Uoči nove sezone Ofenziva podcast je ugostio glavnog urednika F1puls portala s kojim su porazgovarali o svim aktualnostima, kalendaru, ali i o radu portala.
00:40 – kako izgleda F1 svijet u doba korone
04:38 – nova staza u Saudijskoj Arabiji i ona oživljena u Nizozemskoj
07:10 – promjena financijskih pravila i modifikacije bolida za ovu sezonu
10:14 – Mercedes (Hamilton i Bottas)
23:37 – Red Bull (Verstappen i Perez)
31:09 – McLaren (Norris i Ricciardo)
37:19 – Aston Martin (Vettel i Stroll)
43:13 – Prošlogodišnja Racing Point kontroverza i problemi sa sucima utrka
46:17 – Alpine (Ocon i Alonso)
51:18 – Ferrari (Leclerc i Sainz Jr.)
58:00 – AlphaTauri (Gasly i Tsunoda)
1:00:55 – Alfa Romeo (Raikkonen i Giovinazzi)
1:03:36 – Haas (Mazepin i Schumacher)
1:08:42 – Williams (Russell i Latifi)
1:13:21 – Q&A sekcija
1:27:46 – Rad portala F1puls, paywall za medijski content na internetu
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
a što je sa podcastom na Tribini ? dmj mi je omiljeni govornik i volio bih njega čuti da vidim dal ima šanse Max ove sezone ili da ni ne gledam uopće prvu utrku
1
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ante u ofenzivi na Renault i Alonsa hehe.
Slažem se s izrečenim osim s Oconom, uvjeren sam u pobjedu pokraj Fernanda.
0
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Jedno pitanje za Antu. Čisto iz znatiželje me zanima kojeg šefa ekipe je Alonso “otpustio”?
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ma to su sve lupetanja, kao i ono da ce Ferrari pozalit sto je dao nogu 2020. SpinMasteru, falit ce im iskustva. Kad ono Leclerc opet pomeo. Neka njega u Aston Martinu.
A za Alpine bolid, koliko znam vecina je imala pozitivne komentare, cak i da je najljepsi. Ukusi su razliciti, al mislim da tu nest drugo pliva u pozadini komentara.
5
8
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Najljepši? Pa ne takmiči se za Miss F1.
5
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@FernandoMcLaren: Nije “otpustio”, mislim da nakon toga i kažem da je šala. U njegovim erama u ekipama s pozicija su otišli ili su bili otpušteni Ron Dennis, Eric Boullier, Jost Capito, Stefano Domenicali, Marco Mattiacci, a možemo spomenuti i Flavija Briatorea jer je otišao kao posljedica njihovog varanja. Možda sam nekog i zaboravio. Kontekst je bio taj da je u ekipama gdje je on uvijek zanimljivo, pa ne očekujem ništa manje ni s Alpineom.
9
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ma naravno da nije on nikog otpuštao. Dobro Braitore i cijeli skandal je velika sramota. Svi su zasluženo otišli i da je bio i neko drugi osim Alonsa u ekipama isto bi prošli. Ali slažem se da će sigurno biti zanimljivo.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@Ante Vetma
Otišao je i Pat Symonds, istina on nije bio šef ekipe nego šef inženjeringa.
Ogledao sam cijeli podcast: i zaista mislim da je vrijedilo.
Posebno mi se svijedjelo to što imate “autentične stavove” i da razmišljate i analizirate vlastitom glavom.
Nije nužno da se mi čitatelji/gledatelji trebamo uvijek slagati, no za pohvalu je znati da je novinar sposoban i da objektivno analizira situacije, da se koristi “zdravom metodologijom”, a da uz to ima strasti i gušta u komentarima i tekstovima.
Posebno mi se svidio komentar vezan uz Sky novinare i Mick Schumachera.
Hvala vam.
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
e ovo sto si pricao o Mercedesu…….bas to….”prodaje nam se prica”
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Odlicna emisija, sat i po je proletio za tren oka. Anti svaka cast na rezonovanju i razmisljanju svojom glavom. 95% izrecenog bih i sam potpisao.
