Mazepin kao “idealan” nositelj istinskih vrijednosti moderne Formule 1

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 3 godina 6 min 35 komentara

Da, znam da naslov zvuči pomalo čudno i neistinito, ali kad se zagrebe malo ispod površine, onda postaje jasno o čemu se radi, a kad se još dodatno zagrebe, dolazi se do zaključka da je F1 u mnogim stvarima preslika loših stvari modernog društva. Ali, krenimo od početka.

Vijest da će Nikita Mazepin nastupati za Haas u 2021. je iznenadila neke, ali je i razbjesnila velik broj fanova Formule 1 te odnedavno i velik broj aktivista za ljudska prava. Zbog čega su mnogi bijesni što je Mazepin došao u F1? Opće je poznato da je Nikita Mazepin osoba pomalo konfliktnog ponašanja, što je pokazao nekoliko puta, kao na primjer fizički obračun nakon utrke europske Formule 3 s Callumom Ilottom jer ga je potonji blokirao na stazi. Također je i na stazi poznat kao vozač koji ponekad prečvrsto i preagresivno brani poziciju, što je pokazao nekoliko puta ove sezone u Formuli 2 (Belgija i Sakhir). Sve to navedeno je sasvim dovoljno da fanovi ne dočekaju s oduševljenjem njegov prelazak u F1. No neodobravanje se pretvorilo u vatrenu mržnju prema njemu zbog dva razloga: Callum Ilott unatoč boljim rezultatima u F2 nije dobio mjesto u Haasu upravo zbog njega te “incident” u kojem je Mazepin snimao za Instastory kako pipa neku svoju prijateljicu u autu.

Prvi razlog je donekle opravdan jer Ilott je kvalitetniji vozač od Mazepina, ali razlog zašto je Haas odabrao Mazepina je čisto ekonomske prirode jer je Mazepin stariji vlasnik velike kemijske kompanije Uralchem te jedan od najbogatijih ljudi u Rusiji, a Haasu su Mazepinovi rublji dar s neba obzirom na financijsku situaciju u Haasu te je dovođenje Mazepina potpuno logičan odabir s ekonomske strane, a i Nikita nije uopće loš vozač pa je to win-win situacija za obje strane. Uostalom, nove boje bolida pokazuju koliki utjecaj na Haas ima obitelj Mazepin, stoga me uopće ne bi iznenadilo da na zidu Haasovog pogona ne stoje ruska zastava i Putinov portret te da se prije bilo kakvog posla intonira ruska himna (u redu, malo sad karikiram).

Ovaj drugi razlog nema veze s F1 i jednostavno je pokazatelj mnogih stvari što ne valjaju na svijetu. Naime, na Mazepina su skočili svi mogući aktivisti za ljudska prava te su ga napali da je seksualno uznemiravao svoju prijateljicu. Jedina Nikitina krivnja je što je uopće snimio taj story jer se neke stvari jednostavno ne snimaju i objavljuju na društvenim mrežama. Ali na snimci uopće nema govora o nekakvom seksualnom uznemiravanju, ako se seksualnim uznemiravanjem smatra bilo kakav seksualni kontakt protivan volji osobe na kojoj se vrši taj seksualni kontakt, jer se mlada dama nije uopće usprotivila tom njegovom pipkanju, točnije to joj pipkanje nije uopće smetalo. Sad dolazimo do teme same kolumne. U 2020. osim pandemije su buknule i razni pokreti kao BLM te se politika počela puno ozbiljnije miješati u svaki aspekt društvenog života, pogotovo u sportu. To je pogotovo izraženo u F1 koja pod parolom #WeRaceAsOne promiče vrijednosti različitosti i jednakosti, a Lewis Hamilton kao glavni aktivist i promicatelj tih vrijednosti legao je čelnicima Formule 1 kao budali šamar. Cijela ta priča oko borbe za jednakost je totalna besmislica u svijetu F1 iz više razloga, a prvi se vuče još od samih početaka Formule 1.

Taj razlog je što je to od samih početaka iznimno bjelački sport uz iznimku povremenih Japanaca i ostalih Azijata (princ Bhira) te odnedavno Lewisa Hamiltona. Nekome van F1 je ovaj sport iznimno rasistički i smatra da se treba boriti za više različitosti. Da, ima tu nešto istine, ali istina je da jedina diskriminacija koja vlada u Formuli 1 te u motorsportu od najmanjih kategorija je novac jer je motorsport iznimno skup hobi kojim se neće baviti svatko, pa u samim počecima su mnogi prinčevi i lordovi bili dijelom Formule 1, a sad sinovi milijardera te industrijalaca uzimaju sve više mjesta u F1 onim talentiranijim, ali siromašnijim vozačima. Da, pomalo nepravedno, ali F1 je skupa te veliki broj momčadi si ne mogu priuštiti vozače kao što je Ilott, nego se moraju zadovoljiti raznim Latifijima i Mazepinima koji su manje talentirani, ali nose sa sobom kovčege i kovčege novca, što je opravdano jer su F1 momčadi ipak tvrtke koje pokušavaju stvoriti profit te isplatiti plaće svojim radnicima. Mnogi pljuju Mazepina jer je upao u Haas umjesto Ilotta zbog ruskih rubalja unatoč svom ponašanju, ali nitko ne govori koliko je on zapravo spasio radnih mjesta u Haasu jer Haas je momčad kojoj kronično nedostaje novca, a Mazepin stariji je osoba koja ne žali novca za svog sina ili ako smatra da će mu se to isplatiti, stoga hvala Mazepinima.

Drugi razlog je licemjerje Formule 1 i pojedinih njenih aktera jer kako drugačije nazvati situaciju kada sport promovira različitost i borbu za ljudska prava, a onda ga u isto vrijeme obilato sponzorira naftna kompanija iz države u kojoj su ljudska prava mnogih ljudi nepoznat pojam, a prava žena su donedavno bila samo da ima pravo na život. Isto tako, počinju se organizirati utrke u toj zemlji kao konačni dokaz licemjera. Drugo, kao veliki aktivist i borac za ljudska prava ne možeš druge optuživati što nisu klečali za potporu BLM pokreta te nositi majice s političkim porukama, a onda kad te traže potlačeni i nepravedno zatvoreni da to isto napraviš u državi koja ih je zatvorila, ništa ne napraviš te cijelu situaciju prepustiš zaboravu. U redu, nećeš to svakako napraviti u zemlji u kojoj se utrkuješ, ali nitko ti neće prigovoriti ako to napraviš ubrzo nakon što napustiš tu zemlju. Jednostavno tim potezom pokazuješ da ti je aktivizam samo furka i način kako prikupiti što više lajkova, followera ili tweetova.

Na kraju svega, nemojmo se lagati i govoriti da se ovaj sport bori za različitosti i protiv diskriminacije jer to nije istina. Jedina prava vrijednost koju F1 njeguje od samih početaka, a još više otkad je Liberty Media preuzeo F1 je sve za novac, iako to značilo sjediti na dvije, tri ili više stolica te iako to značilo pljuvati samog sebe. Zato je Mazepin prototip moderne Formule 1, jer možeš raditi što god hoćeš sve dok nosiš šlepere novca. U redu, možda nećeš baš moći obojiti bolid u ruske boje unatoč zabrani, ali možda i možeš, WADA će to odlučiti. I zato je Mazepin problem, ogolio je F1 te mnogima ukazao na njeno licemjerje, iako su nekima njegovi postupci van staze dovoljna kost da ne vide to licemjerje.

Na stranu sve ovo, vjerujem da će Mazepin donijeti dozu zanimljivosti i agresivnosti koja će začiniti ovaj oktanski cirkus, iako manje oktanski, a više cirkus. S čisto trkaće strane, jedva čekam 28.03 i gašenje svjetala u Sakhiru uz rečenicu “It’s lights out and away we go!”.


Odgovor

35 komentara

  1. LewisFan44 Prikaži

    “Drugi razlog je licemjerje Formule 1 i pojedinih njenih aktera jer kako drugačije nazvati situaciju kada sport promovira različitost i borbu za ljudska prava, a onda ga u isto vrijeme obilato sponzorira naftna kompanija iz države u kojoj su ljudska prava mnogih ljudi nepoznat pojam, a prava žena su donedavno bila samo da ima pravo na život.”

    Strawman argument.



    4
    -18

    22
  2. LewisFan44 Prikaži

    “Taj razlog je što je to od samih početaka iznimno bjelački sport”

    I to je problem. To nije zato jer ostale rase ne znaju voziti F1 bolid.

    70 godina se nije radilo na raznovrsnosti i sad se počelo. Tvoj zaključak je kad se 70 godina nije pokušavalo neopravdano je sada početi?



    3
    -23

    26
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Osnovna model diskriminacije u Formuli 1 je novac, kao i u svakoj motorsport disciplini. Jednostavno, ako se troškovi motorsporta osjetno smanje, bit će i više raznolikosti. Možda nije to najbolje objašnjeno u članku, ali to je ono što želim reći, motorsport treba učiniti financijski dostupnijim i onda će u motorsportu biti više osoba različitih nacionalnosti i rasa.



      17
      14

      3
      • LewisFan44 Prikaži

        Vjerujem da 85% ljudi koji prate ovaj portal ne bi svoje kćeri poticali niti podržavali da se bave automobilizmom jer je to “muški sport”. Novac je problem na pojedinačnoj razini. Generalno je problem naučene diskriminacije.

        Da imamo tisuće djevojčica koje bi danas počele s kartingom za 15tak godina imali bi žene u F1. Od desetaka tisuća dječaka nađe se 20 koji mogu nekoliko godina biti u F1.



        3
        -19

        22
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Imaš jako loše mišljenje o ljudima.
          A vjerojatno nemaš ni kćeri.
          A možda se i krećeš u takvom okruženju koje je stvarno loše.
          Uglavnom, iz tvojih riječi pretpostavljam da misliš da se sve djevojčice žarko žele baviti kartingom, ali im to ne dozvoljavaju roditelji/društvo. Krivo. U vojsci ima veći postotak žena nego među profesionalnim vozačima. Misliš da je roditeljima/društvu normalnije da im kćer ode u vojsku, nego da se bavi kartingom? Razmisli ponovo. Moja žena (a i ja) bi puno radije čuli od naših kćeri da idu u vozačice nego da idu u vojsku ili policiju. A tako misli većina ljudi. Barem 85% 😃

          Većina djevojčica jednostavno nije toliko zainteresirana za to. Odvoze koji krug na kartingu, zabave se, i to je to. Pogotovo na zapadu. Nećemo sad one istočnije zemlje miješati u ovo, to je neka druga priča.

          Što se tiče ljudi u organizaciji sporta, još u staro “šovinističko” Bernijevo doba, dali bi sve za jednu dobru vozačicu. Berni je obećavao Danici Patrick brda i doline samo da dođe u F1. Svi u tome vide veliku marketinšku priliku u veliki novac, tako da ne vjerujem u bilo kakve probleme s njihove strane.

          Postoji li nekakav buling u nižim kategorijama? Vjerojatno da. Uvijek je tako. Mršavima se rugaju da su mršavi, sramežljivima da su sramežljivi, djevojčicama da su ženske. Je li to u redu? Nije. Ali reći da je to nešto rezervirano za djevojčice ili za neke manjine, jednostavno nije istina.



          17
          17

          0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Mislim da si krivo shvatio o što je pisac htio reći.
      Da, F1 je iznimno bjelački sport.
      Ne, to nije zbog rasizma nego zbog velike količine potrebnog novca.

      Realnost je da su većina bogataša u zadnjih 70 godina bili bijelci, a to se mijenja tek odnedavno. Prvo sa azijatima a onda i sa ostalima. Na primjer – prije 30 godina nije bilo nijednog Rusa ili Poljaka, iako su i oni bijelci – dakle nije rasizam. Sad kad je ekonomija tih država stvorila dovoljno imućne, evo i vozača. Da je došao neki tamnoputi Mazepin sa tolikim novcem prije 30 godina, svi bi bili sretni da vozi za njih.

      Poanta je da se maše sa raznovrsnosti i drugim popularnim frazama samo zato što su – popularne. Imaš pravo, raznovrsnost je dobra stvar, da me ne bi krivo razumio, ali ona nije problem u F1. Problem je novac. I zato se sa takvim parolama maše isključivo pred bijelim nadobudnim novinarima i salonskim komentatorima, a kad se ode u malo istočnije zemlje gdje stvarno postoji taj problem, ali i koferi s novcima, onda se naglo mijenja tema razgovora. Dakle, novac.



      18
      17

      1
      • LewisFan44 Prikaži

        “Ne, to nije zbog rasizma nego zbog velike količine potrebnog novca.”

        Ako misliš da su bijelci bogati onda živiš u oblacima. Bogati su bogati neovisno o boji kože. Naveo sam primjer sa ženama. Nema ni bijelih žena u F1. Radi iste vrste diskriminacije u društvu nema ni ostalih rasa u F1.



        1
        -14

        15
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Krivo si shvatio. Nisam rekao (karikiram) da su svi bijelci bogati, nego da su većina bogatih bijelci. Ali to je pojednostavljeno gledanje.

          Za uspjeh u F1 je potrebno:
          1. osobno bogatstvo ili barem pristup većem novcu kroz recimo sponzorstva
          2. dobra infrastruktura u domaćoj državi zbog lakšem pristupu trkama i timovima, kao i zbog lakšeg pronalaženja sponzorstava jer postoji financijski interes u auto sportu

          Kubica na primjer nije imao nijedno, pa se je preselio u Italiju gdje je kao klinac živio odvojen od obitelji i sa velikim naporima pronalazio sponzore dok nije ušao u elitni razred. Sad kad je Poljska ekonomija postala ozbiljnija, pojavio se i ozbiljniji sponzor (Orlen) koji ima preko Kubice financijski interes u F1.

          Hamilton i Albon su,s druge strane, odrasli u V. Britaniji koja ima najjaču moguću infrastrukturu, što im je sigurno olakšalo u mladosti organizaciju života i pronalaženje zainteresiranih sponzora, bez obzira na nedostatak vlastitog novca.

          Usudio bih se reći da je jednom hrvatu, bez obzira na boju kože, teže postati F1 vozač nego njima dvojci – U stvari smo bliži Kubici ako ne i iza njega…



          17
          16

          1
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Evo Balkanaca u F1 ima manje nego crnaca. Da uguramo na silu jednog, radi raznolikosti? Ipak je to 1% stanovništva zemlje.



      30
      29

      1
      • LewisFan44 Prikaži

        Tko priča o naguravanju na silu? To si ti izmislio i onda na to odgovaraš.

        Na raznim nivoima su svi osim bijelih dečki sputani na razne načine i zato su dominantno bijeli muškarci za volanom F1.

        NBA ti je dobar primjer. Kako je počelo? Bijeli sport kao i sve ostalo. Jesu tada crnci bili loši igrači da im se pružila prilika? Ne naravno, samo nisu imali priliku igrati.

        Kad im je postalo omogućeno onda su u velikom broju počeli tražiti svoju karijeru u košarci.
        Ogroman broj crnih dečki se bavi košarkom i zato dominiraju. Ne igra crnac bolje od bijelca i obratno. Bolje igra onaj koji bolje igra.

        Više crnaca se uopće odlučuje igrati košarku nego bijelaca. Zato su i u većem broju na parketu.



        1
        -19

        20
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          NBA je zapravo jako loš primjer.
          Tamo su bili sve bijelci još u doba dok je postojala rasna segregacija. Toga nema već desetljećima.
          Danas (i već dosta dugo) je sve drukčije i takve segregacije nema u profesionalnom sportu. Svi bi bili sretni (i u NBA, nogometu, atletici… i u F1) da im dođe neki supertalentirani košarkaš/vozač, bez obzira na boju kože. Ako već nema takvoga, onda barem neki s brdom novca (ovo se tiče samo F1).

          Više crnaca se uopće odlučuje igrati košarku nego bijelaca. Zato su i u većem broju na parketu.

          Slažem se apsolutno. Ista stvar je i u F1. Više bijelaca se odlučuje baviti auto sportom. To nije rasizam. A zašto je tome tako, to smo raspravljali gore.

          A ako znaš neki konkretan primjer kako su crnci sputani u odnosu na bijelce u npr. Njemačkoj ili V. Britaniji u auto sportu, slobodno podijeli s nama.



          14
          14

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Kako su to Grci, Turci ili Norvežani bili sputani od sudjelovanja u F1? Misliš da ih je netko pitao u koju crkvu idu? Ili se jednostavno radi o manjku interesa i/ili novaca. Jedan od najpopularnijih sportova na svijetu (jer je popularan u Australiji, Indiji i GB) je kriket. Zašto ne postoji hrvatska kriket reprezentacija? Tko nas je sputao?

