11 Mađarska – live chat
11 Mađarska – live chat

Hamilton: Ne razumijem zašto bolidi postaju sve teži

Luka Jurić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Hamilton: Ne razumijem zašto bolidi postaju sve teži

Luka Jurić

Svjetski prvak Lewis Hamilton ne razumije zašto Formula 1 dopušta da bolidi postaju sve teži i teži dok u isto vrijeme želi poboljšati utrkivanje, ali i održivost sporta.

Nova generacija bolida koja će biti predstavljena 2022. će biti najteža ikad, s minimalnom kilažom postavljenom na ogromnih 790kg.

Tijekom godina, niz odluka je pridonio povećanju kilaže bolida: prelazak na teže turbo-hibridne pogonske jedinice 2014., pojačane sigurnosne strukture u bolidima i uvođenje Halo-a koji pruža dodatnu zaštitu vozačima.

Od 640kg, koliko su bolidi težili na kraju V8 ere, bolidi su prešli 700kg 2016., a trenutno se nalaze blizu 750kg.

Dodatna težina koju bolidi nose je pridonijela tome da bolidi više nisu toliko okretni, i vjeruje se kako je to jedan od faktora zašto staze poput Monaka nisu više prikladne za F1 mašineriju.

Prema Hamiltonu, osim ranije spomenutih problema koje dodatna težina predstavlja za utrkivanje, ona se također kosi i s pokušajima Formule 1 da se smanji potrošnja energije.

„Ne razumijem zašto idemo u smjeru još težih [bolida]. Ne razumijem baš zašto idemo u smjeru težih [bolida] uz sav taj govor o povećanju održivosti – baš kad i sport ide u tom smjeru.

Odlaskom na sve teže i teže i teže [bolide], koristimo sve više i više energije. Tako da se to ne čini baš kao pravi smjer ili da razmišljaju [o tom aspektu]“.

– Lewis Hamilton

Osim što su teži, bolidi su također sve veći u usporedbi s prethodnim godinama.

Hamilton je izjavio kako se cjelokupan osjećaj oko bolida uvelike promijenio u odnosu na vremena kad je on počeo voziti u Formuli 1.

„Lakši bolidi su bili okretniji, nisu bili ni približno veliki, normalno, tako da je i utrkivanje te manevriranje bolida bilo bolje.

Staze na koje sad idemo, one postaju sve šire. U Bakuu je dosta široko na određenim dijelovima [staze], i naravno dosta usko na drugim.

U Monaku je uvijek bilo gotovo nemoguće prestići, ali bolidi su sad toliko veliki da su preveliki za stazu. I, kao što sam rekao, kako postaju sve teži i teži, to je više energije koju moramo rasipati – veće kočnice, više prašine iz kočnica, više goriva da vas dovede na lokacije. Tako da to ne razumijem u potpunosti“.

– Lewis Hamilton

Bivši svjetski prvak Kimi Raikkonen izjavio je kako promjena u kilaži bolida nikad nije bila nekakav šok jer se dogodila postepeno.

Međutim, izjavio je da tek kad se pogleda u povijesne knjige da se vidi koliko su se bolidi zapravo promijenili.

„[Razlika] je velika kad pogledate stare bolide u usporedbi s ovogodišnjim bolidima, ili čak prošlogodišnjim.

Ponekad pomisliš ‘Vidi kako su mali!’ Tako da očito mi nismo tu da dizajniramo [bolide].

Mislim da se i dalje utrkujemo u bolidima iz sredine 2000-ih, ili bilo kojem drugom bolidu kojeg želite, da to ne bi utjecalo na utrkivanje. Ovako se samo troši užasno puno novca da se dođe do ovog tu, a ništa drugo se nije promijenilo“. 

– Kimi Raikkonen

Podrži nas

Zadnji donatori:
Maurich

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

F1puls autori su dosad napisali 9192 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas na PayPal:
5€ 10€ 20€ ili na R.
Više informacija »

Luka Jurić
Pulsmedia autor
197 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

9 komentara

  1. Ross Brawn Tuzlaensis Prikaži

    Budući da baterije imaju veliku masu i samim povećanjem procenta elektrifikacije pogona bolida u cilju smanjenja količine ispušnih plinova doći će i do povećanja mase bolida zbog gore spomenutih spremnika električne energije. Sir Hamilton zagovara ekološki manje štetnu F1, a onda mu nije jasno zašto bolidi postaju teži. Međutim, nisam iznenađen da mu neke stvari nisu jasne, nije baš najoštrija sablja u arsenalu…



    17

    14
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Sljedeće godine ostaju isti motori, a minimalna kilaža bolida se penje na 790kg. Nije to zbog baterije, jer ostaje ista. Povećaje se zbog većih felgi za 18″ točkove, između ostalog… Povećaje se zbog “uštede” u razvoju, pa diktiraju timovima minimalnu težinu skoro svake komponente. Da se nebi trkali u razvoju sve lakših dijelova… Pa tako i baterija, i motor, i MGU-H/K imaju određenu minimalnu težinu… A sa potpuno novim bolidima, još je više dijelova dobilo minimalnu težinu, i standardizirano… A bolidi su ograničeni po dužini međuosovinskog razmaka, ali neće biti puno manji. Mogli su ih puno više smanjiti. Možda bi tu trebali gledati kako da olakšaju bolide. Da budu i kraći i uži. Vratiti ih opet na 1,8m širine, umjesto 2m. Dužinu još više ograničiti, jer je jasno da su umjetno produženi zbog aerodinamičkog benefita, a da nema potrebe za tolikom dužinom. Onaj Scarbs, ili tako nešto, je procijenio da između mjenjača i motora ima 80 cm viška, koji je umjetno dodan, jer bolidi tako dobijaju besplatni downforce. A FiA skraćuje bolide za sljedeću godinu otprilike 10-ak cm… Zavisno od toga koliko je koji bolid trenutno dug. Mercedes tu diktira tempo, sa otprilike 3,7m međuosovinskog razmaka. Sljedeće godine će ograničiti na 3,6m, a neki bolidi su već blizu te brojke… Nebitna promjena, a mogli su uraditi puno više.



      10

      0
      • Ross Brawn Tuzlaensis Prikaži

        Nisam konkretno mislio na ovu i iduću sezonu, nego na usporedbu između dvije generacije bolida: one iz 2007. godine i one od danas.


        0

        1
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Tu si onda pogotovo “naoštrio” sablju.
          Mercedesov motor iz 2020 je teži cca 50kg od onog iz 2007.
          Pri tom u toku utrke, potroši cca 70 lit. goriva manje od FO 108T, što nije zanemarivo.

          S druge strane W11 je teži cca 150 kg u odnosu na MP4-22.

          I nije tačno da se sa povećanjem elektrifikacije povećava i težina. Bolidi iz 2014. su bili lakši od bolida 2013. iako se elektrikacija znatno povećala.

          Inače težina baterija je cca 20-25 kg.



          2

          3
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          @har
          ovo s težinom 2013-2014 mi je bilo čudno, pa sam provjerio.
          podatak s wikipedije:
          The minimum weight of the cars was increased from 642 kg (1,415 lb) to 691 kg (1,523 lb) to account for the increased weight of the engine, energy recovery units, and 2014 specification of tyres



          3

          2
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          To su težine praznog bolida zeko. Nisam naglasio da se radilo o težinama bolida na startu utrke. Hvala na ispravci :thumbs:

          Podatak sam preuzeo sa:
          https://www.fia.com/sites/default/files/publication/file/FIA%20F1%20Power%20Unit%20leaflet.pdf



          2

          2
  2. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    S jedne strane se slazem, nema bas neke logike. Sve tezi i tezi bolidi koji trose sve vise i vise energije (nafte) a i povecanjem bolida otezava se utrkivanje. Vjerujem da sigurnost nije vezana uz kilazu jer imamo paletu vrlo lakih i cvrstih materijala danas.

    Al s druge bi mogao postaviti pitanje – zasto se utkujemo u S. Arabiji kad zagovaramo ravnopravnost i #weraceasone… I ne samo tamo.
    Po meni je ovo drugo veci problem.



    14

    3
  3. Zato što su baterije ogromne… Ekologija moj K. Kada sve to dođe do prirode bude bila veća zagađenost nego od dizelaša.



    2

    3
  4. Adrian Newey zgrobnika Donator Prikaži

    Baterije su najmanji problem, po po pravilniku mogu isporučiti samo 4MJ na MGU-K po krugu štoje samo 1.66 KWh ili otprilike akumulator 12v 130Ah. Na to dodamo energiju potrbnu za startanje turba (preko MGU-H) barem još 2MJ i podjelimo s koeficijentom efikasnosti 0.39 (39%) i dodamo još 20% za sigurnost dobijemo 18.4 MJ ili samo 5.12 KWk. Ako je specifična energija za LiIon od 0.35 do 0.875 MJ po Kg, uz pretpostavku da F1 koristi vrhunske baterije npr s energijom od 0.8 MJ7Kg masa baterije je 22.95 KG plus kućište.

    4MJ+ 2MJ =6MJ potrebna teoretska energija
    6MJ/0.39 = 15.38MJ potrebna stvarna energija
    15.38MJ * 1.2 = 18.46MJ inžinjerski minimum
    18.46MJ / 0.8MJ/Kg = 22.95Kg masa baterije bez kućišta

    Fizika 8. razred


    0

    0