Izdvojeno

Pregled kako su timovi iskoristili svoje tokene za razvoj

Piše: Tomislav Tkalčević

Prije 2 godina, 9 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Na proteklom zimskom testiranju prije prve utrke sezone mogli smo vidjeti sve timove s njihovim bolidima za natjecanje u sezoni koja je pred nama. Na predstavljanjima bolida neki elementi su bili sakriveni od pogleda kako bi protivnici morali nagađati, ali sada su svi zastori razmaknuli i sve je vidljivo. I sada je (veći dio) timova s grida otkrio na što su utrošili svoje tokene za razvoj.

Što su tokeni za razvoj? Svakom timu su dodijeljena 2 tokena kako bi se ograničila sloboda razvoja u posljednjoj sezoni s trenutno važećim aerodinamičkim propisima. Svi timovi su se složili s mjerama smanjenja troškova razvoja, i samim time i s tokenima za razvoj. Tako prema promisima neke nadogradnje “koštaju” samo jedan token, dok su druge skuplje, poput rada na stražnjem ovjesu, te je za to potrebno utrošiti oba tokena. Dakle, svaki razvojni token, ili oba, timu omogućuje pristup razvijanju ciljanog područja na prošlogodišnjem bolidu uoči nove sezone.

Iz Mercedesa još nisu otkrili na što su utrošili tokene, samo su potvrdili da su ih iskoristii. Tehnički direktor James Allison je izjavio kako će “sve postati jasno s vremenom”.

Red Bull također nije otkrio na čemu su radili, ali se pretpostavlja kako su oba tokena utrošena na razvoj stražnjeg dijela bolida kako bi poboljšali stabilnost.

McLarenov odabir je bio ograničen promjenom dobavljača motora i prelaskom s Renaulta na Mercedes, te su za izmjene potrebne za uklapanje Mercedesovog motora utrošena oba tokena.

Aston Martin je iskoristio propise u svoju korist, te su umjesto da samostalno nadograđuju stražnji ovjes, odlučili se za kupovinu prošlogodišnjeg od Mercedesa, te su time uštedili oba tokena. Tehnički direktor Andrew Green potvrdio je da su radili na šasiji, na što su utrošili oba ušteđena tokena, ali nije iznosio detaljnije informacije na što su ih utrošili.

Marcin Budkowski, tehnički direktor Alpinea jednostavno je pojasnio na što su utrošeni tokeni i zašto.

“Mnogo promjena je na stražnjem dijelu automobila, ovdje smo usmjerili pažnju jer su propisi utjecali na to.”

Marcin Budkowski

Ferrari žudi za “sezonom povratka” nakon loše prošle sezone, pa su u Scuderiji odlučili usredotočiti se na stražnji dio bolida kako bi lakše uklopili novu pogonsku jedinicu i novi mjenjač. Izmjene uključuju i stražnji ovjes.

AlphaTauri je bio zadovoljan prošlogodišnjim bolidom, ili kako njihov tehnički direktor Jody Egginton kaže “šasija i pogonski agregat pružaju dobru polaznu osnovu”, te su fokus usmjerili na prednji dio bolida, točnije strukturu ovjesa i nos.

Alfa Romeo je pokušao doraditi aerodinamiku promjenama na prednjem kraju bolida, gdje su izradili potpuno novi nos i crash box. Tehnički direktor Jan Monchaux potvrdio je da su za te promjene iskorištena oba tokena.

Haas nije koristio tokene, najviše zbog novih propisa koji dolaze od sljedeće sezone. Šef Haasa Guenther Steiner izjavio je kako ovu sezonu gledaju kao “prijelaznu”.

Williams je jedan token iskoristio već 2020. godine, što je utjecalo na to da Williams preko zime izgleda malo “uspavan”. Direktor Simon Roberts nije otkrio na čemu su tada radili.

“Prošle godine smo potrošili jedan od svojih tokena, i neću otrkivati gdje smo ga potrošili prošle zime, te nam je ostao samo jedan.”

Simon Roberts

Roberts je također sugerirao da jedan token nije dovoljan za razvoj nosa ili bilo koje od struktura, te je samim time jasno kako su svoj preostali token utrošili na nadogranju nekog od dijelova s kraja bolida.