          Ja sam apsolutno siguran da bi se danas sve F1 momčadi financijski potukle oko žene koja bi bila dobra u sportu. Još kad bi bila crna ili smeđa marketinški odjel F1 momčadi bi bio u sedmom nebu….



          20
          19

          1
        • Ferrari
          sisavac Donator Prikaži

          Velika je razlika izmedju F1 (i motosporta generalno) i NBA, i recimo nogometa takodjer. Po meni ti sportovi nisu usporedivi osim po tome sto su sportovi.

          Za igrat kosarku ti treba lopta od 200 kuna i teren koji imas u svakom kvartu. Za nogomet ti ne treba ni teren, dovoljna je livada i nesto za oznaciti stative.

          Za F1, ili ekvivalent F1 za klince – karting, ti treba ipak malo vise para i infrastruktura (staza, gorivo, gume…).
          Zato se i kosarka i nogomet igraju u puno vecem obimu nego sto se vozi motosport.



          11
          10

          1
  3. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Slažem se s člankom u potpunosti.



    20
    18

    2
  4. Mika Hakkinen
    Djuvedj Pretplatnik Prikaži

    Jako dobra kolumna! Od A do Ž sve kako jest!



    14
    12

    2
  5. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Nekome van F1 je ovaj sport iznimno rasistički i smatra da se treba boriti za više različitosti. Da, ima tu nešto istine, ali istina je da jedina diskriminacija koja vlada u Formuli 1 te u motorsportu od najmanjih kategorija je novac jer je motorsport iznimno skup hobi kojim se neće baviti svatko, pa u samim počecima su mnogi prinčevi i lordovi bili dijelom Formule 1, a sad sinovi milijardera te industrijalaca uzimaju sve više mjesta u F1 onim talentiranijim, ali siromašnijim vozačima. Da, pomalo nepravedno……

    Ante, genije! :thumbs:



    15
    13

    2
  6. Ferrari
    peewoslav88 Prikaži

    zbog ove cijele hajke dođe mi navijati za Mazepina da dobije MiniSchumija :D



    9
    7

    2
  7. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Ono kad počneš nazoveš članak po Mazepinu, počneš da pišeš o Mazepinu i ostatak teksta pišeš o Hamiltonu :bonk:

    Ne slažem se sa mnogo čim u članku. Posebno mi smeta kad neko kaže da je promocija bilo kakve ljudske vrijednosti licemjere.
    Sama konstatacija da se osoba koja se bori za bilo ljudsko pravo, prikazuje negativno zbog toga što radi, dovoljno govori u kojem pravcu idu članci ove vrste.

    Svijet je takav kakav je. Autoru bi možda više odgovarala Puma ili Adidas kao glavni sponzor, bez obzira na njihovu politiku izrabljivanja radne snage u trećim zemljama.

    Slažem se da Mazepin nije uradio ništa što ne radi ostatak ekipe tih godina i sličnog imovnskog stanja. Ja nisam stekao utisak da je snimanje bilo 100% dobrovoljno.



    8
    -15

    23
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Očigledno nisi u potpunosti razumio članak. Ne, ja nisam napao Hamiltona ili F1 jer promiču dobre ljudske vrijednosti, nego zato što to čine samo iz trenda i jer je to danas jako profitabilno, a u isto vrijeme obilato uzimaju novac velikih tvrtki koje su iz zemalja u kojima su ljudska prava uglavnom nepostojeća. A Mazepina sam, koji mi je skroz ok vozač, upotrijebio da ga malo obranim od jakih napada mnogih “boraca” za ljudska prava i da pokažem kakva je zapravo F1 i koje su njene vrijednosti:”Sve je dozvoljeno dok to donosi dovoljno novca”. Također, ako je FIAi i F1 stvarno do što veće različitosti, onda bi oni trebali učiniti sve što je moguće da ulazak i bavljenjem motorsportom učine što je više moguće pristupačnijim. Dotad, ova njihova borba za različitost u motorsportu je samo šminka.



