F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Veliki Intervju: sučeljavanje Bernija Ecclestonea i Maurizia Arrivabenea

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

1441290278909_960x640

Kada dva F1 velikana s najvećim utjecajem i karizmom sjednu za isti stol te započnu neformalni razgovor, ništa se ne skriva ispod stola: F1 heroji, najdraži glumci, što su učili- a što naučili – od svoje djece itd. Pročitajte sjajan intervju sa šefom Ferrarijeve ekipe i CEO-m F1 grupacije.

Pitanje: Maurizio, postoji li nešto što ste oduvijek htjeli upitati g. Ecclestonea?

Bernie Ecclestone: Pričekajte trenutak. Ovo je Bernie, a ne “g. Ecclestone!” Moj otac je bio g. Ecclestone, a moj otac je mrtav.

Maurizio Arrivabene: Dakle, imam dopuštenje da pitam bilo što? Bez limita?

BE: Bilo što. Što želiš znati o meni?

MA: Bernie, da ne radiš posao koji sada radiš, što bi radio? Koji bi bio tvoj san?

BE: Pa, radim što radim jer sam uvijek bio u auto utrkama. Prije sam se utrkivao na motociklima. Uvijek sam bio u tom svijetu. Kasnije – da nisam kupio Brabham – vjerojatno bi i dalje prodavao rabljene automobile. (smijeh)

MA: Dakle, prodavač automobila?

BE: Prodavač rabljenih automobila!

Pitanje: Kako daleko bi išli u tom poslu? Da li bi pokorili “svijet rabljenih automobila”?

BE: Ha, imao sam prilično dobar posao. Vjerojatno bih se javio za posao prodavača Ferrarijevih automobila – koji mi vjerojatno ne bi dali.

MA: Spomenuo si zaljubljenost u motore. Koji ja bio tvoj omiljeni?

BE: Utrkivao sam se na Nortonu i AJS-u.

MA: Koji je tvoj omiljeni?

BE: Utrkivao sam se u vrijeme kada i John Surtees. On je postao svjetski prvak – ne ja! Tako da, nemam omiljenog…

MA: Koji je tvoj omiljeni vozač motora svih vremena?

BE: Mislim da Barry Sheene – imao je sjajan karakter. Svi vozači motora su pravi karakter – kao vozači koje smo nekada imali u F1.

Pitanje: Bernie, kada si posljednji puta sjeo na motor?

BE: Ha, ne. Prilično davno je to bilo.

Pitanje: Da vas dvoje možete zamijeniti poslove na neko vrijeme – najutjecajniji čovjek u F1 i najutjecajniji šef ekipe – kako bi to izgledalo?

BE: On ne bi trebao zamijeniti posao sa mnom – trebao bi mi se pridružiti!

MA: Stop, stop. Ja postavljam pitanja ovdje – životni mi je san postavljati mu pitanja! (smijeh) Imaš kćeri: po tvojem mišljenju, koji je najvažniji savjet koji si im dao? Jesu li te poslušale?

BE: Pa, njihova majka je bila stroga i ja sam bio strog. Mislim da su nas poslušale i da još uvijek slušaju. Koji savjet si ti dao svojoj kćeri – ako sam u pravu sada ima 24 godine?

MA: Da, 24 i živi u Londonu. Savjet koji sam joj dao? Nikome ne vjeruj u potpunosti – počevši od sebe same. Ima jedna stvar zbog koje jako žalim: Obećao sam joj mnogo puta kada je bila mlađa da ću je pokupiti kada joj završi nastava u školi, barem jednom – na kraju nikada nisam. Ona je vjerojatno zaboravila to, ali ja nisam nikada. Uvijek me to iznova rastuži.

Pitanje: Bernie, koliko često ste u kontaktu sa svojim kćerima?

BE: Vrlo često.

Pitanje: Bernie, često ste govorili da je Enzo Ferrari vaša inspiracija. U kojem smislu, na koji način?

BE: U mnogo toga. On je bio sjajan trgovac rabljenih automobila! (smijeh) Bio je sjajan inženjer, ali i sjajan poduzetnik. Nikada nisam puno mario o tehničkoj strani, ali vidjevši njega kako obavlja poslove – bilo je to prilično edukativno. Problem je bio u tome što on nije pričao engleski, a ja nisam pričao talijanski, tako da smo uvijek imali nekoga između. Je li mi je dao savjet? Umjesto da mi je rekao, ” Da sam ja ti ja bi radio to ovako”, on me pustio da gledam – to mi je dokazalo da je bio ekstremno pametan momak u tome kako je bavljao poslove. Ako pogledam iza, mislim da mogu reći da se ugledam na Enza i Colina Chapmana. Colin je bio isti tip čovjeka. Uvijek sam imao dojam da i g. Ferrari isto misli za Colina.

MA: Čujemo toliko mnogo stvari o tim novim tipovima poduzetnika – koji su počeli ogroman posao u garaži, kao npr., Steve Jobs. Kada pomislim o Ferrarijevoj prošlosti, tu ima mnogo paralela: Enzo je isto počeo u garaži u Modeni – stvorio je brend koji ima mitski status danas. Za mene, “pravi” Steve Jobs je Enzo Ferrari – priča o Appleu je “copy/paste” Ferrarijeve priče.

BE: g. Ferrari je onda bio predstavnik nove generacije.

MA: Enzo Ferrari je kreirao moderni način marketinga baziranog na želji. U Maranellu postoje priče ljudi koji su čekali 2 dana da podignu svoj auto. Automobil je bio spreman, ali Enzo im nije htio dati ga u ruke, samo da im podigne želju. To je marketing stvoren na želji. To je bio sasvim novi pogled na marketing.

