Vettel oštro protiv sprint utrka u F1

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Vettel oštro protiv sprint utrka u F1

Ante Vetma

Formula 1 ove sezone planira isprobati sprint utrke na 3 GP vikenda, a sve kako bi gledateljima priuštila više zanimljivih događaja tijekom vikenda.

Tri staze koje bi uz glavnu utrku trebale dobiti i jednu od 100 kilometara su Kanada, Italija i Brazil, a iako je ishod skoro pa siguran – još se čekaju konačne potvrde.

Neki akteri su izrazili negodovanje zbog činjenice da će dodatna utrka umanjiti vrijednost glavne nedjeljne utrke, a pritom neće pomoći oko glavnog problema, a to je nedostatak direktnih okršaja na stazi. Najglasniji od njih bio je Sebastian Vettel:

“Ne znam koja je logika iza toga. Ne sviđa mi se. Zašto biste imali uvod u finale prije finala? Koja je poanta? Ne shvaćam to.”

“Očigledno, ako je utrka u subotu onda ću morati sudjelovati jer svejedno želim voziti na utrci u nedjelju. Ali, iz moje perspektive – [takav format] nema smisla.”

Vettel kaže da je problem dublji i da ga ovo neće riješiti:

“Imate GP utrku koja je uvijek bila oko 300 kilometara i to je glavni izazov vikenda. Ako želite uvesti nešto poput ovog, onda mislim da je u pitanju neki drugi problem kojeg trebate riješiti. Nije stvar u dodatnoj utrci, ili u dodatne dvije minute, ili u Q4 ili u Q5. Možda je to prebacivanje fokusa s pravog problema. Ovo je zakrpa, a ne rješenje.”

Red Bullov dvojac Sergio Perez i Max Verstappen također nije oduševljen idejom koju su nazvali “riskantnom”, a Daniel Ricciardo smatra da će kratka utrka oduzeti od spektakla i unikatnosti glavne nedjeljne utrke.

No, vozače se ne pita, a ekipe su na ideju reagirale pozitivno. Toto Wolff je posljednji komentirao da je ovo nešto što F1 “treba isprobati” ove sezone.

Podrži nas

Zadnji donatori:
Vordas
AlkY

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

F1puls autori su dosad napisali 9379 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3767 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Aston Martin#Vettel

Komentiraj

10 komentara

  1. Bravo za Vettela pravo u centar. Takodje sam i protiv ovih tokena koja mislim da je to ista glupost ili bolje da su uradili da prvih 4 tima imaju po 2 tokena a ostali vise.



    22

    0
  2. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Bravo Sebastiane. Respect :thumbs:
    Ako se ne zadrži F1 duh, ode sve u rodni kraj.



    17

    0
  3. David Croft Ferrari Prikaži

    Vettela za predsjednika FIA-e kada odluči u mirovinu.



    28

    2
  4. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Seb on point, nista novoga..

    A nekad je full F1 utrka bila sprint utrka, dns je endurance :zubo:



    16

    0
    • Trebaju makniti ogranicenu potrosnju goriva i ove smjesne gume i eto nam opet sprint utrka. Jeenim djelom su krivi i ovi motori i ograniceni broj istih kroz sezonu.



      5

      0
      • a kad su “nestale” te sprint utrke s obzirom da ograničena potrošnja goriva nije od jučer ? 1984. je količina goriva sa 250 reducirana na 220 l . s namjerom da se 1985. limitira na 195 l . današnja količina goriva je 100 kg = 150 kg , a motori su zahvaljujući inžinjerima poprilično učinkovitiji u svakom pogledu . mislim da sam negdje vidija/pročita ( mislim na you tubu di je allison priča o novom bolidu ) da je mercedes za 20 % poboljša toplinsku iskoristivost motora za ovu sezonu .da se shvati koliko je ovo bitno možda treba znat da se u 3. taktu smjesa GORIVA ekspandira ( zbog paljenja , a paljenje proizvodi toplinu ) i vrši mehanički rad . znači toplina tj njena iskoristivost utječe na mehanički rad . zbog toga je ovo gorivo “kaloričnije” od onog “neograničenog” koje su bolidi koristili nekad kad su bile “sprint utrke” . pravila su “gurala” i “gzraju” inžinjere da stalno traže rješenja kako motor učinit učinkovitijim . motiviraju i proizvođače goriva i maziva ( turbo se grije više ) da usavršavaju svoje proizvode . nekad su se motori “vrtili ka blesavi” pa bi u Q koristili jedan nabrijaniji , a u trci drugi malo “prigušen” . do 2014. na raspolaganju su timovi imali 8 PU koje su se “vrtile” 19 000 o/m da bi 2014. ( turbo era ) broj bija ograničen na 5 PU ( skoro 40 % manje ), a sad na tek 3 ( 70 % manje nego 2014. ) pa ? “izdrže” li ove PU sezonu ? naravno da izdrže zahvaljujući naporima inžinjera da stalno usavršavaju . osim toga izdržljivosti “kumuje” i tek 12 000 o/m jer turbo se za razliku od atmosferskog ne mora “vrtit” da bi usisa ogromne količine zraka , to z anjega “uradi” turbo . npr 2005. motori su trebali “izdržat” 2 vikenda ili kazna ako ne izdrže . za to je trebalo
        “potrošit” bar 9 motora ( 19 trka te sezone ) . jesu li zbog toga ti motori bili jači ? motor BMW – a iz 2003. je “proizvodija” 900 ks pri 19 200 o/m , a današnji motori oko 1000 ks pri 12 000 o/m i … traju ;) jesu li današnji bolidi zbog limita sporiji ? montoya je sa Mercedes-Benz FO 110R , V10 , 3000 ccm , 930 ks pri 19 000 o/m vozija 372.6 kmh , a bottas sa ovim motorom koji treba “štedit” jer im je limitiran broj po sezoni je vozija 2016. u meksiku tek 372,54 km/h ;) . mnogi rekordi su “pali” od ovih motora usprkos limitiranju pravilima . a gume su smiješne ? zašto ? jer znaju “beskonačno” trajat ovisno o umješnosti vozača da menađira njima ? virujem da se mnogim koji nisu fanovi LH dizala kosa na glavi gledajući kako ovaj ide iz kruga u krug , vozeči i najbrže na gumama koje su smiješne . ako smo fanovi F 1 onda bi nas trebala zanimat i povijest , a ne samo sadašnjost ili budućnost F 1 pa bi saznali da je ograničenja bilo i nekad po pitanju i goriva i motora . možda i pogledat neku literaturu o motorima/PU ionda možda shvatit razlike između atmosferskih i ovih sofisticiranih PU . obratit pažnju i na razvoj goriva i maziva i ovih “smiješnih” guma ….



        3

        1
  5. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Vettel nakon mirovine bi htjeo da bude , šef Ferrari F1 tima ali ako ne to onda presjednik FIA



    6

    2
  6. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    dajte bilo šta samo da se promjeni monotonija nedjeljom..


    0

    3
  7. Brawn Gp F1 Zagorec Prikaži

    Možda (ali samo “možda”) sprint utrke donesu neku zanimljivost današnjoj F1 ALI……, ta ista F1 postaje sve nezanimljivija otkad FIA uvodi sve ove “umjetne” načine postizanja zanimljivosti!

    Kad bi FIA (između ostalog) vratila nadoljevanje goriva, maknula silna ograničenja, uklonila kazne za vozače koji se (ako FIA nije znala do sad……🤪🤪) UTRKIVAJU!!!!!!!! , kad bi zamijenili dobavljača guma……sva ova “umjetnina” ne bila potrebna!



    5

    3
  8. Michael Schumacher 27Ferrari28 Donator Prikaži

    Ove sprint utrke mi zvuče kao dodatno tetoviranje obrva na iovako umjetno silikonom ispunjenoj “influenserici”. Nažalost ova formula je postala nakaradna kao Michael Jackson.



    3

    0