Horner se napokon ohrabrio: Da su kamere uperene prema prednjem krilu naših rivala, opet bismo pričali o fleksibilnosti

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Horner se napokon ohrabrio: Da su kamere uperene prema prednjem krilu naših rivala, opet bismo pričali o fleksibilnosti

Ante Vetma

Red Bullov šef Christian Horner je skupio hrabrosti i bacio strelicu u smjeru Mercedesa kad je riječ o sagi oko fleksibilnih krila.

Naime, nakon što je Lewis Hamilton primijetio da se stražnje krilo Red Bulla neobično savija na pravcu, FIA je reagirala i postrožit će testove uoči Velike nagrade Francuske.

“Red Bullovi su prilično brzi na pravcima. Imaju to savijajuće stražnje krilo koje im daje barem tri desetinke sekunde,” rekao je Lewis u Barceloni.

FIA-u je požurio novom izjavom uoči VN Monaka:

“To krilo će im donijeti šest desetinki na stazi u Azerbajdžanu.”

Toto Wolff je išao još korak dalje i rekao da odgađanje tih testova dovodi pod znak upitnika rezultate utrke u Monaku.

Horner je na to morao odgovoriti:

“Da je kamera kojim slučajem uperena prema prednjem krilu naših rivala – opet bismo vodili istu raspravu [o fleksibilnom krilu].”

Horneru je zatim Sky F1 ekipa pokazala video s utrke u Imoli na kojem se jasno vidi savijanje prednjeg krila Mercedesa.

“Pogledajte to prednje krilo – možete vidjeti kako nestaje iz kadra i onda se opet pojavljuje. Koja je razlika između toga i stražnjeg krila?”

Tehničke direktive usred sezone nisu ništa neobično, ali Horner ne očekuje velik utjecaj na njegovu ekipu:

“Čujte, morat ćemo napraviti određene preinake za novi test koji će biti uveden. To košta vremena, novca i resursa, ali mi nismo jedina ekipa koja će to morati napraviti. Vjerojatno će to biti teži uteg za ekipe poput Alfe Romeo koja je na granici.”

“To je samo jedan aspekt bolida. Vidjeli smo da se takvi testovi često mijenjaju i puno je buke nastalo oko toga. Jasno je zbog čega se to radi i naravno da vi dečki iz medija nasjedate na te priče.”

Pogled unatrag

Ovo nije prvi put da se u Formuli 1 priča o fleksibilnim krilima, ali je zanimljivo da prozivke dolaze upravo iz Mercedesa. Zašto zanimljivo? Zbog povijesti.

Prošle godine je talijanska verzija Motorsport portala pisala o tome kako je upravo Mercedes imao fleksibilno stražnje krilo, a slučaj je zaključen tako da je “FIA stavila pod povećalo cijeli slučaj” nakon što su istu soluciju implementirali Red Bull i Ferrari. (izvor)

Isti bolid (W11) imao je neobično fleksibilno T-krilo, što nije privuklo veću pažnju FIA-e ni njihovih rivala. Iako tehnički pravilnik kaže da aerodinamičke komponente bolida moraju biti razumno fiksirane – u stvarnosti je to nemoguće i doza fleksibilnosti mora postojati kako bi se očuvao strukturalni integritet. No, pravilnik također kaže da FIA u svakom trenutku može uvesti dodatne testove na bilo koji dio bolida koji se pomiče tijekom vožnje.

“In order to ensure that the requirements of Article 3.8 are respected, the FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of), moving whilst the car is in motion.”

r/F1Technical - The amount of flex on the Mercedes W11 T-Wing is insane

Dvije godine ranije, 2018. je Ferrari na sličan način (vozeći se iza Mercedesa) primijetio da se krilo možda malo previše savija. Arrivabene je uoči VN Italije te godine medijima rekao da je to slučaj za FIA-u, a ako je istrage i bilo – ishod nije poznat javnosti. (izvor)

Srećom po sve gledatelje i aktere Formule 1, ovaj put je FIA reagirala i uoči Velike nagrade Francuske će se postrožiti testovi fleksibilnosti stražnjeg krila. U iščekivanju smo informacije hoće li se postrožiti i testiranje prednjeg krila ili će ta varijanta pasti u zaborav kao i prethodno spomenute.