Komentiraj

9 komentara

  1. ” Aston Martin je iskoristio propise u svoju korist, te su umjesto da samostalno nadograđuju stražnji ovjes, odlučili se za kupovinu prošlogodišnjeg od Mercedesa, te su time uštedili oba tokena. ”
    I onda pricamo o sportu i istim uvijetima za sve. Onda omogućite i drugim ekipama da se takve stvari mogu kupiti da uštede i oni dva tokena za druge stvari.



    8

    4
    • Onda omogućite i drugim ekipama da se takve stvari mogu kupiti da uštede i oni dva tokena za druge stvari

      Nema potrebe za omogućavanjem, kad to nije zabranjeno. Kupuju gotovu stvar, koju je neko drugi razvio. Nešto što se radi odkad postoji F1.



      12

      1
    • Tko brani Ferrariju da kupi zadnji kraj od proslogodisnjeg Mercedesa?
      Tko im je branio da 2014. prijedju na Mercedesov PU? – Nitko, ma da su i oni bili sigurni da bi tako bili brzi, samo sto onda ne bi imali neki poseban ugled 😀



      7

      5
      • Vama dvojici je opcenito trn u oku Ferrari pa na t9 necu odgovoriti uopce. No dajte mi recite sto je npr sa Red Bullom? On bi itekako kupio sve što može od Mercedesa. Ostale ekipe? Ipak nije to baš tako kako vi to vidite.



        6

        2
        • Antonio Giovinazzi
          Mazzacane Prikaži

          Red Bull bi kupio, al Mercedes ne bi prodao. Valjda treba postojati dogovor dviju strana, a ne volja jedne. Naravno da će Mercedes prije prodati ekipama s kojima su povezani ili ekipama koje im ne predstavljaju opasnost, nego Red Bullu s kojima nisu povezani i koji su im glavna prijetnja. To što Mercedes nekima želi, a drugima ne želi prodat, ne znači da je prodaja / kupnja zabranjena. Šta @Har Kl kaže, kupnja / prodaja određenih dijelova ili nekad cijelih bolida, postoji otkad postoji F1.



          7

          1
        • Ja replicirao korisniku sa nickom Alonso, koji nosi bedž Honde, a ti meni da mi je Ferrari trnu u oku?
          Nije meni Ferrari uopšte trn u oku. Nikad nije ni bio, imaju moj doživotni respekt : thumbs:

          Veći su mi trn u oku navijači npr. Ferrarija koji nesposobnost svoga tima opravdavaju sa raznim teorijama urote i pri tom uvijek traže krivca u tuđim redovima.
          Zato si ti formulisao tako pitanje. Zato sam ja tako formulisao odgovor. Nije da neko treba da dozvoli ono što je već dozvoljeno, već neko treba da prisili nekoga da dadne/ proda svoj trud da nekome drugom.

          Nek Ferrari stavi trokraku zvijezdu na svoj nos, umjesto propetog konjića, dobit će besplatno od Mercedesa komplet i agregat i mjenjač. Uvjeren sam u to.

          Za RB je kolega Mazzacane odgovorio :thumbs:



          2

          2
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Da, iskoristio propise u svoju korist, koje je i svako drugi mogao iskoristiti. Neki su to već uradili prošle godine…



      2

      0
  2. …ferrari-alfa i rb-alpha tauri mi se čini rade u timovima…aston i merc pokušavaju biti manje očiti u istome… jedan ferrarijev inženjer za razvoj i testiranje, doduše ne sadašnji, je izjavio da merc i am imaju gotovo isti stražnji ‘kraj’ i pri tome je mislio na sve komponente istog (ovjes, podnica, aero elementi…) te je izrazio divljenje prema istom…gotovo svi koji su mogli su radili na stražnjem kraju jer je tu zbog uže podnice potrebno najviše posla zbog pokušaja povratka izgubljenog downforcea…talijanski mediji su suzdržani glede alpine-a i širokog usisa iznad glave vozača, nitko izgleda zapravo ne razumije je li to korak u pravom smjeru…


    0

    0
  3. Ovjes na AM je isti kao i na Mercu, podnica se razlikuje kao i aero elementi.
    Zanimljivo je to što podnica AM i Merca se bitno razlikuje od ostalih 8 momčadi.
    Pokušaji su im slični a opet različiti. “zlobnici” bi rekli da je bilo razmjene informacija između momčadi. Ništa iznenađujuće.
    Mislim da AM krije brzinu stvarnu. Mišljenja sam da će opet biti de facto treća momčad, a hoće li to uspiti kapitalizirati….



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni