McLaren x Gulf – hoćemo još!

Osvrt

Kristina Kalea

Prije 3 godina 4 min 15 komentara

McLarenova posebna livreja za Veliku nagradu Monaka zaplijenila je pažnju svih F1 fanova, a zaista rijetke reakcije bile su negativne. O tome koliko je dobar dizajn bitan u stvaranju imidža momčadi, kao i u privlačenju novih obožavatelja, piše naša gostujuća autorica koja nakon desetak godina ponovo gradi ljubav prema ovom sportu.

Otkako je službeno predstavljen uoči Velike nagrade Monaka, retro dizajn McLaren livreje u prepoznatljivoj Gulfovoj plavoj i narančastoj boji ne prestaje oduševljavati obožavatelje. Iako se pokazala kao veliki hit, McLaren zasad ostaje vjeran standardnoj papaja narančastoj s kojom je i ušao u sezonu.

Kako bi proslavili partnerstvo koje datira još iz kasnih 1960-ih i ranih 70-ih, McLaren je u suradnji s Gulf Oil Internationalom odlučio stvoriti jednokratni retro dizajn za Veliku nagradu Monaka.

„Zadali smo našim timovima da osmisle nešto što može dočarati nešto zaista posebno i mislim da su uspjeli u tome“, rekao je o livreji Zak Brown, izvršni direktor McLaren Racinga.

„U ovom trenutku ju namjeravamo imati samo u Monaku. Smatram da, ako želite imati posebnu livreju, ona mora i ostati posebna“

Unatoč brojnim pozitivnim reakcijama i pohvalama koje je McLaren dobio za dizajn tijekom i nakon poprilično uspješnog vikenda, u timu je odlučeno da će posebna livreja ostati kako je i ranije planirano – posebna.

“Što se tiče livreje, jedino što želim reći u ovom trenutku jest da je ona zasad bila jednokratna”, izjavio je direktor tima Andreas Seidl te nadodao: “Bila je namijenjena za kultnu utrku ovdje [u Monaku], kako bismo proslavili povijesna partnerstva koja imamo s Gulfom, a koja sežu u 60-e s Bruceom McLarenom.“

Međutim, Seidl je u svojoj izjavi ostavio i trunčicu nade za sve obožavatelje ovogodišnje limitirane livreje ne želeći otkrivati planove za budućnost:

“To je bila ideja koja stoji iza ovog projekta Gulfa i nas. To je sve što zasad mogu reći o budućim planovima.”

Zašto bi McLaren trebao razmisliti o trajnoj suradnji s Gulf Oil International?

Prvi i najočitiji razlog svakako su zadovoljni obožavatelji koji su zatražili da se livreja češće koristi u budućnosti. Iako je kreativni direktor McLaren Racinga Ed Sullivan izjavio da je nemoguće dizajnirati livreju koja će se svidjeti svima, čini se da je u tome ipak uspio:

„Nikad nećeš ugoditi svima. Nemoguće je, ali razumijemo svoje obožavatelje dovoljno dobro da znamo što ih privlači. To odražava i Gulf livreja koju smo osmislili.“

Bojom se gradi prepoznatljivost koja je ključna za privlačenje novih ili vraćanje starih obožavatelja tima. Stoga se ponekad treba odvažiti kako je to učinila Force India, kasnije Racing Point, obojivši bolid u dotad neviđenu ružičastu boju. Bio je to smjeli potez kojim su se odmaknuli od ostalih bolida i uspjeli razlikovati na stazi, ali i pridobiti nove obožavatelje koji su, poput mene, bili oduševljeni dizajnom i još ga uvijek ne mogu prežaliti. Ako je suditi po riječima Louise McEwen, direktorice brenda McLaren Racinga, „gotovo svaki automobil koji nosi Gulf boje trenutno postiže kultni status“, a „livreja je jedna od najcjenjenijih u automobilskom sportu: stvarno odjekuje kod obožavatelja.“

Osim toga, McLaren nema naslovnog sponzora za 2021. što ostavlja prostora za suradnju s Gulf Oil Internationalom, a samim time i za potpunu prilagodbu livreje prema željama sponzora. Kada se spoje interesi sponzora i želje tima za dizajn, može se dobiti odlična suradnja uz koju obje strane profitiraju. Vraćajući se na ranije spomenutu ružičastu, BWT je kao naslovni sponzor maksimalno iskoristio prostor livreje tima, a Force India/Racing Point dobili su zauzvrat simpatije gledatelja. Isto se ove godine dogodilo s McLaren x Gulf retro livrejom za koju se iskreno nadamo da neće ostati samo jednom viđena na stazi.


Odgovor

15 komentara

  1. Mika Hakkinen
    Djuvedj Pretplatnik Prikaži

    Kad sam vidio prve fotografije bio sam skeptičan, ali kad su bolidi izašli na stazu ljepota me otpuhala.



    5
    3

    2
  2. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Ferrari s nema ovih problema. Dapače, najbolje bi bilo da se skinu svi sponzori i da ima čistu crvenu boju sa crnim krilima. Ne treba više.



    9
    5

    4
  3. Fia
    Realista Prikaži

    Nisam “prirodan” navijac McLarena osim ako nije neki meni drag vozac tamo, ali mislim da mi je ovo najljepsi bolid ikad. Svaka cast.



    5
    1

    4
  4. Marlboro
    AMG Donator Prikaži

    Odlicno su uradili retro livreju, predobro mi izgledaju sitni detalji poput tragova prljavstine na kacigi vozaca 👍
    Opcenito su mi najljepsi bolidi sa naslovnim sponzorom, kao npr McLaren sa Westom i Marlborom, Jordan sa 7UPom i posebno https://i.pinimg.com/originals/89/da/6a/89da6ac0945a10db127eebe977f242a1.jpg, to su bila vremena 👌



    6
    5

    1
    • Ferrari
      sisavac Donator Prikaži

      Sjecam se tog Jordana, tu sam negdje poceo gledati F1 ko klinac. Oni su jedini imali sponzora kojeg sam znao sto je. ☺️
      Mada se meni vise svidje ona sa zmijom kad im je Benson&Hedges bio sponzor.



      3
      3

      0
    • Ayrton Senna
      FIAT 128 3p Prikaži

      JPS sa žutom kacigom ! Top topova meni ! Sredinom 80ih iz Njemačke dobio na poklon igračku cca 20 cm dugačku sa ovom kombinacijom … Malo reći koliko se mrzim što sam je izgubio prilikom selidbe 90ih … :/ Btw , ne gledajte moj nick , svaka slučajnost je namjerna ! XD



      3
      2

      1
  5. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    dobra je livreja, i dokaz da se može napraviti lijep bolid, i pravo je čudo što često dobivamo ružne na gridu, iako ove godine s alpine i astonom, smo u velikom poboljšanju po pitanju ljepote u odnosu na prosječnu sezonu i promjene livreja
    mclaren mi je dobar s naranđastom podjednako. možda bi tu naranđastu trebalo malo još s detaljima podići, ali čak osobno i nebih se micao za stalno s naranđaste. osim što nije loša, mclaren je napokon u nekom podizanju i treba kontinuitet i po pitanju vizualnog identiteta nakon svih promjena koje su radili od 2012 do 2020..



    7
    6

    1
  6. Marlboro
    McKruno Donator Prikaži

    Meni osobno je ova kombinacija vrhunska. Nije baš kao MP4/4 ali je dosta blizu.



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.