      20
      16

      4
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Nisam pogrešno razumio. I dalje ne mogu da nađem vezu izmjeđu Mazepinovog snimka i Hamiltonovog aktivizma. Niti se Hamilton bori protiv bogataša, niti je Mazepin šaltao siromašnu crkinju u autu.

      Tvoj članak navodi da je Hamilton licemjer, jer se bori za šta se već bori, a Mazepina predstavljaš kao siromašnu žrtvu, jer ne donosi dovoljno novca.

      Njihove motive ne možemo nikako znati, osim ako nemaš neki intervju ili izvor njemu bliske osobe koja to tvrdi. Meni to liči na predrasudu.



      3
      -14

      17
      • Mick Schumacher
        Ante Maras novinar Prikaži

        Ja nisam kritizirao samo Hamiltona, nego cijelu F1 organizaciju i sve uključene u nju. Ja nikog ne branim i ne navodim kao siromašnu žrtvu. Jednostavno kritiziram ono što ne valja u modernoj F1, a Hamiltonova navodna borba za potlačene je po meni samo đir jer kad je trebao reagirati, nije reagirao.

        https://f1.pulsmedia.hr/53837/bahreinski-politicki-zatvorenici-traze-hamiltonovu-pomoc/



        11
        8

        3
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Ja znam da bi fora bilo da je on reagovao na ovu glupost, jer bi dokazao da je tupav, ali on nikako da otkrije lice ;)
          Hamilton se ne bori za potlačene političke zatvorenike u Bahreinu, niti u Kini, Rusiji, UK ili u SAD … Nastavi niz po volji. A nije ni Čak Norris pa da može oslobađati potlačene diljem svijeta.

          Njegov fokus je F1 i Mercedes i promjene u F1 i Mercedesu. Koliko će uspjeti, to ćemo vidjeti.

          Edukacija je npr. jako dobar način.

          https://www.bbc.com/sport/formula1/54273775

          https://www.formula1.com/en/latest/article.mercedes-host-first-stem-academy-talk-in-new-schools-partnership-led-by.hm57p3nASpeztdUxRQWYF.html



          4
          -14

          18
        • Mick Schumacher
          Ante Maras novinar Prikaži

          1. Kad kao sportaš se počneš aktivno baviti političkim aktivizmom na sve strane, što Hamilton radi već duže vrijeme, za očekivati je da će te određene potlaćene skupine traže da kažeš u javnosti koju dobru riječ za njih, a Hamilton se oglušio na poziv bahreinskih političkih zatvorenika da ponese majicu s porukom da ih se oslobodi. Naravno da to sigurno nećeš reći u zemlji u kojoj se utrkuješ ali da je kojim slučajem poslije ukažeš na problem, dobio bi moj naklon. I ne, nisu njegov cilj promjene i borba protiv diskriminacije u F1 i Mercedesu, jer da je tako, sigurno se ne bi priključio provjedima BLMa u Londonu te nosio majicu “Free Breona Taylor” u Mugellu.

          2. Svakako je pohvalno što spominje problem manjka žena ili manjina u F1 te što ima fond za STEM stipendije studenata crne rase, ali svi ti borci za jednakost, kao i Hamilton, ne vide ili jednostavno ne žele vidjeti da nije problem u tome, nego je problem, ako se to uopće može nazvati problem, što većinu žena jednostavno ne zanima znanosti kao što su strojarstvo, elektrotehnika ili aeronautika, koje su glavne u F1, žene se primarno odlučuju za društvene znanosti ili za prirodne znanosti kao što su kemija, biologija i medicina, koje nemaju baš toliko veze sa F1. Također, postoje razlike između muškaraca bijele, žute i crne rase po pitanju odabira studija, što pokazuje navedeni članak u komentaru.

          https://www.clevelandfed.org/newsroom-and-events/publications/economic-trends/2015-economic-trends/et-20150331-racial-and-ethnic-differences-in-college-major-choice.aspx

          No možda najveći problem, uz jake financijske preduvjete, je i koncentriranost velikog dijela F1 resursa i momčadi u Veliku Britaniju, što uz Brexit, čini F1 dostupnom samo određenom broju ljudi, koji su koncentrirani upravo u Velikoj Britaniji ili su toliko talentirani te ih to dovoljno zanima da se počnu baviti Formulom 1, što vozački, što inženjerski.

          Uglavnom, taj njegov aktivizam te aktivizam F1 je namjerno ili nenamjerno usmjeren pogrešno, na one površinske probleme, a ne na one stvarne, a to je jedna od stvari na koje sam pokušao ukazati u ovoj kolumni.



          1
          1

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Vidi, ja u biti i ne podržavam političke poruke tako da me malo zamara ova rasprava. Lagano ću se povući iz rasprave, ali da samo odgovorim na ova pitanja.
          1. rasna diskriminacija nije politička stvar (poruke tipa uhapsite policajce jeste). Njegove političe poruke, niti razumijem niti odobravam.
          Ne znam zašto bi očekivao nešto slično onom što si naveo, ali mene bi kao navijača Mercedesa razočarala svaka njegova akcija koja bi donijela štetu bilo njegovom takmičenju, bilo Mercedesovom ugledu u svijetu. Svjež primjer je poruka Ozila, koju razumijem ali nikako ne podržavam, jer je Arsenal pretrpio ogromnu štetu zbog njegovih izjava. Generalno se slažem sa @wapijevom izjavom da se politika treba izbaciti iz sporta. Samo ponekad nam se razlikuju definicije šta je politika.

          Na 2. tačku nemam šta dodati, osim da se ne slažem sa generalizacijom šta je za žene, a šta za muškarce, kao ni za rasne predrasude. Sve to stoji, međutim ta studija prikazuje trenutni presjek stanja. Dosta toga ima svoje razloge u istoriji zašto je to tako. Svijet se mijenja, tako i interesi različitih grupa.

          Obuhvatio si dva najveća problema, novac i pristup informacijama. Upravo to i jeste cilj. Da se zainteresovanim pojedinaca omogući pristup F1. Da li će oni biti sposobni da iskoriste tu šansu, to je njihov problem.

          Njegov aktivizam jeste nekad pogrešan, ali većinom nije. Ja generalno nemam nikavih problema sa tim, dok god to ne utiče na njegove performanse na stazi.


          0
          -1

          1
  8. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    bravo Ante! odličan članak!



    11
    8

    3
  9. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …nisam se previše dirao u članke oko nikite upravo iz razloga spomenutih u članku, sada opet ispadam ‘yes man’ ali ovo je vrlo slično mojem stavu o f1…nije nikita prvi ni posljednji koji si je kupio mjesto u f1 a ako niš drugo (prije 20g nebi ni u zagradama spominjali) pipao je ženu!…



    10
    9

    1
  10. Michael Schumacher
    Ante86 Prikaži

    Potpuno se slazem sa autorom clanka, realnost i istina! Nesto slicno kao nogomet (Fair play) a vrte se milijarde! Na Camp Nou Messi zaradi za jednu utakmicu kao cijeli stadion zajedno u mjesec dana! (Karikaturno)
    Ili kad se reklamira Heineken 0% Alkohol, uglavnom sto bi svabe rekle Eine große verarschung.



    12
    12

    0
  11. Sebastian Vettel
    The Best F1 Driver Prikaži

    Kad pričamo o rasizmu i diskriminaciji u motorsportu onda je apsolutno točno da je tu novac praktički pa jedini faktor.

    Na kraju krajeva najbolji primjer toga vam je u BTCC-u u kojem vozi Nicolas Hamilton, koji niti je bog zna kakav vozač niti tamo realno ima što tražiti, te isti eto uzima mjesto nekom talentiranom vozaču…
    Ali ima brata koji je medijska zvijezda i koji ima love, pa eto vozi i on…

    Da nije tak nebi on nikad bio u BTCC-u i ne da tamo nebi prismrdio zbog boje kože, nego nebi prismrdio zato kaj je klinac bez love i bez nekog mega talenta…



    14
    14

    0
  12. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Slažem se kako živimo u vremenu gdje te osude ako krivo pogledaš bubamaru. Filmovi i serije u isključivo bijelom okruženju najedanput imaji tamnopute prinčeve ili obavezno barem jednu LGTB osobu. Formula osim novčanog inputa nastala je u zemljama poput Italije, Britanije, Francuske, USA tamo gdje je autounduatrija jaka. Formula je za mene kao RnR u počecima, sirov, neobuzdan, nekonvencionalan sa gomilom osevujnih ličnosti koji gledaju zmaju u oči i oko kojih se vrte zgodne cure. Danas je sve niz dlaku, sve je prodaja priča, sve je PR. Nebi se htjel zamjerit stil. Zato se nadam da ce ih Marzepin razvući do te mjere da se uoči sva ta bijeda oko umjetnog kreiranja f1 svijeta.



