Zato što su takva pravila, jasna je stvar.
Hvala što ste čitali, ostavite koji komentar.
Malo se šalimo, oblik F1 bolida svoje korjene od nekud vuče.
Ajmo krenuti od kočije iza konjske vuče.
Kočija se upreže s dva reda štalske živine,
zato su ceste, a time i auti, određene širine.
Ta širina prostora za dvije osobe nudi.
Umirovljuju se konji, ali ostaju iste ceste i ljudi.
Ranim automobilima prednji kotači su vani,
eventualno ih pokrivaju blatobrani.
Nos auta je uzak, a zatim ide sve šire do kabine.
Auto je duži jer treba mjesta za motor velike zapremnine.
Dogodila se revolucija između dva svjetska rata:
Trkaći auti ulaze na velika vrata.
Sad postaje sve jasno, nema više zbrke,
od sad postoje normalni auti i oni baš za trke.
Oblik će dugo vremena ostati sličan indijanskom čamcu:
karoserija uža od osovine i hladnjak na pramcu.
Tko ima maštu jako bujnu
vidi da je taj oblik doživio i sadašnjost polu-strujnu.
Prvi trkaći bolidi su bili monstrumi po duljini i visini
za to krivimo ogromne motore smješne po zapremnini.
U to doba su bila suprotna pravila na snazi:
bolid ne smije biti pretežak na vazi.
Dva su faktora dovela do postepenog smanjenja veličine:
napredniji motori i umjetne staze koje imaju krivine.
Prva sezona F1 dočekala je takve aute u obliku cigare.
Razvoj je bio spor, pobjeđivale su jurilice godinama stare.
Prava revolucija krajem pedesetih stiže:
vozač nema kardan između nogu pa može sjediti niže.
Ovo je posljedica selidbe motora iza pilota,
do dan danas se taj koncept po stazama mota.
Sljedeća revolucija je bila
Kad su bolidi dobili krila.
Nije bilo sigurno gdje da se krila okače,
ali potisak je bitan i za prednje i stražnje kotače.
Do kraja šezdesetih ljeta
prednjem krilu još uvijek hladnjak smeta.
“Side-pod” na strane bolida stavlja Chapman Collin.
Hladnjak treba biti blizu motora – drugima pamet solim.
Taman oko tog vremena
usis za zrak dolazi vozaču iznad tjemena.
“Airbox” treba biti čim više
da motor svježi zrak udiše.
Praktički već u sedamdesetima imamo formule prave:
kade s rupama sa strane i iznad glave.
Devedesetih vidimo povratak ovog koncepta
nakon što u osamdesetima bolidi nabubre zbog ground-effecta.
Jedini detalj koji preostaje
je visoki nos koji aero-pogodnosti daje.
Došli smo do današnjeg bolida.
Sve ima smisla – ništa se ne skida.
Otvori za hladnjake štite vozača ako ga netko s boka dira,
a usis motora u slučaju da se skrovira.
Glavu čuva još malo takozvani „halo“.
Braziliščanec Masa
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Velika Nagrada Monaka je zasigurno najpoznatija utrka u F1 te dio Trostruke Krune motosporta, uz Le Mans te Indy 500 Prestiž, luksuz, tradicija, jahte, sve su to pojmovi koje vežemo uz utrku u Kneževini No isto tako utrke u Monaku, točnije u kotaru Monte Carlo, su nerijetko procesija u kojoj se gotovo sve riješi u kvalifikacijama dan prije, što ipak ne sprječava ljude da dođu i gledaju procesiju, uz naravno jako visoke cijene na vikendu...
Nyck de Vries zasad nije uspio izazvati oduševljenje poput onog u Monzi prošle godine koje mu je i donijelo trkaće mjesto u AlphaTauriju za 2023 godinu Helmut Marko izjavio je da već ima "žuti karton", a dodatni pritisak trenutno mu stvara mladi Novozelanđanin koji svojim nastupima u Japanu skreće pozornost na sebe Radi se o Liamu Lawsonu, 21-godišnjem vozaču kojeg Red Bull podupire već četiri godine i ima ulogu rezervnog vozača...
