Bok! F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. Stoga, kako bismo mogli nastaviti raditi ono što radimo od 2015. - molimo da za ovu stranicu onemogućite AdBlock. Hvala :)

Wolff: Pravila o granicama staze ne mogu biti Shakespeareov roman

Katarina Predovan

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Wolff: Pravila o granicama staze ne mogu biti Shakespeareov roman

Katarina Predovan

Nedjeljna utrka za VN Bahreina bila je veoma zanimljiva, ali i veoma neizvjesna do zadnjeg trenutka. Nakon što je Hamilton preuzeo vodstvo utrke, Verstappen mu se nekoliko krugova prije kraja približio te ga u jednom trenutku i prestigao. Ubrzo je Hamilton vratio mjesto, nakon što je Max dobio naredbu da Lewisu vrati mjesto zbog nepoštivanja granica staze.

O svemu se oglasio i Toto Wolff, koji je pozvao čelne ljude FIA-e da rasčiste stvar oko granica staze. Dodao je i da ta pravila moraju biti “sveta”, a ne “Shakespearov roman”.

“Jednako sam zbunjen poput vas.”

“Na početku utrke rečeno je da ograničenje staze u zavoju 4 neće biti sankcionirano, a onda smo u utrci iznenada čuli da će se, ako nastavite ići široko, to smatrati prednošću i da može prouzročiti potencijalnu kaznu.”

“A onda nas je na kraju ta odluka zapravo natjerala da pobijedimo u utrci. Max je otišao široko u definiciji direktora utrke, stekavši prednost, morao je vratiti poziciju i to je spasilo našu pobjedu.”

“Dakle, moramo biti dosljedni u tome koje se poruke daju. Moraju biti jasne, moraju biti svete, a ne Shakespeareov roman koji ostavlja tumačenje.”

Toto Wolff

Wolff je otkrio da su on i sportski direktor Mercedesa Ron Meadows bili u kontaktu s FIA-inim direktorom utrke Michaelom Masijem tijekom utrke tražeći pojašnjenja.

“Poruka koja je stigla do vozača bila je da vrlo jednostavno ograničenje staze u zavoju 4 neće biti sankcionirano u utrci.”

“Ron i ja razgovarali smo s Michaelom [Masijem] tijekom utrke. Michael se osvrnuo na napomenu govoreći: “Da, ali samo ako ne stječete prednost.” i to je bilo u bilješkama. Nisam ih vidio.”

“Mislim da učenje ovoga treba biti jednostavno, tako da ga svi mogu razumjeti i ne trebaju nositi dokument u automobilu da bi ga pročitali i podsjetili se što je zapravo dopušteno, a što ne.”

Toto Wolff

Podrži nas

Zadnji donatori:
HuMS32

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako vam se sviđa ovo što radimo, podržite nas iznosom po volji na PayPal.

Katarina Predovan
Pulsmedia autor
89 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

61 komentara

  1. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    FIA je cirkus, stvarno postaje jadno.



    34

    0
  2. Dopušteno, ako si Hamilton. – Veoma kratko pravilo.



    34

    20
    • Ferrari AMG Prikaži

      Zapravo samo ti smeta sto je Hamilton pobjedio…

      Svi su prelazili liniju, no samo je Max prelaskom ostvario ocitu prednost – presao je Hamiltona uz pomoc toga. Jos su iz Red Bulla bez puno kalkuliranja vratili poziciju, mogli su se mozda izvuci sa +5s kaznom, ali nisu htjeli odradili su to fairplay.
      Potencirate problem gdje ga nema, pogledaj u narednih par dana izjave iz Red Bulla pa valjda bi se oni trebali zaliti ako su osteceni?



      14

      17
      • Fernando Alonso 14 tapa-tapa Prikaži

        Molim te objašnjenje zašto je nakon 38 kruga lujo dobio obavijest da prestane to raditi? I nisu svi prelazili-recimo max! Nisam fan nijednog da se razumijemo.



        13

        7
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        RedBull se žali na nedosljedne sudačke odluke, baš evo ovih dana. Što misliš koji im je povod?



        20

        0
        • Ferrari AMG Prikaži

          tapa-tapa
          Nije na meni da objasnjavam, kako ja to mogu tocno znati? Mogu samo nagadjati, mozda se Red Bull zalio…. Uostalom, upravo ono sto Toto zeli reci, neka se zna tocno sto i kako se moze i neka se toga drzi!

          Wapi

          Neka se zali, evo i Toto se zali i kritizira 😀



          4

          4
        • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

          Povod im je što nisu pobijedili. Uostalom ništa nije bilo sporno dok se RB nije počeo žaliti. Tek tada se uključila FIA. To potvrđuju i Norris i Leclerc.



          2

          4
      • Fernando Alonso 14 tapa-tapa Prikaži

        Pa upravo to tu se radi o pobijedi – nije ovo bila borba za 12 mjesto i tu se gleda svaka sitnica. Šta bi bilo da ga max nije propustio – onda bi svi fanovi mece i luje razapeli fia-u . Ali ajde tak je kak je gotovo je sad. Veselim se daljnjim duelima😁



        3

        1
        • Ferrari AMG Prikaži

          “onda bi svi fanovi mece i luje razapeli fia-u” pravo pitanje je s pravom ili ne …

          Ali nisu Mercedesovi navijaci bas takvi, zna se ko razapinje po drustvenim mrezama #red



          2

          7
        • Naravno jer crvrnima kad netko treba vratiti mjesto , to se ne napravi. Crveni kad presjeku zavoj ostanu bez pobjede, crvene kad drugi bolid izgura van sve je cisto. Dok za neke druge to ne vrijedi.



          4

          1
      • Istina da je vrlo kratko izasao sa staze, a dali je bas to bilo kljucno da ga prestigne, nisam bas siguran.



        1

        1
        • lukarak Donator Prikaži

          Ali je izasao bez da ga je Hamilton izgurao. Dakle, usao je prebrzo u taj zavoj i prestigao ga izvan staze.

          Ne bi oni to tako brzo vratili da nisu i sami bili svjesni da je Max zajebo.



          4

          3
      • Ferrari neno Prikaži

        amg ti si jos jedan instant navijac,navijas kako vjetar puse,ali to je odlika dvolicnih ljudi.nego,kome da se zale,daj nas prosvjetli,ma fia-i.kada je to filijala isla protiv mercedesa



        3

        5
      • Toto Wolff KaTomoF1 Prikaži

        neznam, nakon što sam pogledao onborde i sve snimke, zaključak je sljedeći. Max je bio već na ulasaku u zavoj ispred i kroz zavoj dovoljno ispred da možemo reć da je bio na poziciji broj 1, pri tom izlazku iz zavoja malo je proklizao i tako onda taman prešao tu imaginarnu liniju (lijepi on board snimak), po meni više zato što se morao odmicati zbog hamiltona bio hamsta od njega pola metra ili 3 metra rekacija je ista jer on to ne vidi u tom trenutku. Kad sam to napisao, htio bih da mi netko objasni što je Hamilton radio par krugova prije kad se prekočio na onom poznatom mjestu i izašao van staze te ubrazo bez problema. Jeli znate što bi se dogodilo da je on prikočio kako spada da pripazi da ne izađe izvan staze? Morao bi puno više usporiti, ovako nije ništa niti izgubio jer je odmah otišao široko znajući što radi i po gasu, u protivnom bi izgubio puno više trakcije i max bi ga još na toj ravnici prestigao. Sad kad sam i to napisao, koja je razlika između ove dvije situacije, što je prvi slučaj da su bili u borbi, a ovo drugi kao nije bila nikakava borba ? Ne mojte me jebat. Situacije su iste, i prema tome ne kažnjive po meni. Nije da ga je max obišao van staze, što bi bilo razumljivo onda , već je bio ispred. Ali moram dodati što je Ham bio brz, ?hej hej prošao me van limita staze!! kme kme’ …ti si to vidio da , jer si već bio iza.



