Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.
Mercedesov bivši tehnički direktor Paddy Lowe kaže da su se početkom turbohibridne ere 2014. godine jako potrudili sakriti svoju pravu brzinu, a sve od straha da će FIA uvesti novi tehnički pravilnik ako vidi kolika je zapravo njihova prednost u odnosu na sve druge konkurente.
“Pred kraj predsezonskog testiranja 2014. godine smo vidjeli kolika je naša prednost bila. Andy Cowell je najprije bio zabrinut zbog performansi i pouzdanosti novog PU105B.”
“Bio je to težak period i nisu imali puno samopouzdanja. No, kad smo došli na drugi test – postalo je puno jasnije da su drugi u velikim problemima, da ne spominjem nikoga posebno, a da smo mi u razumno dobrom stanju.”
“Kad smo došli s novim nadogradnjama na test u Bahreinu – to je bilo novih 7 ili 8 desetinki sekunde samo po konjskim snagama. To je bio jako važan dan. Tad smo shvatili da smo u prilično posebnom teritoriju.”
Unatoč ogromnoj prednosti, Mercedes je na prvoj utrci sezone osvojio pole position za samo 3 desetinke sekunde. Lowe kaže da su glavni ljudi ekipe, uključujući Wolffa, bili jako zabrinuti što će se dogoditi ako se vide pravi razmjeri njihove dominacije.
“Bilo je uzbudljivo, ali imate stres zbog drugih stvari. Zamislite scenu: Toto i upravni odbor Daimlera brinu o negativnom publicitetu ako budemo predobri [na stazi].”
Ekipa bi raspravljala koliko će snage osloboditi za osvojiti pole position. Wolff je često smatrao da im ne treba puna snaga.
“Debata bi bila o tome koliko ćemo snage osloboditi za Q3. Ja sam od Tota slušao: ‘To je previše, to je previše!’ Međutim, ja sam se bojao da ćemo izgledati smiješno ako ne osvojimo pole.”
“To je trajalo dosta dugo. Kroz skoro cijelu 2014. godinu motor nikad nije bio u punoj snazi tijekom kvalifikacija.”
Podsjetimo, Mercedes je te godine samo jednom propustio osvojiti pole position i to je bilo u Austriji gdje je prvi startni red pripao Williamsu. Te subote su i Hamilton i Rosberg napravili pogreške koje su ih koštale boljeg vremena u Q3.
“Nije samo motor bio sjajan, bio je to također i dobar bolid. Imali smo strašnu aerodinamiku, bolju od svih ostalih. To smo pratili jer smo mogli poništiti brzinu od motora. Taj bolid je bio bolji od svih drugig i ako se izuzme pogonska jedinica.”
Mercedes je 2015. godine osvojio 18 od 19 pole positiona, a propustili su ga jedino u Singapuru što je pošlo za rukom Sebastianu Vettelu u Ferrariju. Godinu kasnije Mercedes je osvojio 20 pole positiona od 21 GP vikenda.
...a onda je došla neizvjesna 2017. godina.
Morate biti logirani za komentiranje.
Ovo je komedija. Ovo smo znali svi samo FIA nije. Bitno da su se fokusirali na Ferrari od 2014te do danas. Meni je šteta što je FIA tako radila da se ugasi Ferrari u doba Schumachera jer da su ostala pravila iz 2004. moj omiljeni vozač bi otišao sa barem 10-12 naslova.
27
9
Bi li svome omiljenom vozacu tada nabijao na nos najbrzi bolid i kolegu vodonosu kao danas Hamiltonu? :)
15
17
Pa to je i imao 2004. i najbrži bolid i dobroga Rubensa “Bottasa”. Ne vidim ništa sporno u toj tvrdnji. Ali recimo da je MS imao mnogo bogatiju karijeru od Lewisa. I mnogo više nesreće.
8
4
… i 2018.
5
1
Hehe, a te godine Mercedes uzeo jadnih 15 pole positiona od mogućih 20 i 12 od 20 pobjeda
14
2
Za sve je kriv Vettel koji je vozio dominantni Ferrari :mrgreen:
19
3
Samo šta je Vettel nesposoban, da je Alonso bio na njegovom mjestu, uzeo bi 23 polea i 25 pobjeda!
18
0
To je ono što sam govorio svih ovih godina.
8
4
Kak bi se reklo… “Paddy doesn’t give a fuck” .
Za komentar autora ću se nadovezati:
“Samo da se ne ponovi isto 2021. “
7
1
Pravo pitanje je kako to da su toliko ispred svih?
6
5
Jer su prije ulaska u sport lobirali za novi pravilnik i imali smjernice i nacrte prije ostalih. Da ne spominjemo nešto osim motora, poput tajnih testova s gumama, itd.
14
5
Treba biti dobar političar. To je ok. Samo ne razumijem kako se Ferrari ne može “dogovoriti” ispod stola sa ljudima koji su radili u Ferrariju ??? Todt, Brawn, Stefano….. Pa čovječe ti ljudi znaju svaku sobu i kutak Ferrarijeve baze. Po kojem ključu je Mercedes došao do tih ljudi tako lagano ?
5
0
Bernie je trebao u zatvor u Njemačkoj na 10 godina…
https://www.theguardian.com/sport/2014/jan/16/bernie-ecclestone-bribery-trial-munich-court
Onda je Mercedes odjednom počeo dominirat u F1, a Bernie se eto izvukao od zatvorske kazne…
Ostalo je povijest.
7
7
Polako se otktivaju neke stvari bice toga jos tu u buducnosti. I nisu oni skrivali snagu samo 2014 nego od 14 sve do 2018 kada im je Ferari ozbiljno zapretio. A sto se tice FiA oni su odavno priznali da ne mogu da prate sta timovi rade ali bitno da su uhvatili ove iz Ferarija svi ostali su cisti.
16
11
Sa ovakvim javnim priznanjima nije teško skupit 96+ pobjeda u karijeri i 7 naslova prvaka sa potencijalnim 8. Znači da bi bilo koji vozać na tom mjestu bio prvak i bildao pobjede i naslove.
Paddy diskreditirao sve Lujine pobjede i naslove.
23
15
Mislim da se Rosberg i Bottas ne bi slozili s tobom da nije tesko 🙂
8
16
Da su Rosberg i Bottas bili broj 1 vozači, složili bi se, ali pobjednik može biti samo jedan i logično je da se ekipa odluči za broj 1 i za broj 2. Taj broj dva uvijek ima izbor ili biti drugi na svijetu i voziti drugi najbrži bolid na svijetu ili se boriti za ostatke mrvica u nekoj drugoj ekipi i prepustiti drugo mjesto nekome kome to ne smeta.
17
6
Znam da ovakve izjave pogadjaju vas Hamiltonove botove saosecam se.
18
10
Vozace netreba komentirat on je uzeo sta je ponuđeno, i lud covik bi to radia, samo vettelive 4 su po meni vrijednije negohamiltonovih 6 u mercu
Problem je zasto fia nikad nije stavljala senzore u taj motor koji je ubija konkurenciju a je u ferkanovon koji je presao najbrzeg za 3 desetinke nisu dali disat
Lowe mora si nan otkrit na kolko dugo je potpisan ugovor između merca i fie za dominaciju?
15
8
Ma.naravno da je. Ipak nije Vettel vozio Neweyev bolid . To je bilo smeće i samo je on nadljudskim sposobnostima uspio osvojiti naslov u bolidu kiji je samo imao daleko bolju aerodinamiku i trakciju,.a.2013 i daleko najbolji motor. Superman.
1
2
Ovdje se vise misli na pocetak hibridne ere, plus jedini su gorili ulje u motoru, dakle 2014,2015,2016, eto neka vam bude i 2017-ta iako vec mislim da se istopila tolika prednost da guse motor, pogotovo zbog ubrizgavanja ulja koje su ostali poceli koristit da bi na koncu bilo zabranjeno.
Tako da se tjesite koliko hocete, Vettel je prosuo naslov 2018-te ;)
8
25
A tajni test guma koji se desio 2013.?
Inače u originalnom tekstu je eksplicitno rečeno da je to rađeno samo u 2014.
Nekima došlo kao kec na desetku da odmah pokušaju baciti drugačije svijetlo na 2017. ;)
Sad ćemo još u teoriju zavjere ubaciti da su u Mercedesu unaprijed uračunali na Vettelove greške.
10
15
Nije bilo tesko racunati, svako drugu utrka jedna ali vrijedna 😉
7
7
Zasto spominjes vettela? Tu je rijec samo o mercedesovoj dominaciji, da mercedesovoj, ne njihovih vozaca.
10
1
Zbog komentara autora da je nakon toga došla 2017.
Tačno je da je riječ Mercedesovoj dominaciji, ali se razlikuje vrijeme o kojem je Lowe pričao, od vremena koje se prezentuje.
6
7
I u ovom tekstu je eksplicitno rečeno isto:
Ali, s obzirom na to da je konkurencija imala svezane ruke tokenima – nećemo se praviti grbavi pa misliti da je ta nevjerojatna prednost koju su čak morali skrivati nestala od danas do sutra. :)
18
5
Mislim da je prednost u motoru nestala 2018, barem što se snage tiče, ali idalje je Mercedes bio ekonomičniji. 2019 Ferrari jači motor ali opet više trošio, a onda poslije Ferrarijevog dogovora sa FIA, Mercedes opet ima najbolji motor po svim parametrima.
4
4
Da ali poslije impliciraš sa komentarom da se to prenijelo u 2017.
Bar sam ja tako razumio kontekst teksta … ako griješim ti me ispravi :thumbs:
Nije prednost nestala … Čak se znatno povećala 2015., a pogotovo 2016. kad je najavljeno da se ukidaju tokeni.
Nakon ukidanje tokena, počinje druga priča.
8
1
Pa nije nikakva tajna da je i u 2017 Ferrarijev motor bio dosta sporiji od Mercedesovog. Ne znam koja budala to nebi priznala, to je bilo očigledno… Ali nije to ni blizu kao 2014, ali ipak… Iz ove izjave se vrlo lako može zaključiti da su samo u motoru imali preko sekunde u 2014. Na početku testiranja su već izgledali dosta bolje, a onda su donijeli nadogradnju koja je donosila još 7, 8 desetinki… Plus što su bili daleko pouzdaniji od svih ostalih, i još Lowe reče da je i bolid bio najbolji… Ne znam za bolid, ali je očigledno da je to bila ogromna prednost. I bez obzira na skrivanje brzine, i dalje su bili predominantni.
7
1
Pastor, ni ja ne znam koja bi budala tvrdila da je Ferrarijev motor bio dosta sporiji 2017. ;)
Prednost Mercedesa je bila na power stazama cca 0,3 sec.
5
2
Koliko godina su tokeni bili važeći? Koji tim je bio protiv tokena prije uvođenja istih?
1
1
Bitno da je on GOAT
5
11
Tko on ? Sir Rainbow Warrior ?
2
7
Ma koje pres…..nje. Paddy prodaje pamet.
Ovo mi više liči na pilu naopaku za nova pravila. To mi ovako izgleda…
Mercedes opet dobar… bez rizika i opet će biti bolji.
RB pre nervozan i preskroman… mogu i puno bolje. Honda još ima lufta, malo više rizika…
Ferrari nezna gdje je… mogu bolje. Ni rizik ne pomaže…
Navijam za Ferrari, ali, časna riječ, nemam pojma gdje su.
LP
5
2
Ovi iz Ferarija niti smrde nit mirisu a to je najgore biti negde u sredini to nisu njihovi standardi.
4
2
Ferrari toliko kasni u naslovima da više nije dovoljno za fanove niti da se bore za naslov. Želim te titule pošto poto… Neka dovedu Briatorea ako već treba loviti u mutnome.
3
5
Ovo se vidilo poslije Bahreina, jer na toj utrci su imali 2-2.5 sekunde prednosti i onda odjednom od Kine te prednosti na utrci nije bilo :D
6
0
Sad još kad se Hodginson raspriča…. Toto bi naglo mogao početi investirati u uzgoj soje.
12
3
Toto je majstor. Mutikaša fine naravi i dobrog PRa. Spoj Mamića i Plenkovića na nebalkanskoj razini.
8
2
Pa nije baš otkrio toplu vodu. Svaka ekipa bi napravila isto kad vidi da imaju tako ogromnu prednost, zašto otkrivati konkurenciji koliko si stvarno brz ako možeš pobjeđivati sa manje od 100%?
Time su dobili 3 godine dominacije.
2017. su se počeli približavati konkurenti. Čak ne toliko na predjelu motora nego je Ferrari žalbom FIAi natjerao RB i MB na promjenu kompletnog prednjeg ovjesa malo prije početka sezone ako se dobro sjećam.
5
3