Formula 2

F2 2021. – novi klinci i novi format s više utrka po vikendu

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 godina, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Nova sezona Formule 2 počet će tamo gdje je sve završilo prošle sezone – Bahrein će osim otvaranja sezone Formule 1 ugostiti i najjaču juniorsku kategoriju formula.

Dogodio se niz vozačkih promjena, ali najveća novost svakako je novi format vikenda zahvaljujući kojem ćemo tijekom svakog vikenda imati čak tri utrke.

Novi format vikenda

Umjesto dosadašnje dvije utrke po vikendu, glavne utrke u subotu i sprint utrke u nedjelju, imat ćemo dvije sprint utrke i jednu glavnu.

Vikend će i dalje započinjati petkom, kada će se voziti slobodni trening u trajanju od 45 minuta i kvalifikacije u trajanju od pola sata. U subotu će biti vožene dvije sprint utrke (utrke u dužini od 120 km ili u trajanju od 45 minuta), a glavna utrka vozit će se nedjeljom i trajat će maksimalno sat vremena ili 170 km.

Startni poredak za prvu sprint utrku odredit će djelomično obrnuti poredak kvalifikacija. Prvih deset startat će obrnuto od onoga kako su se kvalificirali. Isti princip koristit će se za drugu sprint utrku, samo što će se tamo okretati prvih deset iz prve sprint utrke. Glavna utrka vozit će se, kao i dosad, sa startnim poretkom baziranim na kvalifikacijskim rezultatima.

Obje sprint utrke nosit će bodove po dosadašnjem sistemu (15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1) za prvu osmoricu, a glavna utrka će i dalje nositi bodove najbržoj desetorici (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1). Pole position nosi 4 boda, a najbrži krug u svakoj utrci nosi 2, stoga će ukupni broj mogućih bodova na jednom vikendu biti 65.

Kalendar

U kalendaru će i dalje biti 24 utrke, no one će se voziti u samo osam vikenda. Time će se zbog formata u potpunosti razdvojiti F2 i F3 prvenstvo, što će ove sezone iskoristiti Matteo Nannini koji će nastupati u objema kategorijama za HWA.

Staza Datum
1 Sakhir 26.-28. ožujka
2 Monte Carlo 20.-22. svibnja
3 Baku 4.-6. lipnja
4 Silverstone 16.-18. srpnja
5 Monza 10.-12. rujna
6 Soči 24.-26. rujna
7 Džeda 4.-5. prosinca
8 Yas Marina 11.-12. prosinca

Vozači i momčadi

Većina vozača iz samog vrha prošlogodišnjeg prvenstva napustila je seriju – prvak Mick Schumacher otišao je u F1 i vozit će za Haas, baš kao i petoplasirani Nikita Mazepin. Mjesto u F1 s AlphaTaurijem zaradio je i debitant sezone, trećeplasirani Yuki Tsunoda, dok je viceprvak Callum Ilott postao Ferrarijev test vozač i vozit će GT utrke izdržljivosti.

Od prošlogodišnjih stalnih vozača, seriju su još napustili Louis Deletraz, Luca Ghiotto, Jack Aitken, Nobuharu Matsushita, Giuliano Alesi, Artjom Markelov, Pedro Piquet i Sean Gelael. Ovogodišnje postave uz kratku informaciju o njihovim najrecentnijim rezultatima u F2 ili nekoj nižoj kategoriji pogledajte u tablici.

Momčad # Vozač O vozaču
Prema Racing 1 Robert Švarcman Najviše pobjeda 2020. (4), ukupno 4.
2 Oscar Piastri (R) Prvak F3
UNI-Virtuosi Racing 3 Guanyu Zhou Treća sezona, aktualni prvak Azijske F3
4 Felipe Drugovich Tri pobjede u debitantskoj sezoni
Carlin 5 Dan Ticktum Druga sezona, jedna pobjeda iz 2020.
6 Jehan Daruvala Pobjednik posljednje utrke 2020.
Hitech Grand Prix 7 Liam Lawson (R) Peti u F3, viceprvak TRS-a
8 Juri Vips Prva puna sezona, 2020. osvojio podij kao zamjena
ART Grand Prix 9 Christian Lundgaard Ukupno sedmi, dvije pobjede
10 Theo Pourchaire (R) Viceprvak F3, najmlađi na gridu (17)
MP Motorsport 11 Richard Verschoor (R)* Deveti u F3
12 Lirim Zendeli (R) Osmi u F3 s jednom pobjedom
Charouz Racing System 14 David Beckmann (R) Šesti u F3 s dvjema pobjedama
15 Guilherme Samaia Najgori stalni vozač sezone, 0 bodova
DAMS 16 Roy Nissany Ukupno 19. prošle sezone
17 Marcus Armstrong Ukupno 13., dva podija
Campos Racing 20 Gianluca Petecof Prvak Europske regionalne F3
21 Ralph Boschung Zadnje četiri godine bez uspjeha u F2
HWA Racelab 22 Matteo Nannini (R) 18. u F3, ove sezone vozi F2 i F3
23 Alessio Deledda (R) 34. u F3 (nije tipfeler)
Trident 24 Bent Viscaal (R)* 13. u F3, jedna pobjeda
25 Marino Sato 22. u F2

(R) – rookie (debitant)
* – zasad su potvrđeni samo za prvu rundu

Bolidi za 2021.

Foto: Formula 2, Formula 2 Insider, Trident Team, HWA AG Official/ Twitter

Raspored prvog vikenda u Bahreinu

Petak:
Kvalifikacije – 14:30-15:00
Subota:
1. sprint utrka – 11:25-12:10
2. sprint utrka – 17:40-18:25
Nedjelja:
Glavna utrka – 11:50-12:50

Pitamo Vas

Koga očekujete u borbi za naslov? Tko će na kraju postati novi prvak? U komentarima pišite svoja predviđanja!

Komentiraj

3 komentara

  1. Charles Leclerc
    Adro Prikaži

    Ovaj Deledda bi mogao biti panj na nivou Raghunathana ako već to nije dokazao u F3.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni