Alonso: teže je improvizirati u F1 nego u WEC i IndyCar serijama

Izdvojeno

Luka Jurić

Prije 3 godina 3 min 5 komentara

Fernando Alonso tvrdi kako je teže improvizirati u Formuli 1 u odnosu na trkaće serije poput WEC-a i IndyCara, ali se nada kako će moći ove godine primijeniti lekcije koje je naučio u tim kategorijama.

Dvostruki svjetski prvak Alonso vratio se u F1 s Alpineom nakon što je posljednje dvije godine istraživao druge trkaće kategorije, daleko od svijeta Formule 1.

Alonso je dvaput osvojio 24 sata Le Mansa s Toyotom 2018. i 2019., te je uz to osvojio i naslov prvaka u WEC-u.

Također je dvaput nastupio i na utrci Indianapolis 500 kako bi pokušao ostvariti trostruku krunu motosporta. Zadnji takav pokušaj bio je 2020. godine. Uz to, prošle godine je nastupio i na Reliju Dakar.

Alonso je krenuo istraživati te druge trkaće kategorije kako bi postao što kompletniji vozač, pa je tako zaključio kako je lakše improvizirati van Formule 1 zbog disciplinirane rutine tijekom trkaćeg vikenda.

„Dosta stvari se može naučiti iz bilo kojeg drugog iskustva, van Formule 1.

Budući da je Formula 1 jako zatvorena sredina, ponavljate iste stvari svaka dva tjedna i potpuno istu rutinu svaka dva tjedna. Vaš stil vožnje na određen način ostane potpuno isti kroz godine i samo pratite ono što vam jave iz momčadi.

Oni optimiziraju sve u bolidu, i isto tako optimiziraju vaš stil vožnje, tako da vam oni govore što da radite – gdje štediti gume, gdje štediti energiju u bateriji, gdje i koliko zagrijavati gume prije starta utrke.

Sve je toliko kontrolirano da niste baš u mogućnosti improvizirati tijekom trkaćeg vikenda u F1“.

– Fernando Alonso

Alonso je objasnio kako su ga različite trkaće serije i dodani element momčadskog kolege u utrkama izdržljivosti naučile niz novih vještina. Uz to, pomoglo mu je i puno zahtjevnije pripremanje za utrku Indy 500.  

„U utrkama izdržljivosti, morate biti svoji, puno više nego u bilo kojoj drugoj trkaćoj [seriji]. Pronalazite gužvu na stazi na različitim mjestima u različitim krugovima, u drugom dijelu dana, svaki krug.

Svaki put kad sjednete u auto, morate podijeliti puno više informacija s momčadskim kolegama. Puno je više timskog rada u utrkama izdržljivosti nego u Formuli 1. Tako da postoje stvari koje tamo naučite i onda koristite taj drugačiji pristup u svojim budućim avanturama u motosportu.

Isto vrijedi i za IndyCar, mislim da je obraćanje pozornosti na detalje po pitanju setupa, po pitanju priprema za utrku Indy 500, puno veće nego za bilo koju utrku Formule 1.

Bolidi su isti, tako da mali detalji mogu utjecati na stil vožnje, na performans, na prilike za pretjecanje. Morate predviđati stvari koje će se dogoditi za dva ili tri kruga.

Postoji puno lekcija koje se nauče u drugim [trkaćim] kategorijama koje, nadam se, možete promijeniti u Formuli 1, odnosno koje ja mogu primijeniti u budućnosti“.

– Fernando Alonso

Odgovor

5 komentara

  1. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    A moj Fernando Alonso prijatelju bojim se da te dopalo samo najbolje mjesto za gledat live utrke F1



    3
    0

    3
  2. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Slutim da želi reći ono što trenutno ne smije izgovoriti: da druge serije zahtjevaju više vozačke vještine od F1.

    Ja bih se s time složio 100%, pogotovo nakon što nam WRC svježem u sjećanju. F1 je najbrža i najslavnija serija, ali F1 prvak nema pravo smatrati se najboljim vozačem od svih.



    3
    1

    2
  3. Lewis Hamilton
    Sodoff Baldrick 44 Prikaži

    Mislim da bi Fernando mijenjao 10 tih ‘trostrukih kruna’ za još jedan naslov u F1.

    I ta famozna ‘trostruka kruna’ je izmišljotina vozača koji nisu uspjeli ostvariti neke svoje druge ciljeve, pa se onda prebace na to, kao to im je sada cilj, a kad tu krunu nekom spomeneš niko nema pojma o tome.



    3
    -3

    6
    • Antonio Giovinazzi
      Mazzacane Prikaži

      I ta famozna ‘trostruka kruna’ je izmišljotina vozača

      Više izmišljotina novinara, organizatora, nekog trećeg… nego vozača. Em šta se radi o utrkama različitih automobilističkih organizacija, te niti postoji neka nagrada u obliku trofeja koja bi se dodijelila “osvajaču”, niti se ta trostruka kruna do 1972. kad je Hill osvojio “3 od 3”, uopće spominjala. I zašto baš te tri utrke, a ne recimo sada ukinuta, no ’72 aktivna Targa Floro, Bathurst 1000, Monte Carlo Rally, 24 sata Daytone… to nitko ne zna.



      4
      4

      0
  4. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Alonso je zadnji vozač kojeg sam poštovao nakon Schumachera. Iako mislim da je 2006. sezone trebao dobiti Schumacher također mislim da je Alonso morao dobiti barem 1 naslov s Ferrarijem.



    8
    6

    2

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.