferrari je ka tim koji je sam “slaga” svoj bolid od šasije do motora za taj “crni” period sam sebi kriv , a ne neki njegov “dobavljać” motora zar ne ? RB je samo “igra” ka šta sav svoj “staž” u F 1 “igraju” npr McL , williams i mnogi drugi .


      0

      0
      • Ne slasem se bas sa usporedbom RB i williiamsa jer pobtebi franck bi odavno dignuo sidro i maknuo se iz F1 a da usporedimo Mcl onda oni ove godine trebaju kmečat ko mala dijeca, sljedeće pljuvat po hondi pola godine i onda prijetit kako ce otić iz f1 ako se pravila ne mjenjaju.

        Neki su otišli poput Tojote i Bmw tu si avalone potpuno u pravu, ali ne sjećam se možda se varam ali secstvarno ne sijecam da su ni jedni ni drugi toliko prijetili i plakali i tražili pomoč i neznam sta.
        Tako da moj zakljucak je da mogli su ove dvije godine sacuvat brdo jako teško stecenog poštovanjja zasukat rukave šutit i radit ili dostojanstveno podignute glave sa respektom svih nas navijaca napustit svijet f1.


        0

        0
      • Jim Clark Damir Abramović novinar Prikaži

        “…onda zapravo ni newey zapravo nije pravi konstruktor ni vettel pravi trkači as nego su obojica kako se ovde kaže “prodano meso”…”

        Pa zar to nije pretjerano pojednostavljivanje stvari?
        ———————————————————
        “…čime to potvrđuju kad se uzme u obzir da su iz F1 otišli BMW , toyota , ford cosworth , bridgestone , michelim , a odlazili/dolazili honda renault ? jesu li navedeni samo obični proizvođaći cestovnih auta i “cestovni gumari”…”

        S uvažavanjem ostvarenih rezultata na stazi i njihovog utjecaja na povijest F1, da, to su apsolutno obični proizvođači cestovnih automobila (izuzev Coswortha). Oni nisu poput Ferrarija, McLarena, Williamsa, Saubera… Ne znam zašto si upleo Michelin i Bridgestone?

        Npr. usporedi situaciju u kojoj je bio Mclaren 1993.. I oni su bili nezadovoljni motorom, ali nisu prijetili odlaskom. Štoviše, prošlo je nekoliko sezona dok se nije sredila situacija s njihovim dobavljačem motora i na kraju su ponovno bili na tronu.
        Sada prolaze kalvariju s Hondom, i premda gunđaju i upućuju otrovne strelice prema Japancima, riječ odlazak se ne spominje. Ako situacija ne bude bila bolja ni za koju sezonu, suradnja će se raskinuti i McLaren će pronaći novog partnera za motore. Sumnjam da ćemo od njih slušati prijetnje o odlasku.

        A Red Bull to upravo radi, štoviše, prijeti zatvaranjem ne jedne, već dvije momčadi. Time Red Bull potvrđuje da nije prava trkaća momčad.
        Ponavljam, nisam se slagao s ponižavajućim etiketiranjem “tvornica pića” s obzirom na njihov prijašnji pristup i vozačku akademiju, ali kako se u Red Bullu ponašaju u zadnje vrijeme, ta im se etiketa može prišiti.
        Dok se pobjeđivalo, sve je bilo divno i krasno, ali se Renault držalo po strani premda su im oni omogućili korištenje nekih iznimno korisnih trikova. A sad kad se gubi, onda se pizdi na sve druge i prijeti odlaskom.
        K vragu, ako je Renault (koji je, bez sumnje, zasrao s novom PJ) krivac baš za sve, i ako je Red Bullov RB11 toliko dobar, zašto se svako malo oko njega mota STR10 koji je dizajniran s dva-tri puta manje novca i koji ne može pratiti Red Bullov tempo razvoja bolida kroz sezonu?


        0

        0
      • Damire Abramoviću … ja jako dobro znam šta pišem no možda neki ne obraćaju pažnju na pokedine “riječice” koje mogu bit bitne . kad pišem o BMW – u , toyoti , ford cosworthu , bridgestonu , michelinu pitam “jesu li navedeni SAMO obični proizvođaći cestovnih auta i “cestovni gumari”…” vidii damire , na kraju rečenice su točkice jer sam možda obični glupan ( šta sam i napisa na početku komentara na koji “kontriraš” ) pa sam mislija da bi se to moglo shvatit , a shvatit je trebalo da navedeni NISU samo to nego i oni koji imaju svpje sportske odjele koji su pridonili respektabilnoj sportskoj povjesti i imag – u spomenutih . btw , moj komentar je “upućen” malioću koji spominje kako je red bull korporacija ( ja npr mislim da i nije ili nije neka značajna pošto nije ni među prvih 1400 ) pa ja spominjem michelin i bridgestone jer oni jesu KORPORACIJE kojima valjda ne zanima ono šta zanima savaku korporaciju ….” povrat uloženog novca i dobar image” šta maloić spočitava RB . valjda je sad jasnije ? pišući o newayu i sebu ka o “prodanom mesu” ne smatram pojednostavljivanjem stvari jer ako su adrian ka jedan od najuspješnijih konstruktora u povjesti F1 ( btw , taj isti newey je od 1998. do 2006. radija za rasni trkači tim McL koji je napustija u veljaći 2006. i otiša u netrkači tim RB ) , a seb ka veliki talent odabrali za nastavak ( neway ) i skoro početak ( seb ) karijere samo običnu „tvornicu bezalkoholnih pića“ kako pišeš . ne znači li to da su oni trčali za novcem kojeg mateschitz očito ne štedi kad je F 1 i sport u pitanju ? jesu li onda oni “izdali struku” tim potezom pošto virujem da npr ferrari , McL , williams i bilo koji tim koji može platit bi rado ima neweya u svom timu i seba ka vozača jer je već u TR pokaza kakvim potencjalom raspolaže … a njih dvoje odaberu „tvornicu bezalkoholnih pića“ , netrkači tim umisto nekor rasnog trkačeg tima sa pedigreom . zar tako pisat i govorit o RB nije uvrjeda svima zaposlenicima u milton keynesu i faenzi koji naporno rade da bi bili šta bolji na stazama , trkama , vozačima bivšim i sadašnjim obaju timova , onima iz vozačke akademije RB koji siroti valjda misle da pripadaju trkačim timovima , a polaznici akademije misle da će bit trkači , vozači u kokpitu RB ili TR no zapravo su samo uposlenici jednog “razmaženog” tvorničara bezalkoholnih pića koji je u svojoj “razmaženosti” kupija čak 2 tima F 1 , obnovija i vratija u kalendar austrijsku stazu ? stvarno je interesantan taj mateschitz , možda pomalo i glupast ( ma kako je samo takav uspija zaradit takvo bogatstvo ) jer ulaže stotine milja $ u svoja 2 F1 tima ( i ono “siće” u npr RB aero race , moto sport , nogomet , hokej , obnovu staze ) samo da bi vratija ta ogromna ulaganja i “nabija” image . pa zar tupko ne zna da bi sa manjim ulaganjima u marketing i PR agencije postiga isto ili više od toga , a sve bi bilo jeftinije ? interesantno je da npr relevantni u F 1 … mercedes i ferrari ( valjda su oni relevantni ? ) ne žele prodat svoje PU jednoj obićnoj tvornici bezalkoholnih pića koja po tebi ( a maloić se 100 % slaže sa tobom ) uopće nije trkača momčad ? a da si možda prije pisanja kolumje posla mail sa upitom mercu i ferrariu sa npr upitom “mislite li vi da je RB pravi trkači tim ilo obićna tvornica pića ? ” baš bi me zanima njihov odgovor iako je i obijanje prodaje PU RB za mene odgovor ;) zašto je dozvoljeno/prihvatljivo da npr ferrari prijeti ili McL oštro napada hondu zbog nekonkurentne PU , a RB nije ? jer oni nisu ikona F 1 ka ovi starosjedioci ? gle kura … po tome mladi nikad ne bi imali pravo glasa i “igru” ( ( pa i životu , svakom segmentu društva ) bi vječno vodili oni stari ? ferrari prijeti recimo reda radi pa prijetnu ne realizira jer možda samo njom postigne ono šta želi … a ko kaže da isto ne rade i u RB ? a ako i ne rade kakvu budučnost imaju s obzirom da im merc i ferrari ne žele prodat PU , renautova je slabija , a sad posli pisma namjere prema lotusu možda im ni renault ne bi proda svoju PU …. honda takođe ako bi RB uopće i želija takvu PU nekonkurentnu i nepouzdanu ako je sudit po ovoj sezoni . možda zbog nemogučnosti , a ipak želje za ostankom u F 1 u RB reagiraju ovako sa nadom/željom da im neko od “trojke” ipak proda ? voljija bi da si objetivan jer valjda bi fair bilo bit takav … no ti negiraš i šasiju RB ( ako sam dobro razumija ) pišući , pitajuči kako to da se TR stalnu “tu mota” s obzirom da su siromašniji , a uspili su “složit” dobru šasiju … možda dobru ka i RB – u ? a možda je to samo subjektivni , vizualni utisak koji vara jer pogled na tablicu “kaže” kvyat ( ka bolje plasirani ) 76 , a max ( ka bolje plasirani ) 33 boda … samo 2,3 X više . istina max je rookie sa 15 GP – iza sebe ali ni daniil nema baš previše iskustva u F 1 … 33 GP -a i prvu sezonu u RB . u konstruktorskom RB je na 4. mistu sa 146 , a TR je na 7. mistu sa 45 tj 3,2 X manje bodova . interesantno s obzirom da se “svako malo oko njega mota STR10 ” kako pišeš . je li taktički potez “zanemarivanje” moje “opaske” kako je za mračni period ferraria od 1979. do 2000. ( a koja je tebi nekakav dokaz kako je ferrari stoički trpija svoje neuspjehe za razliku od RB sada ) kriv sam ferrari jer oni nisu ovisili o nikome ni po pitanju šasije ni motora , a RB ovisi o mogučnosti kupovine PU ? zbog toga ferrari i nije moga pritit da će otič zbog inferjornog motora … ili je možda moga ? npr izjavit da odlaze jer im proizvođač motora ne uspjeva isporučit pouzdan , konkurentan motor pa će zbog toga otič ! to bi bilo super i nasmijalo me do suza :) RB i ako na kraju ode ( i TR takođe ) ima budučnost jer mada je mateschitz po svemu šta radi za mene zaljubljenik u sport , a ne lik koji ulaže stotine milja $ koje želi vratit ( on s obzirom na godine života ( 71 ) i poslovno iskustvo vjerovatno kako lakše i brže vratit uloženo jer da ne zna ne bi bija miljarder ;) ) austrijanac ima i drugu okupaciju , zaradu … 49 % RB je njegovo ! a čime bi se bavija npr williams da napusti F 1 ? frank ima 73 godine , a od 24. je u moto sportu i uvjetno rečeno samo to zna radit . vjerovatno nema iza sebe neku tvornicu u vlasništvu da može kazat ” ovo mi je postalo , naporno , skupo , nema nekih uspjeha ni dovoljno novaca za top rezultate pa najbolje da zadnje godine provedem vodeći svoju tvornicu i uživam u onom šta mi je preostalo od života” …McL , šta bi oni radili ? prodavali svoja sportska auta u malim serijama ka šta radi ferrari ? ma da , samo šta su to počeli 1989. , svd do nedavno su za te svoje “jurilice” kupovali motore jer ih sami nisu proizvodili . osim toga tehnologija” ugrađena” u te jurilice se zasniva na F1 tehnoligoji pa da su npr oni napustili F 1 te 1993. koju spominješ ka primjer njihovvog trkačeg gena koji RB za tebe ( i mnoge druge ) nema … kakve bi “jurilice” proizvodili , kakvu , koju tehnologiju ugrađivali ? kupovali bi i nju ka i motore ? koliko bi zarađivali po prodajnoj jedinici u tom slučaju ? ovako su spojili ugodno sa korisnim …učestvuju u elitnom takmičenju , a tehnologiji razvijenu za bolide vjerovatno malko modificiranu ugrađuju u svoje “sportaše” čime im je i profit veči . njima ( franku i McL ) je F 1 grubo rečano jedini izvor prihoda , opstanka ….mateschitzu nije ;) zato austrijanac može iz ljubavi prema sportu ulagat u ono šta voli ( ne samo F1 ) , a mnogi drugi to rade više zbog potrebe mada ne negiram da tu ima i tradicije ( naročito kod engleza ) i ljubavi . btw , zamisli koliko bi ferrari uprkos sportskim autima koji se jako dobro prodaju ( samo su serije limitirane jer ferrari tako želi ) bija “siromašniji” u ulaganjima da iza njega ne stoji FIAT ? iza mateschitza je 49 % vlasništva RB , a šta/ko stoji iza willaimsa , McL ? ne treba mislit da su oni baš 100 % dobrovoljno na putu koji su odabrali prije 40 , 50 godina i zbog toga omalovažavat mateschitza i sve zaposlenike i vozače RB i TR kako rade za netakmičarski tim . takmičarski je itekako I šta pokazuju rezultati RB ) samo šta izvor financiranja nema veze sa auto industrijom no to za priču nije važno , važno je za rezultate kojih bez ulaganja nema u ovi skupi sport nema ! a je li RB pravi trkači tim svojim postupcima su svima odgovorili mercedes i ferrari ;)