Medjutim oko jedne stvari sam dojma da je Ante ipak bio subjektivan i da se iz tih razloga, umjesto da sam za sebe zaključi, ipak priklonio jednoj vrlo povrsnoj ocjeni koja je nazalost postala mainstream (zasto je to postala je tema sama za sebe).
Naime, negdje na 1:12:01, govoreći o nastupu Russella u Mercedesovom bolidu, kaže, parafraziram-da je njegov nastup demistificaro mit koji nam se stvara 7 godina i da ćemo dobiti GOAT kojeg niko nije izazvao.
Kako jedan jedini nastup, pri tome na Miki Maus stazi gdje se krug odveze ispod jedne minute, može demistificirati Lewisovu dominaciju?
Šta je Russell ustvari pokazao i dokazao? Pokazao je i dokazao da može biti brz u tom autu i izdominirati drugog vozača. To stoji. U tom autu je doista naizgled lako pobijediti. A onda dolazi ono što je rekao Carlos Sainz-ko će pobijediti Hamiltona u tom istom autu?
Ok, znao je to katkad uraditi i Bottas. I on je izdominirao Hamiltona i to više puta, primjerice u Australiji i Azerbejdžanu 2019. Ali to su jedna-dvije utrke i kraj priče. Upravo zato se ne može na osnovu jedne utrke iznositi zaključak koji je Ante iznio.
Ja uopšte nemam sumnje da bi svaki vozač sa grida u tom automobilu bio brz i konkurentan. Radi se o najboljim vozačima na svijetu, ne zaboravimo. I vjerovatno bi ih dosta pobijedilo u tom autu jednu, dvije, pa i tri utrke. Uostalom, izuzevši 2018. godinu, to sve radi i Bottas.
Ali za dominaciju, silne pobjede, naslove u nizu, rušenje rekorda, konstantnost u izvrsnosti….. potrebno je puno, puno, puno više od same brzine, i to se ne može nipošto, ali nipošto demistificirati samo jednim nastupom i jednom utrkom.
Ne zaboravimo ni to da je usprkos svemu Bottas otišao kući sa više bodova u džepu od Russella, bez obzira na dojam koji je ostavio. Prvenstva donose bodovi, a ne dojmovi. Da prvenstva donose dojmovi, onda bi Jean Alesi, Juan Pablo Montoya, Max Verstapen ili Daniel Riccardo bili višestruki prvaci, a nisu.
I Mika Hakkinen je u prvom nastupu za McLaren odmah bio brži od Ayrtona Senne. I ubogi Mika Salo je pokazao i dokazao da može pobijediti u Ferrarijevom bolidu iz 1999. Da li je to demistificiralo Sennu ili Schumachera. No fu**ing way 😁, to rijetko kad spomenu i znalci Formule 1, a kamoli usputni promatrači.
Ako je pak teza da bi Hamilton teže ostvario dominaciju da je imao konkurentnijeg momčadskog kolegu, tu se pak mogu složiti, budući da isto mislim i za Vettelovu i Schumacherovu dominaciju, iako je od njih dvojice Hamilton imao kudikamo jaču konkurenciju unutar momčadi.
5
11
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@veki66
Rekao bih da je pravo pitanje: Što je George Russell u svom prvom nastupu za ekipu Mercedesa mogao (trebao) pokazati?
– Da se odmah može boriti za pobjedu …….
– Da može pobjediti Bottasa ……
– Da ne dolazi magija prije svega od Hamiltona nego od auta kojeg vozi …..
– Vjerujem da je svima jasno da nije mogao odmah na to prvom utrci osvojiti 7 naslova prvaka …. ili ipak je pak trebao??
Težina Vetminih riječi jeste u tome: Da netko tko je “tek sjeo”, i to po prvi puta, u taj Mercedes da je odmah ostavio u prašini Bottasa, Bottasa koji već nekoliko godina jeste jedna od mjera koliko je Hamilton dominantan i velik.
Gotovo sve ostalo što ste naveli jeste u sferi “spekulacija” ……. da li bi Russell (ili netko drugi) mogao biti podjednako dominantan kao i LH to nitko ne zna. No, ono što se zna jeste da talentovan vozač (koji nije imao udjela u razvoju auta) već od prve utrke može diktirati tempo u Mercedesovom automobilu svima drugima uključujući i Bottasa koji upravlja tim istim autom.
To je ono što sam ja uhvatio u riječima Ante Vetme.
13
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Upravo zato i ne mozemo tako megalomanske zakljucke izvlaciti iz jedne utrke.
Sve i da to jeste tako, to opet ne demistificira Lewisovu dominaciju. Naprosto je arogantno nesto tako tvrditi i na taj nacin izvlaciti stvari iz konteksta.
Da ne govorim da nije bas Russellu, juniorskom vozacu Mercedesa, taj bolid tolika nepoznanica, niti je Lewis sve naslove osvojio bolidom tih performansi.
4
12
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
To nisu megalomanski nego realni zaključci…..da je Russell bio loš u Bahreinu zar misliš da bi Hamilton, onako bolestan inzistirao da vozi zadnju utrku??Ham je itekako bio svjestan “posljedica” ako bi Russell ponovio maestralnu vožnju iz Bahreina……
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Subjektivan sam oko svih stvari, ne oko samo jedne. :) Na ostatak poruke je jednostavno odgovoriti – Russell je pokazao dvije stvari:
1) bolid je toliko dobar da se u njega može uskočiti bez pripreme i biti miljama daleko od bilo kakve momčadske konkurencije
2) Bottas je toliko prosječan da ga se može deklasirati bez bilo kakve pripreme i u bolidu u kojeg je čovjek jedva stao.
Stoga, ako jedan golobradi klinac bez iskustva može napraviti to, ne vidim kako se može izbjeći pitanje – što bi u tom bolidu u osam godina napravio netko tipa Verstappen. Mučio se oko konstantnosti, borio se s Bottasom i osvojio možda jedan ili dva naslova? Kako da ne…
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovo jako liči na priču, gdje se na osnovu unaprijed donesenog zaključka traže potvrde koje su se desile.
MIslim … u biti nema ništa pogrešno rečeno, ali ima nešto što nedostaje, a što baca malo drugačije svijetlo na tu priču.
U 1. tvrdnji je propušteno reći da je Russell već testirao Mercedesov bolid. Ne govorim ovo da umanjujem njegovu odličnu predstavu, već samo poentiram da nije to da baš svako može upasti u bolid. Druga stvar, nije se radilo o nikakvim miljama. Izgubio je u kvalifikacijama, u prvom stintu mu je Bottas bio cijelo vrijeme unutar 3 sekunde. Nakon boxova se povećala prednost na 8 sekundi, koju je Bottas skoro prepolovio u narednih 5-6 krugova. Pri tome govorimo o prosječnom Bottasu??
2. tvrdnja – i ja jedva čekam da mu vidim leđa pa mi se ne da detaljnije opisujem, ali si baš pretjerao sa ovim toliko prosječan. Pogledaj njegove rezultate koje je ostvario u sezonama prije Hamiltona.
3. tvrdnja – Russell nije golobradi klinac sa aspekta iskustva u F1. Prije te utrke odvezao je preko 50 GP utrka.
Za kraj samo da pojasnim. Verstappen bi u tom bolidu napravio čuda. Da li bi napravio ono što i Hamilton, to niko ne može reći. Ja smatram da ne bi, jer Verstappen tek prethodne sezone je počeo pokazivati odlike prvaka F1.
Ti vjerovatno smatraš da bi to bilo drugačije … OK slažemo se da se ne slažemo
Međutim čovjek vas već po n-ti put pita, ako je jedna drag and race utrka, demistificirala Hamiltonove uspjehe, da li su utrke Mikka Salo i Mikka Hakkinen demistificirale uspjehe Senne i MS?
