F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Analiza: Gdje je nestala Mercedesova prednost?

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Nico Rosberg, Mercedes

Nico Rosberg, Mercedes

Prvih 12 utrka sezone donijelo nam je očekivani scenarij – Mercedes je proizveo vjerojatno najdominantniji bolid u povijesti sporta. Koliko god se unutar momčadi trudili sakriti tu činjenicu, i koliko god se događalo da Rosberg i Hamilton jedan drugom podmeću nogu (ili posrću sami preko svoje noge) – golim okom je bilo vidljivo koliku prednost uživaju. Na trenutke je razmak između vodećeg dvojca i sredine grida bio jednak kao zaostatak Manora za sredinom grida, a to je od Formule 1 činilo tri različite jakosne serije u jednoj: Mercedes – sredina grida – Manor.

Sretna 13. utrka sezone i čudo se dogodilo – onih pola sekunde kojih su uvijek imali u rukavu pred konkurencijom je iznenada nestalo i sada su u Singapuru zaostali 1,5s za pole positionom, što bi značilo da su u roku dva tjedna izgubili dvije sekunde! Što se dogodilo? Iz Mercedesa ili ne znaju ili ne žele reći, što je sasvim razumljivo, a zanimljiva je i reakcija Lewisa Hamiltona:

“Jako sam zainteresiran da saznam što se dogodilo. Zapravo izazivam sve vas da saznate koji su mogući razlozi!” – rekao je Hamilton nakon kvalifikacija.

“Izazivam svoju ekipu da otkrije gdje smo izgubili vrijeme, bilo da se radi o pritisku u gumama, temperaturama, grijačima, visini bolida – izazivam sve vas da otkrijete.”

Motor

I Lewis Hamilton i Nico Rosberg su rekli da se bolid ponašao jako dobro i da nije bilo problema s balansom što sugerira da inženjeri nisu napravili nekakvu kardinalnu pogrešku po pitanju setupa bolida. Osjećaj vožnje je bilo dobar, ali jednostavno nedovoljno brz.

Po nekim teorijama Mercedes je zabrinut za pouzdanost motora pa su morali smanjiti snagu bojeći se da bi moglo doći do novih problema kao što je slučaj bio za Rosberga u Monzi. No, ovdje je Rosberg na novoj pogonskoj jedinci (njegova posljednja, četvrta ove sezone!) kao i Lewis Hamilton (koji je na trećoj) – a u Monzi Hamilton nije imao problema s novim motorom na kojeg je potrošeno svih sedam preostalih tokena. Prema tome – motor bi vjerojatno mogli isključiti iz igre.

Tome pridonosi i izjava Tota Wolffa koji je rekao da je sve u normali što se toga tiče, te da u Singapuru motor nema toliki utjecaj kao u Belgiji ili Italiji da bi mogao uzrokovati ovakav pad u formi.

Gume

Drama oko guma traje već neko vrijeme, a nakon eskalacije u Belgiji kada su eksplodirale gume Nice Rosberga i Sebastiana Vettela – Pirelli je izgubio živce i postavio nove limite na minimalni pritisak u gumama. Naravno, sve momčadi naginju što nižim pritiscima da bude što veća dodirna površina guma s asfaltom, a time i što bolji grip – ali je na kraj ekstremno niskim tlakovima stao Pirelli rekavši da se radi o sigurnosnom pitanju.

Svima je poznato da je upravo to pravilo prekršio Mercedes u Italiji, a bez obzira o koliko se malom i neznatnom broju radi – zanimljivo je da nijedna druga ekipa nije uhvaćena da krši isto pravilo. Sada u Singapuru suci će moći provjeriti tlak u bilo kojem trenutku do samog starta utrke i mogućnost varanja je uvelike smanjena. Povezanost tlaka u gumama i forme Mercedesa komentirao je Toto Wolff:

“To je teorija zavjere, čista paranoja,” nasmijao se Wolff. “Nismo radili ništa van pravila i to je FIA potvrdila kad nas nije kaznila. Bili smo unutar limita, slijedili smo procedure i u Monzi je sve bilo u redu.”

“Danas smo bili unutar limita, kao što je Pirelli savjetovao. Sigurnost je jako bitna za nas. Pirellijevi limiti nisu utjecali na naše performanse.”

Staza u Singapuru

Staza u Singapuru definitivno ne igra na jače strane Mercedesovog bolida, ali se vjerojatno ne može u potpunosti odbaciti kao djelomični uzrok gubljenja prednosti pred konkurencijom. Iako će razni analitičari sa sigurnošću ustvrditi da je Mercedesova šasija najbolja na gridu i jednako dominantna kao i njihov motor – golim okom se vidi da je recimo Red Bull na određenim stazama koje nemaju toliko dugih pravaca bliži Mercedesu nego inače. Prema tome, ne treba biti pretjerano bistar da se shvati kako i Singapur možda malo više odgovara Red Bullu nego Mercedesu. No, teško je povjerovati da bi samo priroda staze oduzela 2 sekunde od Mercedesa.

Hoće li se ovo nastaviti

Iako postoje razne teorije po kojima je Mercedes sada praktički osigurao naslove i sada jednostavno zabavlja raju priređujući nam ovako neizvjesne utrke – voljeli bi vjerovati da postoji nešto poput integriteta u Formuli 1 i da ono što gledamo zaista jest sport, a ne samo show. U tom slučaju – s nestrpljenjem čekamo današnju utrku da vidimo formu Mercedesa, a još više narednih šest utrka. Postoji mogućnost da će već u Japanu sve biti “business as usual”, ali postoji i ona druga mala mogućnost – da se ovo nastavi i gledamo suludu završnicu prvenstva.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3324 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

14 komentara

  1. F1puls David Vidović novinar Prikaži

    Ante fino si nas zagrijao za današnju utrku, dobra analiza. :thumbs:


    0

    0
  2. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Jako cudno s obzirom da je Rosberg izjavio da je mislio da je njegov krug bio dostojan polea. I da je ostao paf kad je vidio Vettelovo vrijeme.


    0

    0
  3. F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    I zaboravio sam dodati nešto što vjerojatno svira u Mercedesovoj garaži ovih dana, njihov soundtrack: https://www.youtube.com/watch?v=BWdLt3Afjrg :mrgreen:


    0

    0
  4. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Dobre analize od jučer i danas. Stvarno ste postali uvjerljivo najbolji portal na našim prostorima. Raznolikost je ono što ga čini drugačijim. Svaka čast dečki, vas četvorica (Luka, Marko, Ante i David) ste izvrsna kombinacija.


    0

    0
  5. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Ima i jedna teorija zavjere koja i nije toliko nevjerojatna. Nakon Italije Mercedes je kriv oko pritiska u gumama ali odlučuju da ne mijenjaju pobjednika nakon postolja ali na predugačkoj raspravi nakon utrke dogovaraju neki hendikep Mercedesa na idućoj utrci da se na neki način iskupe za neregularnu pobjedu u Italiji.
    Scenarij vuče malo previše na stranu SF ali ima par stvari koje bodu oko.
    1. Zašto se toliko dugo nakon utrke raspravljalo o tom da li je tlak ispod ili iznad dopuštenog.
    2. Zaštu su Mercedesi ako su ispravni panično ubrzavali Hamitona na 25s.
    3. Zašto je Toto djelova uznemirenije u Italiji čak i nakon što je sve proglašeno urednim nego sad kad mu vozači gube 2s po krugu iz njemu “nepoznatih” razloga.
    4. Kad je zadnji put u f1 viđen pad performansi od 2s od vikenda do vikenda kod tima koji dominira.
    5. Zašto 2014. nisu imali apsolutno nikakvih problema sa setupom, gumama i konfuguracijom staze a uvjeti su bili više manje isti.
    I sad se postavlja pitanje, da li su ovim u subotu odradili kaznu ili će se kazna smatrati odrađenom tek nakon utrke. Osobno bija bi puno zadovoljnji da se ovo što san napisa pokažu totalne gluposti jer u suprotnom bi ima osjećaj da je netko poklonija pole position mom omiljenom vozaču a to ipak malo prlja onaj brutalni krug kojeg smo jučer imali priliku viditi, ali vidili smo i gorih stvari u Bernijevoj režiji.


    0

    0
    • Sebastian Vettel senja Prikaži

      Meni je logičnije sljedeće. Do Italije se nije toliko gledao minimalan pritisak, tako da su do tada mogli vrlo lako “varati” sa pritiskom u gumama. U Italiji je to izvedeno šlampavo, pa je Mercedes varao i prošao bez kazne. Sada su mjerenja strožija, i Mercedes napokon mora poštovati minimalni pritisak u gumama. Što dovodi do ovakvih problema.


      0

      0
      • Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

        Ok ima smisla ali, teško da nešto ko pritisak u gumama može utjecati na gubitak 2 sekunde, pogotovo ako znamo da su nakon Italije znali da više igranja s pritiskom nema a imali su dva tjedna da eventualne gubitke kompenziraju ostalim postavkama.


        0

        0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        Gume su jako bitna stvar, i njihovo dovođenje u optimalan prostor djelovanja. Mercedes je imao i 2013, ili čak i 2012 bolid koji je mogao uzeti pole position. Ali gume su bile najveći problem ostanka na tim pozicijama.


        0

        0
  6. Volio bih znati otkud Ivanu Blažičku informacija da Mercedes nije dobro podesio software na automobilu i zbog toga izgubio 2 sekunde? Nisam gledao prenos na Tcomu niti snimak na RTL-u pa ne mogu biti 100% siguran da je to izjavio. Moje pitanje zasniva se na tvrdnji prijatelja koji je gledao snimak na RTL-u.
    Ako je Ivan to izjavio onda ne znam gdje je to pročitao, jer svi portali koje sam obišao tvrde da je problem kombinacija bolida, setupa i guma, nikakav software problem.


    0

    0