Pitanje: Govoreći o novoj generaciji, Ferrari je krenuo u novu eru kada ste preuzeli ekipu i kada vam se pridružio Sebastian. Na neki način, Ferrari nikada nije imao šefa koji toliko vodi brige o planovima…

MA: Hvala vam puno za ovo cvijeće (pohvale)! Pa, sjećam se veoma dobro kada sam upoznao Berniea. Moj bivši šef, John Hogan, doveo me do njega govoreći, “provest ćeš karijeru u F1 tako da je bolje da ga dobro upoznaš”, i dao mi je savjet: uvijek budi iskren i direktan s njim, nikako ne pokušavaj lagati okolo jer si onda mrtav! Bernie ima sjajan smisao za humor, vrlo je direktan. To je način na koji komuniciramo od tada – direktno, s dozom humora i čvrsto stojimo na zemlji. Ne znam koliko dugo ću biti ovdje, ali što sam naučio onda me dobro služi danas. I jedna stvar koju sam naučio od svoje kćeri: uvijek radi stvari koje možeš. Na primjer iPhone: ona kaže, “zadrži mobitel samo zbog e-mailova” – to je zbog toga jer se mogu služiti  tim dijelom …

BE: Dakle želiš da ljudi misle da se možeš služiti njime, ali ne možeš – kao ja! (smijeh)

Pitanje: Bernie, sjedite u ovoj vrućoj stolici desetljećima, sa dramama koje dolaze i odlaze na dnevnoj bazi. Maurizio za vas je vaša pozicija sasvim novo područje. Kako se nosite sa time?

BE: Ha, ako ima nekih drama to su one koje sam stvorim! (smijeh)

MA: Slažem se s Bernieom. Dio showa je kreiranje drama – i da, Bernie je mađioničar u stvaranju drama. (smijeh) Vidite, ukoliko je sve ravno, ljudi gube interes. Ovo je show – veliki dio showa je drama.

Pitanje: Maurizio, jeste li znali da je Sebastian nazvao Berniea za savjet prije nego je potpisao sa Ferrarijem?

MA: Da, znao sam. Sebastian mi je rekao.

Pitanje: Bernie, možete li nam otkriti koje su Sebastianove najveće brige bile kada vas je konzultirao?

BE: Zasigurno najveća briga mu je bila ta što napušta ekipu u kojoj je osvojio 4 naslova. Osvojio si tako puno – i sada želi otići? Nije to lako. Pokušao sam mu objasniti da ima ekipu koja se muči zadržati taj nivo, ali ima ponudu druge koja se nastoji poboljšati. Može ići samo uzlaznom putanjom.

MA: Sada je moj red da postavim pitanje Berniu! Bernie, upoznao si toliko glumaca, pjevača, plitičara. U ove tri kategorije možeš li mi reći koji te najviše impresionirao? Počnimo sa pjevačem…

BE: Leo Sayer.

MA: Zašto?

BE: Poznajem ga prilčno dugo. U “svojim najboljim danima” je senzacionalan.

MA: Glumac ili filmska zvijezda?

BE: Da razmislim… Al Pacino. Radili smo film s njim u kasnim 70-ima – Bobby Deerfield.

MA: Političar?

BE: Gospođa Thatcher. Diktatorica.

Pitanje: Bernie, koja je vaša prognoza: hoće li  Vettel osvojiti još jedan naslov? Ako da, kada?

BE: Mislim da će se mučiti ove godine, ali naravno, osvojit će naslov s Ferrarijem. Nemam sumnje u to.

Pitanje: Nedavno ste govorili da je Lewis Hamilton najbolji tip prvaka za F1. Mislite li da će Sebastian sada dobiti naklon publike, sada kada vozi za Ferrari?

BE: Da, puno mu toga ide u prilog. Ljudi vole Ferrari. Zbog toga vole svakoga tko vozi za njih. Mislim da prelazi u sljedeću fazu svog života – više je otvoren u mnogim pogledima.

MA: Svjedočim tome u njegovoj komunikaciji s momčadi. Fantastično je voziti za Ferrari, ali to znači i više pažnje. Može biti bolno kada shvatiš da ne možeš uvijek staviti osmjehe na lica navijača. Ne znam kako to Bernie gleda, ali nekako Ferrari je Formula 1. Proslavili smo 900. utrku u Belgiji…

BE: .. to je nevjerojatno. Sjećam se i prve!

MA: Bernie, želim tvoje mišljenje zbog jedne druge stvari: bio je istraživanje o popularnosti vozača, pogodi što, to je Kimi Raikkonen. Ne netko tko je inače šarmantan ili komunikativan…

BE: … možda zato što Lewis trenutno pretjeruje. Možda je Kimi popularan jer je kontroverzan na svoj način.

MA: Imam svoje ideje o Kimijevoj popularnosti: to je kao čovjek koji se zaljubi u djevojku koja ga ignorira. (smijeh)

BE: Volio bih vidjeti Kimija kako pobjeđuje u utrkama. On je pravi racer.

Pitanje: Da li je dobra odluka za Ferrari što ste ga zadržali i za 2016.?

BE: Da. Bila je to pametna odluka za Ferrari što su objavili to kada su objavili. Drugi bi objavili to za vrijeme trkaćeg vikenda – ne bi dobili ni upola toliko pažnje kao što su oni. Tako da on ( upire prstom u Arrivabenea) razumije posao.

Pitanje: Maurizio, zamislite da je Bernie dobra vila koja vam može ispuniti jednu želju: koja bi to bila?

MA: Pobrini se da osvojimo prvenstvo što ranije! (smijeh)

BE: Imam istu želju kao i vila Maurizio. (smijeh)

Pitanje: Što će na to reći Toto Wolff i Christan Horner?

MA: To je želja, ne ugovor. (smijeh)

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara