Sve što trebate znati o VN Japana

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 6 min 2 komentara

Japan

Općenito o Japanu

Japan (Nippon ili Nihon, službeno, Nippon-koku ili Nihon-koku) je otočna država u istočnoj Aziji smještena na lancu otoka istočno od Azijskog kontinenta, na zapadnom rubu Tihog oceana sjeverno od Istočnokineskog mora. Japan broji oko 3000 otoka, a najveći otoci sa sjevera prema jugu su: Hokkaido, Honshu, Shikoku i Kyushu, koji čine više od 97% površine. Veći broj manjih otoka okružuje ova četiri, kao i grupe udaljenih, poput Okinawe i Ryukyua. Dva japanska slova koja označavaju ime Japana znače “izvor sunca” pa se tako cijela zemlja često naziva “Zemlja izlazećeg sunca”. Japansko otočje vulkanskog je podrijetla pa je geološki dio izrazito nemirnog prostora obala Tihog oceana, tvz. vatrenog prstena.

Brojni potresi i vulkani glavno su obilježje Japana. Najpoznatiji vulkan je Fuji koji je ujedno i najviši vrh Japana (3776 m). Japan je planinska zemlja, budući da oko 80% površine čine planine. Oko 66% površine prekriveno je šumama.

Po državnom uređenju, Japan je ustavna parlamentarna monarhija s carem na čelu. 10. je zemlja svijeta po broju stanovnika, s nešto manje od 128 milijuna, od kojih 99% čine Japanci. Glavni grad je Tokio koji sa susjednim gradovima ima oko 32 milijuna stanovnika, te je najveće metropolitansko područje svijeta. Japan je jedna od vodećih svjetskih sila. Po nominalnom BDP-u, treća je svjetska ekomonija, a po Paritetu kupovne moći također je treći, iza SAD-a i Kine. Japan je četvrti svjetski izvoznik i šesti uvoznik. Jedna je od tehnološki najrazvijenijih država svijeta, vodeći na mnogim poljima znanstvenih istraživanja, posebice u elektronici i robotici.

Zanimljivosti i “ovo sigurno niste znali”

Japan je žrtva više od 1500 potresa godišnje. Sve građevine moraju biti izrazito dobro konstruirane i otporne za visoke magnitude potresa. Zemlja izlazećeg sunca izrazito je “stara” nacija s dugim životnim vijekom. Dokaz tome je više od 50 000 ljudi koji imaju 100 ili više godina. Proizvođači pelena svoje proizvode više prodaju starijoj populaciji nego novorođenčadi zbog izrazito male stope nataliteta.

Japanci su vrlo točna, precizna i perfekcionistička nacija- vlakovi prosječno kasne samo 18 sekundi. To je podatak o kojem u HŽ-u mogu samo sanjati. Njabrži vlak kreće se brzinom od 500 km/h. U Japanu možete kupiti četvrtaste – pravokutne lubenice koje su uzgojili japanski farmeri radi lakšeg transporta i smanjenja troškova. Ovaj primjer savršeno opisuje stanovnike Japana. Sve je dovedeno do savršenstva.

Japanci koji su preživjeli nesreću Titanika u svojoj zemlji su često stigmatizirani kao kukavice – zbog toga jer nisu poginuli zajedno sa svojim suputnicima. Japan je zemlja izrazito drugačije kulture, ponašanja, humora, običaja i shvaćanja. Često se Europljani ili Amerikanci ne mogu uklopiti u taj svijet.

Na japanskom tržištu mobilnih uređaja prevladavaju vodootporni mobiteli (90%), zbog toga jer ih mlađa populacija koristi čak i kada se tušira. Spavanje na poslu u Japanu je apsolutno prihvatljivo i poželjno – to pokazuje vašu predanost i iscrpljenost poslom. Pismenost Japanaca iznosi gotovo 100% i u tome im nema premca u svijetu. U Japanu učenici i učitelji zajedno čiste učionice, wc-e i školske kantine.

Velik broj ulica u Japanu uopće nema ime što je nezamislivo u ostatku svijeta. Ukoliko se nađete u (ne)prilici da morate koristiti WC u Tokiju, otrkit ćete da je daska zagrijana i da nemate wc-papir. Školjka ima ugrađene prskalice koje same obavljaju predviđeni posao. Novije verzije imaju senzore koji popravljaju miris u toaletu raznim aromama.

