Izdvojeno

Promjene na stazi Paul Ricard

Piše: Tomislav Tkalčević

Prije 2 godina, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Staza Paul Ricard prošla je opsežan program obnavljanja i ponovnog profiliranja, sve u nastojanjima da se poboljša utrkivanje na ovogodišnjoj VN Francuske.

Izmjene pokrivaju 70% staze duge 5,8 kilometara i svih 15 zavoja osim brzog desnog zavoja Signes (zavoj broj 10). Za izmjene i obnovu staze angažiran je Studio Dromo koji je vodio i nedavnu obnovu staza u Zandvoortu i Silverstoneu.

O radovima i učinjenom govorio je Jarno Zaffelli, vlasnik Studio Dromoa.

“Imali smo zahtjeve da popravimo neke zavoje is perspektive asfalta i dok smo bili tamo, rekli smo: u redu, učinimo maksimum koji možemo u granicama koje imamo.”

“Bilo je to manje-više poput Silverstonea, morali smo ostati u granicama postojeće staze.”

“Primijenili smo istu metodologiju kao i prije u Silverstoneu. Reprofilirali smo sve zavoje koje smo u osnovi samo presvukli novim slojem asfalta. Jedino što nije reprofilirano je zavoj broj 10, ostali su malo izmijenjeni. Neke stvari za odvodnju, neke stvari za manevre, preticanja i tako dalje. Dakle, isti lijek koji smo pokušali primijeniti u Silverstoneu.”

Jarno Zaffelli

No, neki dijelovi staze su prošli kroz značajnije promjene.

“Najdramatičnija promjena napravljena je na zavoju broj 5, sporom desnom zavoju iz kojeg se ubrzava prema jednoj od najboljih prilika za pretjecanje u krugu. U zavoju je sada viši greben u sredini zbog odvodnje, koji vozačima predstavlja veći izazov jer leži točno na sredini trkaće linije.”

Jarno Zaffelli

“Zavoj broj 7 koji dovodi vozače na Mistral ravninu, sada ima progresivniji prijelaz. Nalazi se prije dugog ravnog dijela staze, pa će grip na tom zavoju biti ključan za brzinu kojom dolaze do zavoja broj 8 i pripremu za pretjecanje.”

“Općenito, vozači će doživjeti stazu kao puno glađu nego što je bila prije kad su zadnji put vozili tamo 2019. Definitivno će osjetiti da je manje kvrgava na obnovljenim dijelovima. Na neobnovljenim dijelovima, koji su većinom ravni dijelovi staze, osjetit će kvrgavost kao i prije, a kad dođu na tamnije dijelove staze, osjetit će da je glađa nego prije. I na zavoju broj 11 će osjetiti više podrške, to su već komentirali oni koji su vozili po stazi.”

Jarno Zaffelli

Također, obnovljen je i ulaz u bokseve i uklonjene su neravnine sa staze.

Još jedno od ograničenja koje su morali ispoštovati je da se postavi slična asfaltna smjesa kao što je bila do sad, jer je velik dio Pirellijevog razvoja na novim 18 inčnim gumama napravljen na Paul Ricardu, te su željeli nastaviti generirati relevantne podatke po krugu.

Komentiraj

10 komentara

  1. Kao da će novi sloj asfalta pomoći stazi koja je dosadnija od gledanja u zid.



    19

    0
  2. Fernando Alonso 14
    Lukica Prikaži

    Najbolja promjena bi bila da ju zamijene s Magny Cours



    19

    0
    • Williams
      Montoya Prikaži

      Isto niš posebno staza. Uglavnom bile procesije ko i na Imoli. Nama zvuči nostalgično jer smo 90-ih bili 25 godina mlađi i gledali neke druge naše idole, al činjenica je da su utrke tamo ugl bile dosadne



      14

      0
  3. Kimi Raikkonen 7
    Kos Prikaži

    Šta god da naprave na ovom aerodromu nema pomoći toj stazi. Meni osobno jedna od najgorih staza u F1 ( ako me i najgora ).



    16

    0
  4. Super Aguri
    luke990 urednik Prikaži
    x2

    Jedina promjena koja ovoj stazi može pomoći je temeljito miniranje.



    24

    0
  5. Za Paul Richarda je svaki Tilkedrom Interlagos…



    16

    0
  6. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Toj stazi ne može ništa pomoći.



    4

    0
  7. F1puls Portal
    Testarossa Prikaži

    Veoma mnogo cijenim rad Jarna Zafelija


    0

    0
  8. Nadam se da su maknuli i onaj crveno-plavi cirkus za oči.



    5

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni