Binotto: Zbog ograničenja razvoja će se biti teško približiti vrhu

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 3 godina 5 min 8 komentara

Mattia Binotto priznaje da je 2020. godina bila vrlo loša za Ferrari, a također predviđa da će se biti jako teško izvući iz ove situacije zbog ograničenja razvoja koji na snagu stupaju od iduće sezone.

Svejedno, stao je u obranu Ferrarijeve odluke da prihvati to ograničenje, iako su bili svjesni da nisu u dobrom stanju.

“Ovo je bila vrlo teška godina za Ferrari, za mene također. Završili smo 6. u poretku konstruktora i to je najlošiji rezultat još od 1980. godine. Bila je ovo vrlo teška sezona, teža nego što smo očekivali.”

“Znali smo još prošle zime da bolid nije onoliko dobar koliko smo se nadali. Shvatili smo to vrlo brzo.”

Nakon što je svijet ušao u opću krizu i paniku s pandemijom – F1 je odgodila implementaciju novog tehničkog pravilnika s 2021. na 2022. godinu, a odlučeno je da će se trenutni bolidi koristiti još jednu sezonu uz ograničene preinake. Binotto kaže da je Ferrari to prihvatio iako su znali da će imati problema:

“Ferrari se tada ponio odgovorno, mislili smo na cijeli motosport, na dobro Formule 1. Prihvatiti zamrzavanje razvoja u trenutku kad znamo da nismo kompetitivni, a sve kako bismo pomogli najmanjim ekipama i općenitoj situaciji.”

“Vjerujte mi da je to bila teška odluka. No, donijeli smo je misleći da je to najodgovorniji potez za motosport i F1.”

Očekivali su tešku sezonu, a dobili su još težu:

“Ne vjerujem da je itko mislio da će biti ovako teško, ne samo po pitanju performansi nego i po svim ostalim situacijama u ovoj Covid pandemiji na koje smo nailazili. Nivo naših performansi nije bio prikladan za Ferrarijev standard.”

“Vrlo smo razočarani, osjećamo punu odgovornost i žao nam je zbog firme. Naravno, žao nam je i zbog navijača. Ali, siguran sam da ćemo zbog ovoga u budućnosti biti još jači.”

Binotto je usred situacije odlučio da neće ponuditi novi ugovor četverostrukom svjetskom prvaku i trećem najuspješnijem vozaču Ferrarija svih vremena. Vettel im se učinio kao neisplativa opcija i on se nakon toga uputio u Aston Martin.

“Sebastian je imao jako tešku sezonu. Nije nikako osjetio ovaj bolid, nikad nije pronašao samopouzdanje. Nije to bilo lako za njega.”

Na njegovo mjesto dolazi Carlos Sainz:

“Mislim da je to bila ispravna odluka, gledajući budućnost. Važno nam je stvoriti čvrste temelje za budućnost i najbolje što možete napraviti jest angažirati dva mlada, talentirana vozača. Sretan sam što su oni danas tu s nama [Carlos i Charles].”

Charles Leclerc je, s druge strane, imao vrlo uspješnu sezonu, u usporedbi sa svojim timskim kolegom. Osvojio je skoro tri puta više bodova:

“Charles je imao sjajnu godinu, mislim da je sjajno napredovao kroz sezonu. Znali smo da je talentiran vozač, uvijek je bio jako brz. On je dobar u utrkivanju, pretjecanju, obranama.”

“No, kao što uvijek kažem – unatoč teškoj sezoni, on se razvio kao osoba. Razvio se kao vođa i mislim da ga danas svi u ekipi gledaju kao važnu referentnu točku za budućnost.”

Binotto ne vidi realnu mogućnost da se Ferrari iduće sezone bori za sam vrh poretka:

“Moramo biti realistični. Zaostatak za najboljom ekipom je danas prevelik. Mislim da će oni opet biti jaki iduće godine. Već tijekom sezone su vjerojatno stali s nadogradnjama jer su se usredotočili na 2021. godinu. Očekujem da će i iduće godine biti jaki.”

“Nije nikakvo iznenađenje kad kažem da je borba za naslov iduće godine nerealna. Ali, ako pogledamo prošle sezone u zadnjih pet godina, ako zanemarimo 2020. godinu, uvijek smo završavali na drugom mjestu, osim jednom kad smo bili treći. Već par godina smo jedina ekipa koja je izazivala Mercedes u borbi za titulu. Bili smo najbliže tom ostvarenju.”

“Nije nemoguće očekivati od ove ekipe da ponovo bude na tim pozicijama, s obzirom na to da su pokazali da to mogu.”

No, neće im pomoći ograničavanje razvoja:

“Znamo da je ispred nas puno poteškoća za 2021. godinu. Ovi bolidi su donekle zamrznuti u nekim aspektima. Aktivnost u zračnom tunelu je smanjena na 60%, a to je skoro pola od onog što smo mogli u prošlosti. Tu se ne radi samo o tunelu nego i o simulatoru. Znate da je kapacitet razvoja za iduću godinu smanjen.”

“Ne kažem da možemo završiti drugi ili treći. Ali, kažem da je ova ekipa u prošlosti pokazala da to može, pa ćemo definitivno pokušati odraditi bolji posao nego 2020. godine. Pokušat ćemo nadoknaditi pozicije u poretku i definitivno biti bliže vrhu poretka nego što smo to bili dosad ove godine.”


Odgovor

8 komentara

  1. Ferrari
    peewoslav88 Prikaži

    Binotto , manje priče više rada.



    13
    10

    3
  2. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Tokeni najgluplja stvar u F1 u oni to opet vrate



    10
    7

    3
  3. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Oh shit, here we go again



    6
    5

    1
  4. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Ekipi koja lovi zaostatak ili motor koji traži dodatnu snagu naprosto im je iznimno teško to učiniti uz limitiranje potrošnje..Sve se to unaprijed zna dok se puževim korakom približavaju.A o bedastim tokenima suvisla je svaka riječ-umjetni usporivač razvoja..



    8
    8

    0
  5. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Meni je malo pun kurac ove altruističke spike. Nije njegov posao da bude altruista, nego da misli na interes Ferrarija. Prvo je prihvatio onu usranu nagodbu oko motora, a onda i ograničenje razvoja u 2021.

    Svi drugi gledaju svoj interes samo “mir-u-svijetu” Binotto misli na dobrobit Williamsa.



    18
    17

    1
  6. Kimi Raikkonen 7
    Kos Prikaži

    Obečao sam si da ču se suzdržati komentiranja Mattie ali ja jednostavno nemogu preć preko njegovih izjava. Prvo kaže kako ograničavanje razvoja šteti Ferkanu ali da su pristali na to radi dobrobita F1 sporta. Pa dobro mene zanima čiji je on zaposlenik?!!! Ferkana ili F1?!!! Pa ako ti nešto ide na štetu onda valjda ne pristaješ na to ili naplatiš to pošteno. Jednostavno su trebali reć ok, ako se prebacuje promjena pravila na 2022 onda ćete ostavit pravo razvoja za 2021 i točka ali ne oni su pokazali kao i mnogo puta do sada na su im na glavnim rukovodećim mjestima ljudi koji jednostavno nemaju niti viziju niti muda. Druga stvar je šta stavlja ogroman pritisak na Leclerka izjava tipa on je pravi vođa,naša budućnost blabla srasra… mislim dečko je odzvozio 3 sezone, dečka još hormoni tinejđerski nisu prestali pucat a ovaj mu odmah stavlja teret na leđa ko da nije dovoljno što vozi za Ferkana gdje znamo kakav je pritisak pogotovo nakon ovoliko sušnih godina. Bojim se da ga ne sjebu kao Vettla koji je imao puno više sezona u F1 a i 4 naslova sv. prvaka pa su ga uspjeli uništit. A ovo o šta kaže za naslov mislim to samo pokazuju nedostatak ambicije. Svi mi više manje znamo da je šansa za borbu za naslov mjeriva u promilima ali brate mili on kao vođa tima koji je praktički DNK F1 izjavljuje da nemaju šanse za naslov….. pa kaj bi mu čovjek rekao…..umjesto na nabrijava i momčad i sebe i sve druge izjavama npr. mi smo najveći tim u F1 i iako smo trenutno u banani učinit ćemo sve u našoj moći da osvojimo F1 naslov on se preda tri sezone unaprijed……znam da je ovo vrhunski sport gdje je tehnologija vrh i teško ne neke stvari nadoknaditi preko noći ali Mattiji ni desetljeće nebi bilo dosta. Njegova razmišljanja i način rada nikako nisu za šefa F1 momčadi. Evo ove sezone nije bila ni jedna jedina utrka koju nisu sjebali sa strategijom a o samom zaustavljanju u boksu neću ni trošit energiju. Znači dok drugi timovi mjenjaju gume za cca 2,5 a RB, Merđa, Williams znaju obavit i za ispod 2 kod Ferkana je standard ispod 4 sekunde, mislim sramota pa daj bar na stvari koje možeš odmah utjecat pa bar to popravi ali ne Mattija je u nekom svom svijetu. Baš cirkusanti vode ovaj moj Ferrari.



    12
    11

    1
  7. Fia
    Realista Prikaži

    Budala, pristane na zamrzavanje i tokene da bi mogao imat izgovor za lose rezultate i kukanja. Imas veto, imas pritisak preko medija. lobiranje, brdo nacina kako se to moglo sprijeciti. Opet kazem, budala.



    7
    6

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.