Zadovoljni? Naravno i napokon!

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Osvrt

Zadovoljni? Naravno i napokon!

Ante Vetma

Iako spadam u skupinu onih koji uvijek i bez iznimke za početak sezone žele jutarnje kadrove iz sunčanog Albert Parka pa je samom tom činjenicom nostalgija izgubila svoju satisfakciju ove godine – Bahrein ne da nije razočarao nego nam je priuštio fenomenalan GP vikend. Svaki kraj sezone ujedno označava dugu zimu i mučno nagađanje gdje će tko biti iduće godine, a bolida na stazi ni za lijek. Kad se vrate testiranja vrati nam se i neka natruha sporta kojeg volimo, ali svi dobro znamo da štoperica tada malo vrijedi kad svaka ekipa svira svoju pjesmu. Prava stvar počela je u petak, i to s dva kraća treninga nego što smo navikli. U moru glavinjanja FIA-e i Formule 1 napokon smo dobili i jednu dobru formalnu promjenu. Prva dva slobodna treninga skraćena su na 60 minuta, a dojam na ekranu je kao da su skraćeni na 20 minuta. Akcija na stazi je konstantna i nitko nema previše luksuza drijemanja u garaži, bez obzira radi li se o ekipi s vrha ili dna poretka. Svakako dobrodošla promjena i sitna optimizacija inače vjerojatno najboljeg formata vikenda koji je ikad korišten u ovom sportu.

Kako sam i rekao u podcastu prije početka sezone – čini se da Mercedes ove godine zaista neće biti usamljen na vrhu, a možemo se samo nadati da Red Bull kroz par utrka neće naići na a) probleme s motorom b) probleme s razvojem bolida, pa da se fantastičan duel Verstappena i Hamiltona nastavi dovoljno dugo da uživamo u borbama dva trenutno najuvjerljivija vozača na gridu. Iako su i jedan i drugi imali pogreške u posljednjoj potjeri – obojica su uhvatili bolide prije nego je bilo prekasno. Da je Max uspio legalno proći Lewisa – danas bismo pričali o Hamiltonovom pucanju pod pritiskom u 10. zavoju. Da Max nije uspio iskontrolirati proklizavanje nakon propuštanja Lewisa – danas bismo pričali o tome kako je još nezreo i šeprtljav. Istina je ta da su obojica bili na svom rubu, kao što su i njihovi bolidi (i gume) bili na svom rubu. Je li to bilo puno za tražiti svih ovih godina? Treba spomenuti i slavlje Mercedesa i Petera Bonningtona nakon završetka utrke. Primijetit ćete da je prošlih godina bilo utrka gdje su potvrđivali naslove, a slavlje nije bilo ni približno ekstatično kao ono jučer. Kad su prošlih godina držali rivale na sigurnoj distanci znajući da će čak i u slučaju poraza opet biti puno jači idući tjedan – takva pobjeda jednostavno nije bila jednako slatka. Dobro, računa se, statistika ide, ali malo koga uzbuđuje statistika.

Valtteri Bottas

Tragikomičnu prosječnost nastavlja Valtteri Bottas koji još jednom pokazuje kolika je tragedija što se baš on nalazi u pobjedničkom bolidu. S druge strane, Sergio Perez će očigledno još malo morati poraditi na privikavanju na Red Bullov bolid. Jest, imao je puno problema i ovog vikenda mu ništa nije polazilo za rukom, ali sezona je krenula, tu isprikama više nema previše mjesta. Za tri tjedna slijedi Imola, a onda za dva tjedna Portugal pa se može reći da ćemo dotad znati hoće li biti pozitivan ili negativan lik u ovogodišnjoj priči. Luksuz “solidnih” vožnji više ne postoji, isto kao ni “nevidljivost” u kojoj ponekad mogu uživati vozači iz sredine poretka.

