F1 Retrovizor: Bikijada na Istanbul Parku

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 3 godina 6 min 4 komentara

Jedna od rijetkih Tilkeovih tvorevina koju svi fanovi F1 vole se konačno vraća u kalendar Formule 1 povodom izostanka velikog broja staza zbog pandemije koronavirusa. Staza koja je zadnji put ugostila Formulu 1 daleke 2011. godine u svojoj kratkoj povijesti se pretvorila u pravi moderni klasik koja je uvijek donijela zanimljive utrke, a svakako najpoznatiji simbol te staze je dugački polukružni zavoj broj 8 kojem kao da nema kraja i koji lomi vratove obzirom na veliku brzinu i G sile koje se dosegnu kroz zavoj. Posljednji pobjednik ove utrke je bio Sebastian Vettel, a najtrofejniji vozač na ovoj stazi je Felipe Massa sa 3 pobjede na ovoj stazi. Unatoč vapajima velike većine fanova da u kalendar uvrste staze kao što je ova, Portimao, Mugello ili neku ovogodišnju wild card stazu, F1 je odlučila poslušati “fanove” iz bogatijih zemalja te ugostiti utrke na dosadnim stazama i to u zemljama koje sa parolom #WeRaceAsOne imaju veze kao Biokovo i planinarenje u sandalama po njemu. Svakako najpoznatija utrka koja se odvila na ovoj stazi se odvila 2010. godine, a ujedno je to bila i 800. utrka prvenstva Ferrarija u Formuli 1.

Uoči ove utrke, 7. u sezoni, Mark Webber i Sebastian Vettel su bili izjednačeni u vrhu sa 78 bodova, dok se iza njih smjestio Fernando Alonso sa 75 bodova, a daleko nije bio ni Jenson Button sa 70 bodova. U poretku konstruktora Red Bull je držao vodstvo ispred Ferrarija i McLarena, dok su se daleko od njih Mercedes i Renault borili za 4. mjesto u poretku.

U prva dva slobodna treninga su dominirali vozači McLarena, Hamilton na prvom i Button na drugom slobodnom treningu. Vrlo blizu su im bili vozači Red Bulla, dok su Ferrarijevi vozači pokazali lošu formu na slobodnim treninzima. Na trećem slobodnom treningu Vettel je zasjeo na čelo poretka, ispred Rosberga čiji Mercedes je pokazao promjenjivu formu na slobodnim treninzima.

Kvalifikacije su se sastojale od tri sesije, u prvoj su ispali vozači od posljednje do 18. pozicije, u drugoj od 17. do 11. mjesta, a u posljednjoj se vodila borba za pole position. Pole position, 3. zaredom, ostvario je Mark Webber iz Red Bulla, dok se na 2. mjesto smjestio Lewis Hamilton u McLarenu sa 0.148 sekundi lošijim vremenom. Top 5 su zatvorili Vettel, Button i Schumacher. Ferrari s druge strane nije profunkcionirao na pravi način, budući da su se Massa i Alonso kvalificirali tek na 8. i 12. mjesto.

Uoči utrke, Di Grassiju su promijenili motor na njegovom Virginu zbog problema s pumpom ulja, zbog čega je startao iz pit lanea. Start je prošao mirno te je Webber zadržao svoje vodstvo. Lewis Hamilton je doživio proklizavanje kotača, zbog čega gubi poziciju od Vettela, ali ju vraća nakon zavoja 3. Velika se borba vodila za 4. mjesto između Schumachera i Buttona, ali je svatko zadržao svoju poziciju. Ubrzo se vodeća petorka odvojila od ostatka grida te je vodila svoju utrku. Webber i Hamilton su vodili borbu za prvo mjesto u kojoj je Hamilton konstantno napadao, ali ga je Webber uspijevao držati iza sebe. U međuvremenu se Alonso polako dizao u poretku prestigavši De la Rosu te se boreći s agresivnim Kobayashijem u BMW Sauberu s Ferrarijevim motorom. Tijekom 6. kruga su Webber, Hamilton i Vettel jedan drugom rušili najbrži krug utrke, a tijekom prve runde ulazaka u boks Alonso radi overcut nad Kobayashijem i prolazi ga. U međuvremenu su zbog poveće potrošnje goriva vozači McLarena bili prisiljeni promijeniti modove motora da bi izdržali do kraja utrke. Do 18. kruga se odvio prvi odlazak u boks svih momčadi, a posebno se ističe borba McLarena i Red Bulla tko će prije promijeniti gume i izaći ispred, Hamilton ili Webber, a kao pobjednik je izašao Webber jer je McLaren imao problema sa montažom lijeve stražnje gume. Posljednji u boks ulazi Button zbog gubitka gripa straga. Tijekom narednih 20ak krugova vodile su se borbe za pozicije, ali je poredak ostajao isti. Prvo uzbuđenje se događa kad Trulli odustaje zbog problema s hidraulikom u 35. krugu, a njegov momčadski kolega Kovalainen zbog problema s upravljačem.