Pri tome su ova dvojica vozili prave utrke i postigli su prave rezultate. Za razliku od Russella koji je dokazao da bi se eventulano nešto moglo, u drugačijim uslovima, uraditi. I to na stazi, koja je toliko jednostavna da su je svi prozvali Miki Mouse staza.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
1. Pa nije ni par mjeseci prošlo, a već idemo u reviziju?
Sad je priča da je Bottas zapravo u utrci bio blizu Russellu? Pričekaj bar da prođe koja godina pa će ljudi pozaboravljati, bit će lakše onda.
2. Misliš na to da je pobjeđivao Massu (koji je jedva pobijedio Strolla u njegovoj debitantskoj sezoni btw) ili da je bio li-la sa Maldonadom u prvoj sezoni? Da, baš sam promašio kad sam rekao da je prosječan. Ali, čak ne moramo u statistiku, gledali smo utrke. Zadnjih godina u Mercedesu pokazuje koliki je kalibar, iz utrke u utrku, ne treba ništa dodatno, vide to baš svi.
3. Nije 50 nego trećinu manje. Svejedno, nitko na gridu nije imao manje iskustva u utrkama, čini mi se, osim Aitkena.
Ovo na kraju – Sennu i Hakkinena nisam gledao u istom bolidu pa ne znam. Sala i Schumachera jesam. Kako je ono Salo prošao na prvoj utrci kad je zamijenio Schumachera? Točno, nikako, pola sekunde sporiji od Irvinea na stazi koja ima manje zavoja od Sakhira, ironično. A i inače – tvrdnja da je Sakhir lagan je relevantna za što točno? Kako sam kažeš – tu na osnovu unaprijed donesenog zaključka tražiš potvrdu. Kratka i lagana staza pa je blizu. Super, a zašto ne kažeš da se na kratkoj i laganoj stazi svaka greška puno skuplje plaća pa je debitantu u tom bolidu puno teže parirati na njoj nego na nekoj koja lakše oprašta?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ja ne pravim reviziju. Nisam nikad ni radio.
Zaista i jeste bio blizu. Prije Russellovog prvog boxa bilo je 3. sec razlike. Bottas je ostao duže na stazi i dotatno izgubio 5sec. Nakon toga je opet smanjio prednost na manje od 5 sec.
Ne vjeruješ, pogledaj vremena krugova.
Tipfeler … mislio sam reći 30. Otprilike sam toliko izračunao. Nepune dvije sezone … Svejedno 30 utrka nije malo :thumbs:
Nema veze što je jedva pobijedio, ipak je pobijedio. Ne tvrdim da je Bottas neka klasa od vozača, već da se radi o vozaču tipa Mase. U određenim uslovima bi mogao biti i šampion, međutim nije vozač kojeg ćemo pamtiti kroz istoriju :thumbs:
Maldonado nije loš vozač. Bio je jako brz, samo što je bio kao i Verstappen. Neki su mu čak predviđali blistavu karijeru. Bottas ga je pobijedio u svojoj debitantskoj sezoni.
Nije poanta u prvoj utrci, već je poena da je neki vozač, koji prije toga nije ni vidio podijuma, u svojoj utrci u istom bolidu trebao pobijediti. To bi i uradio da mu nisu naredili da propusti Irvine. Možeš misliti kakve bi tek rezultate Hakkinen ostvario u tom bolidu? Otprilike tako si ti postavio sa Verstappenom na mjestu Hamiltona.
Što se tiče Senne i Hakkinena pogledaj prve kvalifikacije Hakkinena vs Senna.
Za kraj, po n-ti put Bottas je ispalo kanta u toj utrci, a Russell je dokazao da je vozač velikog kalibra.
Samo bilo je puno takvih vozača u istoriji. Nadam se da on neće ostati samo na talentu :thumbs:
1
1