5 najvećih promjena sportskog pravilnika za 2021.

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

5 najvećih promjena sportskog pravilnika za 2021.

Ante Vetma

Od ove sezone Formula 1 ima tri seta pravilnika. Osim dosad poznatog tehničkog i sportskog, po prvi put će tu biti i financijski pravilnik. Ekipe više neće moći potrošiti onoliko koliko im novčanik dopušta nego će morati biti unutar ograničenja postavljenog od strane FIA-e. Također, razvoj bolida bit će ograničen i sveden na dva tokena.

Gledano s tehničke strane, tu je 5 velikih promjena koje će utjecati na aerodinamiku i setup bolida:

  1. Izostanak utora s bočne strane bolida u dijelu kod bargeboarda
  2. Trokutasti isječak ispred stražnje gume
  3. Peraje kod stražnjih kočnica su smanjene za par milimetara
  4. Kraći difuzori
  5. Nove Pirellijeve gume

Što se tiče sportskog pravilnika, tu su najvažnije iduće stavke:

1. Zračni tunel

Po prvi put F1 će ne samo ograničiti vrijeme provedeno u zračnom tunelu nego će to vrijeme preraspodijeliti ovisno o poziciji u poretku prošle sezone. Tako će svjetski prvaci dobiti 90% predviđenog vremena, a posljednjeplasirani Williams čak 110%. Sve to ide u cilju smanjivanja razlika između ekipa na gridu.

Između sličnih ekipa su puno manje razlike. Tako je Red Bullu dozvoljeno 92.5% od 400 sati (u ciklusu od osam tjedana), što znači da će imati 370 sati, odnosno 10 više od Mercedesa. Ferrari će imati 410 sati (102.5%).

2. Kraća testiranja

Ove zime ćemo vidjeti samo trodnevno testiranje, a po pravilniku je obvezno održavanje ne više od 10 dana prije početka sezone. Stoga ćemo bolide na stazi vidjeti od 12. do 14. ožujka u Bahreinu. Također, ekipe tijekom sezone neće imati mogućnost samostalnih testova što bi posebno moglo utjecati na ekipe s većim promjenama unutar sistema, poput McLarena koji se vraća na Mercedesove motore.

3. 25 dana za 18-inčne kotače

S obzirom na to da 2022. godine dolazi do velikih promjena s Pirellijevog fronta – pravilnik za to dozvoljava 25 dana testiranja koja se ne smiju održati više od 10 dana nakon posljednje utrke sezone.

4. Maksimalno trajanje utrka

Maksimalno trajanje utrka skraćuje se s 4 na 3 sata, što Formuli 1 daje više manevarskog prostora za vremena održavanja utrka. S jedne strane, izbjegavaju se izleti u sumrak u slučaju izvanrednih okolnosti, a ekipama olakšava posao za vikende kad se održavaju tri uzastopne utrke pa je svaki sat važan za kraće spremanje i odlazak sa staze. Treba spomenuti i da utrke sad počinju na puni sat, umjesto 10 minuta nakon.

5. Kažnjavanje protestiranja

Potpuno novi članak u sportskom pravilniku odnosi se na proteste na sudačke odluke. Tako će svaka ekipa koja se žali na neku odluku sudaca morati platiti 6000 eura. Naknada za regularni protest ostaje 2000 eura.

Podrži nas

Zadnji donatori:
Vordas
AlkY

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

F1puls autori su dosad napisali 9375 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3767 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #FIA#Sezona 2021.

Komentiraj

9 komentara

  1. lukarak Donator Prikaži

    Hehe, vec vidim kako su se neki nalozili na naslov zabrana protestiranja jer su pomislili na klecanje :D:D



    2

    8
  2. Broj 5. više djeluje kao cijena protestiranja, a ne kažnjavanje.



    6

    1
  3. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    @avetma malo ti je čudna ova točka 5. Što je žalba na sudačku odluku, a što “regularni protest”



    2

    0
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Proćitao sam na engleskom….. Jasno je.

      €2000 košta prigovor na drugog vozača/momčad – prijava sucima
      €6000 košta žalba na sudačku odluku



      1

      0
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      “Regularni protest” je protest na situaciju na stazi, žalba je protest na već donesenu sudačku odluku.

      Recimo, Ferrari se žali sucima što je Vettel prešao preko trave i za to mora platiti 2000 eura. Onda kad suci donesu odluku da je Vettel kriv, Ferrari u međuvremenu downloada analizu Karuna Chandhoka pa odluči uložiti žalbu na odluku jer sad ima novi ključni dokaz. Ta nova žalba je onda 6000 eura.



      5

      1
      • I što je tu loše? Uvjeren sam kako se za situaciju koju si naveo novac vraća ako ekipa dokaže nevinost.

        Ako je besplatno žaliti se svi će se žaliti do kraja.

        Kad bi još i sudovi bili besplatni onda bi svaka mini situacija na stazi završavala na sudovima.


        0

        4
        • Naši civilni sudovi su doskočili problemu tako što se prvo organiziraju jedno 250 ročišta koja traju barem 10 godina, a nakon zadnjeg ročišta im treba barem 2 godine da donesu presudu. Naravno onda se zainteresirani nećkaju pa koriste druge metode arbitraže – ak47, ali to je druga priča.



          1

          1
  4. Šteta što napokon ne maknu one ružne ogromne podnice ispod bolida. Nakoć su podnice pratile liniju auta, a danas ogromni široki pravokutnici.


    0

    0