        4

        3
      • AMG … bingo !!! dobro detektirano da Boris_CRO smeta upravo to šta je lewis pobjedija . jbga , po beđu se vidi da ima nerealnih i realnih fanova ferraria . ti si realan navijač ferraria :) :) :) naravno da je max izlaskom van staze ostvarija prednost . bolje bi postupija da se je , a s obzirom da je bija 1/4 ili 1/5 dužine bolida ispred LH “zakuca” u lewisa umisto šta je na tren izaša van staze da izbjegne eventualni kontakt jer snimka
        “kaže” da LH samo šta nije livim gumama gazija crtu granice staze . i pitam se ako je ovo bilo postizanje prednosti maxa nad lewisom je li i 40ak krugova izlaženja van staze u tom zavoju ( šta je LH radija ) da ga se šta brže prođe takođe sticanje prednosti u konačnici ? sam TW je izjavija “…onda smo u utrci iznenada čuli da će se, ako NASTAVE IČI ŠIROKO to SMATRATI PREDOŠĆU i da može prouzročiti potencijalnu KAZNU .” jer hipotetski da se takvim prolaženjem tog zavoja dobije 0,1 s X 40ak krugova = 4 s prednsoti u odnosu na onoga koji to ne radi . a max to nije radija ;) RB je napravija grešku želeći “odigrati” fer ( 5 s kazne za moguću pobjedu ) kontra ekipe koja koristi sve “cake” da bi si sebi i svom No 1 osigurali “besmrtnost”. naravno , sa blagoslovom FIA i direktora trke . whiting je u abu dabiju da VB “joker” prolaz kad je ovaj sjekući zavoj zadrža prednost pred maxom ALI za isti stvar je seb u kanadi “popušija” kaznu u “dvoboju” sa lewisom ;) jbte , cili vikend su izlasci van staze u tom zavoju “brisali” postignuta vrimena , a u trci j eto bilo dozvoljeno , bez kazni za višekratno ponavljanje bilo dozvoljeno 3/4 trke !?!??! RB se može i žalit ali to će bit za kur jer mercedes neviđenu moć u svim segmentima današnje F 1 . umisto konzistentnih pravila da se izbjegnu nesporazumi imam osjećaj da se pravila , kroje , modificiraju tokom trka ( primjer “jokera” VB i kažnjavanja seba u kanadi ) kako “vladarima” ove F 1 treba . volija bi vidit šta bi bilo da je situacija bila obrnuta , da je LH na ovaj način preteka maxa za pobjedu …. jbga , ako treba kaznit vozače merca “vijeća” se na dugo i široko ( to traje ) , a ad su drugi u pitanju promptno se kažnjava . ne znam zašto me ovo podsjeća na hrvatsko sudstvo …



        4

        8
        • Ferrari neno Prikaži

          tesko ces to objasnit nekom instant navijacu,taj ce uvjek navijat za onoga koji pobjedjuje.nula od navijaca



          2

          4
        • Ferrari AMG Prikaži

          avalon

          Mislim sta da ja tebi sad tu odgovorim? Predpostavljam da smatras i da je npr. korona izmisljotina iz izraelskih laboratorija i da nas Bill Gates zeli sve cipirati (potajno se nadajuci da ce ti roknut stage 3) + gratis da je zemlja ravna i da nas Croatia Airlines zaprasiva RoundUp-om 😁

          neno

          Pocelo sa Brawn GP kao totalnim outsajderom, simpatiziranjem McLarena zbog Mercedesovog motora i nitko nije bio sretniji od mene kada je 2010 dosao Mercedes. Neki ekstra fan Lewisa nisam, ali nisam ni mrzitelj kao otprilike 60% komentatora ovog portala, kako njega tako ni ostalih. (Samo mi nisu dragi paydriveri i tatini sinovi… Stroll, Mazepin, Mick and co.).


          0

          2
        • AMG … “PREDPOSTAVLJAM da smatras …” kažu da je pretpostavka majka svih zajeba ;) znaš , kod nas kažu “prevrni da ne zagori” , a ti si dobro prevrnija skrečući na spominjanje korone , ravne zemlje , cjepiva i zaprašivanja . da nisam bija u društvu dok sam čita tvoj odgovor , a koje mi je skrenulo pažnju na tvoju lukavu suptilnost bija bi se pokrija ušima ne shvatajući genijalnost tvoga odgovora koji je u “debeloj” korelaciji sa F 1 . :) :) :) siroti ja sam naivno mislija da ćeš mi objasnit kako je iz snimke evidentno da bolid maxa nije ni milimetar bija ispred bolida LH u tom zavoju , da livi kotači mercedesa nisu gotovo gazili liniju šta nije nereguralno ali je možda kurvanjski jer se suparnik “gura” van staze ili je u suprotnom neizbježan sudar . mislija sam da ćeš mi objasnit da LH nije 40ak krugova u tom zavoju stica prednost izlazeći van staze , da toto nikad nije izjavija “…onda smo u utrci iznenada čuli da će se, ako NASTAVE IČI ŠIROKO to SMATRATI PREDOŠĆU i da može prouzročiti potencijalnu KAZNU .” , da sam se poslužija lažnim citatom . da sam u krivu jer se u tom zavoju vozaču koji je izaša van staze brisalo vrime cili vikend osim u trci di je to dozvoljavano 40ak krugova bez kazne . naravno , laga sam i da je charlie VB u abu dabiju da “joker” prolaz kad je sijekući zavoj zadrža prednost pred maxom …. valjda je to bilo legalno za razliku od sebovog poteza u kanadi kad je sijekući zavoj zadrža prednost pred lewisom za šta je kažnjen … zasluženo jer ko to smije uradit LH/mercedesu koji su postali veći i od F 1 ? naravno , laga sam i da pravila nisu konzistentna , da se minjaju tokom trke jer je evidentno da vozači upozoreni da će bit kažnjeni ako u tom zavoju budu vozili van gabarita staze . istina tek posli 40ak krugova ili 3/4 trke ali jbga gledam sitničavo zar ne ? naveja sam gomilu neistina , lažni citat tota pa zato i nisam zaslužija tvoj konkretan odgovor već “predpostavku” da smatram kako je korona farsa , da nas gates želi cjepivom čipirat , da je zemlja ravna ploča , a CA nas zaprašuje … a da pređemo na neki drugi portal raspravljat o ovome jer mislim da je F1 pulsmedia malo neprikladan za ove teme pošto je specializiran za F 1 ? ;) tebi i tvojim istomišljenicima hvala na minusima jer … lakše je opalit minus nego suvislo negirat moje navode zar ne ? a može i “odgovor” u stilu ” prevrni da ne zagori” :) :) :)



          3

          1
        • PS “Samo mi nisu dragi paydriveri i tatini sinovi… Stroll, Mazepin, Mick and co.” svatko je nečiji sin … ili možda nije ? paydrivera je bilo i bit će ih na ovaj ili onaj način . jer i dovođenje sponzora je neki način plaćanja timu “tuđim” ( sponzorskim) novcem . npr estrella galicia je sponzorirala neke tomove za koje je vozija FA , sada sponzorira ferrari zbog sainza , slim svo vrime stoji ( plaća ) iza pereza , državna nafntna kompanija venezuele je stajala ( plaćala) iza maldonada , lauda je diga kredit da bi sebi platija “ulazak” u F 1, kimi je “donija” obilati sponzorski novac kad se vraća u F 1 itd , itd . ajde sad umisto negiranja ponovno o koroni , cjepivu BG , ravnoj zemlji , zaprašivanju ….