Ako su prošle godine završili na 3. poziciji u poretku konstruktora – onda nema razloga previše hvaliti McLaren što su ove godine (opet) treći najbrži bolid, ali ovaj put to izgleda puno uvjerljivije, barem na stazi poput Bahreina. Možda je stvar u tome što sad imaju novu pogonsku jedinicu i novog vozača pa se čini da im je putanja uzlazna, ali što god da jest – izgledaju kao ozbiljna ekipa koja više nema gornji limit. Difuzor ih nije revolucionarizirao, ali očito nije ni odmogao, a može biti i dobar omen za iduću sezonu kad će inovativnost uslijed reseta pravilnika vjerojatno biti ključni faktor.

Postoji doza tuge i tragedije u izjavi da se Ferrari s četvrtim najbržim bolidom zapravo oporavio jer su prije samo dvije godine na određenom tipu staza imali mašineriju za pole position. Charles Leclerc je u utrci nakon odličnog starta vrlo brzo osjetio nemoć kad su ga počeli dostizati Bottas, Norris i Ricciardo. Na kraju ga je dostigao i Perez što pokazuje u koliko je boljem stanju trenutno Red Bull. Carlos Sainz je nakon ulaska na velika vrata početkom vikenda ipak zakazao u posljednjem kvalifikacijskom krugu, pa se onda i lošim startom utrke dodatno uvalio u probleme i ostatak dana je hvatao priključak za timskim kolegom. Nije to bilo tako ni loše. Završio je 8 sekundi iza njega, što je ujedno najbolji nastup ako gledamo vozače koji su mijenjali ekipu i usporedimo ih s novim timskim kolegama.

Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Carlos Sainz

Ferrari može odahnuti što je Aston Martin zabrljao sve što se moglo zabrljati. U sezonu su ušli, čini se, skoro potpuno nespremni, a njurganje Otmara Szafnauera ne sluti na to da u pipi imaju neko brzo rješenje za to. Dobro, nedostaje im kilometara zbog problema tijekom testiranja, a nije pomoglo ni skraćivanje slobodnih treninga, pa će se i njih pričekati još utrku ili dvije, da vidimo je li njihova realnost borba za par bodova ili se mogu snaći i pronaći način da povrate izgubljenu brzinu zbog promjene tehničkog pravilnika. S vozačke strane Lance Stroll je odradio vrlo finu utrku i odradio par solidnih pretjecanja te došao do jednog boda. Vettelovi prvi kilometri u službenom dijelu GP vikenda nisu ništa bolji od onih kilometara na testiranju. Tamo je zakazao bolid, sad je zakazao on sam. Čak ako ne prljamo ovu kolumnu bedastoćama nesposobnjakovića FIA-e koji su ovaj vikend uzdigli svoje sramoćenje na jednu potpuno novu razinu – Vettel je tijekom utrke nastavio svoju nezgodnu karakteristiku da istovremeno može izvući sjajan duel na puno starijim gumama protiv Alonsa, a onda par krugova kasnije zaboravi da se iza drugog bolida puno lakše blokira kotače zbog gubitka downforcea i očekuje da će se ovaj ispred njega pomaknuti iz samo njemu znanih razloga. Njegova realnost više nije ta da se bori protiv Hamiltona ili bilo kojeg drugog šampiona, nego u žestoke borbe mora ulaziti i s Oconima, Tsunodama ili Russellima. Nitko od njih neće propustiti poziciju i namjestiti se kako Sebastian očekuje samo zato jer nisu višestruki šampioni pa se podrazumijeva da će biti lakši zalogaji.

Aston Martin može biti sretan što se svjetla pozornice djelomično usmjeravaju i na Alpine od kojeg se prije 3 mjeseca nije baš očekivalo da će biti sporiji od AlphaTaurija i od Alfe Romeo. Možda se radi o specifičnostima Bahreina i sve ocjene treba uzeti s dozom rezerve s obzirom da bi Imola pokazati već neki drugi poredak, ali zasad znamo ono što znamo i to za Francuze ne izgleda lijepo. Doduše, za Ocona ne izgleda tako ni loše, čega je i sam svjestan. Nakon loših kvalifikacija i P16 na startu vjerojatno nije slutio da će polovicom utrke igra doći do toga da Alonso dovoljno padne, a on se dovoljno uspenje da se nađe jednu sekundu iza svog timskog kolege. Alpine je nažalost povukao Alonsa zbog problema s kočnicama koje su se počele pregrijavati kad je papir nečijeg toplog sendviča zaglavio baš u bolidu broj #14. No, to ne umanjuje činjenicu da je Alpine ove godine krenuo slabije nego je završio prošle.


Ostaje pomalo nejasno kako će se u toj gustoj sredini poretka snaći AlphaTauri i Alfa Romeo. S jedne strane, Tauri ima jači bolid, ali i vozače koji ovisno o danu mogu pobijediti ili žešće kiksati; dok s druge strane Alfa Romeo u Kimiju Raikkonenu ima starog mudraca koji će gurnuti nos bolida do boda čim se za to ukaže realna prilika. Veseli pomisao da bi Ferrari, AlphaTauri, Aston Martin, Alpine i Alfa Romeo mogli permutirati ovisno o karakteristikama staze, a jedino je pitanje može li se Ferrari otrgnuti iz te grupe i pridružiti McLarenu ili će papaya ove godine jedinu glavobolju imati unutar ekipe, dok će sva konkurencija biti ili daleko ispred ili daleko iza.

Iz Bahreina zadovoljni mogu otići i George Russell i Mick Schumacher. Prvi je još jednom deklasirao timskog kolegu, a drugi je unatoč ogromnim Haasovim problemima s performansama pokazao kako se to radi kad ste neiskusan vozač u teško upravljivom bolidu. Unatoč izvrtanju na stazi, držao je glavu iznad vode i dovukao se do cilja. Tako to rade bistri mladići kojima glava ne služi samo za frizuru. Gunther Steiner će trebati svaki rubalj kojeg može izvući jer nekako imam dojam da u njihovom taboru s debelim markerom nestrpljivo križaju svaki idući dan do početka nove sezone uz nadu da će tad moći reći da je najgore iza njih.

Podrži nas

Zadnji donatori:
Jhkuiz5 i zekohonda

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3663 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #VN Bahreina 2021.

Komentiraj

24 komentara

  1. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    hm pa i ne baš,nakon što smo vidjeli koliko je puta Hamilton puta prošao široko u zavoju 4 i kako je i ova,na prvu maestralna pobjeda ipak bila klasična hamiltonska prijevara.. više ni sam ne znam što bih mislio…
    bit ćemo zadovoljni kada netko pošteno pobjedi bez repova i bez korištenja shortcuta i kasnijih 5seconds penalty…
    Max i nije baš tako dobar kako sam smatrao.. ovo bi Leclerc jučer uzeo , a i Ricciardo,mladi Alonso , da ne govorim MS i ostali velikani..Verstappen ne spada u red tih velikana.



    8

    27
    • Koliko puta možete pisati iste gluposti ? Rekao bi dovijeka.

      Kakva prevara. Jel ti razumiješ razliku između dozvoljeno_/ne dozvoljeno izaći van staze i pretjecati izvan staze?

      Bilo je dozvoljeno izlaziti van i tko god je izlazio nije bilo kazne. Onda je bilo nedozvoljeno i nitko više nije izlazio. Max je pretekao izvan staze i to nema nikakve veze jel dozvoljeno izlaziti ili nije. Uvijek je zabranjeno pretjecati izvan staze.



      12

      9
      • David Croft Ferrari Prikaži

        Ja stvarno ne kužim, kako to ova ekipa ne razumije? Hamilton nije radio NIŠTA ŠTO NIJE DOZVOLJENO.

        Max je išao pretjecati VAN STAZE, a to je nedozvoljeno. Kraj rasprave.



        15

        5
      • Pitanje je samo kada je Ham dobio upozorenje? Jel znaš? Izračunali su da izlaskom na taj način dobivaš oko 1.5 – 2 desetinke pa ti izračunaj.
        Max je u žaru borbe za prvo misto prestigao Hama i koristeći istu putanju koju je on koristio pola utrke i bio odmah kažnjen za to. Uz napomenu da je Ham več bio iza Maxa na ravnici i da je Max ostavio unutarnju stranu i nije ni moga ne koristiti tu putanju. Reci jel to pošteno?



        6

        9
        • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

          Očito Max smatra da je pošteno:
          “I knew that I ran out of the track limits and then immediately at Turn 8, I think, they told me so I gave the position back out of 10. It’s what it is,” said Verstappen. “Then it was just impossible anymore to really go for it, I was always just too far behind.
          “If I would have let him by later, then it’s an unfair way of giving the position back,” added Verstappen, when asked why he’d let Hamilton back past so quickly, “because then you’re so close and it’s an easy DRS pass, so I had to do it after Turn 10. It was just super hard to follow. I got into Turn 13 and had a big oversteer, and from there onwards, I just didn’t have the tyres anymore to attack.

          “But at the end of the day, when I was fighting Lewis, I went outside of the track limits so I think quite quickly, the race director was onto us to tell me to give the position back, so that’s exactly what I did.”

          Da misli da kazna nije poštena sigurno ne bi ovakve izjave davao. Niti mislio o tome da bude fer kod vraćanja pozicije.



          10

          1
        • lukarak Donator Prikaži

          Isuse boze pa nije dobio uputu da ga pusti nazad jer je isao nekom putanjom nego jer je izlaskom sa staze stekao prednost.



          4

          1
        • Jeste vi išta razumili što sam napisa?



          2

          0
      • Alfa Romeo laky614 Prikaži

        Što se tiče ograničenja se slažem. Ali zanima me mišljenje dal netko smatra da je Hamilton Maxa izgurao van staze?
        https://www.youtube.com/watch?v=4WGoYtYJXFw&ab_channel=FORMULA1



        1

        0
    • Ferrari AMG Prikaži

      Znas kako kazu, misljenje je kao guzica svatko je ima… Stoga postujem 😀


      0

      1
  2. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Dakle Masi je teži kreten. Ako je dozvoljeno izlaziti van staze na zavoju 4 zašto je onda iznenada išao upozoravati Hamiltona da to ne čini. Nakon što ga je upozorio Hamilton je to i dalje činio, samo malo rjeđe nego prije upozorenja. Sankcija nije bilo. To je problematični dio. Ako je zabranjeno izaći izvan bijelih linija sa sva 4 kotača onda je zabranjeno bez obzira koliko je sati, u kojem smo krugu i koliko ima automobila oko tebe. Kad bi se toga držali bilo bi svima puuuuno jednostavnije. Može se napraviti iznimka za prvi krug nakon (re)starta jer je tu gužva povelika i možda je važnije ne imati sudar nego insistirati na granicama staze, ali nakon prvog kruga (zapravo nije loš kriterij: kad je DRS omogućen)… neka se izvole držati staze, pa jesu li najbolji vozači utrka na svijetu ili nisu?



    18

    4
  3. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Glede teme članka mislim da McLaren nije toliko impresivno brži u odnosu na Ferrari. Bit će tu zanimljivo. Ja se nadam. A niti prošle godine Ferarri ne bi bio 6. nego 3. ili 4. da je imao sposobna dva vozača.



    9

    3
  4. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Vettel se i dalje bori sa sampionima.
    Jedino ako Alonso nije sampion :D



    9

    1
  5. Sebastian Vettel VettelFerrari Prikaži

    Danas, malo hladnije glave, mogu reći da sam zadovoljan. Konačno ćemo imati pravu borbu za naslov.



    3

    0
  6. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …”omot od sendviča je vjerojatno jedan od mehaničara ponio sa sobom prilikom izmjene guma”…ovo je dio izjave koju sam pročitao…ima li kakav video gdje se vidi ta izmjena guma?…mene sad strašno zanima taj omot…jel bio od philly cheese steak-a ili možda neki gyros?…jel taj mehaničar možda ima štand pored staze u slobodno vrijeme?…



    7

    3
  7. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    super kolumna! sviđa mi se malo podrobnije razglabanje o ostatku grida, koji nije toliko u fokusu tijekom utrke, a nudi solidan sadržaj za razmišljanje, kalkulacije i zabavu mom mozgu :D



    3

    0
  8. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    Zadovoljni? Naravno i napokon!

    samo ovo je dovoljno.

    nadam se da će potrajati i da borba na vrhu nije bila one hit wonder



    1

    0