Zato su tajnoviti: Za kopiranje ideja rivala potrebna su samo 2 dana

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 3 godina 2 min 7 komentara

Ekipe u Formuli 1 su ove godine posebno tajnovite oko dizajnerskih rješenja unutar blago izmijenjenog tehničkog pravilnika, a Alpineov tehnički direktor Pat Fry je sve to pojasnio rekavši da je za kopiranje tuđe ideje s ovako bistrim inženjerima i naprednom tehnologijom potrebno samo dva dana.

“Ove godine bismo trebali izgubiti dosta downforcea. Ekipe skrivaju podnicu, promjene u kočnim kanalima i u difuzoru.”

“Mislim da će taj dio bolida biti jedno od glavnih područja za razvoj. Definitivno imamo planirani programa za to. Iskreno, bio sam u puno ekipa i vidio sam da je baš to područje koje se u zračnom tunelu ne može propisno simulirati.”

Fry kaže da će ekipe konačne verzije bolida pokazati što je kasnije moguće:

“Pretpostavljam da ćete u Bahreinu vidjeti jako puno testnih komponenti, a to će se nastaviti i za prvih nekoliko utrka. Mislim da nemamo to jedno rješenje, imamo hrpu toga za testirati. Zapravo, želimo toliko toga testirati samo da bismo shvatili neke stvari.”

“Definitivno nismo vratili downforce koji je izgubljen promjenom pravilnika, ali radimo na tome.”

“Kad dođete na prvi test onda je zanimljivo vidjeti koliko se stvarni podaci podudaraju s onima iz zračnog tunela i kompjutorskih simulacija.”

Mercedes je na svom novom W12 sakrio kompletnu podnicu, a Red Bull i Alpine su predstavili rendere bolida bez značajnih detalja.

“Ljudi su trenutno tajnoviti oko tog područja oko bočnog dijela podnice, ispred stražnjih guma, kočnih kanala… Zapravo, ako nešto vidim na drugom bolidu to bih već za dva dana mogao testirati u zračnom tunelu i to bi moglo biti na bolidu za tjedan dana.”

“Prema tome, došlo je do promjene velikog pravilnika, u redu, to je vrlo ograničen dio bolida – ali bilo bi prilično jednostavno reagirati ako bismo vidjeli da netko ima rješenje koje funkcionira bolje od nekog drugog.”

“To je priroda Formule 1, zar ne? Svi mislimo da smo pametni i svi pokušavamo sakriti ono što radimo i onda tek u Bahreinu na utrci shvatite koliko ste zapravo brzi.”


Odgovor

7 komentara

  1. Alpine
    Alpine Prikaži

    Jako sam nestrpljiv da vidim što su napravili na Alpineovom bolidu Pat Fry i Dirk De Beer. To im je prvi bolid koji su za Alpine radili pošto su prošle godine Nick Chester i Pete Machin dobili otkaz. U Ferrariju je tandem Fry/De Beer bio vrlo dobar, po meni, osim naravno motora, ali oni nisu ni radili motor nego bolid.
    Po meni je ipak bolid nešto važniji od motora, više se brzine može ipak tu dobiti, jer u obratnom Williams ne bi sa Mercedesovim motorom bio uvjerljivo zadnja momčad u F1.



    16
    16

    0
    • LewisFan44 Prikaži

      “Po meni je ipak bolid nešto važniji od motora, više se brzine može ipak tu dobiti, jer u obratnom Williams ne bi sa Mercedesovim motorom bio uvjerljivo zadnja momčad u F1.”

      Točno tako. Ipak, čekam da ti odgovore (ili meni naravno) oni koji godinama tvrde da Merc isporučuje lošije motore kupcima ;)



      2
      -10

      12
      • Alpine
        Alpine Prikaži

        U Mercedesu znaju posao. Već godinama forsiraju “obmanu” u koju su mnogi povjerovali, a to je da je jedino motor je ono što ih izdvaja, šasiju godinama nisu spominjali uopće.
        Tu je naravno puno pomogao i Red Bull kojemu godinama fali par konja, doduše ne mogu reći da im i nije kod Renaulta pred koju godinu falilo, ali fali im i kod Honde. Da Honda, po njima, ima 5 k.s. više, bili bi prvaci. Uvijek im fali baš tih par konja, ništa drugo. Jer su sve uvjerili da im je bolid savršen. A nije, Mercedesov je bolji.

        Imam i pitanje za uredništvo, nije za mene, pitam za prijatelja, veli on meni, a ja nisam provjeravao, da se ne može još promijeniti bedž u Alpineov, pa me zanima jel se nešto po tom pitanju planira…..



        15
        14

        1
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Nitko ne govori da racing point, williams ili pak sada mclaren imaju losije motore. Ali u prvim godinama ove hibridne ere je motor itekako bio prevaga jer ostali nisu mogli prismrditi Mercedesu po snazi , brzini, a vala ni po pouzdanosti. 2017 i 2018 je Ferrari vjerovatno imao malo bolji bolid ali je i dalje kaskao na pravcima. To je sve bilo vidljivo na sektorima odredenog kruga gdje tko sto dobiva i gubi. Dok je taj motor bio prica za sebe je i williams kotirao visoko u poretku. Tek izjednacavanjem snaga motora je aerodinamika i sasija dosla do izrazaja. Merc ima najbolji komplet, rb je nerijetko znao po kisnim uvijetima kao u brazilu kada je max imao “svoje putanje” odveti bolje” kao i na sporijim stazama kao monaco singapur itd. Na takvim staza bi obicno merc gubio od njih i Ferrarija sto govori da na stazama gdje nije bio toliko bitan motor merc nije uvijek bio najbolji. Sada kada su motori tu negdje stoji sto obojica pricate.



        4
        4

        0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Čudno mi je da su tog Chestera držali do sada. Sjećam se da je lik postao glavni nakon odlaska Allisona, još dok su se zvali Lotus. I od tada im je svaki bolid bio promašaj.



      2
      2

      0
  2. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Iskreno, bio sam u puno ekipa i vidio sam da je baš to područje koje se u zračnom tunelu ne može propisno simulirati.”

    Zapravo, ako nešto vidim na drugom bolidu to bih već za dva dana mogao testirati u zračnom tunelu i to bi moglo biti na bolidu za tjedan dana

    Nekak mi se ovo kosi govoreci o podnici, kocionim kanalima, difuzoru…..

    Mozda bas zato kriju da se ima manje vremena za probu, ovako vidis na predstavljanju pa stignes pripremit do testiranja ako bas smatras da ce pomoc..

    Ovako imas prvi glimps na testu pa se kasnije bakci sa novim stvarima na FP a nisi ni svoje propisno istestiro…



    3
    2

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.