Jučerašnji Monako: Jedna od zanimljivijih dosadnih utrka

Izdvojeno / Osvrt

Ante Vetma

Prije 3 godina 6 min 26 komentara

Biste li radije gledali zanimljivu utrku u Monaku koja će na cilju imati Hamilton-Verstappen-Bottas poredak ili biste radije gledali dosadnu utrku koja će na cilju imati Verstappen-Sainz-Norris? Na prvi pogled vjerojatno bismo svi odabrali prvu opciju jer je poredak manje bitan za ubiti dosadu nedjeljom poslijepodne, a onda opet – ako sagledamo širi kontekst – dobro je da se jučer dogodila baš ova druga varijanta.

Iako se već nakon četvrtka moglo vidjeti da nešto u Mercedesu ne štima – previše je puta dječak dosad vikao “Vuk!” da bismo mu sad povjerovali. Drugim riječima, Wolff nas je toliko puta nasanjkao da bismo trebali biti pravi naivci da još jednom padnemo na njegovu “ovaj put smo zaista underdog” mantru. I to je samo djelomično bilo točno jer se Valtteri Bottas dobro snašao pa je u subotu na posljednjem treningu svog timskog kolegu ostavio za tri desetinke, a do kvalifikacija je to bilo čak pola sekunde. Na stazi od 70 sekundi – to je neobično puno, čak i ako znamo da Valtteri tu i tamo zna imati iznenađujuće dobre subote. No, kako je dobro poznato da se bolje roditi bez “one stvari” nego bez sreće – tako je i u njegovom slučaju ponovo sve otišlo u vjetar tijekom prvog zaustavljanja u boksu. Tako je umjesto solidnih 18 bodova osvojio lijepu veliku nulu i sad je u poretku čak 9 bodova iza Norrisa, a 58 iza vodećeg Verstappena.

Mercedes svi dobro poznajemo kao dobro podmazanu mašinu, a unatoč ponekoj pukotini tijekom ovih svih godina – opći je konsenzus da oni ne griješe. Je li to zapravo tako? Idemo pogledati. Otkad je Bottas došao u Mercedes do danas njihova dva vozača su imala šest odustajanja izvan svoje kontrole. Od tih šest – čak ih je pet bilo na strani Bottasa. Redom, u Španjolskoj 2017. je odustao zbog problema s motorom, u Austriji 2018. zbog problema s hidraulikom, u Brazilu 2019. zbog pada pritiska ulja, u Njemačkoj zbog problema s motorom, te sad u Monaku zbog tvrdoglavog prednjeg desnog kotača. S druge strane, u istom periodu Hamilton je odustao samo u Austriji 2018. zbog problema s pumpom goriva. Reklo bi se, Valtteri je u najgoroj kombinaciji – ne nedostaje mu samo brzine nego i sreće.

Sreća, pak, nema nikakve veze s onim što se dogodilo u Ferrariju. Pole position Charlesa Leclerca potvrđen je na najgori mogući način – u zidu, a iako se činilo da će se izvući i da neće biti problema za nedjelju – greška ga je skupo koštala i nastavlja svoj nevjerojatan niz nezavršavanja utrka na domaćoj stazi. Poslovična šlampavost Ferrarija nije nužno doprinijela ovom fijasku, ali je fer pretpostaviti da se bolid ipak mogao bolje provjeriti nakon subotnjeg krša. Iako sam nakon osvrta na Imolu primio par kritika što sam naglasio Leclercovu naizgled nevinu pogrešku u formacijskom krugu – može se isto tako primijetiti da nakon “totalki” u Štajerskoj, Monzi i Sakhiru prošle godine – Monegažanin nastavlja u sličnom tonu. Za razliku od Maxa iz mlađih dana, Leclerc puno mekše odradi onaj dio kasnije za mikrofonom i pred kamerama pa nema epitete koje je Max imao nakon sličnih pogrešaka. To pomaže, ali kratkoročno. Mediji ga neće razapeti, greške se gledaju kao izolirani slučajevi, pa zaboravimo da nijedan drugi vođa ekipe, pogotovo ne top ekipe ne razbije bolid u prosjeku svako peti ili šesti GP vikend.

Max Verstappen je s tim završio. On je nakon takvih grešaka novinarima odgovarao arogantno, prema kolegama se ponašao kao razmaženo derište ograničenih mentalnih sposobnosti, ali je tim težim putem očito naučio lekciju. Sad na stazi djeluje šampionski i bez obzira što Red Bull ove sezone nema najbrži bolid – vodi u vozačkom prvenstvu. To čak nije najimpresivnija stvar jer je za očekivati da će Mercedes vratiti vodstvo kad se vratimo na “normalne staze”, ali Max je na stazi i izvan nje od te svoje dobro poznate opće entropije napokon našao pravi balans i sad liči na nekog za koga bi s pravom mogli reći da zaslužuje naslov. Daleko je finale sezone, istina, ali ako itko može unijeti nemir u onaj savršeno podmazan stroj kojem uglavnom sve ide na ruku – onda je to Verstappen. Shvaća to i Toto, pa je sad jasnije odakle dolaze njegove prijetnje tužbama zbog fleksibilnih krila.

“Norris je uvjerljivo porazio Ricciarda i pobrinuo se da mu to dade do znanja onim mahanjem dok ga je zaobilazio za cijeli krug.”

Dosadna utrka u Monaku priuštila nam je još zanimljivosti. Tako smo vidjeli novu epizodu mučenja pridošlica u ekipe. Norris je uvjerljivo porazio Ricciarda i pobrinuo se da mu to dade do znanja onim mahanjem dok ga je zaobilazio za cijeli krug. Perez se spasio jednim debelim overcutom pa na kraju za njega to nije izgledalo tako kritično, Tsunoda se apsolutno nije snašao i time je nastavio ispuhivanje onog hypea koji se stvorio o njemu na prvoj utrci sezone. Ocon je još jednom deklasirao pogubljenog Alonsa, a na začelju je Schumacher (unatoč rezultatu) još jednom bio uvjerljivo bolji od Mazepina. Sredinom utrke je Mick imao problem s pogonskom jedinicom zbog čega je pao pola minute iza Mazepina, ali ga je ponovo stigao bez problema. Haas nije htio ništa riskirati i javljeno mu je da zadrži poziciju i ne pretječe Mazepina.

Pohvalu zaslužuju i dečki iz Aston Martina koji su odradili solidnu berbu bodova, ali i Antonio Giovinazzi s prvim bodom za Alfu Romeo ove sezone. U Giovinazzija nije vjerovao nas velik broj, ali blaženi koji ne vidješe, a vjeruju. Sad je pokazao svima da možda kasno pali, ali da se razvio u prilično solidnog vozača.

Slijedi nam Azerbajdžan i zahuktavanje političkih previranja. Hoće li ekipe zadržati fleksibilna krila i riskirati tužbu i potencijalne diskvalifikacije ili će igrati na sigurno i staviti čvršće verzije koje će biti spremne za nove testove? Hoće li se Mercedes vratiti u formu nakon “one-off” vikenda ili će ovo dati dodatan podstrek Red Bullu? Ovo kasno proljeće i rano ljeto bi trebalo dati dosta odgovora. Nakon Bakua dolazi kratka pauza, a onda tri vikenda, što znači da je u idućih malo više od mjesec dana u igri 100 bodova. Prilika za lom prvenstva na jednu stranu ili nastavak neizvjesnosti?


Odgovor

26 komentara

  1. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Dobar komentar i slažem se s većinom teksta, ali mi fali veći osvrt na Vettela i njegov rezultat.

    Pohvalu zaslužuju i dečki iz Aston Martina koji su odradili solidnu berbu bodova

    To ni izbliza nije dovoljno posvećeno pažnje Vettelovom rezultatu u komentaru ove vrste, nakon njegovog ekstremno lošeg početka ove sezone, očajne prošle sezone i otpisivanja od strane većeg dijela medija i F1 fanova.

    U njegovom slučaju ne bi rekao da je to samo “solidna berba bodova”, nego pravo uskrsnuće od mrtvih i ogroman teret zbačen s leđa. Istina, možda to bude samo kratkotrajni bljesak, ali zasigurno mu je sad nastupilo veliko olakšanje i drastično popravljanje samopouzdanja.



    9
    5

    4
  2. Mclaren
    KERS Prikaži

    Vrhunac dana par overcut-a..ja razumijem šta je Monaco ali kad bi mogli malo to nekako izmjeniti-promjeniti..da bar postoji polušansa za preteći nekoga…svi “novajlije/novi vozači” sve uspješniji samo DR3 nikako pa nikako.



    2
    2

    0
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      da postoji šansa preticanja, lujo sa svojom mečkom bi opet bio na podiju.
      rb-fer-mcl na podiju su odlično osvježenje
      smanjenje bolida za mogucnost preticanja jednog lijepog dana-…



      2
      2

      0
  3. Toro Rosso
    25_321 Prikaži

    Ma tu tuzbu si Mercedes moze okaciti macku o rep. Sve dok FIA ne provede test fleksibilnosti krila, a novi test se, vrlo jasno, uvodi tek za Francusku, nitko ne moze dokazati da je ono sto teamovi imaju na bolidu nelegalno.



    5
    4

    1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Slažem se. Ne znam šta će postići sa tim protestom. Novi test još ne vrijedi, a po trenutnom testu su legalni. Ja se ne bih obazirao, i iskoristio bih najbolje što imam za tu stazu.



      2
      2

      0
  4. Fia
    Realista Prikaži

    Ma da nije Hamilton kmecio utrka bi bila jad i zalost, ovako se barem malo isplatilo gledat.



    9
    7

    2
  5. Charles Leclerc
    Vedo99 Prikaži

    Jučerašnja utrka jedna od zanimljivijih dosadnih? Ma ne… nije moguće. Ja sam na Twitteru pročitao da je bila jako loša i da je se treba rješiti pod hitno. Ali čudno, većina komentara je bila od Britanaca?! Čak se i Crofty javio!

    Ne znam je li se na portalu komentiralo o reakcijama na utrku od strane Britanaca, ali je stvarno sramotno da nakon ovakvog prekrasnog podija i Maxovog vraćanja u prvenstvo pljušte negativni komentari i od ljudi koji bi trebali predstavljati sport široj publici i imati dozu objektivnosti. Ipak ih je FOM odabrao za Highlightove na YouTubeu, pobogu. Pljuju po Monaku kao da nismo prije toga imali 4 super utrke u Monaku. Kišna 2016., Vettelov overcut Raikkonena, Ricciardov polu engine failure i Hamiltonova vožnja za Laudu.



    11
    10

    1
  6. Juan Manuel Fangio
    veki66 Donator Prikaži

    Sve fino receno….ja bi samo malo vise rijeci posvetio Sebu….ovo je prva utrka nakon dugo vremena da je bio opet na visokoj razini,izvukao maksimum sto je mogao…nisam njegov navijac,ali to zasluzuje respekt,a i drago mi ga je vidit takvog… :-)



    11
    11

    0
  7. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam… Što bi rekao Katon. Ili da pomalo parafraziram: Monaco treba prestati biti redovna trka u kalendaru. I to kažem svake godine u ovo vrijeme.



    1
    -10

    11
  8. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    Dzaba se Ante trudis.
    Nijedan novinar na svijetu nemoze svojim rijecima uljepsati nedjelju u Monacu i to je cinjenica :D



    2
    -4

    6
  9. Darkracer Prikaži

    Zanimljiva utrka jer nije pobijedio Ham. Da je kojim dlučajem on dobio, bila bi to najdosadnija utrka svih vremena. I naravno sretno dobijena. Hahaha, ajme jeste providni


    0
    -11

    11
  10. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Slažem se sa svime. Sto se Leclerca tiče istina je da često sasipa bolid. No isto tako često odveze što bi rijetko tko napravio sa tim bolidim. Nije ni prvi ni zadnji koji je tako radio u pocektu karijere . Kazem pocetku, jer tek je tri sezone odvezao. Radili su to Max i Lewis i mnogi drugi. Eto Max je sazrio nakon koliko godina u F1. Prije jos dvije godine je usao u sezonu sa 5,6 incidenata u isto toliko utrka. Valjda ce i Leclerc do svoje 7,8 sezone savladati i taj dio. Na kraju krajeva svi oni koji pokusavaju nesto sto nije realno za bolid koji voze naprave sranje, bilo to izletanje, pirueta ili nesto trece.



    2
    -1

    3
    • Ferrari
      Boris_CRO Prikaži

      Bolje vozač koji uvijek vozi na 90% svojih mogućnosti nego onaj koji uvijek vozi na 120%. Barem što se bodova tiče.


      0
      -4

      4
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Ne bih se složio sa tom teorijom? Mislis li da su vozači ala Max ili Lewis vozači koji voze na 90%? Vettel je bio lani vozač koji vozio ispod mogućnosti bolida. Radije bi imao onog koji trazi granice bolida i koji radi razliku nego nekog anemicnog i ne zainteresiranog za ista i cilj mu je da se dokutora do cilja . Upravo ti vozaci koji voze na granici rade razliku izmmedu sebe i onih koji to ne mogu. Leclerc radi stvari koje su i drugi vozaci radili. Naravno ima i onih koji ne rade tolike cirkuse na stazi a isto tako Max ne bi bio sto je da je se vozikao na 90% svojih mogucnosti. Radio je pizdarije i eto nakon ohoho godina se sredio. Isto tako vozaci koji nemaju sta izgubiti rade ono sto radi Leclerc a to je rizik jer nemaju sto izgubiti kao sto nije imao ni Max do ove godine. Sada kada je u pitanju titula se mora srediti ako zeli biti u igri za naslov. Nije Leclerc ni prvi bi zadnji koji pokusava nesto vise. Kazu da je odlican u kvalama. Nije sigurno takav u kvalama jer vozi na 90% . Tanka je granica izmedu debakla i senzacije. Npr ako se nevaram stroll je u nedjelju slicno ocesao tu istu ogradu i nije pokidao ovjes. Tu se cesto vozaci “potpisu” na ogradu i produ bez stete. Isto koliko je zaribao on, tako je zaribao i Ferrari da nije cijeli dan otkriven problem na bolidu. Uostalom slicno je radio Vettel 2017 i 2018 jer je pokusavao nesto sto bolid nije mogao pa su uslijedile greske i piruete.



        5
        3

        2
      • Dan Gurney
        Crash Donator Prikaži

        Poprilicno je izvjesno da ces sa 90% mogucnosti biti zadnji i sa Mercedesom 😎



        4
        2

        2
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        @Boris – Zapravo se apsolutno slažem s tobom, ali problem je što ljudi krivo shvaćaju postotke, i te brojeve shvaćaju više figurativno u sporskim metaforama (lopta je okrugla, svi radimo na 120% itd.), nego onako kako stvarno znače.

        Realno, ako netko stvarno vozi na 120%, znači da vozi debelo preko svojih sposobnosti i uopće ne kontrolira bolid. Na pamet mi pada Mazepin s početka sezone. Vjerujem da vrhunski vozači (Hamilton, Max, Leclerc) povremeno mogu voziti na 99-100%. Kad pređu čarobnu brojku 100, poput Leclerca na kvalifikacijama, to najčešće ne završi dobro. Tajna je u tome da su (za razliku od drugih) u stanju na dulji rok voziti na 99-100%, pogotovo kad malo skupe iskustva pa im izleti preko 100% postanu rjeđi. Rekao bi da je to već sad slučaj kod Maxa, dok Leclerc tek treba dobiti takvu stabilnost. Mislim da je Hamilton prošle sezone uglavnom krstario na 80-90%, ali kad mu je zatrebalo onda je pokazao gdje je njegovih 100%. Vjerujem da je svojevremeno Alonso stvarno vozio na 100%, u punoj koncentraciji, ali to je prošlost. Danas vozi na 90% i pokušava pronaći kako nazad do svojih postotaka…



        2
        2

        0
    • David Croft
      Ferrari Prikaži

      Nije ni prvi ni zadnji koji je tako radio u pocektu karijere . Kazem pocetku, jer tek je tri sezone odvezao.

      Sve to stoji, ali ovo je Ferrari. Ne možeš se učiti na Ferrariju.
      Nemam baš opravdanja za takve stvari.

      Zna se što se traži od Ferrarijevog vozača. Cijenim ja trud i tih 100%, ali prosuli smo pobjedu u Monaku zbog toga.



      1
      -3

      4
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Jbg, prosuo je. Da je tu kimi,alonso,vettel isl vjerovatno ne bi ni bili u poziciji da budu u igri za pobjedu ako kuzis sto zelim reci. Cesto Leclerc upravo u kvalama si pruzi priliku da napravi nesto vise. Nekad prode, nekada ne. Slazem se Ferrari nije mesto za ucenje. Kakvi su bili Kimi i Vettel u Ferrariju zadnjih godina. Nisu uspjeli usvojit godinama cije je koji posao na stazi pa su jedan drugom smetali. Ucio je Lewis u Mclarenu, Ucio je Max u Red Bullu. Ferrari je uzeo vozaca sa godinu dana staza u F1. Ovo nije nikakvo cudo i nesto nevideno.



        4
        1

        3
  11. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Ne određuje kvalitetu utrke tko je na podiju, nego događanja na stazi, a ovdje ih nije bilo cijelu utrku.
    Da su prva tri bila Mazepin, Latifi i Schumacher ne bi promijenilo činjenicu da je utrka bila katastrofalno dosadna, a meni je stvarno rijetko koja dosadna.
    A Norris je mahanjem htio zahvaliti kolegi da mu se maknuo bez drame, a ne mu dati nešto do znanja. Bar bi ja to tako protumačio.



    2
    -1

    3
  12. Bmw
    SKImperator Prikaži

    Znate šta, kad je utrka počela rekao sam ovo treba izbacit iz kalendara, ali dok sam čekao kraj malo sam promijenio mišljenje.
    Jedina zamjerka je što su bolidi preveliki pa je pretjecanje gotovo nemoguće. Ali ovaj Monaco je podsjetio malo na prošlost u f1. Prvo što postoji samo jedna drs zona i da bi uopće iskoristio taj drs moraš se zalijepit bolidu ispred na guzicu inače su jako male šanse da će pretjecanje biti obavljeno.
    Drugo, na onim “bezveznim stazama” (npr. Paul Retard), Hamilton je slobodno mogao startat zadnji i svejedno bi završio prvi jer ima superioran bolid i sposoban je vozač da u tome bolidu izbije na vodeću poziciju u takvim uvjetima. Znači kvalifikacije postoje da bi si vozači osigurali što bolju startnu poziciju pa ako Hamilton može prestić cijeli grid sa zadnje pozicije u Francuskoj zašto bi uopće vozio kvalifikacije.
    I baš zbog toga je Monaco poseban, koliko budeš dobar u kvalifikacijama toliku ćeš prednost imat na stazi. Nije moguće sa zadnje pozicije doći na prvu eto tako. I onda ako je tako zašto vam smeta jedna ovakva utrka u kalendaru. Perezov overcut za 3-4 pozicije meni je mind blowing. Osbno, onaj portugal je 183818 puta dosadnija utrka.



    5
    3

    2

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.