F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Je li Grosjean dobro odlučio?

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Romain Grosjean, Lotus

Romain Grosjean, Lotus

Kada potpišete novi ugovor sa svojom novom ekipom nekako je očekivano da ćete prštati od sreće, optimizma i uzbuđenosti, pritom gledati samo naprijed i biti spremni na nova dokazivanja i pobjede.
Romain Grosjean osjeća sve to isto u svojoj novoj, debitanstskoj, momčadi Haas F1. Problem je u tome što Romain očigledno ima i neka druga razmišljanja. Ne može se zanemariti misao da je možda napravio veliku pogrešku, da je sam zatvorio jedna vrata na koja je toliko dugo čekao da se otvore. Kako sam kaže, Renaultova kupovina Lotusa došla je malo, za njega barem, prekasno.

Povratka više nema, dakle, Grosjean napušta Lotus i odlazi u Haas unatoč stalnim naklapanjima o preuzimanju ekipe Lotusa od strane velikog i moćnog Renaulta. Potvrdio je Romain svoju odluku prije VN Italije s komentarom kako su ga je trakavica oko preuzimanja Lotusa samo još jače motivirala da si osigura budućnost što je prije moguće.

“Ja sam prvi u redu koji želi biti dio Renaultovog projekta. Da su došli samo malo ranije ja bih ostao, ali susreo sam se sa Haasom, bili su jasni, konkretni, dali su mi ponudu koju sam morao što prije prihvatiti.”

Grosjean je već vozio za Renault 2009. kada je zamijenio Nelsona Piqueta prije nego je ekipa prodana Genii Capitalu, koji ovu ekipu namjerava prodati za iduću sezonu. Grosjean je dugi niz godina imao zavjetrinu i od ljudi iz Totala, Francuskog naftnog giganta, koji je stalan Renaultov partner. Francuska ekipa, francuski sponzori, francuski šefovi i francuski vozač, ali Romain ipak ovo nije dočekao.

Odlučio je pristupiti Haasu i Ferrariju, s velikim nadanjima kako će jednog dana doći do propetog konjića.

“Činjenica da je Haas tako blizak Ferrariju je vrlo olakotna okolnost. Ne zato jer razmišljam o pristupanju Ferraiju za jednu, dvije ili tri godine, ali svakako me ova prilika gura bliže njima. Oni će nadzirati naš rad i napredak. Što bolji posao odradim, bolje su mi šanse da jednog dana nastupim za Ferrari.”

U trenutku kada je Romain donio odluku, on je zapravo bježao iz financijskog kolapsa u kojem se zatekao njegov Lotus. Informacije i povjerenja u Renaultov spasonosan dolazak očito nije imao.

Prije nekoliko dana Renault je potpisao “pismo namjere” u kojem se definira stečeni udio u Lotusovoj F1 ekipi. Ovaj svojevrstan ugovor, koji je sklopljen između Renaulta i Gravity Motorsports S.a.r.l – koji je filijala vlasnika Lotusa – Genii Capital SA – je prvi formalni korak prema formiranju Renaultove F1 ekipe, koja bi se aktivno natjecala od 2016.

Renaultov sportski odjel objavio je sljedeće pismo za javnost:

“Renault Grupacija i Gravity Motorsports S.a.r.l., filijala Genii Capital SA, sa zadovoljstvom donose vijest o potpisivanju “pisma namjere” sa mogućnošću potencijalne akvizicije ekipe Lotusa od strane Renaulta. Ovaj potpis samo je jedan veliki korak naprijed u projektu stvaranja Renaultove F1 ekipe za 2016. godinu i potvrđuje 38 godina partnerstva Renaulta u F1. Renault i Gravity će zajedno raditi ovih tjedana da potvrde konačnu transakciju koja bi zadovoljila sve prisutne strane.”