O stazi:

Suzuka je u vlasništvu Honde. 155 000 ljudi može primiti kompleks izgrađen oko staze. Izgrađena je, sada već davne 1962. godine te ima unikatan izgled “osmice”. Za izgled ove sjajne staze zaslužan je Nizozemac John Hugenholtz. Staza ima sjajan tempo i kao cjelina je izvrsno povezana, zbog čega je cijenjena kod vozača. Od njih se zahtijeva da budu potpuno predani i precizni jer Suzuka ne dopušta pogreške. Čak i najmanje greške skupo se plaćaju na stazi koja ima prosječnu brzinu od 230 km/h. Njome dominiraju brzi zavoji, ali najuzbudljiviji je kompleks brzih zavoja u prvom sektoru poznat kao “Esses”. Ovi zavoji se prolaze s minimalno 210 km/h. Zapravo, samo jedan zavoj na 5.807 km dugoj stazi se prolazi s brzinom manjom od 100 km/h.

Sile koje se stvaraju u tim zavojima su veliko opterećenje za gume. Pirelli zato donosi na stazu svoje dvije najtvrđe komponente: srednje tvrdu (option) i tvrdu komponentu (prime). Ova kombinacija vidjela se tri puta u dosadašnjem dijelu sezone, posljednji puta na VN Velike Britanije. Prema svemu sudeći, biti će jako zanimljivo gledati strateške odluke pojedinih ekipa.

Faktopedija:

Prva utrka: 1987. godine
Dužina kruga: 5.807 km
Od starta do zavoja 1: 350 metara
Najduža ravnina: 900 metara (na prilasku šikani, zavoj 16)
Max brzina: 324 km/h – na prilasku šikani
DRS zone: JEDNA – na prilasku u zavoj 1

Ključni zavoj: Zavoj 9 (Degner Two). Zavoj koji ne oprašta greške i koji izaziva najvšie crvenih zastava.
Dužina boksa: 413 metara
Prosječno trajanje pitstopa: cca. 22 sek

Dužina utrke: 53 kruga (bodovi se dodjeljuju nakon 75% dužine – 40 krugova)
2014. pobjednik: Lewis Hamilton 1m32.506s, 225.987km/h
2014. najbrži krug: Lewis Hamilton, krug 39, 1m51.600

Vjerojatnost sigurnosnog automobila: VELIKA. Statistički gledano, postoji vjerojatnost od 60% da ćemo vidjeti sigurnosni automobil na stazi.
Obratite poznornost na: Zavoje 14 i 17. Prošle godine vidjeli smo 3 ulaska u boks, ali i mokru utrku. Ove godine više sičnosti možemo povući s 2013. i Vettelovom pobjedom s dva ulaska u boks.
Vremenska prognoza: Suho i toplo. Vjerojatnost kiše se povećava iz dana u dan kako odmiče tjedan (trenutno 40%).

Set up:

Potrošnja goriva: 1.8 kg po krugu.

Postotak punog gasa: 65%. Nekoliko dugih ravnina i mnogo brzih zavoja, ali vrlo malo izrazitih ubrzanja s niskih brzina do maksimalne.

Opterećenje kočnica: Slabo. Samo 9 kočionih zona i 10% kruga se koči.

Promjena brzina: 42 po krugu/2226 u utrci

Jeste li znali? 11 naslova prvaka je odlučeno na Suzuki, a sva svoja tri naslova je ovdje osvojio Ayrton Senna.

Riječ stručnjaka: Matt Morris, glavn inženjer – McLaren Honda

“Suzuka je jedna od onih staza na kojima vozači i inženjeri zaista uživaju. Cijeli krug je brzinski vrtuljak. To je istovremeno izazovno i zabavno.
Da bi bio brz, bolid mora imati sjajnu stabilnost na visokim brzinama. Važan je aerodinamiki balans, ali i sjajna pogonska jedinica. Podupravljanje je izrazito osjetno u “Esses2 zavojima u prvom sektoru tako da i tu treba obratiti pozornost.”

Onboard:

https://www.youtube.com/watch?v=1zBNE8ydvmE


Odgovor

2 komentara

  1. ClarenceF1 Prikaži

    Uz spa meni najdraza staza…pogotovo prvi sektor…


    0
    0

    0
  2. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Ludi Japanezi su htjeli napraviti neboder visine kao i njihova Sveta planina Fuji. Na kraju su ipak odustali, jer su shvatili da izgradnja 3800m visoke zgrade nije mačji kašalj.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.