Očevi i sinovi Formule 1

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 3 godina 8 min 18 komentara

Dolaskom Micka Schumachera u Haas za 2021. godinu, jedna od misli koja mi je prošla kroz glavu je hoće li on biti jednako uspješan kao i njegov otac ili će stvari biti totalno drugačije. No isto tako je jako zanimljiva činjenica da je to još jedan u nizu otac-sin kombinacija u Formuli 1, budući da su Maxu Verstappenu i Kevinu Magnussenu očevi Jos i Jan također bili u Formuli 1, a ne treba zaboraviti i na Pietra Fittipaldija, čijim genima također teče oktan i Formula 1. Takvih slučajeva i primjera je mnogo, stoga se prisjetimo najpoznatijih dinastija u povijesti F1.

Keke i Nico Rosberg

Otac i sin, obojica prvaci u Formuli 1, ali nose putovnice različitih država, sin Nico drži njemačku putovnicu, dok otac Keke pak ima finsko državljanstvo. Otac Keke je počeo karijeru u F1 relatvno kasno, sa 29 godina za volanom malog Theodorea, a u 3 godine je još vozio za ATS, Walter Wolff i Fittipaldi, s kojim ostvaruje svoj prvi podij. 1982. prelazi u Williams u kojem iste godine osvaja titulu sa samo jednom pobjedom, a do kraja 1985. pobjeđuje još 4 puta za Williams te svoju karijeru završava godinu kasnije u McLarenu. Njegov sin Nico 2006. godine počinje karijeru u istoj momčadi s kojom je njegov otac ostvario F1 titulu. Unatoč osrednjem Williamsu, Nico tijekom 4 sezone ostvaruje sjajne rezultate obzirom na bolid, što mu 2010. godine donosi prijelaz u Mercedes, tada novu momčad nastalu na temeljima Brawn GPa. Tijekom 7 sezona su mu momčadski kolege bili Michael Schumacher i Lewis Hamilton, 2 statistički najuspješnija vozača ikad. Dok je Michaela Schumachera uvjerljivo porazio te momčadi 2012. godine donio prvu F1 pobjedu još od 50ih godina, Lewis Hamilton je bio podosta teži zadatak, ali Nico se nije predavao te mu je pružao jaki otpor, a 2016. godie, u svojoj posljednjoj sezoni uspijeva poraziti Hamiltona i postati svjetskim prvakom.

Graham i Damon Hill

Kad ti je otac Graham Hill, dvostruki svjetski prvak, i jedan od najboljih vozača svoga doba, to automatski znači savršene uvjete za odrastanje i olakšan put do F1, zar ne? Ali Damonov put do F1 je bio daleko od toga, ali krenimo redom. Graham Hill je svoj put u F1 započeo kao mehaničar za Lotus, no ubrzo francuski ključ i zatezanje vijaka zamjenjuje volanom i brzim prolascima kroz zavoje. Tijekom 17 sezona osvaja 2 naslova prvaka, 1 za BRM, a drugi za Lotus, ali najpoznatiji je po tome što je trenutno jedini vozač u povijesti koji je osvojio “Trostruku krunu”(pobjeda na Le Mansu, Indyu i Monacu), od toga je čak 5 puta pobijedio u Monacu, zbog čega je dobio nadimak Mr Monaco. Nažalost, pogiba u avionskoj nesreći zajedno s ostalim članovima momčadi, čime dovodi svoju obitelj do siromaštva. Unatoč tome Damon se polako probija do F1, vozeći moto utrke i niže kategorije jednosjeda, financirajući se radeći kao dostavljač i građevinski radnik. Nekako dospijeva do F1, prvo kao test-vozač za Williams 1991. pa konačno debitira za Brabham 1992. koji je bankrotirao tijekom te godine. 1993. konačno dobija pravu priliku u F1 kad dobiva mjesto u Williamsu uz Alaina Prosta te 1994. uz Ayrtona Sennu, no smrću Ayrtona Senne postaje glavna uzdanica Williamsa te se bori protiv Schumachera i Benettona. Zamalo ih poražava, ali nakon sudara sa Schumacherom u zadnjoj utrci 1994. ostaje bez naslova, ali sreća mu se konačno osmjehnula 1996. kad osvaja naslov u svojoj zadnjoj utrci za Williams. Posljednje 3 sezone za volanom Arrowsa i Jordana su uz poneki bljesak bile ispod očekivanja. Sve u svemu, jako zanimljiva životna priča obitelji Hill.

Gilles i Jacques Villeneuve

Oba veliki talenti i oba su ista krv, ali Gillesa malo tko ne voli, dok Jacquesa malo tko voli. U čemu je stvar? Gilles Villeneuve je karijeru prvotno počeo u snowmobile prvenstvu, pa je kroz uspjehe u Formuli Atlantic dospiu F1, debitirajući za McLaren, no za njh odrađuje samo 1 utrku te prelazi u Ferrari u kojem je svojim vožnjama, kao na VN Francuske 1979. u kojoj se žestoko borio posljednjih 5 krugova s Reneom Arnouxom za 2. mjesto, stekao besmrtni status među velikim brojem F1 fanova. Nije nikad osvojio naslov, iako je završio kao drugoplasirani 1979. godine, a nažalost gubi život u kvalifikacijama na VN Belgije u Zolderu 1982. godine zabivši se u Jochena Massa u Marchu pri brzini od 220 km/h te ispavši iz bolida završava u ogradi. Njegov sin Jacques Villeneuve je u F1 došao 1996. kao prvak CARTa i pobjednik Indya 500 te već u prvoj sezoni zamalo osvaja naslov, a u drugoj ga i osvaja nakon kontroverznog i neuspješnog zabijanja Schumachera u njega. Nažalost, to je bio i vrhunac njegove karijere nakon koje slijedi pad uzrokovan padom Williamsa te ponajviše neuspješnom avanturom u BARu nakon koje se više nije oporavio, a kasnije vožnje za Renault i Sauber nisu bile ni sjena onog Jacquesa iz 1996. i 1997. godine, a i nerijetke izjave kojima diže živce fanovima F1 zasigurno si cementira svoje mjesto među najiritantnijim ličnostima Formule 1. No to ne znači da Jacques nije velikan Formule 1, dapače tragično je što vozač njegovog talenta nije postigao više, a mogao je.

Jos i Max Verstappen

Obojica u svoje vrijeme veliki talenti, obojica imaju pomalo problema sa samokontrolom, jedan nije na kraju uspio, drugi još može ostvariti velike stvari u F1. Pomalo grub i štur opis oca i sina Verstappen, ali nije neprecizan. Jos Verstappen je isprva doveden kao rezevni vozač Benettona, ali nakon ozljede JJ Lehta, debitira već u 1. utrci sezone u Brazilu gdje sudjeluje u strašnom sudaru. Tijekom sezone pokazuje povremene bljeskove osvajanjem dvaju podija, ali nekonzistentnošću gubi mjesto u Benettonu, a najpoznatiji njegov trenutak u Benettonu i općenito u karijeri je nenadani roštilj u boksu na VN Njemačke 1994. iz kojeg se izvukao s manjim opeklinama. Ostatak karijere je proveo u manjim momčadima s kojima nije postigao pretjerani uspjeh. S druge strane, Max je isto tako od samih početaka najavljivan kao veliki talent i već na samom početku izaziva kontroverzu jer je debitirao maloljetan, s tek nešto više od 17 godina te do danas ostaje jedini maloljetni vozač u F1. Već u prvoj sezoni svojim vožnjama u Torro Rossu privlači pažnju na sebe, a na VN Španjolske 2016. postaje novi vozač Red Bulla umjesto Kvyata i u svom debiju za Red Bull ostvaruje svoju prvu pobjedu u karijeri postavši najmlađi pobjednik utrke F1. Dosada je stekao 9 pobjeda i 41 podij, ali i reputaciju vozača sklonog incidentima te vozača koji nekad zna izgubiti kontrolu nad živcima, što mu je nekoliko puta odmoglo u karijeri. S vremenom se smirio, ali da bi postigao veći rezultat, uz bolji bolid trebao bi još malo poraditi na samokontroli.

Nelson Piquet sr. i Nelson Piquet jr.

Nelson Piquet sr. se unatoč osvojena 3 naslova u Brabhamu i Williamsu pomalo podcjenjuje u tim nekim listama najboljih svih vremena, iako osvojiti 3 naslova dok su ti konkurenti imena kao Alain Prost, Nigel Mansell i Ayrton Senna zahtijeva vrhunsko umijeće i talent. Razlozi za to su bolji PR navedenog trojca, pogotovo Senne, a i česte psine, život playboya te oštar jezik zasigurno nisu pomogle, ali njegovi uspjesi i umijeće su neumoljivi. Isto tako, lošije izvedbe nakon prelaska u Lotus su svakako pridonijele tome, ali u Benettonu na kraju karijere je imao solidne partije, ostvarivši 3 pobjede u 2 sezone. S druge strane, njegov sin Nelsinho nije postigao ni približan uspjeh, postigavši samo 1 podij tijekom jedne i pol sezone za Renault, a najviše je ostao upamćen po umiješanosti u Crashgate kad se zabio u zid na VN Singapura kako bi izazvao Safety Car i donio pobjedu momčadskom kolegi Fernandu Alonsu.

Vrijedni spomena: Jack Brabham (trostruki svjetski prvak, osnivač momčadi Brabham) te njegovi sinovi Gary (dva bezuspješna pokušaja pretkvalificiranja 1990. za Life) i David Brabham (dvije sezone za Brabham i Simtek bez bodova); Mario Andretti (prvak 1978. godine u Lotusu) i sin Michael(nešto više od pola sezone 1993. za McLaren i 1 podij); Satoru (5 sezona za Lotus, Tyrrell od 1987. do 1991. i ukupno 16 bodova) i Kazuki Nakajima (2 sezone za Williams kao dio sporazuma s Toyotom od kraja 2007. i 2009., 9 bodova); Jan Magnussen (sezona i pol u Stewartu 1997. i 1998. i 1 nastup za McLaren1995. godine, 1 bod) i Kevin Magnussen (po 1 sezona za McLaren i Renault, 4 sezone od 2017. do kraja 2020. za Haas, 1 podij).


Odgovor

18 komentara

  1. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Jacques Villeneuve je samo govorio istinu i nazivao stvari njihovim pravim imenom.



    12
    11

    1
  2. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Mogo se i nećak od nikad prežaljenog brazilca tu naći


    0
    -2

    2
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Ali on je samo nećak, a tema su očevi i sinovi F1, zato nisam stavio ni Pietra Fittipaldija, jer je nećak Christianu Fittipaldiju i Maxu Papisu iako mu je deda Emerson, Od ostalih otac-sin kombinacija mogli su tu lagano ući i Winkelhockovi(Manfred i Markus), Palmerovi(Jonathan i Jolyon), Fittipaldijevi(Wilson i Christian), ali ovi su mi se činili najzanimljivijima.



      6
      6

      0
  3. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    priča Damona Hilla nikad neće biti nadmašena. Vrijeme da se snimi film o njemu.



    8
    8

    0
  4. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Jel ima još koji deda-unuk kao Emerson i Pietro?



    3
    3

    0
  5. Williams
    Webmaster Donator Prikaži

    A Schumi i Nakajima???



    1
    1

    0
  6. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    na podforumu povijest, na temi kvizovi stoji link za kviz na ovu f1 rodbinsku temu:
    https://www.sporcle.com/games/chocolateaddict/f1-racing-families

    odlikaši su imali 57/58.
    ja bijah najgori s 44/58.


    0
    0

    0
  7. LewisFan44 Prikaži

    Još se sjećam kad je glupi Jos izbio Montoyu s prvog mjesta u Brazilu.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.