Izdvojeno

Marko o Red Bullovim motorima: Preuzimanje Hondinog projekta prva opcija, u budućnosti moguć vlastiti motor

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 godina, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Red Bullov savjetnik za motorsport Helmut Marko dao je intervju za Motorsport.com u kojem je pričao o budućnosti njihove momčadi po pitanju motora.

Honda je početkom listopada šokirala svijet Formule 1 objavom o napuštanju sporta nakon 2021. godine. Time su Red Bull i AlphaTauri iznenada ostali bez dobavljača motora, a konačno rješenje za 2022. još uvijek nije dogovoreno.

Primarni plan Red Bulla je preuzeti razvoj Hondinih motora nakon 2022., zbog čega čelnici momčadi pokušavaju dogovoriti što ranije zamrzavanje razvoja motora. Iako su pregovori s FIA-jom još uvijek u tijeku, Marko je optimističan:

“Rekao bih da smo na 80, 85%”, rekao je o stanju pregovora.

S obzirom na to da Renault od 2021. neće prodavati svoje motore nijednoj momčadi, po pravilima bi oni trebali preuzeti Red Bullove momčadi, što nakon turbulentnog kraja suradnje prije dvije godine zasigurno nije nešto što Red Bull želi. Na izravno pitanje o tome postoje li pregovori s Renaultom kao plan B, Marko je kratko odgovorio:

“U potpunosti smo fokusirani na Hondin projekt.”

Dodao je kako planiraju održavati motor u postojećim halama u Milton Keynesu, a kada na snagu stupe nova tehnička pravila za motore, najkasnije 2026., ne isključuje mogućnost proizvodnje vlastitog motora.

“Ako se obistine naznake da će novi motori biti jednostavniji u dizajnu; da neće biti MGU-H i da ostaje inovativan, ali maksimalni godišnji trošak bude negdje oko 50 milijuna, onda to više nije kompleksan problem kao trenutni motori.”

“To znači da bismo mogli razvijati takav motor s opremom kakvu ćemo imati u Milton Keynesu.”

“Bilo samostalno ili u suradnji s nekim, rekao bih da je to stvar pregovora”, odgovorio je na dodatno pitanje o tome misli li na samostalnu proizvodnju motora.

Red Bull je ušao u Formulu 1 2005. koristeći Cosworthove motore, godinu kasnije prešli su na Ferrari, a onda su od 2007. do 2018. koristili Renaultove motore, s tim da su od 2016. oni nosili naziv TAG Heuer. S Hondom su od 2019., a dosad su zajedno ostvarili pet pobjeda, svaki put s Maxom Verstappenom za volanom.

Njihova sestrinska momčad AlphaTauri nije uvijek koristila iste motore kao Red Bull – 2006. su kao Toro Rosso započeli s Cosworthom, a od 2007. do 2013. koristili su Ferrarijeve motore. Tijekom 2014. i 2015. obje su momčadi imale Renaultov motor. Toro Rosso se na jednu godinu vratio Ferrariju, a zatim su 2017. koristili motor pod nazivom Toro Rosso, što je bio preimenovani Renault. Godinu prije Red Bulla, 2018., prešli su na Hondu s kojom su dosad ostvarili tri podija, od čega jednu pobjedu zahvaljujući Pierreu Gaslyju ove godine u Monzi.

Komentiraj

6 komentara

  1. Mclaren
    raca Prikaži

    Imaju sve resurse da budu neovisna momčad. Još kad se doda da AT uzme te iste motore, financijski izgleda vrlo isplativo, pa ako još netko uzme, bili bi u plusu. Što se tiče razvojnih mehaničara, i najbolje na tržištu mogu financijski podnijet. Platformu za nastavak već imaju



    7

    0
  2. Mislim da se japanci ne predomisljaju bas lako, ali ko zna mozda se predomisle i ostanu!!!!?? Pobjede su tu, sad je doso i japanski vozac mislim da ima nade u ostanak ili??? Zeko javljaju li tebi ista iz japana??? ??



    3

    0
    • čekam goluba pismonošu… :D

      ”TOKYO, Japan, October 2, 2020 – Honda Motor Co., Ltd. today announced that it has decided to conclude its participation in the FIA*1 Formula One (F1) World Championship as a power unit supplier at the end of the 2021 season.”

      Friday December 5th 2008 – ‘we have decided to withdraw from Formula One participation’

      conclude mi zvuči puno gore od withdraw. to me brine.
      na rb temi sam posato par linkova o budućnosti projekta, špekulacijama…vidit ćemo.



      3

      0
  3. Nadam se da ce Honda ostat,steta za sport da odu ali i nnjihova sramota da stalno dolaze i odlaze,time samo stete svojok kompaniji kao nepouzdan proizvodac i prije svega partner



    3

    0
  4. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    dobro, drago mi je da su fokusirani ostati tvornička momčad kako god.. da se nejde na renault..



    4

    0
  5. Cini mi se da se F1 najvise fokusira na Europu i blizu okolicu kad zbrojimo sve utrke, a Hondino primarno trziste nije Europa. Pitanje je koliko njima uspjesi u F1 pridonose i neuspjesi odnose.
    Vjerojatno je u pozadini prica da se okrecu nekoj novoj tehnologiji za cestovna vozila. Velike inovacije se spremaju u autoindustriji kroz nekoliko godina (5-10) i i trebaju svaki novcic. Zbog korone je svima opala prodaja, treba i to uzeti u obzir.
    U svakom slucaju, vidit cemo.



    1

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni