F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Mrak na kraju tunela

Ivan Papak

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Lewis Hamilton
Na samom početku želim istaknuti da sva promišljanja i stavovi izneseni u ovom, kao i u svim mojim člancima, predstavlju jedino i isljučivo mišljenje autora i ni na koji način ne preslikavaju mišljenje portala ili njegovih urednika. Ovo naglašavam iz razloga što neke ideje o kojima pišem se rađaju isključivo u mojoj glavi. Jedna od takvih je i ova. Također se ispričavam i na podužem tekstu.
Situacija oko VN Japana bila je svojevrsni fenomen. Naime, ne događa se često da čekate da završi jedan GP da bi dobili odgovore na ono što se događalo na prošlom. Takva situacija nas je zadesila ovaj put na japanskom otočju. Još od Singapura imam nemirne snove što se točno tamo dogodilo i zašto je Ferrari pobijedio. Nije toliko sporno zašto je Ferrari pobijedio, niti zašto Mercedes nije, nego zašto je Mercedes deklasiran. Unaprijed se znalo da je Singapur staza koja ne paše maksimalno strijelama iz Brackleya, međutim malo tko je očekivao onakav scenarij. Zaostatak od skoro 1.5 sec u kvalifikacijama je nešto što se ne događa slučajno i sigurno ne preko noći. Odbijam vjerovati u onakvu slučajnost u sportu u kojem „slučajnosti“ odnose-donose desetke miljuna eura. Pogotovo nakon predstave u Japanu. Još tada me je kopkalo kako je moguće da se prednost Mercedesa istopila za preko 2 sekunde preko noći. U Mercedesu su izgledali kao da su pali s Marsa, gledajući jedan u drugog, ili poput Hamiltona gledajući u novinare uz rečenicu: „Ako vi slučajno znate gdje smo pogriješili recite nam“. I don’t think so. Već tada nešto mi je počelo neugodno zaudarati, a miris nije jenjavao ni nakon par dana kada su „saznali“ razlog i čitav svijet „šokirali“: „Heureka, znamo gdje je probem! Problem je Pirelli!.“ Pa zapravo i ja isto mislim da je problem u Pirelliju. No ne na način koji ste vi prezentirali.

Nakon završetka singapurske lude noći, singapurski smog mi je mutio um. Tko prati Formulu 1 duže vrijeme, zna da se stvari u njoj ne događaju preko noći. Prelistavajući razne strane i domaće forume, naletio sam na nešto, što je u tom trenu izgledalo kao da sam sam to napisao, a i djelo je jednog korisnika na našem portalu, kojega neću imenovati, ali s čijim komentarom se u potpunosti slažem. Problem seže još dalje, na VN Italije. Njegovo viđenje je sljedeće:
Zašto se toliko dugo nakon utrke raspravljalo o tome je li tlak ispod ili iznad dopuštenog?
Zašto su u Mercedesu, ako su bili ispravni, panično ubrzavali Hamiltona?
Zašto je Toto Wolf djelovao uznemirenije u Italiji čak i nakon što je sve proglašeno urednim, nego kad mu vozači gube 2 sek iz njemu „nepoznatih razloga“
Kada je zadnji put u F1 viđen pad performansi od 2 sek po krugu od vikenda do vikenda kod tima koji dominira
Zašto 2014. nisu imali apsolutno nikakvih problema sa setupom, gumama i konfiguracijom staze a uvjeti su više manje isti?

Svakome ostavljam da promisli o ovim pitanjima. Korisnik koji je ovo napisao i sam nudi viđenje a ono se uopće ne razlikuje od moga, koliko god se u prvi trenutak činilo ludicnim, a ide otprilike ovako. Ukoliko ste objektivni gledatelj, jasno Vam je da je Mercedes prekršio pravila i da treba biti kažnjen. Priča da im je netko iz Pirellija rekao drugačije ne drži vodu iz jednostavnog razloga: ako Vam netko iz Sabora kaže da opljačkate kiosk i da je to u redu hoćete li to napraviti? Nećete, jer to je protiv zakona, iako znate da je Sabor napisao zakon. Situacija je ista i ovdje. Pod krinkom da im je netko iz Pirellija dao dopuštenje spustili su PSI pritisak ispod razine propisanog pravilima. Helllooouuu?!??! Neki kao argument daju da je pritisak bio neznatno ispod. Helllooou again?? Čak i da je bio 0.0000000001 PSI, bio je ispod granica, te u sportu kao što je F1 gdje se može izmjeriti koliko puta pomislite na nešto, to je jednostavno nedopustivo i kao takvo kažnjava se. Je li to u redu prema vozačima? Nije, al nije ni prvi put da vozači ispaštaju zbog pogrešaka svoje momčadi, a panika na pitwallu Mercedesa jasno ide tome u prilog.
Dugo vijećanje nakon utrke također jasno daje do znanja da neke stvari nisu bile čiste i jasne, a zapravo su bile. Mercedes je pogriješio, Mercedes je toga bio svjestan ali nije bio kažnjen. Barem ne tada. Ne mogu se oteti dojmu da je tada dogovorena kazna Mercedesu na idućoj utrci. Na koji točno način, nećemo nikada saznati, ali možebitni hint se krije u još jednoj čudnoj pobjedi. Riječ je o pobjedi Pastora Maldonada za Williams, 2012 godine na VN Španjolske. Gume su radile perfektno na bolidu Williamsa, baš kao što sada nisu radile nikako na bolidu Mercedesa. Pobjeda iz neba u rebra, baš kao idealna rođendanska čestitka sir Franku Willamsu za sav doprinos koji je tijekom godina dao za F1. Slučajnost? I don’t think so.
Na koncu, ako me pitate zašto bi se to sve radilo, zašto bi se radile tolike komplikacije umjesto da se sasvim jednostavno kaznio Mercedes? Odgovor se možebitno krije kod njihovih konkurenata iz Wolfsburga. Grupacija Volkswagen suočena je s velikom medijskom hajkom koja traje već neko vrijeme po medijima u Njemačkoj. Zadnje što treba Mercedesu je novo etiketiranje da još jedan simbol njemačke industrije se bavi nečasnim radnjama, ma kakve god one bile. Mercedes svoju „kaznu“ odradi u Singapuru. Vuk sit, ovce na broju.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ivan Papak
Pulsmedia autor
18 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

38 komentara

  1. Vrlo interesantno viđenje Ivane…! :thumbs:

    Teorija zavjere ili ipak samo jedna utrka off?

    Moram priznat da je i meni sve to padalo na um, ali nekako ne želim i ne vjerujem da je momčad Mercedesa baš upletena u toliku prljavštinu. Več ih Bernie optužuje kako su sve znali unaprijed vezano za pravila oko pogonskih jedinica i da su zajedno sa FIA-om krojili pravila oko razvoja hibridnih motora, pa još ovo oko Monze/Singapur bi bio skandal nad skandalima….no, nikad se ne zna…

    Nego, jedno pitanje za tebe Ivane: Ako je Pirelli recimo dao neke ‘krive’ gume Mercedesu zbog kazne u Monzi ili šta god je već bilo, tko je dao Ferrariju i Red Bullu u isto vrijeme takvu prednost naspram lani? Moram te podsjetit da je Ferrari u Singapuru imao u kvalama 2 sekunde bolje vrijeme nego lani, a takav slučaj još nismo imali ove godine?
    Druga stvar: Mercedes je imao cca 3 desetinke bolje vrijeme od lanjskih kvala, a to nije nekakva garancija da budu toliko lošiji od ostalih, mislim na Ferrari i Red Bull. Ako se mislio već Mercedes kaznit onda su im vremena trebala bit puno gora nego lani, a Ferrari (koji je po nekoj pravdi trebao pobjedit u Monzi) trebao imat malo bolja vremena od lanjskih…
    Ni Williams nije baš briljirao u Singapurskoj utrci. Odnosno, svi su bili više manje kao i lani osim Ferrarija i Red Bulla koji su strahovito napredovali, pogotovo Ferrari.


    0

    0
    • Pozdrav Lady. Ono u što ne želimo vjerovati ne znači da nije istina ili moguće =) šalu na stranu, spomenuli ste Bernija. Bernie je specifična ličnost, mnogi ljudi koji ga osobno poznaju kažu da je jedan od najgenijalnih i najbistrijih ljudi. Tome ide u prilog činjenica da unatoč svojim godinama upravlja takvim cirkusom. Kako upravlja, je druga tema, ali činjenica da drži na okupe simbole poput Ferrarija, Redbulla, Mercedesa, te zato budite sigurni da ako on nešto kaže ili sumnja, u tome ima istine. On ne bih digao prst u nekog bez da ima dokaze. Da li će on to “procesuirati” je drugi par čizama. Nadalje, kao što je Marko napisao, uspoređivati vremena prošle sezone je dosta nezahvalno, budući da momčadi godinu dana rade da se unaprijede.Isto tako, u tekstu sam napisao da nije sporna (po meni naravno) ni pobjeda Ferrrarija ni poraz Mercedesa već deklasiranje Mercedesa. Kao što ste napisali, znamo da Mercedes nije najbolji bolid za hvatanje, međutim oni su debakl doživjeli u kvalifikacijama. Također, želim naglasit da najveći povod ovom članku je bio body language cijele momčadi Mercedesa: uznemirenog Tota Wolfa te Lewisa koji je izgledao kao da je pao s Marsa kada su ga novinari Sky Sporta pitali što se dogodilo. I naravno, veliko otkrivenje uzroka problema nakon par dana. Mislim da vozači mogu u roku 10 minuta detektirati ukoliko su gume uzrok tome što kasnite 1.5 sec za pole positionom.