Dodatnu neizvjesnost donosi najava moguće kiše prema meteorološkim prognozama, ali trenutak koji je promijenio tijek utrke se odvio u 40. krugu kad u zavoju 12 dolazi do kontakta između dvojca iz Red Bulla, u kojem deblji kraj izvlači Vettel koji je stražnjom desnim kotačem dotaknuo Webbera, izazvao puknuće gume te se izvrtio i odustao od utrke. Webber je isto tako doživio blago oštećenje prednjeg krila zbog kontakta kojeg je zamijenio u 43. krugu te vodstvo preuzima dvojac iz McLarena. Hamiltonu je bilo naređeno da štedi gorivo te da vozi pažljivo zbog lagane kišice. Isto to je naređeno i Buttonu koji je bio iza Hamiltona, ali mu nije kazano kakva vremena treba voziti jer su smatrali da Button neće htjeti ga preteći. To se ispostavilo kao netočno budući da je Button pretekao Hamiltona u zavoju 12 u 48. krugu, no Hamilton ubrzo vraća vodstvo na startno ciljnoj ravnini te umalo izbjegne kontakt s Buttonom. Poučeni tim događajem, naređeno je Buttonu da čuva i gume i gorivo do kraja utrke zbog čega je Hamilton ostao na vrhu utrke sve do kraja te slavio s 2,6 sekundi ispred Buttona, a na podiju im se pridružio i Mark Webber ispred Schumachera na 4. mjestu. U međuvremenu su do kraja utrke bitku za 8. mjesto vodili Petrov i Alonso u kojoj je Alonso svim silama pokušao proći Petrova u Renaultu, ali se Petrov nije dao tako lako. Na kraju je Petrov dobrano potrošio gume te ga Alonso prolazi u zavoju broj 3 koji nije prošao bez kontakta u kojem deblji kraj iznosi Petrov s puknućem gume te odlazi po novi set guma te utrku završava na 15. mjestu.

Iako mnogi navode početak sezone 2012. kao najuzbudljiviji i najšareniji po pitanju pobjednika, 2010. nije puno zaostala šarolikošću budući da je Hamilton u Turskoj postao 5. pobjednik u 7 utrka dotad održanih utrka te sezone. Ova utrka je također najavila veliku borbu za naslov i netrpeljivost između dvojice momčadskih kolega u Red Bullu, Marka Webbera i Sebastiana Vettela koji će te sezone kulminirati na VN Velike Britanije. Prvih par utrka sezone je obećavalo zanimljivo prvenstvo, što se na kraju i dogodilo, jer nam je donijelo borbu za naslov u zadnjoj utrci koja se vodila između 4 vozača, Marka Webbera, Lewisa Hamiltona, Fernanda Alonsa i Sebastiana Vettela koji je uspio osvojiti naslov u dramatičnom finalu sezone u Abu Dhabiju koje je ostalo upamćeno po neuspješnim pokušajima Fernanda Alonsa da pretekne Vitalija Petrova. Iako mnogima po pitanju modernog klasika navode sezonu 2012., nepošteno je zanemariti sezonu 2010. koja nam je puno lijepih trenutaka donijela.


Odgovor

4 komentara

  1. Juan Manuel Fangio
    veki66 Donator Prikaži

    auuu samo kad se sjetim tog….svaku utrku Weber i Vetel na noz….u Turskoj sudar,pa ljuti Weber pobjedi u Silvesrstonu iako je samo Vetel dobio nadogradnje….i na kraju finale sezone…..ja sam navijao za Webera….Vetel je imo sanse samo ako pobjedi i ovisio je o rezultatu Alonsa i Webera…i eto na kraju zasluzeno uzeo naslov…. :-) a onaj Alonso zapeo iza onog panja 1000 krugova…



    2
    -3

    5
    • Fia
      Realista Prikaži

      Na toj(Abu Dhabi) stazi je gotovo nemoguce prestizat uz DRS, sad zamisli kako je tesko kad nije bilo DRS-a.
      Ja bi se okladio da je Red Bull zrtvovao Webbera odlaskom u boks kako bi Ferrari pojeo mamac, rijesili dvije muhe jednim udarcem i Vettel lagano do naslova. Ferrari pit wall kao i obicno zagrizao udicu, progutao do kraja, a ostalo je povijest.



      3
      -3

      6
      • Juan Manuel Fangio
        veki66 Donator Prikaži

        totalno svejedno…po meni DRS opcenito je glupost…ubila se sva draz utrkivanja….to je cisto umjetno pretjecanje…. tako da ono….necu bit prost da mi se opet prijete izbacivanjem sa portala….ali ono…..ja sam bolje za politiku 4 prava pretjecanja po utrci,nego 100 umjetnih….



        5
        3

        2
  2. Dodi napalm Prikaži

    Nama je “Bikijada” sleng za sramotu ujutro nakon dobre fešte… :)



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.