Ruska Federacija ili kraće Rusija, država je na istoku Europe i sjeveru Azije. Površinom je najveća država na svijetu (zauzima oko 11,5% ukupnog kopna), ali je većina teritorija slabo naseljena pa po broju stanovnika zauzima tek deveto mjesto (više stanovnika imaju Kina, Indija, SAD, Indonezija, Brazil, Pakistan, Bangladeš i Nigerija). Glavni grad Moskva nalazi se u europskom dijelu države.
Rusija je nastala raspadom Sovjetskog Saveza. Površina zemlje iznosi oko 17.125.187 kilometara kvadratnih. U Rusiji živi 142.856.536 stanovnika. Predsjednik je Vladimir Putin, a predsjednik vlade Dmitrij Medvedev. Nacionalna valuta je ruski rubalj.
Rusija se obično dijeli na zapadni europski (oko 3,5 mil. km²) i istočni azijski dio – Sibir (13,5 mil. km²). Prirodnu granicu ovih dvaju dijelova čini gorje Ural koje se prostire u smjeru sjever – jug u duljini od oko 2000 km od Sjevernog ledenog mora do granice s Kazakhstanom. Većina stanovnika Ruske Federacije je naseljena u zapadnom europskom dijelu države, posebno u većim ruskim gradovima. Najveći dio europskog dijela Rusije zauzima Istočnoeuropska ravnica, s nizinskim reljefom koji samo ponegdje prelazi u uzvisine. Kroz ovu nizinu protječe Volga (3688 km), gospodarski i kulturalno najvažnija ruska rijeka. Na krajnjem jugu europske Rusije granicu s Gruzijom i Azerbajdžanom čini gorje Kavkaz s najvišom točkom Rusije i cjelokupnog Europskog kontinenta, Elbrusom (5633 m).
Na zapadu Sibira prostire se golema Zapadno-sibirska ravnica kroz koju protječe najduža ruska rijeka Ob’ (5568 km, 5. na svijetu). Na jugo-istoku Sibira nalazi se i najveće i najdublje rusko jezero – Bajkalsko (31.500 km², dubina 1637 m, najdublje na svijetu).
Petnaest godina nakon propasti komunizma rusko gospodarstvo se približilo gospodarstvima srednje razvijenih zemalja slobodnog tržišta. Danas ono ima visoku stopu rasta BDP-a (8,1% godišnje) i relativno visoku inflaciju (oko 11,7%). Ipak, i danas su u Rusiji uočljivi ostaci starog, komunističkog sustava.
Na današnju sliku gospodarstva je utjecala i brza privatizacija nekih unosnijih državnih poduzeća početkom devedesetih. Njih je preuzela nekolicina poduzetnika povezana s tadašnjom političkom elitom (oligarsi).
Danas se rusko gospodarstvo uglavnom temelji na dvama stupovima: izvozu energenata (nafte i zemnog plina) i sirovina te rastućoj domaćoj potrošnji. Propast sovjetskog centralnog planiranja dovela je i do izrazite neravnoteže u razvoju pojedinih regija. Najviše stranih investicija i najbrži gospodarski rast imaju Moskva i Petrograd. Razlike u prosječnom dohotku stanovnika prijestolnice i provincija su i do deset puta.
Velike udaljenosti i često surovi klimatski uvjeti uvelike su utjecali su na razvoj prometne infrastrukture u Rusiji. U prijevozu roba, a i putnika još uvijek dominantnu ulogu ima željeznica. Željeznička mreža ima 87.000 km pruga u javnoj upotrebi i 63.000 km industrijskih pruga. Udio željeznice u ukupnom prijevozu robe je 83,2%, a putnika 40,9%. U Rusiji se nalazi i najduža svjetska željeznička pruga, 9.289 km duga Transsibirska željeznica koja povezuje Moskvu i Vladivostok na Tihom oceanu.
Sochi Autodrom je veliko zdanje predviđeno za F1 utrke. Soči je grad u Krasnodarskom kraju u Ruskoj Federaciji. Grad se nalazi na obali Crnog mora i jedno je od omiljenih ljetovališta u Rusiji. Blizu je granica s Gruzijom, odnosno Abhazijom. Neslužbeno se Soči naziva lječilišnom prijestolnicom Rusije. Soči je bio domaćin Zimskih olimpijskih igara 2014. Klima u Sočiju je izvanredna: blage zime i duga ljeta. U blizini grada i kupališta na Crnom moru postoje i toplice, tako da grad posjećuje oko 4 milijuna turista godišnje. Grad je pun parkova i arhitekture u staljinističkom stilu.
Staza koja je duga 5.853 kilometara je završena samo 70 dana prije prošlogodišnje inauguracijske utrke. Po karakteristikama je to ulična utrka, iako vozače podsjeća na Marina Bay stazu u Singapuru. Izgled staze je u potpunosti “Hermann Tilke” stil – ima 12 desnih i 6 lijevih zavoja. Staza je veoma široka cijelim svojim tokom (13-15 metara). Asfaltna površina na ovoj stazi je jako “nježna”. Prošle godine bilo je moguće odvoziti cijelu utrku (53 kruga) na samo jednom setu mediuma. Ove godine Pirelli donosi mekane (prime) i supermekane (opcijske) komponente kako bi utjecao na zanimljivost.
Prva utrka: 2014. godine
Dužina staze: 5.853km
Broj krugova: 53 (dodjeljivanje bodova nakon 40 krugova) 309.745 km – cijela utrka
Od starta do zavoja 1: 450 metara, u ovom slučaju do zavoja 2 koji je prva prava kočiona zona
Najduži pravac: 650 metara, na prilasku u zavoj 2
Max brzina: 332 km/h na prilasku u zavoj 2
DRS ZONE: DVIJE – na prilasku u zavoj 2 i na prilasku u zavoj 13
Ključni zavoj: Zavoj 2 koji pruža najbolje šanse za prestizanje. Automobili moraju usporiti čak 205 km/h u samo 100 metara. Ovakvo kočenje stvara silu veću od 5g.
Dužina boksa: 330 metara što je prosječno. Potrebno vrijeme za obavljanje zaustavljanja u boksu je oko 22 sekunde.
2014 pobjednik: Lewis Hamilton, 53 kruga za 1h:31m50.744s
2014 pole position: Lewis Hamilton 1m38.513s 213.705km/h
2014 najbrži krug: Valtteri Bottas krug 53 1m40.896 208.658km/h
Vjerojatnost sigurnosnog automobila: Niska. Široka staza – prošle godine nije bilo SC-a
Obratite pažnju na krugove 14 i 37. Prošle godine dovoljan je bio 1 ulazak u boks, ali ove godine zbog drugačijih komponenti guma očekuje se klasična utrka sa 2 ulaska u boks.
Vremenska prognoza: Toplo i vedro, oko 22°C. Mogućnost brze i iznenadne promjene klime u Sočiju uvijek postoji.
Potrošnja goriva: 1.9 kg po krugu, što je daleko iznad prosjeka.
Postotak punog gasa: 57%. To je mnogo više nego što imaju ostale ulične staze u kalendaru.
Opterećenje kočnica: Prosječno. Samo 10% kruga se provede kočeći.
Promjena brzina: 40 po krugu / 2120 u utrci
Da li ste znali? Staza u Sočiju je najduža staza u kalendaru nakon Spa i Silverstonea.
Jonathan Neale – McLaren Honda
“Soči predstavlja zanimljiv izazov za sve, tako je bilo prošle godine. To je relativno dugi krug sa zanimljivim zavojima, ali ima nešto što zahtijeva veliku pažnju od inženjera – asfalt. Degradacija guma je bila toliko mala da smo mogli cijelu utrku odvoziti na jednom setu guma. Ove godine će biti drugačije iz više razloga.
Prvo, asfalt je godinu stariji i struktura mu se promijenila i, drugo, Pirelli će dostaviti drugačije, mekše, komponente guma. Trebali bi, dakle, vidjeti više ulaska u boks, ali više ćemo znati tek nakon petka.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je BrozaRBR.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Malo off-topic, ali gdje je nestala Nostalgija? Po meni jedna od boljih rubrika na ovom portalu, vrlo zanimljiva i poučna, uvijek sam volio čitati o prošlosti F1? Inače, portal je fantastičan, imate kvalitetne članke, zanimljive kolumne, interaktivni ste! Pravo osvježenje što se tiče F1 portala u Hrvatskoj. Samo tako nastavite i puno sreće u daaljnem radu! P.S. Pluton nije planet. :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pluton malo je malo nije planet.
Sad koliko sam ja upućen je – planet patuljak, ali ipak planet :)
Hvala za pohvale
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nostalgija je umirovljena trenutno, neće više biti novih članaka, ali arhiva je još dostupna ovdje: http://www.f1puls.com/sadrzaj/nostalgija/
Kad uskoro dođe novi dizajn portala možda vratimo Nostalgiju, ali dotad vjerojatno ne. :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nadam se da neci biti u stilu gp1 redizajna.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Haha :mrgreen:
0
0