    11
    11

    0
  13. avalon Prikaži

    e moj ante , dirnija si u osinje gnijezdo kad si u kolumni spomenija LH mada od nekih 35 rečenica si njemu šta direktno ( spominjanjem prezimena ) , šta indirektno “posvetija tek 5 . čudi me šta ideš u “pripetavanje” sa pojedinicima koji su ili uvik kontra ili odvjetnici LH ?!?!? jer po njima bi ispalo da si sa 30 rečenica o mazepanu i F1 samo “maskira” napad na LH ;) ali oni koji su želili shvatit pravu poantu vrlo dobre kolumne … shvatili su bit napisanog . je li netko kritizira npr andrettia ili stewarta klji su izrazili svoje mišljenje o “aktivizmu” LH , a koje nije baš “pozitivno” ? andretti je to procjenija ka preteciozno ( poziv vozačima da kleknu u znak podrške pokretu BLM od strane lewisa u austriji ) ili stewart koji je iznija mišljenje da problem rasizma uopće nije tako velik kako LH potencira jer kako je stewart zaključija ‘Nema otpora za promjene ako su neki pametni i dobri u onome što rade. Oni će biti primljeni u Formuli 1″ za što je lewis očiti primjer zar ne ? uostalom još 1986. Willy T. Ribbs je u estorilu testira brabham ecclestona . ribbs je tokom svoje karijere vozija mnoge serije npr Trans-Am Series, IndyCar, Champ Car, NASCAR Cup Series…. možda su LH i bubba wallace trenutno jedini tamnoputi vozači ali u povijesti ih je bilo samo treba “kopat” sa saznat jer … ko je npr čuja za cheryl glass koja je bila prva tamnoputa žena profesionalna trkačica , koja je debitirala 1990. ? ili za chasa austina , antrona browna , marc davisa itd , itd ? jesu li rasisti bili npr max , leclerc , kimi sainz , kvyat , giovinazzi koji nisu klekli u austriji na “zahtjev” lewisa ? “Verujem da ono što je najvažnije jesu činjenice i ponašanje u našem svakodnevnom životu, a ne formalni gestovi . Neću klećati , ali to uopšte ne znači da sam manje posvećen od drugih u borbi protiv rasizma” izjavija je tom prilikom leclerc . “Neću klečati, ali poštujem i podržavam osobne izbore koje svaki vozač donese” – max . “U mojoj domovini se kleči pred Bogom i zastavom.” – kvyat . jbte , odbili su “uči u kalup” LH borbe protiv rasizma onako kako je to on želija i zamislija . ali zato mecedes je …OK , osobni izbor meca ( valjda ) kako je kaza max . F1 je skup sport i teško je tu “upast” bez obzira na boju kože . a kad se spominje košarka … pa lakše je upisat nekakav koleđ , uhvatit se košarke , atletike kroz koleđ timove ( manje košta ) i postat NBA igrač ili član atletske reprezentacije amerike nego postat profesionalni trkač u moto sportu zar ne ? mada ih ima i bilo ih je i tom segmentu sporta samo nisu bili toliko uspješni ( talentirani ? ) ka npr lewis ili bubba a mazepin ? on je valjda pao pod “sindrom” andy – warhola koji je još 1967. izjavija „U budućnosti će svatko biti slavan 15 minuta.“ zato je valjda mazepin svoj “uradak” na društvenu mrežu , zato žene stavljaju fotke svojih kulinarskih umijeća , majke fotke svoje dice itd pa najčešće bivaju popljuvani oni koji svima izlaži svoju intimu društvenim mrežama . jbga da je u vrime hunta ili irvina bilo društvenih mreža možda bi prema njima mazepin bija nedužna “ovčica” . ali … sve za 15 minuta slave . kakav je zapravo vizionar bija taj warhol . a kolumna ? sve 5 ante e da ….prvi borac protiv rasizma je valjda bija colin chapman jer njegov lotus model 18 je još 1960. bija crne boje ….



    8
    8

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.