          3

          1
  3. Safety Car Osnes Prikaži

    Toto priča ono što mi želimo čuti. Bio bi dobar političar. Uvijek treba pratiti di su mu ruke da ne drži fige iza leđa



    25

    2
  4. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    Tu se ne radi o niti jednom vozaču već o nepokazivanje crno/bijele zastave upozorenja pa zatim kazna.Znači u igri su ‘osiječki suci’.Za 3 tjedna je Imola i pješćane klopke pa će sve biti jasnije.A propuštamje zbog pretjecanja van staze nije neš novo



    6

    1
  5. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Ako govorimo o istom zavoju gdje se izlazi van staze bez sankcija onda je i eventualno pretjecanje na istom mjestu ok…
    Sa druge strane, granice stazu su tu da se postuju, ne znam cemu komplikacije oko nekih zavoja i radjenje iznimki jer eto onda dobis ovo sta si dobio…



    17

    0
    • F1puls Portal Luka Jurić urednik Prikaži

      I Leclerc i Norris su potvrdili Buxtonu da im je rečeno na sastanku s vozačima da mogu izlaziti van staze u zavoju 4 dok god ne stječu prednost. Vozači su to očito shvatili da ne smiju preticati u tom zavoju, ali da kad se sami vozi da mogu izlaziti van granica staze. Onda, nakon onog timskog radija između Red Bulla i Verstappena, počeli su javljati kako će ipak biti sankcionirani za izlazak van staze u zavoju 4. Dakle, radi se o još jednom nekonzistentnom suđenju.

      Kao što su drugi već spomenuli, postoje jednostavna rješenja za to – ili senzori ili šljunak/trava (ili konzistentno suđenje i primjena pravila koja sama FIA postavlja, ali mislim da svi znamo kako to nije realno očekivanje).



      11

      0
      • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

        Ja ne vidim razliku izmedju “idem siroko u tom zavoju kad sam solo” i “preteko me u tom istom zavoju tako da je isa siroko”…
        Ako prvo nije neko ostvarivanje prednosti u tom zavoju, nije ni drugo…
        Zato mislim da se svi slazemo kako ih dosta tipa a i ti.. Tipa senzor, trava….. na takvim mjestima…



        6

        1
        • F1puls Portal Luka Jurić urednik Prikaži

          Ja se slažem da su oba slučaja stjecanje prednosti. Meni to ne trebate objašnjavati.

          Ja samo navodim kako su suci bili jako neprecizni sa svojim pravilima i kako su dopuštali ovo što se događalo do tog timskog radija, nakon čega su promijenili mišljenje usred utrke. Dakle radi se o nekonzistentnom suđenju i ovo nije prvi put da se tako nešto dogodilo. Dakle, ako treba ikoga kriviti za ovakve rasprave i diskusije, to je ponovno FIA koja nije dovoljno jasna s vlastitim pravilima.



          5

          0
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          Sve jasno…
          Nema se tu sta raspravljat.. 👍



          2

          0
  6. David Croft Frantic Donator Prikaži

    A onda nas je na kraju ta odluka zapravo natjerala da pobijedimo u utrci.

    Kakav as :klanjam:

    Kao što rekoh, s jednim dodatkom: Sit sam svoje lafine, kamoli tuđe, a pogotovo Totove…..



    13

    0
  7. Ross Brawn Tuzlaensis Prikaži

    Prvom mi je muka od ove demagogije i Totovih izjava, ali naravno da će čovjek ovako nešto reći. Pa nisu oni krivi što je FIA nesposobna, pa se ne libe maksimalno “savijati” pravila kad već vide da ih niko ne lupi po prstima. Svaka čast za vođenje ekipe, ostali šefovi neka se ugledaju. Nadam se da će moj Ferrari uskoro zaposliti menadžera ekipe, a ne inžinjera.



    9

    1
  8. Ok događaju se greške u suđenju , drugačiji su kriteriji između sudaca na različitim stazama itd. No kako pobogu ama baš nikad nitko ovako ne pokrade Mercedes? Kako oni dobiju pobjedu ovdje, u kanadi, kad Lewis izblokira Maxa u Monte Carlu sve je čisto itd. Ama baš ni jedna odluka sudaca koja je bila sporna nije išla njima na štetu kao npr Maxu i Vettelu u nekoliko situacija? Kako ? Pa lako, kad si Mercedes f1 team ni jump start više nije jump start nego senzori ne valjaju a naše oči su za kur..! Kad Lewis siječe liniju boxa, zbunili su se. Kažnjavali su više manje sve vozače no vidim da je i Max naspram Lewisa mala beba po pitanju zaštičenosti kod sudaca. Ok pretekao ga je van staze i to po pravilima nije u redu. No zašto je Lewis vozio 29 puta u zavoju broj 4 van staze bez sankcija?



