Prvih 12 utrka sezone donijelo nam je očekivani scenarij – Mercedes je proizveo vjerojatno najdominantniji bolid u povijesti sporta. Koliko god se unutar momčadi trudili sakriti tu činjenicu, i koliko god se događalo da Rosberg i Hamilton jedan drugom podmeću nogu (ili posrću sami preko svoje noge) – golim okom je bilo vidljivo koliku prednost uživaju. Na trenutke je razmak između vodećeg dvojca i sredine grida bio jednak kao zaostatak Manora za sredinom grida, a to je od Formule 1 činilo tri različite jakosne serije u jednoj: Mercedes – sredina grida – Manor.
Sretna 13. utrka sezone i čudo se dogodilo – onih pola sekunde kojih su uvijek imali u rukavu pred konkurencijom je iznenada nestalo i sada su u Singapuru zaostali 1,5s za pole positionom, što bi značilo da su u roku dva tjedna izgubili dvije sekunde! Što se dogodilo? Iz Mercedesa ili ne znaju ili ne žele reći, što je sasvim razumljivo, a zanimljiva je i reakcija Lewisa Hamiltona:
“Jako sam zainteresiran da saznam što se dogodilo. Zapravo izazivam sve vas da saznate koji su mogući razlozi!” – rekao je Hamilton nakon kvalifikacija.
“Izazivam svoju ekipu da otkrije gdje smo izgubili vrijeme, bilo da se radi o pritisku u gumama, temperaturama, grijačima, visini bolida – izazivam sve vas da otkrijete.”
I Lewis Hamilton i Nico Rosberg su rekli da se bolid ponašao jako dobro i da nije bilo problema s balansom što sugerira da inženjeri nisu napravili nekakvu kardinalnu pogrešku po pitanju setupa bolida. Osjećaj vožnje je bilo dobar, ali jednostavno nedovoljno brz.
Po nekim teorijama Mercedes je zabrinut za pouzdanost motora pa su morali smanjiti snagu bojeći se da bi moglo doći do novih problema kao što je slučaj bio za Rosberga u Monzi. No, ovdje je Rosberg na novoj pogonskoj jedinci (njegova posljednja, četvrta ove sezone!) kao i Lewis Hamilton (koji je na trećoj) – a u Monzi Hamilton nije imao problema s novim motorom na kojeg je potrošeno svih sedam preostalih tokena. Prema tome – motor bi vjerojatno mogli isključiti iz igre.
Tome pridonosi i izjava Tota Wolffa koji je rekao da je sve u normali što se toga tiče, te da u Singapuru motor nema toliki utjecaj kao u Belgiji ili Italiji da bi mogao uzrokovati ovakav pad u formi.
Drama oko guma traje već neko vrijeme, a nakon eskalacije u Belgiji kada su eksplodirale gume Nice Rosberga i Sebastiana Vettela – Pirelli je izgubio živce i postavio nove limite na minimalni pritisak u gumama. Naravno, sve momčadi naginju što nižim pritiscima da bude što veća dodirna površina guma s asfaltom, a time i što bolji grip – ali je na kraj ekstremno niskim tlakovima stao Pirelli rekavši da se radi o sigurnosnom pitanju.
Svima je poznato da je upravo to pravilo prekršio Mercedes u Italiji, a bez obzira o koliko se malom i neznatnom broju radi – zanimljivo je da nijedna druga ekipa nije uhvaćena da krši isto pravilo. Sada u Singapuru suci će moći provjeriti tlak u bilo kojem trenutku do samog starta utrke i mogućnost varanja je uvelike smanjena. Povezanost tlaka u gumama i forme Mercedesa komentirao je Toto Wolff:
“To je teorija zavjere, čista paranoja,” nasmijao se Wolff. “Nismo radili ništa van pravila i to je FIA potvrdila kad nas nije kaznila. Bili smo unutar limita, slijedili smo procedure i u Monzi je sve bilo u redu.”
“Danas smo bili unutar limita, kao što je Pirelli savjetovao. Sigurnost je jako bitna za nas. Pirellijevi limiti nisu utjecali na naše performanse.”
Staza u Singapuru definitivno ne igra na jače strane Mercedesovog bolida, ali se vjerojatno ne može u potpunosti odbaciti kao djelomični uzrok gubljenja prednosti pred konkurencijom. Iako će razni analitičari sa sigurnošću ustvrditi da je Mercedesova šasija najbolja na gridu i jednako dominantna kao i njihov motor – golim okom se vidi da je recimo Red Bull na određenim stazama koje nemaju toliko dugih pravaca bliži Mercedesu nego inače. Prema tome, ne treba biti pretjerano bistar da se shvati kako i Singapur možda malo više odgovara Red Bullu nego Mercedesu. No, teško je povjerovati da bi samo priroda staze oduzela 2 sekunde od Mercedesa.
Iako postoje razne teorije po kojima je Mercedes sada praktički osigurao naslove i sada jednostavno zabavlja raju priređujući nam ovako neizvjesne utrke – voljeli bi vjerovati da postoji nešto poput integriteta u Formuli 1 i da ono što gledamo zaista jest sport, a ne samo show. U tom slučaju – s nestrpljenjem čekamo današnju utrku da vidimo formu Mercedesa, a još više narednih šest utrka. Postoji mogućnost da će već u Japanu sve biti “business as usual”, ali postoji i ona druga mala mogućnost – da se ovo nastavi i gledamo suludu završnicu prvenstva.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ante fino si nas zagrijao za današnju utrku, dobra analiza. :thumbs:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jako cudno s obzirom da je Rosberg izjavio da je mislio da je njegov krug bio dostojan polea. I da je ostao paf kad je vidio Vettelovo vrijeme.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa oni i nisu imali loše vrijeme u odnosu na prošlu godinu. Ali nisu ni pomislili da Ferrari i Red Bull mogu toliko bolje.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Oni su se “ubrzali” u odnou na 2014. za 0,3-04 sec, dok je Ferrari/Vettel bio brži od Ferrari/Alonso kombinacije za nešto malo preko 2 sec.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I zaboravio sam dodati nešto što vjerojatno svira u Mercedesovoj garaži ovih dana, njihov soundtrack: https://www.youtube.com/watch?v=BWdLt3Afjrg :mrgreen:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Moraš pisat više kolumni :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobre analize od jučer i danas. Stvarno ste postali uvjerljivo najbolji portal na našim prostorima. Raznolikost je ono što ga čini drugačijim. Svaka čast dečki, vas četvorica (Luka, Marko, Ante i David) ste izvrsna kombinacija.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala kolega.
Podrzavas nas od ranih pocetaka, hvala :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Trudim se podržati vas koliko mogu. Radim dosta tako da me ponekad nema po tjedan dana na portalu, ali uvijek se vratim, pošto volim poticati nove i ambiciozne projekte.
Pozdrav od Petra :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ima i jedna teorija zavjere koja i nije toliko nevjerojatna. Nakon Italije Mercedes je kriv oko pritiska u gumama ali odlučuju da ne mijenjaju pobjednika nakon postolja ali na predugačkoj raspravi nakon utrke dogovaraju neki hendikep Mercedesa na idućoj utrci da se na neki način iskupe za neregularnu pobjedu u Italiji.
Scenarij vuče malo previše na stranu SF ali ima par stvari koje bodu oko.
1. Zašto se toliko dugo nakon utrke raspravljalo o tom da li je tlak ispod ili iznad dopuštenog.
2. Zaštu su Mercedesi ako su ispravni panično ubrzavali Hamitona na 25s.
3. Zašto je Toto djelova uznemirenije u Italiji čak i nakon što je sve proglašeno urednim nego sad kad mu vozači gube 2s po krugu iz njemu “nepoznatih” razloga.
4. Kad je zadnji put u f1 viđen pad performansi od 2s od vikenda do vikenda kod tima koji dominira.
5. Zašto 2014. nisu imali apsolutno nikakvih problema sa setupom, gumama i konfuguracijom staze a uvjeti su bili više manje isti.
I sad se postavlja pitanje, da li su ovim u subotu odradili kaznu ili će se kazna smatrati odrađenom tek nakon utrke. Osobno bija bi puno zadovoljnji da se ovo što san napisa pokažu totalne gluposti jer u suprotnom bi ima osjećaj da je netko poklonija pole position mom omiljenom vozaču a to ipak malo prlja onaj brutalni krug kojeg smo jučer imali priliku viditi, ali vidili smo i gorih stvari u Bernijevoj režiji.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni je logičnije sljedeće. Do Italije se nije toliko gledao minimalan pritisak, tako da su do tada mogli vrlo lako “varati” sa pritiskom u gumama. U Italiji je to izvedeno šlampavo, pa je Mercedes varao i prošao bez kazne. Sada su mjerenja strožija, i Mercedes napokon mora poštovati minimalni pritisak u gumama. Što dovodi do ovakvih problema.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ok ima smisla ali, teško da nešto ko pritisak u gumama može utjecati na gubitak 2 sekunde, pogotovo ako znamo da su nakon Italije znali da više igranja s pritiskom nema a imali su dva tjedna da eventualne gubitke kompenziraju ostalim postavkama.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Gume su jako bitna stvar, i njihovo dovođenje u optimalan prostor djelovanja. Mercedes je imao i 2013, ili čak i 2012 bolid koji je mogao uzeti pole position. Ali gume su bile najveći problem ostanka na tim pozicijama.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Volio bih znati otkud Ivanu Blažičku informacija da Mercedes nije dobro podesio software na automobilu i zbog toga izgubio 2 sekunde? Nisam gledao prenos na Tcomu niti snimak na RTL-u pa ne mogu biti 100% siguran da je to izjavio. Moje pitanje zasniva se na tvrdnji prijatelja koji je gledao snimak na RTL-u.
Ako je Ivan to izjavio onda ne znam gdje je to pročitao, jer svi portali koje sam obišao tvrde da je problem kombinacija bolida, setupa i guma, nikakav software problem.
0
0