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9493 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3817 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

24 komentara

  1. Ovo skoro pa da je u rangu Hrvatskog sudstva jer ipak njih je nemoguće nadmašiti.



    23

    1
  2. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Maa prednje krilo nije tolko bitno, ni aktivna geometrija prednjeg ovjesa….
    Rbr je bio brzi po pravcu uato po snimkama s bolida se lipo vidi da rbr ide 297 dok je mercedes tek na 300.
    Vidilo se i u portugalu kako je max prošao botasa
    A hamilton se mucio za pric maxa



    27

    9
  3. Strasno, ne vozes vjerovat kakvo licemjerje. Meni je fascinantno kako Mercedes moze sve koristiti dok netko drugi to ne implementira, od przenja ulja u motoru do savijanja krila. Strasno. Mi koristimo, a kad vi pocnete, to cemo zabranit.
    Kako, kako??



    37

    11
  4. Ferrari nelinjo Prikaži

    Na stranu sto se radi o vrhunskoj ekipi, ali ovo postaje pateticno. Sta god ko mislio, navijacki ili ne, cinjenica je da Mercedes drzi FIAu u ruci i upotrebljava ih kad im je cejf. A oni i te kako nisu ispravni, sto ce vrijeme pokazati.



    20

    9
  5. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    op op op opagangam style haha di si hamiltone sada ?



    9

    7
  6. Lewis Hamilton 44 NRteamLH44 Prikaži

    Jel ima jos neko da mu sva ova palamudanja idu na zivce?

    Pravila o fleksibilnosti,pravila oko granica staze,pravila oko ulaska u boks.

    Pravilo o aerodinamici?
    Stavi sta hoces na njega,stavi krila od aviona ako mislis da ce ga to uciniti brzim.

    Pravilo o motoru? Sagorijevanje ulja?
    … Napravi dva motora ako mislis da mogu stati pod sasiju i ici brze.

    Granica staze?
    Stavi zid i pijesak gdje god mislis da je na stazi moguce ostvariti neku prednost,a za ostale dijelove neka ide kuda hoce ako ce ga to samo usporiti na kraju?

    Sta bi na kraju bilo,kao bogatiji timovi bi imali prednost jer imaju vise novca za testiranje,tunele ovo ono? Odlicno,neka onda oni ulazu,testiraju,izmisljaju,a siromasiniji neka kopiraju kao Racing Point.Uostalom,mozda bi bas ti siromasiniji timovi nekada uboli neku zlatnu koku,koja je svima promakla,pa bi tu i tamo dobili neki Brawn iz nicega. Samo sto tada niko ne bi rekao,hej pravila su namjestena za njih,nego bi svi rekli,kakvi genijalci. A bogati bi ionako kupili naslove,kao sto ih oduvijek i kupe,mada bi ovako nekada i slabiji bar imali sansu.

    Zar nije cilj napraviti sto brzi i sto bolji bolid? Neka sagorijeva mjesecevu prasinu,ako treba,ako ce ga to uciniti najboljim , zar nije to F1 , queen of all motorsports?



    30

    7
  7. Sergio Perez Ibarac00 Donator Prikaži

    Spustila se prednost MB nad RB ispod 0.5 po krugu. Alarm se odmah upalio i FIA po defaultu stavlja senzore, skida krila itd…



    24

    5
  8. Nigel Mansell The Simpsons Prikaži

    Red Bulll vam daje (flexy) krilaaaa
    I nisu jedini 😉



    10

    0
  9. Ferrari nelinjo Prikaži

    Evo, Binotto priznao da je Ferrari koristio savitljivo zadnje krilo. 😄 posteno od Ferrarija kao i uvijek. 😁



    11

    0
  10. https://www.youtube.com/watch?v=tMS9_qoM_xk
    Radi ovo RB vec neko vrijeme, samo su se sad priblizi Mercu na manje od sekunde pa je panika u taboru :D



    11

    0
  11. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Opet žalopojke



    3

    9
  12. Ross Brawn Tuzlaensis Donator Prikaži

    Čime drže FIA-u u šaci, čime?



    8

    6
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      FiA je odobrila sporno testiranje guma 2013. godine, tako da su oni trebali biti kažnjeni još gore. Ali kako će kazniti sebe? Pa moglo bi na nekom većem sudu, da se neko žalio… Ali Mercedes preuzeo na sebe krivnju, sami sebe kaznili simboličnom kaznom, koja to nije, i FiA-ini grijesi se pomeli pod tepih…



      11

      1
  13. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    Ovu sliku sa T-krilom nisam do sad vidio. Ovo se više ne može zvati T-krilom.



    4

    0
  14. Renault zd1400rt Prikaži

    Hamiltonovo i Mercedesovo tužakanje je dobro jer to znači da se osjećaju ugroženo.

    Koliko god se činili da Mercedes ima neku zaštitu od FIA-e toliko to nije istina. Dovoljno dugo pratim F1 da znam da se za svaku eru dominacije jedne momčadi govorilo da imaju zaštitu FIA.
    Jedno vrijeme se pisalo da FIA znači Ferrari internacional Association. Što je to danas prestalo vrijediti? Gluposti.

    Lakše je vjerovati da su Glocku uplatiti pare na račun u zadnjem krugu utrke 2008., nego da je bio na krivim gumama. Lakše je vjerovati u teorije zavjere i da je Zemlja ravna, nego da je netko napravio bolji posao od drugih…

    U svakom slučaju jedno moram priznati. Takve priče su zanimljivije u birtijama.

    Jednom mi je bivša kolegica neupitno niske inteligencije pričala kako su vrhunski sportaši prodali dušu vragu u zauzvrat za uspjeh. Njenom mozgu je lakše to prihvatiti, nego da netko trenira cijeli život 10 sati dnevno polirajući svoj talent do savršenstva i da ima fokus na uspjeh. Jer ona za razliku od njih ne radi apsolutno ništa i misli da je tako svima.



    7

    5
  15. Fernando Alonso Brane FA14 Prikaži

    Ajmo Horner…okupi ekipu i opalite šamarčinu tim gov*****a i licemjerima iz Merca…smislit ih ne mogu…i onog odvratnog Vuka i njegovog štićenika…kad god se pojave na ekranu, ja gasim bar ton, ako ne i sliku..



    2

    3
  16. Kimi Raikkonen 7 Vordas Donator Prikaži

    Gledao sam malo po netu i došao do jedne rasprave gdje komentiraju Mercedesov lelujaući shark fin. Krilo od RB se savija i tako smanju je drag a da li lelujanje fina djeluje kao F duct. Kovitlanjem zraka smanjuje pritisak na stražnje krilo. Isto bi se moglo tumačiti kao pokretni aero element. Sad će krenuti kopanje ipak je RB tu jači od Ferraria a i u Britaniji im je sjedište. Tak da….



    9

    0
    • Daniel Ricciardo 3 Kicker Prikaži

      https://www.youtube.com/watch?v=YBWUefSl5tI

      Da, ovdje se najbolje vidi. Kod RB se krilo savija na ravnici, a kod Mercedesa se ovaj sredisnji dio mice ko lud sto uzrujava zrak ispred krila i očekivano smanjuje downforce. Znači to se događa samo na ravnici, dok je u zavojima taj središnji dio kompletno statičan.

      Mislim osobno me zanima blisko utrkivanje, ne mogu vjerovati da će RB sad stvarno morati raditi promjene i da ćemo gledati procesiju do kraja godine sa 1-2 Mercedes dok nitko neće pogledati dali Mercedes radi nešto što prolazi testove, a možda nije baš po “idealnim” pravilima.



      1

      0