      0

      0
      • Ivane, slažem se ja sa ovim šta si napisao vezano za Berniea. Znam ja koliko taj čovjek zna i može u F1, i upravo njegova tvrdnja o Mercedesovoj umješanosti oko pravila o hibridnim motorima koje ama baš nitko od Mercedesovih glavnih faca nije opovrgnuo mi govori o tome koliko je sve to mutno i koliko je sam Mercedes umiješan u nešto prilično ne korektno. Samo šta u tom slučaju, ne bi samo padale glave čelnika Merca, već i čelnih ljudi FIA-e.
        Ali da se vratimo opet na ovaj slučaj iz Singapura: Kad gledaš na prvu ispada da je Merc zaista izgubio tih famoznih 2 sekunde u 2 tjedna, ali kao šta sam napisala, ako se pogleda kvalifikacijska vremena od lani i usporedi ih se sa ovima, ispada da su Ferrari i Red Bull puno više dobili nego šta je Merc izgubio. E sad, da li su se u Mercu više uhvatili za glavu kad su shvatili da ipak postoje određeni uvijeti gdje im ostali timovi ne da su samo blizu, već su ih i nadigrali, ne znamo…. ali, s obzirom na Wolfovu užasnu aroganciju tokom ove dvije godine ne bi me čudilo da su ostali ko pegle kad su vidijeli koliko napredak je napravio u prvom redu Ferrari naspram lani.
        I stvarno, ako se pogledaju vremena kvalifikacija lani i ove godine, mislim na sve utrke, vidi se da na nekim utrkama su vremena vrlo slična vremenima od lani. Npr..ove godine u Suzuki, Merc je skoro na desetinku imao isto vrijeme kao i lani. I opet je Ferrari taj koji je napredovao, ali ne kao u slučaju Singapur. Općenito, o ovom cijelom slučaju bi se dalo puno toga napisat i razglabat i mislim da sve polako na neki način drži vodu, ali jednostavno ne želim vjerovat da se baš toliko muti i namješta u sportu koji pratim od malena i gdje su ponekad sekunde i desetinke značile i život vozača….


        0

        0
  2. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Slažem se s autorom do onog djela u kojem govori kako je Mercedesa bez obzira na sve,u Monzi trebalo kazniti jer nije kršio samo tehnički već i sigurnosni pravilnik.Ostalo je napisala @Lady,što potpisujem do zadnjeg slova.
    Idemo proširit temu.Silverston.Dal je tamo Mercedes imao neki dug prema Williamsu koji je zahvaljujuč taktici koju bi trebao patentirati,pobjedio sam sebe ili se jednostavno događa kako ponekad ni Mercedes,uključivo Rozberga i Hamiltona nisu na visini zadatka dominantnom bolidu unatoć?Hungaroring,pobjeda Vettla u Ferrariu?!Nisam sklon teorijama zavjere osim ako nešto nije očito i ako nije lako dokazljivo a Mercedesu bi se moglo dokazati svašta i to od samog početka hybridne ere.


    0

    0
    • Poznato je da Mercedes nije ni upola tako dobar, a kamoli dominantan kad se nalazi iza nekog bolida. To se već u nekoliko navrata dokazalo ove godine kako i Hamilton i Rosberg imaju priličnih problema kad se nalaze u sredini. Najbolji recept protiv Mercedesa je ili ih dobit u kvalama (šta je praktički nemoguće, osim u Singapuru gdje se sve tako posložilo) ili ih prestignut na startu. Williams je imao odličnu priliku u Silverstoneu, ali oni su poznati kao katastrofalni stratezi pa su tamo sve izgubili, a pogotovo kad je pala kiša. U Mađarskoj isti slučaj, samo onda ih je Ferrari nadmudrio, a tada smo vidijeli i kako Lewis puca pod pritiskom kada nije na prvoj poziciji…
      Trebalo bi napravit jednu analizu usporedbe svih kvalifikacija 2014 vs 2015 i vidijet točno koliko ide Mercedes naprijed, a koliko ostali timovi. To bi bilo jako interesantno pogotovo kad bi se podijelilo na spore gradske staze, te ‘power’ i one kombinirane. Isto tako bi bilo interesantno napravit jednu analizu sa kvalifikacija gdje su vožene na istim komponentama guma.

      Ima li neki dobar statističar dobrovoljac ovdje na F1Pulsu?


      0

      0
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Ovako nekako. Australija, Malezija, Kina, VB, Belgija se ne mogu porediti zbog toga što su kvalifikacija ili 2014 ili 2015 bile kišne / mokre 7 promjenjive. Italija i Japan se ne mogu porediti zbog guma. Npr. Italija 2014 medium/hard, dok je 2015 to bilo soft/medium. Naravno, ovi pri vrhu su Q3 vozili sa mekšom komponentom.
        Od onoga što se može porediti i što je :
        Bahrein 2014 – Rosberg 1:33,185; Riciardo 1:34,051; Raikkonen 1:34,368
        Bahrein 2015 – Hamilton 1:32,571; Vettel 1:32,982; Ricciardo 1:33,832
        Španija 2014 – Hamilton 1:25,232; Ricciardo 1:26,285; Raikonen 1:27, 104
        Španija 2015 – Rosberg 1:24,681; Vettel 1:25, 458; Kvyat 1:26,629
        Monako 2014 – Rosberg 1:15,989; Ricciardo 1:16,384; Alonso 1:16,686
        Monako 2015 – Hamilton 1:15,098; Vettel 1:15,849; Ricciardo 1:16,041
        Kanada 2014 – Rosberg 1:14,874; Vettel 1:15,584; Alonso 1:15,578
        Kanada 2015 – Hamilton 1:14,393; Raikkonen 1:15,014; Kvyat 1:16,079
        Austrija 2014 – Massa 1:08,759; Rosberg 1:08,944; Alonso 1:09,285
        Austrija 2015 – Hamilton 1:08,455; Vettel 1:08,810; Massa 1:09,192
        Mađarska 2014 – Rosberg 1:22,715; Vettel 1:23,201; Bottas 1:23,354; Alonso 1:23,909
        Mađarska 2015 – Hamilton 1:22,020; Vettel 1:22,739; Ricciardo 1:22,774; Bottas 1:22,222
        Singapur 2014 – Hamilton 1:45,681; Ricciardo 1:45,854; Alonso 1:45,907
        Singapur 2015 – Vettel 1:43,885; Ricciardo 1:44,428; Hamilton 1:45,300
        Dakle, napredak je vidan kod svih ekipa, s tim što je Williams u Austriji bio bolji prošle godine. Kao i Red Bull u Kanadi. Ostalo je više manje napredak za nekih 0,3 – 0,8 sec. Uglavnom sve u sekundi. Jedno što je Ferrari napredovao u Bahreinu, Španiji, Mađarskoj i Singapuru, za više od sekunde, s tim što je to u Singapuru preko 2 sekunde. Doduše kod Ferrarija se uspoređuju i različiti vozači (na svim pomenutim stazama u 2015. kod Ferrarija su različiti vozači u odnosu na 2014.).
        Nisam uzimao u obzir TR, FI ili Lotus. Izvinjavam se za eventualne greške.
        Ahh, evo Marko je već nešto objavio. LOL


        0

        0
      • Pardon, u Japanu su bile iste gume i 2114 i 2105.


        0

        0
    • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

      Budem ja probao napraviti neku računicu. I da te odmah opovrgnem za donju tvrdnju.
      Toro Rosso je u Španjolskoj također imao dvije sekunde brže vrijeme nego prošle godine, tako da ovo nije prvi put ove sezone da neki tim napravi dvije sekunde bolje vrijeme od lanjskog.


      0

      0
      • Hvala na ispravci Marko… :thumbs:
        Da, na Toro Rosso nekako sam malko zaboravila iako su njihovi rezultati prilično impresivni ove godine, a pogotovo ako ih donekle usporedimo sa njihovom sestrinskom momčadi Red Bullom. Jedino šta je Toro Rosso bio toliko slabiji prošle godine da se njihov napredak, pogotovo ako ga usporedimo sa Mercedesom ne vidi toliko, odnosno, neće direktno ugrožavat Merc. Timovi kao Ferrari, Red Bull i Williams i naravno Mercedes kao onaj kojeg treba uhvatit, su u ovoj priči najinteresantniji za promatrat, jer su oni i lani bili blizu jedni drugima, dok je Merc bio puno više naprijed.


        0

        0
  3. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Zaboravljamo kako 2013. isti taj pirelli kojeg branite previdio da timovi neispravno koriste gume i zbog čega je navodno dolazilo do puknuća u Silverstoneu. I nakon toga iznosite smiješne teorije urote zaboravljajući da je i ferrari bio pod istragom tog vikenda isto zbog famoznih tlakova. Ti isti tlakovi su bili mijanjani zbog tvrdoglavosti i idiotizma ferrarijevog pitwalla da idu jednom u boks. Vuk sit, ovce na broju. Međutim ostaje činjenica da glavni igrači u f1 traže povratak michelina umjesto pirellija, a to nešto govori. zar ne?


