Grazie Seb!

Ante Maras

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Grazie Seb!

Ante Maras

Kad je u listopadu 2014. objavljeno da Sebastian Vettel prelazi u Ferrari iz Red Bulla u kojem je osvojio 4 uzastopne titule, bila je to velika vijest koja nikog nije ostavila bez reakcije, mnogim Ferraristima je to vratilo sjećanja na Michaela Schumachera, a i sam Vettel nije skrivao koliki mu je uzor Michael Schumacher te kolika mu je želja jednom sjesti u bolid “Propetog konjića” i osvajati naslove baš kao Michael. Isprva je ta ljubav bila uzajamna i sretna, ali nažalost ta je ljubav počela pucati nakon VN Njemačke 2018. i trenutno je situacija da obje strane jedva čekaju kraj suradnje. Tijekom gotovo 6 godina suradnje Ferrari i Vettel su nekoliko puta bili blizu naslova, točnije 2017. i 2018. godine, ali su se Mercedes i Lewis Hamilton, uz par pucnjeva u vlastitu nogu od strane Vettela i Ferrarija, pokazali kao prejaki protivnici te konačni cilj, naslov prvaka, ipak nije ostvaren. Bez obzira na trenutnu situaciju i neuspješno ostvarivanje ciljeva, Ferrari i Vettel su nam donijeli jako puno lijepih trenutaka i dragih nam pobjeda, stoga ću izdvojiti nekoliko najljepših Vettelovih trenutaka u Ferrariju.

Malezija 2015. – Prva za Crvene

Prva pobjeda se uvijek pamti, pogotovo ako je ostvarena za upravljačem crvenog bolida. Ova je pobjeda skinula veliki uteg s leđa Vettela i Ferrarija, budući da su oboje čekali svoju ponovnu pobjedu još od 2013. godine. Vikend je započeo dominacijom Mercedesa u kvalifikacijama, u kojima je u kišnim uvjetima Lewis Hamilton ostvario pole position, dok su 2. i 3. mjesto ostvarili Sebastian Vettel i Nico Rosberg, sva trojica unutar 5 desetinki, dok je 4. Daniel Ricciardo zaostajao čak 1,2 sekunde za trećeplasiranim Rosbergom.

Tijekom tog vikenda počeli su kritike vodstvu F1 da je dominacija veća nego prošle sezone, a kritike upućene vodstvu F1 su se pojačale kad je potvrđen da se te sezone neće održati Velika Nagrada Njemačke na Hockenheimu zbog nedostatka novca. Start utrke je počeo više manje standardno, Hamilton je zadržao prvu poziciju nakon starta, dok je Vettel zadržavao Rosberga iza sebe, no Safety Car izazvan izlijetanjem Marcusa Ericssona u 4. krugu je izmiješao karte te su mnogi otišli u boks po nove gume, među njima i dvojac iz Mercedesa, dok je nekolicina, uključujući i Vettela, ostali na stazi, što će se kasnije pokazati kao dobitna kombinacija.

Nakon povratka Safety Cara u boks u 7. krugu, Vettel se našao u vodstvu dok su dvojac iz Mercedesa počela svoj proboj kroz poredak te su do 10. i 14. kruga Hamilton i Rosberg došli na 2. i 3. poziciju, dok je Vettel držao prednost od 10 sekundi ispred Hamiltona. Nakon ulaska u boks u 18. krugu, Vettel se vraća na 3. mjesto, ali nakon 6 krugova je ponovno u vodstvu, kojeg je držao do samog kraja utrke, osim kad je u 38. krugu na samo 1 krug prepustio vodstvo Hamiltonu zbog ulaska u po novi set guma. Pobjedu je Vettel doživio jako emotivno, što je pokazao na team radiju nakon utrke te na podiju kad nije uspio zadržati suze. Pobjedu je na neki način posvetio svome uzoru Michaelu Schumacheru te da je ova pobjeda za njega ostvarenje sna.

Bahrain 2018. – Pobjeda unatoč mrtvim gumama

Ferrari je od njegovog dolaska podosta napredovao, a početak 2018. je samo potvrdio tu činjenicu. Pobjeda na prvoj utrci sezone u Australiji je unijela optimizam u momčad te je ona u Bahrain došla uzeti puni plijen. No tu se nešto pitalo Hamiltona i Mercedes, branitelje naslova, a i Red Bull je također vrebao. Kvalifikacije su protekle pomalo neočekivano budući da je Ferrari osigurao 1-2 na startu, tako što je Vettel ostvario pole position, a u stopu ga pratio njegov momčadski kolega Kimi Raikkonen.

Iako je Mercedes zaključao drugi startni red, Hamilton je morao startati s 9. mjesta zbog promjene mjenjača, a zbog sudara u Q1 Verstappen nije mogao odraditi Q2 zbog čega je startao s 15. mjesta. Start utrke je obilježila katastrofa za Red Bull budući da je Riccardo odustao već u 1. krugu zbog elektronike, a Verstappen 2 kruga kasnije nakon što mu je pukla guma u kontaktu s Hamiltonom za 10. poziciju te je ubrzo izgubio brzinu na mjenjaču, što je na kraju i bio uzrok odustajanja. Vettel je uspio zadržati vodstvo utrke, a Bottas je na startu pretekao Raikkonena. Hamilton se u međuvremenu probio do 6. mjesta pretekavši Hulkenberga, Alonsa i Ocona u jednom zavoju, a ubrzo dolazi do 4. mjesta. U 35. krugu odustaje i Raikkonen nakon što je greškom pušten iz boksa, pri čemu je pregazio nogu Francesca Cigarinija, čovjeka koji je mijenjao lijevu stražnju gumu.

Zbog toga incidenta Vettel više nije mogao u boks te je morao odraditi utrku do kraja na setu softa, a ubrzo ga je sustigao Bottas kojeg je krajnjim naporima uspio zadržati iza sebe, unatoč dotrajalim gumama, čime je pokazao kao jedan od najboljih vozača po pitanju tyre managementa. Na podiju im se pridružio i Lewis Hamilton nakon sjajnog probijanja kroz poredak, ali najviše razloga za veselje su imali u Torro Rossu čiji je Pierre Gasly s Hondinim “zloglasnim” motorom utrku završio na 4. mjestu.

Kanada 2018. – Jubilarna 50. pobjeda

S više od 50 pobjeda su se do te utrke mogli pohvaliti samo Michael Schumacher, Alain Prost i Lewis Hamilton. Tom se ekskluzivnom klubu pridružio i Sebastian Vettel dominantnom pobjedom, možda i najdominantnijom za upravljačem Ferrarija. U kvalifikacijama je ostvario pole position ispred Bottasa u Mercedesu, Verstappena u Red Bullu i Hamiltona u Mercedesu. Start je za Vettela prošao sjajno budući da je zadržao vodstvo, a jak dvoboj su imali Bottas i Verstappen u kojem je kao pobjednik izašao Bottas, a u prvom krugu dolazi do sudara Brendona Hartleya i Lancea Strolla nakon kojeg obojica odustaju.

Od početka pa do kraja utrke je držao vodstvo utrke, čak i nakon odlaska u boks u 37. krugu, konstantno držeći prednost ispred Bottasa, ispred kojeg je pobijedio sa 6,5 sekundi prednosti, dok se odmah iza njega smjestio Verstappen sa 7,7 sekundi zaostatka za Vettelom. Ali glavna vijest nije bila dominantna pobjeda Vettela, nego manekenka Winnie Harlow koja je greškom mahala zastavom za kraj utrke krug prije. Ovom pobjedom je Vettel preuzeo vodstvo u prvenstvu.

Velika Britanija 2018. – Velika pobjeda na domaćem terenu ljutog rivala

Lewis Hamilton je na domaćem Silverstoneu bio nepobjediv od 2014. godine, a činilo se da će tako ostati i 2018. nakon sjajnih kvalifikacija u kojima je na uspio iščupati pole position iz ruku Sebastiana Vettela, unatoč sjajnoj formi Ferrarija. Ali u utrci je bila drugačija priča. Vettel na startu izbija na prvo mjesto, a za Hamiltona to nije bio kraj mukama budući da se Kimi Raikkonen prekočio te se zabio u njegov stražnji desni kotač te ga je time bacio na posljednje mjesto, a Kimi dobiva 10 sekundi stop-go kazne zbog toga.

U utrci je Vettel dominirao te je držao vodstvo ispred Bottasa, Verstappena, Raikkonena i Ricciarda. Nakon prve izmjene guma, Vettel je i dalje držao vodstvo dok se Hamilton u međuvremenu probijao kroz poredak. Vettel je bio u vodstvu sve dok nije izašao Safety Car zbog sudara Marcusa Ericssona te ga Ferrari zove po novi set guma te vodstvo prepustio Bottasu. Hamilton je ostao također na stazi te se isto probio do 3. mjesta. Utrka se ubrzo nastavila, no sudar Grosjeana i Sainza u Copseu izaziva drugi izlazak Safety Cara te je trajao do 11 krugova prije kraja kad se utrka ponovno nastavila. Vettel je pritiskao Bottasa te ga konačno uspijeva proći s vanjske strane Brooklandsa te odvesti se do pobjede. Bottas je do kraja utrke izgubio još dvije pozicije od Hamiltona i Raikkonena, a Verstappen je zbog mjenjača morao odustati.

Nakon ove utrke činilo se da Ferrari konačno može srušiti Hamiltona i Mercedes jer je Vettel bio u sjajnoj formi, a Ferrarijev SF71H se činio ukupno kao bolji bolid od Mercedesovog W09, ali nažalost Ferrari doživljava dva velika udarca u vidu smrti Sergia Marchionnea te i dan danas bolnog izlijetanja Vettela na VN Njemačke. Na to su se nadovezale pogrešne nadogradnje te Vettelove piruete i kraju su titule otišle u ruke Mercedesa i Lewisa Hamiltona.

Singapur 2019. – Labuđi pjev Sebastiana Vettela u Ferrariju

Nakon 2018. te tijesnog gubitka naslova, očekivanja su bila velika te se činilo da se naslovi konačno vraćaju u Maranello, a dovođenje mladog Charlesa Leclerca te promocija Mattie Binotta kao novog šefa momčadi umjesto Maurizia Arrivabenea dodatno su naglasile ozbiljnost Ferrarija. Nažalost, Mercedes se udaljio performansama od Ferrarija, a Ferrarijev bolid je bio uglavnom konkurentan samo na brzim stazama kao što su Bahrain, Austrija ili Monza, a i pitwall na čelu s Mattiom Binottom te Inakijem Ruedom je često donosio “briljantne” odluke.

Nažalost za Vettela, to nije bio jedini problem. Počeo je vozački sve više griješiti, a novi momčadski kolega Charles Leclerc se isprofilirao kao brži i u boljoj formi od Vettela, što je potvrdio dvama pobjedama na VN Belgije i VN Italije. Sjajnu formu je Leclerc ponovno pokazao trećim pole positionom zaredom i petim sveukupno te sezone dotad. Vettel je kvalifikacije završio na 3. mjestu, a između Leclerca i Vettela se smjestio Lewis Hamilton u Mercedesu. Start je za vodeću šestorku prošao relativno mirno, dok se u sredini poretka odvio kaos kojeg su kreirali Sainz i Hulkenberg, zbog čega su obojica morala u boks. Utrka na vrhu je bila taktičke prirode u kojoj je vodeći Leclerc držao spori tempo te su ga svi pratili u cilju čuvanja guma. 19. krug utrke donosi prve ulaske u bokseve, a prvi su u boks po set harda otišli Vettel i Verstappen. Taj se potez pokazao kao ključan za daljnji razvoj utrke budući da je Vettel odradio sjajan izlazni krug te završio ispred Leclerca nakon što je Leclerc otišao u boks.

Ubrzo su gotovo svi otišli u boks osim Giovinazzija koji je neko vrijeme do 31. kruga bio vodeći čovjek utrke kad ga gume izdaju te ga Vettel prelazi za vodstvo utrke. Giovinazzija ubrzo prelaze i ostali iz vrha utrke te nakon kontakta s Ricciardom odlazi u boks u 35. krugu. U 36. krugu nakon sudara Grosjeana i Russella izlazi Safety Car po prvi put te je to iskoristio Hulkenberg za 2. ulazak u boks. Utrka se ubrzo nastavlja, no ponovno u 42. krugu izlazi Safety Car zbog odustajanja Sergia Pereza nakon kvara i ostaje na stazi do 48. kruga. Ponovno mir na stazi nije potrajao te je Safety Car ponovno izašao u 50. krugu, ovaj put zbog kontakta Kvyata i Raikkonena u kojem deblji kraj izvlači Raikkonen koji odustaje od utrke. Safety Car napušta stazu u 52. krugu te do kraja utrke Vettel uspijeva zadržati vodstvo i pobijediti prvi put nakon Belgije 2018., a na podiju se vidjelo koliko mu je ova pobjeda značila kad je suzdržavao suze. Drugoplasirani je bio Charles Leclerc, a na podiju im se pridružio Max Verstappen koji je uspio zadržati Hamiltona iza sebe.

Istina, ova suradnja nije donijela potpuni uspjeh i za jednu i za drugu stranu, i fanovima Ferrarija je nerijetko kidala živce potezima pojedinaca u Ferrariju i samog Vettela. Ali ne zaboravimo sve lijepe trenutke, svaki Grazie ragazzi, te u očima mnogih pratitelja preobrazbu Vettela od pomalo iritantnog mladića do gospodina kojeg je jednostavno preteško mrziti. A i 14 pobjeda u 5 sezona te biti 2 puta viceprvak iza Hamiltona u nadmoćnom nije baš neuspjeh, ali dojma sam da se ipak moglo više. Da je bilo samo malo više međusobnog razumijevanja i komunikacije između Vettela i Ferrarija, stvari bi bile drugačije. Da, odnos između Ferrarija i Vettela u zadnje vrijeme nije bio bajan, ali svejedno su se uspjeli rastati prijateljski. Vettel je zapjevao oproštajnu pjesmu nakon VN Abu Dhabija, mehaničarima Ferrarija nakon utrke podijelio pivo, a Leclercu kacigu s emotivnom porukom. Iz moje perspektive, u početku nisam bio, ali na kraju sam postao njegovim velikim fanom zbog sjajnih vožnji, već spomenutog ponašanja gentlemana te strašću za upravljačem Ferrarija. Nakon 5 godina ispunjenih veseljem, tugom, entuzijazmom, razočaranjima i uspjesima, jedino što mogu kao Ferrarista jest zahvaliti se Vettelu i poželjeti mu puno sreće i uspjeha u Aston Martinu.

Grazie Seb!

Podrži nas

Zadnji donatori:
Jhkuiz5 i zekohonda

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Ante Maras
Pulsmedia autor
83 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

15 komentara

  1. Sebastian Vettel Deathbone5 Prikaži

    Grazzie Seb!! Ta 2018 zauvijek ne prežaljena. Bilo je tu Vettelovih grešaka, al bogme i Ferrarijevih u vidu njihovih famoznih strategija. Odlično napisano!



    8

    0
    • Michael Schumacher Lovac Prikaži

      Slažem se; Ferrari ni nije bio blizu koliko se činilo i još su se dobro borili, no greške momčadi, pa greške Seba koji je previše htio tu titulu i eto. No neće u Ferrari “kruna” još dugo dok se ne napravi rošada u momčadi.



      6

      0
  2. Sebastian Vettel VettelFerrari Prikaži

    Grazie Seb! Veliki vozač i veliki čovjek, nastavit ću ga podržavati i u Aston Martinu, a nick neću mijenjati zato što je ovo kombinacija meni najdražeg vozača i najdraže momčadi koja nažalost, ipak nije uspjela ispuniti svoj cilj. Budućnost i Ferrarija i Vettela je neizvjesna, ali nadam se da će i jedni i drugi iz tih bitaka izaći kao pobjednici!
    Forza Seb, Forza Ferrari!!!



    12

    3
  3. Fernando Alonso junior Prikaži

    U godinama Red Bulla je bio mlad i nekad malo arogantan sto je razumljivo, ali godine u Ferrariju…pogotovo zadnjih par su pokazale koliki je covjek gospodin i koliko je zapravo normalan kao osoba.
    Na kraju napušta Ferrari slicno kao Alonso, sve osim naslova je neuspjeh u Ferrariju i to je taj pritisak s kojim se svi nose kada potpisu za Ferrari. Ali po meni je imao odlicne godine do 2019.
    2017 bolid nije bio na razini Mercedesa, falilo je par KS. 2018 je bila podjednaka što se tice bolida, međutim Merc kao momčad je bio uvjerljivo bolji…npr kako su u Monzi iskoristili Bottasa da unisti gume Kimiju itd.



    9

    0
  4. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …eto samo mali kuriozitet vezan baš za tu kanadu 2018…naime baš tu utrku je FIA svakih (ne znam točan podatak) 10-tak krugova kontrolirala rad Ferrarijevog motora što je zahtijevalo ‘live’ spajanje na telemetriju uz praćenje rada motora uz zadani tempo po krugu što je zahtijevalo i usporenje seb-a na neku deltu vremena po krugu…razlika na kraju trke bi bila i veća da toga nije bilo…



    5

    0
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      Može link za ovo?


      0

      0
      • Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

        …nažalost ne, naime mislim da sam to našao na formulapassion.it tada, na kojem je i bio tekstualni intervju sa seb-om, a poslije i sa njegovim trkaćim inženjerom koji je u dvije rečenice pojasnio to praćenje podataka…



        4

        0
      • Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

        …evo i ja sam našao nešto…ako se sjećaš tada su ih tlačili za ERS…

        Formula 1 race director Charlie Whiting is confident that new software will make it easier for the governing body to monitor Ferrari’s ERS system, which has been questioned by rival teams.

        The FIA has been looking at the Ferrari ERS and unique twin-battery arrangement since the Azerbaijan GP, and Whiting confirmed after Thursday’s running in Monaco that he was now satisfied with it.

        Contrary to earlier reports, Whiting says no extra sensors were fitted to the Ferraris in Monaco, and instead the FIA had to pursue a more complicated process to check how the system was operating.

        The new software, which will be used from the Canadian GP onwards, will streamline that process and allow the FIA to continue to keep a close watch.

        “Via a complex routine we were able to be satisfied that the Ferrari was OK,” said Whiting. “But we don’t want to have to go through that all the time in order to make sure, so we would rather additional measurements are made.

        “What we will have for Canada will be a better system which will help us get things done much, much quicker, because it’s taken us a couple of races to get to the bottom of it.



        2

        0
  5. Seb nažalost nije uspio uloviti naslov s Ferrarijem, al mislim da ja zato ulovio jako puno novih fanova koje s Red Bullom ne bi nikad ulovio. Nadam se da će u Aston Martinu biti bolje sreće čak i pod cijenu da pobjedi moj najdraži Ferrari.



    7

    0
  6. Takvi se pamte.. Izuzetno inteligentni prvak, uz Kimija, kapa do poda.

    a ne ove nariktane tetkice sa devet pr-ova i “you are the best crowd…” woohoo



    9

    0
  7. Lijepo je bilo vidit koliko je sretan bio kad je potpiso za Ferrari ostvario je svoj djecacki san… Ali isto tako sam primjetio da se covjek u ferrariu postaro bar 15-20 godina ozbiljno pogledajte videa prvu sezonu i sad bas ga je “pojeo” stres i pritisak moje misljenje… Ja sam mislio da ce bit romanticna vremena i da ce uzeti taj naslov s mitskim Ferrarijem uzet pod svoje Micka i na kraju mu prepustit mjesto za 2-3 sezone ali hebi ga prosla su ta vremena… Uglavnom “mom” Vettelu puno srece u nastavku karijere nema se on kome vise dokazivat uzivaj jos 2-3 godine i u zasluzenu penziju nadam se s 5 naslovom…. GO, GO, GO VETTEL!!!



    8

    0
  8. Rijetko lpristupačan vozač formule 1, a naročito ako se u obzir da se radi o četverostrukom svjetskom prvaku. 2012 .g. sam sa sinom i prijateljem nekakvim čudom ušao na stazu u SPA , i obišli je skoro cijelu pješke, u jednom momentu sjeli smo po sredini Radilona, na stazu i kad smo pogledali put Eau Rougea i La Soursa vidili smo većinu vozača s pratećom ekipom kako pješke dolaze put nas, inače je običaj da vozači s pratećim tim obiđu svaku stazu pješke, slikali smo se sa skoro svim vozačima, a onda je među zadnjima došla ekipa iz Red Bulla, naravno zamolili smo Seba za par fotografija, i kako to biva jedan foto aparat je zaštekao, dok smo pripremili drugi Seb je ušao u malu priču s nama strpljivo sačekao da opalimo par fotografija i nakon toga smo se pozdravili. Ljudi ,čovjek je u tom momentu bio 2 puta sv.prvak i borio se za treću titulu, planina od čovjeka za navijače. Bio sam na utrkama formule 1 desetak puta i znam što govorim, što zbog opterećenosti, medija, sponzora i koječega vozači su max.distancirani od navijača. Zato Sebastiane, veličino od čovjeka sve najbolje u Aston Martinu.



    12

    0
  9. Fernando Alonso 14 alonso05espana Prikaži

    Super tekst, kao fan Alonsa nisam podnosio Vettela, ali tokom svih ovih godina u Ferrariu baš mi je prirastao srcu. Kako je autor naveo zbog ponašanja gentlemana te strašću za upravljačem Ferraria.

    2018 neću nikad prežalit, još i dan danas kad vidim neke greške Vettela i Ferraria ostanem u nevjerici (Francuska, Njemačka, Italija…)

    Želim mu puno sreće u Aston Martinu, vjerujem da će nam priuštit još dosta jako dobrih vožnji, a kao fan Ferraria mogu samo reći – Grazie Seb!



    5

    0
  10. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    Meni Sebov period u Ferariju nikako nije lijep jer je izostala titula.
    Ali na seba kao vozača Ferarija sam itekako ponosan. On je vukao, gradio, čuvao propetog konjića te prvu polovicu 2018. je i poletio. Nažalost prerano smo se poveselili i od tada slijedi psihološki i vozački pad koji bi se možda i prolongirao da je momčad bila na razini. Ovako ništa nije išlo od ruke. Ali taj rast od 2015-2018 je bio divan.
    Volio bih da u budućnosti postane prvakom u bilo kojoj momčadi. A aston martin bi bila odlična priča iako sumnjam. grazie seb



    5

    0