Nastup u utrci F1 san je velikog broja fanova ovoga sporta i svakog koliko toliko profesionalnog vozača utrka Velikoj većini to ne uspije pa je sami ulazak u kraljicu motosporta velika čast i prilika života, iako samo na jednu utrku Iako su gotovo svi koji su nastupili samo jednom u F1 postali samo dio statistike, jedan vozač je uspio ne postati još jednim dijelom statistike F1 te se mnogobrojni i dalje sjećaju njegovog neobičnog i...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kardan između nogu je još uvijek tu…a veličina je diskutabilna.
26
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
https://youtu.be/0cWITX6hdw0?t=7
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovo je odlično :klanjam: :klanjam: :pivo:
23
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Bravo! Majstorski!
Kad smo već kod cesta, zašto mi vozimo po desnoj strani?
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nakon površnog konzultiranja interneta, pronašao sam sljdeće objašnjenje:
U Rimskom carstvu konji su se kretali po LIJEVOJ strani cesta jer to ima pogodnosti za dešnjake koji čine većinu populacije (konj se može zajašiti s vanjske strane ceste).
Tako ostaje sve dok Napoleon nije osvojio većinu Europe i rekao “E sad sam ja gazda i sad ću ja odrediti da se svi kreću po DESNOJ strani!”
Budući da je pod Napoleonom bila cijela Europa osim Engleske, Britanci su njemu u inat rekli “E je** se Napoleon, mi ćemo baš ostati po starom tebi u inat!”.
20
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ja sam čuo sličnu priču sam bez konkretnog Napoleona. I da su Francuzi odlučili desno da budu suprotno od najvećih rivala Engleza. A svi ostali s ove strane kanala su onda slijedili Francuze.
Zapravo, vidi se da su mnogi originalno bili “Englezi” pa su naknadno postali “Francuzi”….. Ali zapravo nisam naša argument zašto je netko prelazio na desnu stranu…. Lijeva strana ima više smisla iz ovog konjičkog aspekta.
Na primjer Austro-Ugarska je uglavnom bila “Englez”, a onda smo mi prešli na “Francuze”, a recimo Istra je od početka bila “Francuz”…..
https://en.wikipedia.org/wiki/Left-_and_right-hand_traffic
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovak… prvo su bila kola a onda kocija. Kocije su u principu prevozile vaznije osobe i razne dragocjenosti te lovu. Kočijaši su sjedili sa desne strane i upravljali kocijom lijevom rukom da bi im desna ruka bila slobodna u slucaju napada razbojnika. Odnosno da bi mogli pucati desnom rukom. Nakon kocija stigla je zeljeznica i ona je ostala na lijevoj strani. Zato su iz pocetka vozili i u Americi lijevom stranim. Poslije su svi osim Engleskog carstva prebacili upravljanje , odnosno volan na lijevu stranu. Iznimka je Japan. Oni i dalje voze lijevom stranom iz razloga sto je glavni konstruktor njihovih prvih zeljeznica bio Englez. Btw odlican clanak ??
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zbog ovakvih stvari ja plaćam internet, niti jedne lipe (pare) ne žalim. Svaka čast autoru!
18
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Svaka čast! Odlična kolumna :)
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Super kolumna :thumbs: . Mogu ti reći da crtaš bolje od mene :chill:
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Crtanje jednostavno ali jako razumljivo :D.
A kolumna je top ! :D
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Čestitam. Baš neobična i osvježavajuća kolumna :thumbs:
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
zabavno :) , zanima me ko je ilustracije crtao? i one su mi super
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Crtao sam olovkom na papir, zatim slikao mobitelom i sliku provukao kroz stranicu remove.bg. Preporučam.
Ovu naslovnu isto tako, samo sam još opalio negativ i stavio neki efekt koji je već imao MS Word. Cilj ej bio da slikice ispadnu “čim simpatičnije”
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Vjeruj da su ispale.
Tako jednostavne i simpatične, a tako dobre.
Svaka čast još jednom i na crtežima i na stihovima.
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
ovo je odično, svaka čast! zabavno, edukativno.
odma sam skonto napiera railtona. ;)
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
to je taj pokemon!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Možda i najbolja gostujuća kolumna do sada! Zato je i ovo najbolji F1 portal na ovim prostorima, ali i šire!
3
0