Ovakav rasplet situacije, ni kriv ni dužan, dočekao je Pastor Maldonado koji će ostati i naredne sezone u momčadi. Ukoliko Renault bude dobar i jak – Romain Grosjean i Sergio Perez (koji je također bio povezivan sa ekipom) ostali su sa krive strane.

Romain je pokazao veliku odanost momčadi Lotusa, osvojio je 10 podija za ekipu, uključujući sjajni podij u Belgiji ove godine. Činilo se da je vrijeme da krene dalje. Momčad Lotusa se raspadala i pucala po svim šavovima. Problemi sa likvidnošću uzrokovali su im zastoj u hospitalityu u Japanu. Doživio je i propuštanje treninga u Mađarskoj nakon što im je Pirelli okrenuo leđa. Grosjean ima 29 godina i zna da mu nije ostalo puno vremena u F1. Kada je potpisao ugovor sa Haasom bio je presretan.

“Proveo sam 10 godina u Enstoneu. Znam skoro sve dečke jako dobro, tako da bi lako ostao kod njih. Na kraju krajeva, želim se okušati i probati doći do pobjede, osvojiti prvenstvo. Stoga mislim da je dolazak u Haas F1 dobar potez, dobar korak naprijed ka mojem konačnom cilju.”

Da se i ovaj dolazak Renaulta nije ostvario, Romainov potez je svejedno jako rizičan. Postoji bezbroj primjera iz F1 prošlosti kada su iskusni vozači pristupali novim ekipama sa velikim planovima, samo da bi na kraju bili razočarani. Jacques Villeneuve sa BAR-om 1999., Jarno Trulli i Heikki Kovalainen sa Lotusom 2010. (Lotus koji je postao Caterham), a i svi se sjećamo Toyotine katastrofe. Ovo su primjeri samo iz bliske prošlosti.

Gene Haas se, prema svemu sudeći, ne bi smio susresti s takvim problemima, ali ovo je Formula 1 – a u Formuli 1 nikad se ne zna.

Autosport tvrdi da će se Gene Haas itekako dobro pobrinuti o svemu i da razočaranje ne dolazi u obzir. Osim Ferrarijevih motora, Haas kupuje mjenjačke kutije, kočnice i gorive ćelije od Talijana. Amerikanci koriste Ferrarijev zračni tunel i imaju pravo korištenja Ferrarijevog “hospitalitya” na utrkama. Ovakva razina partnerstva s Ferrarijem znači samo jedno – Romainov momčadski kolega bit će Guiterrez ili Vergne.

Na kraju, što se tiče Romainovog plana prelaska u Ferrari – tu je lista i popis veoma dugačak. U redu i na listi želja stoje: Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo i Max Verstappen. Svi imaju i manje godina na leđima – pogotovo Max koji je, barem kako se šuška, najveća želja Ferrarijevih čelnika.

Vrijeme će pokazati sve, tko je bio u pravu tko u krivu. Tko je odabrao pravu, a tko krivu momčad.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

15 komentara

  1. Sebastian Vettel senja Prikaži

    “Ovakav rasplet situacije, ni kriv ni dužan, dočekao je Pastor Maldonado koji će ostati i naredne sezone u momčadi.” Kakva je ovo glupost? Maldonado je već odavno potvrđen i za sljedeću godnu. Grosjean je mogao ostati uz njega, ili otići. Njegova odluka nikako ne mijenja Maldonadovu situaciju…
    Možda je Toyota razočarala, jer nije uspjela ništa osvojiti. Uz velika ulaganja. Ali ne može se reći da su bili katastrofa. Bili su među boljim ekipama. I Bar Honda je jedno vrijeme bila među tri najjače ekipe.


    0

    0
    • Ne mijenja, ali kada je Maldonado potvrđen nije ni u snovima znao da će završiti zapravo pod Renaultom – to je bit.
      Na kraju je, za njega, možda sve ispalo sjajno.
      Nadao se i on, ali pošto ga nitko drugi osim FI nije tražio ostao je tu gdje je.

      Ukoliko smatrate da su BAR Honda i Toyota bile “uspješne” – ne znam, a i u tekstu pišem o DEBITANTSKIM SEZONAMA- kakvu ce sad imati Haas.
      Provjerite prve sezone BAR Honde i Toyote..


      0

      0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        bili smo dobri na kvalama u monzi!


        0

        0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        Završili oni sa Renaultom ili ne je totalno nebitno. Maldonado je imao ugovor sa ovom ekipom, ma kako se ona zvala, i u čijem vlasništvu bila sljedeće sezone. I tu ostanak ili odlazak Grosjeana nebi ništa promjenio.
        Ti nam u tekstu pokušavaš reći da bi on ostao bez mjesta da je tu ostao Gorsjean. I da bi umjesto njega doveli nekog drugog. To bi jedino bilo moguće u Sauberovom stilu od ove godine…

        Nigdje nisam rekao da su te ekipe bile uspješne. Ali teško da su bile katastrofa. Dobro, ja nisam mislio na debitantske sezone. Ali evo, Bar Honda je 2004. godine bila druga u ukupnom poretku. I to skoro sve bodove za njih osvojio Button. Skoro svaku utrku završio na postolju. Vjerujem da bi se u tom bolidu npr. Schumacher borio za titulu.
        Toyota priznajem, je bila poprilično loša, s obzirom na budžet. Ali onako su mi ostali u sjećanju da su barem startali u prvim redovima. Ali izgleda, sad kad pogledam ukupne rezultate, da nikada nisu ništa bitnije ostvarili.


        0

        0
      • Ja nigdje u tekstu ne navodim da bi Maldonado ostao bez mjesta u slučaju Grosjeanovog ostanka… Ne znam gdje si to pročitao, ali to dokazuje da ili nisi temeljito ili nisi uopće pročitao napisano – pa na kraju ni shvatio bit.

        Rekao sam da je Maldonado “ni kriv ni dužan” sada u prilici voziti za tvorničku ekipu Renaulta koja će logistički, financijski i tehnički svakako biti bolje posložena od ovog Lotusa od Genii Cap. grupacije.

        Posrecilo mu se, Romain je upravo takvu situaciju priželjkivao, ali je nije dočekao.

        Pogledaj Buttona – ni kriv ni duzan nije znao da ce postat prvak!
        Taman je Honda najavila odlazak, otpustila tisuće i tisuće ljudi, spakirala kofere, Button davao izjave da mu je karijera ugrožena ukoliko ne nađe angažman!
        I onda dolazi Brawn, instalira Merc motor i evo naslova u džepu!
        Ne kažem da će Maldonado tako dobro proći, da opet krivo sve ne shvatiš – ali mogao bi bolje od Romaina!

        Nitko drugi, koliko vidim, nije iz teksta zaključio isto što i ti – tako da ne znam.


        0

        0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        Evo da te opet citiram: “Ovakav rasplet situacije, ni kriv ni dužan, dočekao je Pastor Maldonado koji će ostati i naredne sezone u momčadi.”
        Meni to zvuči kao da kažeš da Maldonado nebi ostao da je i Grosjean ostao. Onda u nastavku spominješ da su Grosjean i Perez ostali sa krive strane. Ali dobro, ako ti kažeš da nisi tako mislio.