    0

    0
    • David Croft Ferrari Prikaži

      Ferrari uopće nije bio pod istragom…fantaziraš.
      Na Mercedesima i Ferrarijima je izmjeren tlak na početku utrke pa se u tom kontekstu spominjao Ferrari…


      0

      0
    • Daj molim te Dani! Sad ispada da je Vettel kriv šta je Pirelli naredio mjenjanje tlakova u gumama jer su u Ferrariju riskirali pa pustili čovjeka da vozi sa mogućnošću da mu guma pukne i tako ugrozi svoj ili nečiji tuđi život..
      A šta se desilo sa Rosbergovom gumom na treningu?


      0

      0
    • Dani …. i šta kažeš “Zaboravljamo kako 2013. isti taj pirelli kojeg branite PREVIDIO da timovi NEISPRAVNO koriste gume i zbog čega je NAVODNO dolazilo do puknuća u Silverstoneu.” a NAVODNO …jel’ to znači nešto 100 % točno ili to navodno možda je ali možda i nije ? btw taj pirelli kojeg ti “napadaš” posli spa je izda saopćenje “U studenome 2013., Pirelli je zatražio da bi trebala postojati pravila koja reguliraju maksimalni broj krugova koji se može voziti na istom setu guma, među ostalim parametrima vezanim za ispravno korištenje guma. Taj zahtjev nije bio prihvaćen.” vidi vraga te 2013. pirelli NIJE PREVIDIJA nego je TRAŽIJA da se uvede pravilo o max broju krugova na JEDNOM setu guma da ne dolazi do pucanja , nesrića ali …ko bi to sve pratija zar ne ? prati se samo ono šta paše a ? btw … je li bilo pametno spominjat 2013. s obzirom na mercedesovih 1000 km testiranja pirellica ? ;) tada su taljani bili OK , a sad je OK da su za sve krivi ferrari i pireli . bi li moga neki recimo dokaz te činjenice kako glavni igrači ( koji su to glavni igrači ? ) traže povratak michelina ? a zašto ne brigdgestona s obzirom da se na japanskim gumama vozilo zadnji put u sezoni 2010. , a na michelinu 2006. tj prije 9 godina ?


      0

      0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        Nebi mogli tražiti povratak Bridgestona, jer se Bridgestone nije prijavio na konkurs za novog dobavljača ;)


        0

        0
      • senja …
        krajnji rok za predaju prijave za novog dobavljača guma je bija 17. lipnja 2015. ( za 2017./18./19. ) pa se pitam kad su to “glavni igrači” počeli tražit povratak michelina umisto pirellia ? prije 17. kad francuzi još nisu uputili prijavu prema FIA ili posli 17. ? ako su prije onda je moga “igrat” i bridgestone ali “glavni” su se “opredjelili” za francuze … na osnovu čega ? kvalitete od prije 9 sezona ? a zašto ne i za goodyear jer se nešto i o povratku amera u F 1 šuškalo ? btw , goodyear ( tj bolidi sa njihovom gumama ) je u F 1 ostvarija u 493 GP – a 368 pobjeda , 358 PP i 361 najbrži krug . michelin 102 pobjede , 111 PP i 108 najbržih krugova . istine radi na goodyear gumama se odvozilo 278 GP -a više nego na michelinima ali kad podilimo broj GP – a sa brojem osvojenih bodova ( šta daje realniju sliku ) onda ispada da je michelin osvaja 15.39 pts / GP , a goodyear 18.35 pts / GP . evidentno je da je goodyear bija uspješniji “gumar” , a uprkos šuškanju o povratku nijedan “glavni igrač” nije ni spomenija goodyear ;) da ova “opaska” o traženju “glavnih igrača” povratka michelina ipak nije “provjereni” podatak jer se Dani trudi ocrnit ferrari i pirelli , a obranit mercedes iz njemu znanih razloga ? “provjeren” isto ka njegova primjedba kako je pirelli ( kojega branimo kako piše ) “previdio da timovi neispravno koriste gume ” , a zapravo je on previdija da je još 2013. pirelli zatražio da bi trebala postojati pravila koja reguliraju maksimalni broj krugova koji se može voziti na istom setu guma, među ostalim parametrima vezanim za ISPRAVNO KORIŠTENJE guma . zahtje taljana nije prihvaćen . isto tako (kad se lažucka ) je previd da i drugi imaju i provjerenije informacije koje pobijaju one neprovjerene , a napisane … ova izjava iz pirellia je objavljena na GP1 portalu 24.08.2015. , a ne pamtim da sam negdje vidija da ti famozni “glavni igrači” pričaju i zazivaju povratak michelina :)


        0

        0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        Zašto ovako dug post zbog ovakve gluposti? Koliko ja znam velike ekipe su tek nedavno odlučile podržati Michelin, nakon zadnjih Pirellijevih problema sa pucanjem guma. A kao što si i rekao, konkurs je davno zatvoren, sa samo ova dva dobavljača guma. A naravno da će svi početi gubiti povjerenje u Pirelli, jer nikako da riješe probleme. A imali su ih i previše.