    10

    8
  9. Mika Hakkinen stoka Prikaži

    Vratiti pješčane izletne zone, i ukinuti pravilo o granicama staze, pa nece bit ovakvih problema



    8

    0
  10. Pirelli Intermedium crofessional Donator Prikaži

    Pustimo sad ove rasprave. Dovoljno je reći koliko da su opet u centru pažnje – suci…

    Iako sam navijač Honde pa poslijedično Maxa, skidam kapu Hamiltonu i Mercedesu na ovoj pobjedi. U uvjetima utrke nisu bili mnogo sporiji, ali nikako nisu bili brži. Mislio sam nakon drugog stinta da je to to, ali….

    1. Lewis odvezao odličan zadnji stint na hardu.
    2. Pustio Maxa da mu se približi. Ili drugim riječima znao je da će ga stići kad tad.
    3. ERS koristio na pravcu prije startne ravnine da se dovoljno odvoji i da ga Max ne prođe lagano na startnoj ravnici.
    4. Natjerao Maxa da pokuša pretjecanje u zavoju br. 4. Imao malo sreće jer se Giovinazzi (mislim) micao u desno i sprječio Maxa da pokuša proći s te (povoljnije) strane)
    5. Kasno kočio i postavio bolid taman da Max nema kamo nego na površinu van gabarita staze.
    6. Kad je Max očekivano kažnjen, odvozio bez greške. znao je da je Max imao jedan pokušaj i da će potrošit gume za novi. Donekle slično kao on na Hungaroringu 2019.

    Tko misli da je ovo sve slučajno, nema mnogo poštovanja prema Lewisu.
    Osim one greške u zavoju br. 10 profesorski je odvozio.



    14

    5
  11. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    samo pjesak + zemlja + zidovi = pa pa svim problemima

    Toto korektno komentirao. u poziciji je da može biti korektan.



    8

    0
  12. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    iako mi smeta što je Lewis opet pobjedio,moram priznati da je još uvijek bolji vozač od Maxa, a pitanje je dal će Max uopće ikad i uspjeti skinuti Lewisa sa trona.



    4

    5
  13. Adrian Newey zgrobnika Donator Prikaži

    Jednostavno zero tolerance, dva kotača moraju biti na stazi bezuvjetno. Ako izađeš kazna npr. 2 kruga bez struje. Tri takve kazne 5 sec.


    0

    0
  14. ““Na početku utrke rečeno je da ograničenje staze u zavoju 4 neće biti sankcionirano…”

    Kao i prije svake utrke vozači znaju gdje smiju gdje ne smiju.

    “, a onda smo u utrci iznenada čuli da će se, ako nastavite ići široko, to smatrati prednošću i da može prouzročiti potencijalnu kaznu.””

    Čuli smo RB u prijenosu kako se žali da se dozvoljava izlaženje.
    Jesu li u RBu zahtijevali da se počne kažnjavati i zato promjena usred utrke?
    Ako jesu to je baš simpatično ispalo na kraju, hahaha.


    0

    6
  15. Ferrari neno Prikaži

    svatko tko nije corav i navijac mercedesa.vidi da je max njega prestigao prije tog zavoja.kada je otisao siroku u zavoju broj 4,vec je bio cjelim bolidom ispred njega.znaci cisto pretjecanje,samo ma fia mora radit za mercedes,to je toliko ocito



    3

    7
  16. Kimi Raikkonen 7 Dragan3333 Prikaži

    FIA je definitivno naklonjena mercedesu.To i corav vidi!



    2

    1