        0

        0
    • senja … MOŽDA je toyota razočarala ? bili su među BOLJIM ekipama ? a možda i nije jer sa jednim od največih buđeta posli 8 sezona imat na “kontu” 3 PP , 3 FL i 13 podija , 0 pobjeda naravno da nije razočaranje s obzirom na ulaganje . btw , najbolji plasman na kraju prvenstva za toyotu ostvarija je ralf sumacher 2005. zauzevši 6. misto . ako ne računamo 1. sezonu ( 2002. ) kad su završili na 10. mistu u konstruktorskom ( samo je arrows bija lošiji od njih ) i 2005. kad su završili 4. “ostatak” tj u 6 sezona su uglavnom završavali sezone u sredini poredka , a to je otprilike na nivou FI koja ima daleko manji buđet nego toyota tada . na osnovu plasmana teško je kazat da je toyota bila među boljim ekipama …. bili su osrednji ako gledamo plasmane . i ovo kako je BAR jedno vrime bija među 3 najjače ekipe zvuči dobro na prvo čitanje no ako se pažljivije pogleda to “jedno vrijeme bila među tri najjače ekipe” je zapravo samo JEDNA sezona … 2004. kad su u konstruktorsko završili na 2. mistu , a button je završija na 3. sve prije i posli toga ( 5 sezona ) su bili osrednji ka i toyota koja je čak i bila i nešto bolja od BAR – a ( i više ulagala pa …. ) jer BAR – ov “domet u 107 trka je 2 PP i 15 podija . ti povremeni “pikovi” kad su vozači toyote ili BAR – a osvajali podije , a vozači npr FI skoro da nisu ( tek 2 X … fisico u belgiji 2009. i perez u bahreinu 2014. ) skoro ne znače ništa jer na kraju sezona su svi završavali na sredini poretka … bili su osrednji , a ne među boljima jer po toj logici npr je i jordan bija među 3 najjače ekipe ! 1999. su sezonu završili na 3. mistu konstruktora i 3. mistu vozača … jednom i NIKAD više , ostatak svoga “postojanja” u F1 su bili samo solidni .. u sredini poredka ( katkad i niže ) . ili sauber koji je 2001. završija prvenstvo na 4. mistu ( BAR je tu sezonu završija na 6. ;) ) . btw , jordan u odnosu na toyotu ili BAR koji su za tebe “među boljima” ima više postolja i 4 POBJEDE . čak su 1998. u belgiji njihovi vozači hill i ralf s. ostvarili 1. i 2. misto , a opet teško da je jordan bija među boljima kad se gledaju njihovi plasmani kroz svih 15 sezona . osim ako timovi iz sredine poredka nisu među boljima . izgleda da u toyoti ili BAR nisu tako zamislili “uspješnost” jer su se posli 7 sezona BAR , posli 8 sezona toyota povukli iz F1 . zašto kad su bili među boljima ? možda odgovor zanju i oni iz BMW saubera , posli 5 sezona ( čak su i pobjedu imali … kubica u kanadi 2008. ) od toga 2007. na 2. i 2008. na 3. mistu konstruktora su napustili F 1 zbog po njihovom mišljenju neuspješnosti jer bilo im je skupo , a valja je za njih uspješnost bila samo osvajanje titule . 6. misto iz 2009. za njih nije bilo bit “među boljima” …..


      0

      0
      • Tako je..
        uspjeh je omjer uloženog i dobivenog – kako u životu, financijama, poslu i sportu.
        Ukoliko osrednji klub iz engleske lige završi 5 i ima budžet cca. 20 milijuna – to je uspjeh
        Ukoliko MUTD ili City završi peti – to je katastrofa jer imaju budžete preko 200 milijuna.

        E sad, ako netko kaže da nisu podbacili jer su bili u TOP 5 ekipa = to je kao kad slušaš naše političare – nema tog sr*** kojeg oni nebi prikazali kao uspjeh :D


        0

        0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        Nisam gledao rezultatski. Ostalo mi u sjećanju da je Toyota obično startala iz prvih redova. Ali vidim da nisu nikada bili ni blizu vrhu, po rezultatima.
        BAR Honda je 2004. bila odlična, s obzirom da je Button skoro sam osvojio sve bodove.
        BMW se povukao kad je svijet zahvatila kriza. Ali oni nisu bili loši.
        U svakom slučaju nisam ni rekao da su bili uspješni. Ali nisu bili ni katastrofa. Barem neke od ovih ekipa.


        0

        0
      • Mclaren raca Prikaži

        Toyota se trebala natjecati u utrkama lokomotiva i godinama bi harali. Imali su fantastičnog vlakovođu kojeg majka samo jednom rađa.


        0

        0
  2. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    S obzirom da ne znamo kakvi su bili odnosi Lotusa i Romaina, teško je nešto konkretno reći. U Renaultu se sjećaju 2009. kada je on vozio za njih, i kada je bio katastrofalan, pa se možda nisu uspjeli rješiti prvog dojma.
    Možda za Maldonada vrijedi ona treća sreća.


    0

    0
  3. Teško je odgovoriti na pitanje iz naslova. Tko je u stvari Romain Grosjean? U svojoj karijeri F1 vozača prešao je put od outsidera (2009. godine u slabom Renaultu), preko mlade nade u relativno konkurentnom bolidu Lotusa, do lidera te iste momčadi u njezinim teškim trenutcima od 2014. godine na dalje. I naravno sve je to u stvari bila ista momčad, drugačijih imena. Između slali su ga do psihijatra, pa ga onda hvalili kako je sazreo i postavljali uz bok največima. I u stvari Romain je gotovo sigurno vozač za top pozicije. I među aktivnim vozačima koji još nisu postigli pobjedu na VN sigurno ima najbolju statistiku. I mic po mic dolazimo do glavnoga problema Romaina Grosjeana. Čovjek u 2016. godini slavi dva jubileja. 30. godinu života, i 100. nastup na GP utrkama. I fali mu samo još tri podijuma da se izjednači sa “vječito drugim” i rekorderom po broju podijuma bez pobijede, Nickom Heidfeldom. Dakle, Romain bi u situaciji u kojoj se nalazi trebao preskočiti u top bolid (momčad), a ne pokušavati sreču sa debitantima. Jer kod kombinacije Haas-Ferrari sve je moguče. No sigurno postoji mogučnost, da na početku stvar još neće djelovati vrhunsko. Ako će djelovati u stilu Force Indie možemo več govoriti o vrlo dobrom debiju. Da li Romain to želi? Mislim da u stvari ne. Jer dokazao je da ako u ruke dobije dobar bolid onda se može računati na njega. No, mene čudi jedna druga stvar. Romain je imao dobre veze sa ključnim ljudima na pozicijama u pozadini. I, iako znamo da su bile poteškoče u preuzimanju Lotusa, ipak ti ljudi znali su nešto više nego što je u javnosti bilo prikazano. Pa mi se nekako postavlja pitanje, zašto mu nitko, bar onako u pozadini, skrivečki, nije rekao istinu. Jer Renault ipak ne bi davao svoje ime tek tako, da bi se onda konstantno vozili na začelju desetorice. Sigurno, kao što i povijest uči, imaju neke svoje planove za budućnost. I zato je Romain možda, nadam se da nije, donio ni kriv ni dužan, krivu odluku. I zato je možda Pastor Maldonado, koliko god smiješno zvuči, postao profiter večega kalibra. Jer i taj je dokazao da ako ima dobar stroj može da bude vrlo brz. Sada, što se tiće 2017. godine i kombinacije Grosjean-Ferrari, sve je moguće. No mislim da ako krene u Red Bullu nizbrdo, neki će početi da se tuku oko Maxa Verstappena, i Ferrari će sigurno isto tako nešto reći u danom trenutku.


    0

    0
  4. Lewis Hamilton 44 rizla Prikaži

    Jel li napravio dobar potez ili ne, vrijeme ce pokazati. Neka mu je sa srecom i neka da sve od sebe!


    0

    0
  5. Lewis Hamilton 44 rizla Prikaži

    Iduce sezone ce biti gadna borba za zadnja tri mjesta između manora, mclarena i haasa.. Mclaren bi trebao voditi, a mislim da ce manor biti puno bolji od haasa..


    0

    0
  6. Mclaren raca Prikaži

    Dobro je Grozni napravio. Možda voli slatkiše, ali ne može voziti za bonbone


    0

    0