        0

        0
      • senja .. sad bi i ja treba oštro uzvratit a ? :) možda je za tebe glupost jer previše znaš no možda komentar pročitaju i neki koje “gumari” i njihovi dosezi u F 1 ne zanimaju baš previše pa će možda spoznat ponešto . eto i tebe pitam koje su to ekipe podržale michelin na “štetu” pirellia … ako može neki relevantni dokaz ( btw eventualni novi “gumar” bi u F1 treba uč 2017. ,a do tada će svi “patit” na “nekvalitetnom” pirelliu zbog kojeg ne postižu vrhunske rezultate ) . i još jedno pitanje s obzirom na tvoje zapažanje “.. naravno da će svi početi gubiti povjerenje u Pirelli, jer nikako da riješe probleme. A imali su ih i previše. ” koliko je problema pirelli ima kroz 2014. i dosadašnjih 14 trka ? znam da je pitanje glupo ( ka večina onoga šta napišem ) i da ti se možda neče dat gubit vrime sa odgovaranjem iako bi to sa lakoćom točno odgovorija ako baš želiš zar ne ? :) baš bi me zanimalo koliko se “obožavatelji” pirellia sjećaju mochelina s obzirom da su se zadnje trke na njihovim gumama vozile u brazilu 2006. i sjeća li se iko indianopolisa 2006. i razloga zašto su u toj trci startali samo bolidi sa bridgestonima ?


        0

        0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        Ma ne, glupa tema. Totalno smo skrenuli :D
        Nije pisalo ko podržava Michelin. Samo je čini mi se bio naslov jednog članka, kako top timovi podržavaju Michelin. Ali nebitno. Dosta više i Pirellija.


        0

        0
  4. Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

    Australija, Malezija i Kina – 2014. su ove kvalifikacije bile održane po kiši, stoga nisu relevantne u usporedbi.
    BAHREIN – Mercedes (1:33.185[2014.], 1:32.571[2015.]), Red Bull (1:34.051[2014.], 1:33.832[2015.]), Williams (1:34.247[2014.], 1:33.381[2015.]), Ferrari (1:34.368[2014.], 1:32.982[2015.]), McLaren (1:34.387[2014.], 1:35.039[2015.]), Force India (1:34.346[2014.], 1:34.450[2015.]), Toro Rosso (1:35.145[2014.], 1:34.462[2015.]), Lotus (1:35.908[2014.], 1:34.484[2015.]), Sauber (1:35.891[2014.], 1:34.737[2015.].

    ŠPANJOLSKA – Mercedes (1:25.232[2014.], 1:24.681[2015.]), Red Bull (1:26.285[2014.], 1:26.629[2015.]), Williamsa (1:26.632[2014.], 1:25.694[2015.]), Ferrari (1:27.104[2014.], 1:25.458[2015.]), McLaren (1:27.335[2014.], 1:27.760[2015.]), Force India (1:27.685[2014.], 1:28.365[2015.]), Toro Rosso (1:28.039[2014.], 1:26.136[2015.]), Lotus (1:26.960[2014.], 1:27.375[2015.]), Sauber (1:28.280[2014.], 1:28.005[2015.]).

    MONAKO – Mercedes (1:15.989, 1:15.098), Red Bull (1:16.384, 1:16.041), Williams (1:18.082, 1:17.278), Ferrari (1:16.686, 1:15.849), McLaren (1:17.555, 1:17.093), Force India (1:18,327, 1:16.808), Toro Rosso (1:17.540, 1:16.546), Lotus (1:18.196, 1:16.775), Sauber (1:18.741, 1:18.801).

    KANADA – Mercedes (1:14.874, 1:14.393), Red Bull (1:15.548, 1:15.891), Williams (1:15.550, 1:15.102), Ferrari (1:15.814, 1:15.014), McLaren (1:16.182, 1:16.276), Force India (1:16.300, 1:15.614), Toro Rosso (1:16.162, 1:16.042), Lotus (1:16.687, 1:15.187), Sauber (1:17.314, 1:16.262).

    AUSTRIJA – Mercedes (1:08.944, 1:08.455), Red Bull (1:09.466, 1:09.964), Williams (1:08.759, 1:09.192), Ferrari (1:09.285, 1:08.810), McLaren (1:09.473, 1:10.736), Force India (1:09.624, 1:09.278), Toro Rosso (1:09.490, 1:09.612), Sauber (1:10.825, 1:09.652).

    VELIKA BRITANIJA – Kišne kvalifikacije 2014.

    Nastavak slijedi poslije večere :)


    0

    0
    • Pa u Monaku se vidi da je Mercedes popravio rezultat za skoro sekundu a u Singapuru ove godine skoro nista


      0

      0
      • A šta je s Japanom? Lani Mercedes 1.32.506 a ove godine 1.32.584. kako to da nakon šta se sad mora pazit na veći pritisak u gumama, odjednom Merc ima ista vremena na kvalama u Singapuru i Japanu kao i lani?


        0

        0
      • Pa zavisi kakvo je vreme bili prosle godine u japanu ,ove godine je bila kisa i ptanje koliko je staza bila brza .Kao glavi argument ove godine je Hamilton u zadnjem krugu imao bolje vreme od Rozberga ali je na kraju morao da odustane zbog Zutih zastava tako da bi on sigurno popravio vreme ovogodisnjeg pola da je mogao da vozi do kraja


        0

        0
      • Da znam da je bila kiša ove godine i moglo bi se uzet u obzir da su nešto izgubili jer je staza bila previše ‘zelena’, ali opet u desetinku su vozili isto ko i lani. Mislim da su svi izgubili nešto vremena, pa bi tako svima mogli malo prišit na kraju, ali opet ponavljam, Mercedesi su odvozili skoro identično vrijeme kao i lani.


        0

        0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        Kako ništa? 0.3s brži na stazi promjenjene konfiguracije. Za koju kažu da je sada sporija za pola sekunde u odnosu na prošlu godinu. Kad tu razliku u konfiguraciji staze dodaš na ovih 0.3s, dobiješ otprilike isti napredak Mercedesa u odnosu na prošlu godinu, kao i na ostalim stazama…


        0

        0
  5. Svaka cast na tekstu ,ko da sam ga ja pisao .Mada kada sam ja to pisao na vasem forumu po drugim clanovima nisam imao pojma sve je to moja masta.Mada sad vidim da ima dosta njih koji tako misle.Sto se tice tvrdnje da mercedes nije dobar kada se nalazi iza nekog bolida pa mislim da ne pie vodu.
    Kada su Wilijamsi vodili Mercedesi su im bili odma iza njih ,jesu Wilijamsi na kraju uprskali i ovi ih u boksu prestigli ali verujem da se Mercedesi mogli i ovako da ih obidju .Naravno sto bi se upustali u rizik kad su to bezbedno uradili kroz boks.Kao sto sam reko za dvadeset i kusur godina koliko pratim F1 nisamvideo pad performansi dominantnog tima kao sto je bio ovaj


    0

    0
  6. Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

    Nastavak

    MAĐARSKA – Mercedes (1:22.715, 1:22.020), Red Bull (1:23.201, 1:22.774), Williams (1:23.354, 1:23.222), Ferrari (1:23.909, 1:22.739), McLaren (1:24.294, 1:24.536), Force India (1:24.647, 1:23.826), Toro Rosso (1:24.637, 1:23.679), Lotus (1:25.337, 1:23.805), Sauber (1:25.136, 1:24.843).

    BELGIJA – Kišne kvalifikacije 2014.

    ITALIJA – Mercedes (1:24.109, 1:23.383), Red Bull (1:25.436, 1:25.633), Williams (1:24.697, 1:23.940), Ferrari (1:25.430, 1:23.631), McLaren (1:25.314, 1:26.058), Force India (1:25.863, 1:24.379), Toro Rosso (1:26.070, 1:25.410), Lotus (1:27.520, 1:24.448), Sauber (1:26.588, 1:24.457).

    SINGAPUR – Mercedes (1:45.681, 1:45.300), Red Bull (1:45.854, 1:44.428), Williams (1:46.000, 1:45.676), Ferrari (1:45.907, 1:43.885), McLaren (1:46.250, 1:46.328), Force India (1:47.308, 1:46.305), Toro Rosso (1:46.926, 1:45.635), Lotus (1:47.812, 1:45.805), Sauber (1:47.333, 1:46.965).

    Najveći skok s utrke u 2014. na 2015. je ostvario Lotus u Monzi, s razlikom od 3 sekunde i 9 stotinki.


    0

    0
    • Italija – drugčije gume su bile (2014 medium i hard, a 2015 soft i medium) tako da ne možemo uspoređivat, a Japan 2014 nisu bile kišne kvalifikacije. 2015 je bila kiša na slobodnim treninzima, ali kvlifikacije su bile suhe.


      0

      0
    • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

      Ispravio sam se, zamjenio sam utrku i kvale za Japan od prošle god. Eto ga, cijela statistika je tu :)


      0

      0
    • Sebastian Vettel senja Prikaži

      Znači Mercedes ima uglavnom bolja vremena u odnosu na prošlu godinu od 0.5 do 0.9. Osim u Singapuru, 0.3. Ali kao što znamo, u Singapuru je došlo do promjene staze u par krivina. Kažu da je “nova” staza sporija za pola sekunde. Znači, Mercedes je na sporijoj verziji Singapurske staze bio ipak brži za 0.3s. Dodamo li na to taj dio za koliko je staza sporija u odnosu na prošlu godinu, dobijemo otprilike prosječan napredak Mercedesa kao i na ostalim stazama u odnosu na prošlu godinu. Ipak je tu najviše bilo do Ferrarijevog i Red Bullovog napretka. Možda je i veća temperatura igrala malo u Ferrarijevu korist, kao u Malziji…

      Što se tiče body language-a, kojeg spominje autor teksta, mislim da je Mercedes bio svjestan da je kriv. Zato i pokušavanje onog građenja prednosti pred kraj utrke. A nisu kažnjeni, ne zato što nisu krivi, nego zbog traljavo izvedenog pravila. Jednostavno su našli rupu, kao što to obično i biva u Formuli 1. Znate da su odmah za sljedeću utrku (Singapur) najavili strožije mjerenje pritiska…


      0

      0
  7. Sebastian Vettel senja Prikaži

    Čim sam počeo čitati znao sam o kakvoj se “teoriji” radi. Nema od toga ništa. Pa zar bi ostali samo posmatrali da se takvo nešto desilo? Ovo bi bio još veća bruka i za FIA-u i za Mercedes. A ostali, ako se to zaista desilo, nebi ni slučajno se lako pomirili sa tim.


    0

    0
  8. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Prva utrka sezone mercedes uvjerljivo slavi. Svi kukaju kako su dominantni, kad ono paf iz vedra neba, ferrari pobjedio u sljedecoj. Navijacima se dize moral vjeruju da bi ferrari mogao opasno konkurirati mercedesu kad ono sve po starom. Mercedes uobicajno pobjeduje. Svi kmece, blizi se ljetna stanka, interes se gubi, kad opet iz vedra neba ferrari odnosi pobjedu i to taman pred odmor. Dolazi nam Monza na kojoj je mercedes varao. Prijetila moguca diskvalifikacija, no na cudenje svih od kazne ni k. Slijedi nam famozni Singapur, mercedes preko noci gubi dvije sekunde. Odaju dojam kao da ih boli uho. Hamilton se cudi, covjek ne zna sto se dogada. Ferrari opet pobjeduje. Nitko ne zna sto se dogodilo, da li je mercedes u problemima? Sta ce biti nakon singapura, je li se ferrari uistinu toliko poboljsao? Dode VN japana i gle cuda lewis odnosi laganu pobjedu, sekunde vracene preko noci. Slucajnost ili ne? Dalo bi se o tome raspravljati. No nakon spygatea i chrashgate nista me vise nebi zacudilo.


    0

    0
    • Točno to sve što ste napisali, na temelju svega toga je i nastao ovaj članak. Sam alat tih predstava nije bitan, al su sumnjive okolnosti.


      0

      0
    • Sebastian Vettel senja Prikaži

      Samo ne znam odakle svi vi čupate te dvije sekunde? Mislite na razliku u kvalifikacijama u Italiji i Singapuru? Kako možete i pomisliti porediti vremena na dvije potpuno drugačije staze? Jedino što se može mjeriti za poređenje, su vremena na istoj stazi, od prošle i ove godine. A tu je Mercedes imao otprilike istu prednost u odnosu na prošlu godinu, kao i na svim ostalim stazama. Jednostavno, Ferrari je na toj stazi puno više napredovao u odnosu na prošlu godinu. A ni to nije nikakvo čudo, kada vidiš kakvi su bili prošle godine…


      0

      0
  9. Gospodinu Papku bih postavio pitanje za koga navija u F1?


    0

    0
    • Pozdrav,
      u F1 sam oduvijek i jedino navijao za MSC. To je bila jedna i jedina ljubav. Nakon njegova oproštaja, bila je opcija prekida gledanja F1( što mi se tada činilo isto kao izvjesna opcija). Međutim, srećom, dobili smo novog Kaisera u liku Sebastiana Vettela. Tu samo želim naglasiti da oduvijek navijam isključivo za vozača, ne za momčad, ako možda sumnjate u moju objektivnost ili nešto. Za momčad ne navijam jer je previše ljudi involvirano i slika momčadi ponekad ovisi o nekom pojedincu a to onda ne daje pravu sliku stvari. Ovako, pojedini F1 vozači ne kriju se iza krinke momčadi i dolazi do izražaja njihova vlastita osobnost. Tada odlučujete kome dajete svoje simpatije.


      0

      0