        0

        0
      • Jim Clark Damir Abramović novinar Prikaži

        Avalone, krenimo redom.

        Prvo – te tri točkice sam ja tamo stavio, a ne ti. Tvoje tri točkice dolaze kasnije u tvom tekstu. A na one tri točkice ja stavljam copyright. Onda možda nisi najsigurnij u što pišeš, ali nema veze. Lapsus, je li tako?

        Drugo – opet netko drugi ne čita što se piše. Jasno sam naznačio da poštujem njihove rezultate sa staza i doprinos povijesti F1 (i samo F1; to što njihovi sportski odjeli rade drugdje me u ovom kontekstu ni najmanje ne zanima). Ali ih i dalje smatram običnim proizvođačima cestovnih automobila. Oni dolaze (lijepo je kad to naprave zbog povećanja konkurencije), ali i olako odlaze iz F1. I ponovno pitam, kakve veze imaju “gumari” Michelin i Bridgestone s njima? Btw. i Michelin i Bridgestone si spominjao u odgovoru upućenom izvjesnom, citiram – “damir abramović”. I opet napominjem, Cosworth nipošto ne miješati s BMW-om, Toyotom i sličnima.

        Treće – vezano uz Neweya i Vettela. Da, pojednostavljuješ stvari. Tih 600-700 zaposlenih u Milton Keynesu (uključujući Neweya i Seba dok je bio tamo) u biti nisu Red Bull, premda se tako službeno zovu. Prije su bili Jaguar, a prije toga Stewart, a tko zna kako će se zvati u budućnosti.
        Za primjer možeš uzeti i aktualne svjetske prvake. Prije Mercedesa, Brackley je vidio nekoliko vlasnika, a kad Mercedes digne sidro, vidjet će ih još. Primjer je i momčad iz Enstonea, za koju se sad često zna reći Team Enstone, a ne Lotus, jer ono nikako nije pravi Lotus, već obična da ne kažem što.

        Četvrto – može Mateschitz ulagati u sve i jedan sport na kugli zemaljskoj, no zaboli me ona stvar koliko love daje nekome da trči za loptom ili se na snowboardu baca niz planinu. Ovdje je jedino bitna F1, te njegovo ponašanje vezano uz istu. A ovo je sad krajnje licemjerno ponašanje. Dok se pobjeđivalo, sve je bilo OK, a sad kad su nastupila teža vremena, onda je nestalo “ljubavi”. I kako sada uspoređivati Mateschitza s Frankom Williamsom? Još k tome pisati nešto u smislu da je Williams tu samo zato što nema nekakvu tvrtku iza sebe i dobre prihode pa da se može povući kao Mateschitz. Nakon ovoga svaka bi diskusija trebala stati.
        Ali bolje ne, treba nastavit. Frank Williams ima iza sebe tvornicu, i to jako dobru. F1 im više nije jedini biznis, mada je primarni. Usput, te dvije Frankove, nazovimo ih podružnice, ostvaruju solidan profit, dok F1 momčad stvara gubitak. McLaren isto tako ima jako profitabilan cestovni odjel. Vidi vraga, oboje imaju što raditi izvan F1, ali su ipak i dalje “100” dobrovoljno na putu koji su izabrali prije pedesetak godina, jer da nisu, da postoji i 1% nesigurnosti, teško da bi smo ih još uvijek gledali. Obje momčadi su kroz svoju povijest, daljnju ili bližu, prošle gora sranja od Red Bullovih, no još su tu.
        Iza Ferraija stoji FIAT. Stoji još od šezdesetih. I što s tim? Što Formula 1 znači Ferrariju davno je već definirao Enzo kad je rekao da cestovne automobile radi samo kako bi financirao svoj trkaći odjel. Sapienti sat.
        A za primjer ću dati i momčad Sauber. Ima Peter dovoljno love da ne trati vrijeme uz staze. No stara budala ne samo da ne trati vrijeme, već je i spasio momčad od zatvaranja nakon BMW-ovog podvijanja repa na kraju 2009.. I još je tu. Istjerati ga može samo potpuni finacijski kolaps, na čemu možemo zahvaliti popularnom Mr.E, ali između ostalih i Red Bullu.

        Peto – da li je isto tako taktički potez zanemrivanje detaljnijeg uvida i opisa McLarenove situacije od 1993. pa nadalje. I da, McLaren sad kmeči o Hondi, ali ne prijeti odlaskom kao Red Bull. Bitna, jako bitna razlika.
        Priznajem, u ovom kontekstu Ferrarijev period od ’79. do ’00. nije najsretnije izabran (McLarenov i Williamsov je bolji), ali ipak pokazuje kako se u nečemu ustraje dok se ne ostvare rezultati. Možemo to usporediti i s jednim njihovim bivšim vozačem – Schumacherom. U prvim godinama u Ferrariju je možda bilo najlakše odustati (imao je valjane razloge), i otići u jače momčadi. Ali nije. Niti je kmečao, već je zajedno s momčadi radio i za trud si bili lijepo nagrađeni.
        I moram se raspitati o još jednom taktičkom potezu zanemarivanja. A to je Renaultova uloga u Red Bulolovim nedavnim uspjesima. Slažem se da je tada F1 bila iznimno ovisna o aerodinamici, no zar nije upravo Renault, točnije njihov motor, imao takve karakteristike koje su Red Bullu omogućile korištenje nekih korisnih i bitnih stvari.

        Šesto – inače volim brojke u F1 jer smatram da pomažu upotpuniti sliku (možda se sjećaš s GP1 – Clark), ali samo kad ih se koristi na ispravan način. A ovo Kvyat ima toliko, a Verstappen toliko bodova je nepotpuno. Izgleda da se ponovno čitalo nepažljivo, ili se krivo interpretira. Dakle, Toro Rosso se zaista svako malo mota oko Red Bulla. To nam govori da su stvari mlao kompliciranije nego što se čine na prvu, ili što ih se nastoji tako prezentirati. To motanje oko Red Bulla nije nikakvo negiranje Red Bullove šasije, niti da je STR10 bolja šasija od RB11 (mada iz Toro Rossa to tvrde), već samo preporuka da se pogleda malo šira slika od bodovne tablice. A tu širu sliku možemo vidjeti samo ako analiziramo utrke, jednu po jednu.
        I kad se to napravi, onda se zapitaj kad se to Toro Rosso tako motao oko Red Bulla tijekom perioda od ’09. do ’14.?

        Sedmo – ne omalovažam zaposlenike u Milton Keynesu i Faenzi, niti njihove vozače koji, citiram “rade za netakmičarski tim”. Poseban naglask stavljam na “rade za”. Meni problem nisu zaposlenici (=momčad), meni je “problem” Red Bull (= Mateschitz = proizvođač napitaka). Zato sam ranije i napisao da je ono za Neweya i Vettela pojednostavljivanje.

        Za kraj, sve ovo napisano nije kontriranje, već obrazlaganje predhodno izrečenih stavova u tekstu i komentarima (sa što je više moguće argumenata). Razlika između toga je ogromna.


        0

        0
  2. Ja vjerujem da ce se cijena PU postepeno smanjivat kako prolazi vrijeme jer ipak je to sve doslo odjednom i to treba sve uskladit PU MGU-H i sve te ostale skracenice. Isto tako sam za povecanje vremena testiranja jer sad ako u barceloni doneses nesto sto je 2 sekunde iza svih ti si za tu godinu mozes stavit kljuc u bravu jer nemas gdije isprobavat nove dijelove i poboljšavat bolid. Po meni takva situacija nema nikakvog smisla jesu pravila za svih ista ali mislim da je tu politika štednje ipak malo zastranila.


    0

    0
  3. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Dozvoljavam mogućnost da sam ja strahovito glup pa ne shvačam svu genijalnost ovako osmišljenih hibridnih PU,ali mi nakako nije jasno kako to ne shvačaju automobilski koncerni kojima je to zapravo namjenjeno,pa se dogodilo da je spala knjiga na dva slova-M&F-.Netko je tu kilometrima promašio metu.


    0

    0
  4. Sebastian Vettel senja Prikaži

    Normalno da gledaju na profit. Niko ne želi poslovati sa gubitkom. Lako je pričati za Ferrari, kad će oni svakako dobiti veliki bonus na kraju sezone, gdje god završili. Znači Ferrariju je profti takvim pravilima zagarantovan.
    Red Bull je trkaća ekipa. Da nisu, nebi ni bili tu. Mogu oni zarađivati pare bilo gdje, i reklamirati se. Što i rade. Ali su ipak i tu, u F1. Jer im je gazda veliki ljubitelj utrkivanja. Ljudi samo hoće jednake šanse da se mogu boriti za titule.
    Lako je sad pričati da su trebali možda kupiti Cosworth, i sami sebi praviti motor. Ali pogledajte iz tadašnje perspektive, prije 2014. sezone. Imaju najbolji bolid, i ugovor sa Renaultom do kraja 2016. sezone, sa kojim im je do tada dobro išlo. Nebi niko normalan u tom trenutku ni pomislio o raskidu ugovora i prelasku na Cosworth. I još onda famozne najave Renaulta, kako će pomesti konkurenciju zbog turbo prošlosti…
    Sad ispada da je Red Bull kriv što je Renault gadno zajebao.


    0

    0